Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6380 Data de inscriere : 20/08/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 11 Dec 2011, 10:32
Sa mearga ei sanatosi cu GM-ul si 2 vagoane. Nici daca stau si pe acoperis oamenii nu cred ca-si scot banii de motorina + salariatii. In 2 ore cat face de la Bacau la Bicaz, ala inghite vreo 800 de litri de motorina...iar bilete se dau pe sarite, si aici sunt blatisti. De fapt te racoleaza nasul direct de la casa... Si cum zicea si Redeme, bine ca zac la gard in depoul Iasi, si nu numai acolo. Compania asta isi sapa singura groapa, problema ca cei afectati sunt oamenii de rand si simplii angajati, burtosii de la conducere isi freaca mainile de bucurie.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 15 Ian 2012, 13:28
Aveam o datorie...
Locomotive diesel Sulzer cu fluier si vagoane cu marnă/pirită/calcar pe linia industrială a Bicazului [Septembrie, 2011]
Se știe că rocile Munților Tarcăului au în specific o puternică concentrație de calcar și marnă, minerale care sunt necesare producerii de ciment. Dezvoltarea economică și necesarul de această materie primă – cimentul – pentru construcția de diferite obiective, canale, baraje, drumuri, clădiri, a făcut din zona Bicazului încă de la mijlocul secolului XX un leagăn important al civilizației acestui tip de activitate – industria cimentului.
Și cum fabrica de ciment de la Tașca a luat ființă în 1951, iar materia primă trebuie să intre în procesul de fabricație cât mai rapid, oamenii vremii au hotărât construcția unei linii ferate care să facă transportul piritei, calcarului și marnei accesibil și eficient.
În 1952, 23 kilometri măsurați cu pasul, erau dați în exploatare de-a lungul văii râului Bicaz, iar trenuri compuse din locomotive cu aburi și vagoane de cale îngustă se plimbau din deal în vale și din vale în deal în slujba producerii de… ciment.
În 2011, alături de Eduard, un pasionat feroviar de-al locului, am purces la explorarea fiecărei traverse și a fiecărei borne kilometrice de pe această linie netrecută în Mersul Trenurilor. Linia este privată, aparține Carpatcement, iar fluxul de trafic este incredibil: 3 navete pline a câte 20 de vagoane Eaklmo (masivele vagoane de marfă Eaklmo…) care coborau încărcate la fabrica de la Tașca în doar 5 ore de observație. Raportat la 24 de ore, calculați și voi...
Locomotivele, căci ele sunt personajele principale din acest montaj, trag din greu de la cei 450 de metri altitudine din stația Tașca și până la 650 de metri – Bicaz Chei. După ce vagoanele sunt încărcate cu marnă sau calcar, coboară atente cu compresoarele duduind în încercarea de a ține în frâu 700-800 de tone de fiare… ordonate în mersul cadențat și strict al glasului roților de tren, sub legile de contact roată-șină.
Așadar, dragii mei colegi – permiteți-mi să vă numesc așa, vă doresc vizionare plăcută la minutele de urmează, mulțumindu-vă în același timp pentru atenția acordată! Sper ca minutele de muzică oferită de glasul râului Bicaz și de motoarele Sulzer care torc așa cum știu ele mai frumos să vă placă!
Ultima editare efectuata de catre mishu88 in Dum 15 Ian 2012, 14:43, editata de 1 ori
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 15 Ian 2012, 14:25
Mishule, canci pirita, doar marna la prima cariera si calcar la a doua....pirita doar daca circula de la Bicaz prin incarcatura vagoanelor DB, GTF si mai nou doar DB ca doar ei mai cara de la port....
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 15 Ian 2012, 14:43
edward_w92 a scris:
Mishule, canci pirita, doar marna la prima cariera si calcar la a doua....pirita doar daca circula de la Bicaz prin incarcatura vagoanelor DB, GTF si mai nou doar DB ca doar ei mai cara de la port....
Am înțeles! O să corectez.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8447 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Dum 15 Ian 2012, 23:19
Foarte frumos Mishu, felicitari !
cont inactiv
Numarul mesajelor : 1550 Reputatie : 7015 Data de inscriere : 25/04/2010
Stie cineva ce constructii se fac la ultima linie a garii Piatra Neamt? A aparus o cosmelie cu 2 geamuri si ceva baraci acolo, si un microbuz de la ceva intreprindere de transport persoane. Spuneti-mi ca nu-i ce cred eu ca e.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
E in plan anul asta?:O pai si ce au de gand sa-i faca ca arata destul de bine. Mergeam spre gara pe bulevard si zarisem ceva rosu si am sarit repede crezand ca e ceva tren de DB, cand colo rasarisera niste baraci, sunt amplasate imediat langa ultima linie, 8-9, in fine, acolo e o placa intinsa de beton si s-au amplasat acolo. ideea e ca zona e ingradita spre gara avand doar o poarta de acces. Am zarit un mini autocar al unei firme de transport persoane si mi-a rasarit in minte ca poate vor sa-si faca cine stie ce autogara acolo, punct de plecare pe rute concurente cu traseul CFR. Ideea e ca pare sa se fi ridicat si un fel de cladire cat o camera de 4/4 cu geam, acoperis de ondulina si tot tacamul, eu sper sa fie cum zici tu Adriane, cred ca trec curand pe acolo, nu am avut aparatul foto la mine, m-am cautat prin buzunare stiind ca-l luasem dar de fapt doar am avut impresia ca de fapt il lasasem pe marginea biroului cu dorinta de a-l lua.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
Ultimile cinci contracte au fost semnate pentru modernizarea gărilor din Brăila (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 7,6 miloane euro), Piatra Neamţ (Confer Group - Wiebe România - Radaria - 4,7 miliioane euro), Sf. Gheorghe (Confer Group - Wiebe România - Radaria - 5,97 milioane euro), Vaslui (Arcada Company - Leonhard Weiss - Isaft Litoral - 5,05 milioane euro) şi Piteşti (Unicon - Leonhard Weiss - 11,31 miliioane euro).
inr-adevar,una si una garile propuse pentru renovare;adevarate noduri IMPORTANTE SI MARI ale cfr.JENANT!cu acesti bani mai electrificau sau dublau niste km de cale ferata.pentru 3 trenuri in p.neamt trebuta gara modernizata!penibil,ridicol si sub orice critica.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25584 Data de inscriere : 17/08/2011
În afară de Brăila, celelalte nu erau atât de ,,căzute" încât să aibă nevoie de renovări. Nu mai zic că staţia Piteşti, care are o clădire veche de peste 100 de ani, va fi demolată şi construit în locul ei un kitsch. Tare îmi e să nu aibă şi Piatra Neamţ aceeaşi soartă.
Mă întreb de ce nu renovează gări unde chiar e nevoie... Mediaşul arată ca 'u, Timişoara Nord la fel şi cred că şi pe la Paşcani, Petroşani, Tg. Jiu şi Dej Călători ar trebui măcar o mână de vopsea. Ca să nu mai zic de Suceava Nord, care stă să cadă.
_________________ :TTT:
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Sam 25 Feb 2012, 00:11
Urmeaza Baia Mare si Satu Mare , sper sa intre si ele in reparatie ca sunt cazute saracele . Piatra Neamt nu vad ce mare reabilitare i va face dar daca ei asa au hotarat acum sa vedem cati anii va dura .
_________________
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3360 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8375 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Sam 25 Feb 2012, 00:56
Bine cel putin ca vor sa faca gari moderne si calatorii sa aibe unde astepta trenurile. Dar in primul rand liniile necesita modernizari urgente.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18770 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24351 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 509 : Bacau - Piatra Neamt - Bicaz Sam 25 Feb 2012, 09:55
Urmeaza Slatina Slobozia Calarasi Sud unde mai ajung dreaq 6 trenuri pe zi dar o sa stai sub peron acoperit si inauntru o sa ai termopan!!