Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Societatea de Transport București

In jos 
+8
Laurentiu Ciobanu
ciprian71
CalinIonMihai
IonutCFR2009
Dr2005
dan tm
Adrian78
Vitosa
12 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6831
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12197
Data de inscriere : 03/11/2010

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMar 28 Noi 2023, 15:34

Mult mai simple, usor de intretinut si de exploatat sunt troleibuzele, decat orice fel de autobuze electrice sau hibride!

Este adevarat ca la troleibuze trebuie sa construiesti si sa intretii si o retea de alimentare (o investitie initiala mai mare) dar in timp troleibuzele au avantaje clare! Un troleibuz, daca este intretinut si exploatat corect, poate fi utilizat zeci de ani.

Pe cand la un autobuz electric dupa cativa ani trebuie sa-i schimbi bateriile, care sunt inca destul de scumpe! In plus un autobuz electric sau hibrid este mai greu de intretinut si eventual de reparat decat un troleibuz!

Din pacate - probabil din cauza mentalitatii- PMB si STB nu vor sa investeasca masiv in modernizarea si extinderea retelei de troleibuze din Bucuresti!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9052
Reputatie : 14458
Data de inscriere : 08/01/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMar 28 Noi 2023, 21:10

@Dr2005 tu te auzi ce vorbești? În prezent cele 3 linii de autobuz, 138, 178 și 278 nu fac față tăvălugului de călători și tu vrei un 498 la 20 minute? Păi are 178 interval de 7 minute și de multe ori nu te poți urca în primul autobuz și stai la următorul. Plus că cu 178 lumea din Militari Rezidence mai merge și mai departe de Păcii, la Dezrobirii, Lujerului, Crângași, Gara de Nord, centru (Sala Palatului).
Uite din cauza unora cu gândirea ca a ta s-a stricat și STB și CFR, și faceți tot posibilul să-i îndepărtați pe călători. Și mai lăsați dracu ce e în Belgia sau pe la alții prin Vest, nu ne interesează și nu vrem să îi copiem. Avem destul amărăciunea noastră cu ce se întâmplă în astă țară.  

Apropo de autobuzele alea electrice. Nu știu dacă toate, dar am aflat că au fost alocate autobazei Bujoreni și că Bujoreniul va mai lua din liniile autobazei Militari (137, 138, 201, 336). E șucăr mare. E o mafie și în STB-ul ăsta... credeam că doar la CFR există, dar uite că peste tot e.
Sus In jos
ets2oltromânia




Numarul mesajelor : 953
Localizare : -
Reputatie : 4052
Data de inscriere : 15/06/2016

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMar 28 Noi 2023, 21:34

Eu stau chiar in Militari Rezidence, langa capat. Dimineata e jale. Nu ai loc sa te urci. Cand era fostul 430 il luam pe el, ca era gol in general dar faceam foarte mult.
Si chiar sunt foarte multe persoane care folosesc autobuzul. Ar fi o prostie sa reduci intervalul orar. Si asa, e aglomerata zona. Cititi si pe metrouusor despre subiect ca au mai scris pe acolo si altii
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6831
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12197
Data de inscriere : 03/11/2010

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMar 28 Noi 2023, 23:20

Pentru Militari Residence ar fi bun de construit rețea de alimentare pentru troleibuze pe Drumul Osiei și strada Rezervelor (cu capătul in locul unde apare pe Google Maps că fiind un parc și o școală) și introduse troleibuze articulate! O rețea de alimentare pentru troleibuze pe acolo ar deservi pe lângă Militari Residence și satul Dudu!
Sus In jos
ets2oltromânia




Numarul mesajelor : 953
Localizare : -
Reputatie : 4052
Data de inscriere : 15/06/2016

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 00:46

NU exista loc pentru articulate in MR. Vezi virajele de pe Rezervelor si Tineretului.
Inteleg de pe metrouusor ca intentia e ca 62 sa fie facut cu noile troleibuze si sa mearga din MR pana la GDN
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20591
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25510
Data de inscriere : 17/08/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 12:00

Laurentiu Ciobanu a scris:
A propos de transportul eco: Citaro hibrid cum functioneaza?
Ca la plecarea de pe loc aud motorul diesel cum se tureaza, stiam ca un hibrid (gen Toyota Prius) pleaca electric de pe loc, motorul merge cat de cat in regim constant, ca sa nu consume mult.
Electricul face doar pornirea de pe loc, iese din acţiune la 5 km/h.
Bonus, motoraşul e agregat electric unic, adică de la 5 km/h se taie alimentarea la el şi funcţionează ca alternator, încărcând bateriile. Instalaţia electrică e pe 48V, deci are 4 baterii de 12V, nu 2 ca un autobuz normal.
Partea proastă e că dacă mor bateriile şi moare şi bateria auxiliară pentru motoraş (gen pleacă şoferul 2 spt în CO iarna şi nu mai mişcă nimeni maşina), nu poţi să porneşti autobuzul cu bateria de rezervă şi să încarci în mers, că nu poţi face demarajul decât cu motorul electric. Faci lansarea motorului diesel şi apoi stai cu el pornit o oră să încarci bateriile.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20591
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25510
Data de inscriere : 17/08/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 12:04

Vitosa a scris:
@Dr2005 tu te auzi ce vorbești? În prezent cele 3 linii de autobuz, 138, 178 și 278 nu fac față tăvălugului de călători și tu vrei un 498 la 20 minute? Păi are 178 interval de 7 minute și de multe ori nu te poți urca în primul autobuz și stai la următorul. Plus că cu 178 lumea din Militari Rezidence mai merge și mai departe de Păcii, la Dezrobirii, Lujerului, Crângași, Gara de Nord, centru (Sala Palatului).
Uite din cauza unora cu gândirea ca a ta s-a stricat și STB și CFR, și faceți tot posibilul să-i îndepărtați pe călători. Și mai lăsați dracu ce e în Belgia sau pe la alții prin Vest, nu ne interesează și nu vrem să îi copiem. Avem destul amărăciunea noastră cu ce se întâmplă în astă țară.  
Aşa, tipic românesc, înjură-l pe ăla care chiar vrea să facă ceva. Dacă citeşti cu atenţie mesajul, eu am scris că TPBI şi STB DISCRIMINEAZĂ cetăţenii unor localităţi, prin faptul că pe cei din Otopeni îi lasă fără autobuz. Adică ori fac la fel la toţi (deci şi la Militari Rezidence), ori lasă maşini spre centru peste tot pe unde e nevoie. Altfe e discriminare.
Îţi dai seama că eu aş fi legat cu centrul tot ce e în interiorul DNCB. De altfel, până în 2005, toate liniile care mergeau în interiorul centurii erau urbane, la fel şi cele care deserveau localităţi prin care trecea DNCB (Chitila, Măgurele, Popeşti-Leordeni până la Agropol, Jilava ş.a.).
Dar acum... da, dacă Otopeniul nu merită transport urban, dacă Bragadiru nu merită transport urban... păi cu tot respectul, nici Chiajna nu merită, dacă suntem fair play.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20591
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25510
Data de inscriere : 17/08/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 12:14

ldh80 a scris:
Pentru Militari Residence ar fi bun de construit rețea de alimentare pentru troleibuze pe Drumul Osiei și strada Rezervelor (cu capătul in locul unde apare pe Google Maps că fiind un parc și o școală) și introduse troleibuze articulate! O rețea de alimentare pentru troleibuze pe acolo ar deservi pe lângă Militari Residence și satul Dudu!
Noile troleibuze pe baterii pentru linia 62 vor circula la Militari Rezidence în loc de Liceul Auto.
Eu aş fi trimis 61, dar probabil pentru 61 vor fi troleibuze cu baterie care să meargă la Apusului şi să-l trimită în istorie pe 336.
Cu ocazia asta o să dispară şi reţeaua de troleibuz între Drumul Osiei şi Liceul Auto.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1383
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4009
Data de inscriere : 24/08/2017

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 13:14

Dr2005 a scris:
Electricul face doar pornirea de pe loc, iese din acţiune la 5 km/h.
Bonus, motoraşul e agregat electric unic, adică de la 5 km/h se taie alimentarea la el şi funcţionează ca alternator, încărcând bateriile. Instalaţia electrică e pe 48V, deci are 4 baterii de 12V, nu 2 ca un autobuz normal.
Partea proastă e că dacă mor bateriile şi moare şi bateria auxiliară pentru motoraş (gen pleacă şoferul 2 spt în CO iarna şi nu mai mişcă nimeni maşina), nu poţi să porneşti autobuzul cu bateria de rezervă şi să încarci în mers, că nu poţi face demarajul decât cu motorul electric. Faci lansarea motorului diesel şi apoi stai cu el pornit o oră să încarci bateriile.

Toyotele hibride de le-am condus plecau si mergeau toate pe electric la viteze mici, cam cum merge/sta autobuzul in trafic aglomerat.

Daca iese din actiune la 5km/h atunci nu vad sensul hibridizarii, nu reduce mai deloc poluarea, mai bine le lua direct diesel si aia era.

Normal nu trebuie sa-ti moara bateria daca e in stare buna si nu ai consumatori paraziti, eu am lasat iarna saptamani de-a randul masina nepornita si a pornit la prima cheie, doar odata la 5 ani schimb bateria.
Iar sa nu poti face demarajul decat cu motorul electric mi se pare o eroare grava de proiectare; Sigur e proiectat de Mercedes?
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18687
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24242
Data de inscriere : 05/10/2010

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 13:20

Pai hybridele merg pan la 80km/h in modul electric și dacă nu apeși tare accelerația
Laurențiu pai la motoarele cu ardere internă la demaraj și în oraș conulsuma cel.mai mult și acolo ai nevoie de eficienta
De aia hybridele.sunt eficiente în oraș unde la viteze mici circula doar electric
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1383
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4009
Data de inscriere : 24/08/2017

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 14:16

Asa stiu si eu ca trebuie sa functioneze un hibrid, tocmai de aceea sunt surprins sa le aud ca se tureaza la plecarea de pe loc ca orice autobuz diesel clasic. Lasa 80 la ora, macar pana la 20-30 sa nu auzi motorul sau sa il auzi doar in regim constant.
Hibridizarea are rolul de a elimina regimurile tranzitorii si a facilita utilizarea motorului diesel in regim constant pentru reducerea consumului de carburant.

La hibridele din Bucuresti zici ca le-au furat bateriile de tractiune si merg la fel cum merg 060-DA-urile.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20591
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25510
Data de inscriere : 17/08/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 14:17

Laurentiu Ciobanu a scris:
Normal nu trebuie sa-ti moara bateria daca e in stare buna si nu ai consumatori paraziti, eu am lasat iarna saptamani de-a randul masina nepornita si a pornit la prima cheie, doar odata la 5 ani schimb bateria.
Iar sa nu poti face demarajul decat cu motorul electric mi se pare o eroare grava de proiectare; Sigur e proiectat de Mercedes?
Sunt „mild hybrid”, nu ca Prius să meargă pe baterii.

Ai sistemul de taxare, pe care nu poți să-l oprești decât dacă scoți bornele de la baterie, cel puțin la Citaro vechi așa era.
Nu îmi dau seama cum poți face demarajul dacă motorașul e mort și computerul nu are „suc” suficient să permită asta.

Știu cum e să îți moară bateria la mașină, la Loganul meu se descarcă într-o lună, o lună jumate, am învățat din experiență Laughing Asta cu alarma pusă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1383
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4009
Data de inscriere : 24/08/2017

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 14:34

Ahh, deci am luat teapa cu ele; mild-hibrid e doar o prostie care sa dea bine la taxe, nu ca si ajuta la poluare, e ca un 60-DA, doar ca are si baterie.

La demaraj, daca nu ai curent suficient pentru sistemul hibrid, atunci macar sa ai curent cat pentru a porni motorul diesel, care porneste apoi incarcarea. Daca nu ai nici pentru atat, atunci trebuie sa fie posibila pornirea la cabluri, ca la masinile clasice.

BTW, acum un an eram intr-o spalatorie auto: era un client cu o Toyota hibrida caruia nu-i mai pornea masina si ii clampaneau relee prin bord; am zis sa-i dau curent (am tot timpul cablurile la mine), el nu intelegea de ce, ca masina are 2 baterii (12 Volti+cea de tractiune). Cum i-am dat curent, cum a pornit masina.

La masina ta, alarma consuma prea mult curent in stand-by: daca desfaci una din borne de la baterie, intercalezi un ampermetru intre una borne si baterie, trebuie sa ai consum de maxim 0.01A. Eventual decupleaza UC a alarmei de la curent si vezi ce se schimba. Eu nu am alarma, avand inchiderea centralizata.
Tatal meu la Matiz schimba o baterie la fiecare 2 ani din cauza alarmei; cum a renuntat la alarma, cum au inceput si bateriile sa tina mai mult.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6831
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12197
Data de inscriere : 03/11/2010

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeMier 29 Noi 2023, 15:49

Dr2005 a scris:
ldh80 a scris:
Pentru Militari Residence ar fi bun de construit rețea de alimentare pentru troleibuze pe Drumul Osiei și strada Rezervelor (cu capătul in locul unde apare pe Google Maps că fiind un parc și o școală) și introduse troleibuze articulate! O rețea de alimentare pentru troleibuze pe acolo ar deservi pe lângă Militari Residence și satul Dudu!
Noile troleibuze pe baterii pentru linia 62 vor circula la Militari Rezidence în loc de Liceul Auto.
Eu aş fi trimis 61, dar probabil pentru 61 vor fi troleibuze cu baterie care să meargă la Apusului şi să-l trimită în istorie pe 336.
Cu ocazia asta o să dispară şi reţeaua de troleibuz între Drumul Osiei şi Liceul Auto.

Liniile de troleibuze 61 si 62 ar trebui lasate pe traseele actuale!  Ar fi o prostie desfiintarea retelei de contact pentru troleibuze, de pe Bdul. Iuliu Maniu (intre intersectia cu Drumul Osiei si capatul de linie de la "Liceul auto")!

Pentru "Militari Residence" si Apusului ar trebui construite retele noi de contact pentru troleibuze (pe Drumul Osiei- Strada Rezervelor si pe Strada Apusului) si infiintate linii noi de troleibuze!
Chiar daca noile troleibuze care vor fi achizitionate in Bucuresti vor fi "cu autonomie" tot reteaua de contact mi se pare mai sigura si mai buna iar deplasarea "autonoma" a noilor troleibuze (fara sa fie alimentate de la reteaua de contact) ar trebui sa fie folosita numai in cazuri cu totul exceptionale- blocarea uneia dintre benzile de circulatie datorita unor accidente auto, depasirea unor obstacole neprevazute, lipsa de tensiune in reteaua de contact datoritaunor defectiuni.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9052
Reputatie : 14458
Data de inscriere : 08/01/2011

Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitimeSam 02 Dec 2023, 11:30

Dr2005 a scris:
Laurentiu Ciobanu a scris:
A propos de transportul eco: Citaro hibrid cum functioneaza?
Ca la plecarea de pe loc aud motorul diesel cum se tureaza, stiam ca un hibrid (gen Toyota Prius) pleaca electric de pe loc, motorul merge cat de cat in regim constant, ca sa nu consume mult.
Electricul face doar pornirea de pe loc, iese din acţiune la 5 km/h.
Bonus, motoraşul e agregat electric unic, adică de la 5 km/h se taie alimentarea la el şi funcţionează ca alternator, încărcând bateriile. Instalaţia electrică e pe 48V, deci are 4 baterii de 12V, nu 2 ca un autobuz normal.
Partea proastă e că dacă mor bateriile şi moare şi bateria auxiliară pentru motoraş (gen pleacă şoferul 2 spt în CO iarna şi nu mai mişcă nimeni maşina), nu poţi să porneşti autobuzul cu bateria de rezervă şi să încarci în mers, că nu poţi face demarajul decât cu motorul electric. Faci lansarea motorului diesel şi apoi stai cu el pornit o oră să încarci bateriile.
Tu ai o obsesie cu le pleacă șoferul în concediu stă și autobuzul. Fals. Autobuzele citaro hibrid și otokar nu stau în garaj nici pe perioada cât timp titularul e în concediu sau în libere. Autobaza oprește în garaj autobuzele care au km mulți (euro3, euro4) iar șoferii de pe acestea trec pe citaro hibrid / otokar până li se întoarce titularul din concediu. Idem se întâmplă și în week end când parcul scos la drum e mai diminuat, sunt oprite în garaj mare parte din "albe" și ies la traseu citaro hibrid și otokare. Bineînțeles dacă titularul de pe acestea are liber atunci un alt șofer îi va lua autobuzul. Cu acordul garajului / dispecer tură.
Iar de pornit iarna stai tu liniștit că are cine, garajul.
Aceeași obsesie o susții și la locomotive. Păi când vreodată au stat locomotive că le-au fost titularii plecați în concediu ? Doamne ce prostii spui.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Societatea de Transport București - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Societatea de Transport București   Societatea de Transport București - Pagina 5 Icon_minitime

Sus In jos
 
Societatea de Transport București
Sus 
Pagina 5 din 7Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Transport feroviar vs transport rutier
» LINIA FERATA BUCURESTI NORD-BUCURESTI COTROCENI-BUCURESTI FILARET-BUCURESTI PROGRESU
» DIFERENTA intre transport auto si transport CFR
» O scurta excursie intre Bucuresti Nord si Bucuresti Est cu Regio 13105
» Bucuresti - Vadu Siret - Kiev - Slawsko - Chop - Debrecen - Bucuresti.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: