De ce vă mirați? Compania de construcții și reabilitări e cea înființată de Gabriela Firea iar la conducere e finul lui Pandele.
La Agronomie şi Caşin va trebui lărgită strada, posibil şi cu exproprieri, că nu e loc (chiar şi acum acolo sunt nişte cvasi-impovizaţii de peroane, pe care abia încap 2 oameni unul pe lângă altul. Poate de aia iese preţul mediu atât de mare.
_________________ :TTT:
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: Societatea de Transport București Sam 10 Dec 2022, 21:07
Să se consemneze în calendar, 10 decembrie 2022 ziua când au intrat în serviciul comercial tramvaiele Astra Imperio. Pentru început pe linia 41.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Societatea de Transport București Sam 10 Dec 2022, 22:44
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 18:34
Ca aspecte pozitive, e clar că interiorul arată a tramvai modern şi în primele zile vor avea şi mirosul specific de vehicul nou. O să adaug la aspecte pozitive şi motoarele de curent alternativ şi electronica de rigoare, precum şi lungimea mai mare decât a V3A-urilor. Dar poate ar fi mai important să vedem şi aspectele negative, unele reglabile probabil din soft, altele nu: - vagoanele sunt foarte lente. Am plecat la 5:06 cu primul tramvai de la Ghencea şi am ajuns la 5:36 la Piaţa Presei în loc de 5:28 la cât trebuia să fim. De acolo s-a plecat la 5:42 îndărăt. Înţeleg că ar fi o dispoziţie să nu se meargă cu mai mult de 30 km/h. - dimineaţa cel puţin 4 ture nu au ieşit la prima cursă, deci după primul Imperio a fost o pauză de 29 minute până la 6:05 când a ajuns...primul tur de Bucureştii-Noi! - sistemele anti-patinaj şi anti-blocare funcţionează violent pe alocuri, la fel şi patinele; multe vagoane smucesc serios din cauza asta; - vagonul pare submotorizat. Şi nu mă refer la aberaţiile alea cu motorul de 100 kW pe care unii îl văd dus şi la 200, ci la faptul că Imperio are boghuri motoare doar la capete. Având 2 x 100 kW pe fiecare boghiu motor, puterea nominal totală este de 400 kW la o masă maximă de 65 t. Pentru comparaţie, un V3A de Craiova cu motoare de c.a. are 2 x 240 = 480 kW în total, deşi masa lui maximă e 55 t; - la Caşin, sens Ghencea, tramvaiele nu încap la peron... unii vatmani trag cu uşile 1 şi 2 după capătul refugiului, alţii trag cu uşa 5 pe trecerea de pietoni; tot la noroc e şi atinsul peronului cu uşile sau nu... în unele puncte se ating, în altele nu; - uşile au senzori care să prevină prinderea călătorilor în uşă, numai că dacă manipulantul anulează comanda de ,,liber uşi", uşile se închid indiferent ce e în dreptul lor, iar dacă prind ceva... ghinion, se blochează şi trebuie resetate, adică deschis toate uşile din butoanele din bord şi apoi închis. La fel şi dacă uşile întâmpină vreun obstacol, gen lovesc marginea peronului, şi nu se pot deschide complet; - deşi tramvaiele au 36m lungime, au doar 5 uşi. Cu vagonul aglomerat e aiurea cât trebuie să umbli pentru a coborî, mai ales că şi culoarul e mult mai îngust ca la V3A; - pentru ca tramvaiul să aibă numărul de scaune cerut, pe fiecare boghiu sunt câte 2 scaune faţă în faţă şi 2 banchete de 1,5 locuri la extremităţile boghiului, apoi vin câte 3 scaune puse cu spatele la geam, ca să încapă. Şi în locul suportului pentru biciclete şi spaţiului pentru PMR de la ultima uşă a fost pus un astfel de set de 3 scaune; - validatoarele sunt puse foarte sus şi sunt doar pe barele scaunelor. Îmi dau seama că sunt puse în aşa fel încât să nu dai cu capul în ele dacă stai pe scaun dar, totuşi, dacă mie la 1,82m mi se par prea sus, unul de 1,55m ce o să facă? - boghiurile sunt dotate cu un sistem de uns buza bandajului, pentru a reduce uzura liniilor la curbă şi zgomotul de curbă. Pe unele vagoane deja nu mai funcţionează acest sistem şi scârţâie de scoală şi morţii; - după decuplarea la separatoarele tramvai-troleu de la Tricodava, trec secunde bune până ce disjunctorul se reconectează, timp în care vagonul ajunge în staţie din inerţie; - ciocanele pentru spart geamurile în caz de urgenţă lipsesc (se vede că au fost date jos); - afişajele interioare amplasate deasupra articulaţiilor afişează doar ,,ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI ARAD PMB - STB". Informaţii despre staţii sunt disponibile pe un display LCD similar celui de pe Otokar şi Citaro Hybrid. Nu le-am verificat mereu, dar la un tramvai, între Braşov şi Ghencea, afişajul deja se credea pe sensul opus şi îmi arăta că precedenta staţie a fost Ghencea şi următoarea e Braşov; - anunţurile de staţii sunt făcute cu aceeaşi voce ca cele pentru Citaro Euro 3 şi Euro 4, deci probabil au fost înregistrate în aceeaşi perioadă; - prizele USB au un căpăcel prins cu un firicel de cauciuc foarte subţire, deci căpăcelele cu pricina nu vor avea viaţă lungă; - unii vatmani ţin uşa cabinei deschisă şi o proptesc în bara dintre cele 2 canaturi ale uşii 1. E clar că după ieşirea din garanţie, prima jumătate a uşii 1 va deveni monopol pentru vatman.
A, să nu uit un aspect organizatoric: deşi a fost câte un controlor în fiecare tramvai Imperio cu care am mers, niciunul nu m-a întrebat de sănătate, deşi au observat că nu am validat. E drept, aveam biletul luat prin aplicaţia 24Pay. Prin tramvaie s-au perindat destui cetăţeni care nu mai văzuseră apă, săpun şi chiar hârtie igienică... toţi au şezut bine mers pe scaune până la cap de linie.
_________________ :TTT:
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 18:35
Vitosa a scris:
Să se consemneze în calendar, 10 decembrie 2022 ziua când au intrat în serviciul comercial tramvaiele Astra Imperio. Pentru început pe linia 41.
Primul astfel de tramvai în serviciu comercial sosind la Ghencea:
_________________ :TTT:
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 18:47
Şi o plimbare cu un astfel de tramvai. Remarcaţi zgomotul de curbă, dat de soluţia cu boghiuri fixe, care creşte uzura pe firul exterior al curbei. Cu acest zgomot va trebui să ne obişnuim, la fel şi cu înlocuirea frecventă a şinelor în curbe. Asta e, dacă s-a renunţat la soluţia tehnică a boghiurilor complet pivotante, cerută iniţial în caietul de sarcini...
_________________ :TTT:
Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Mier 21 Dec 2022, 08:54, editata de 1 ori
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 18:59
Totuși Bozankaya de la Timișoara mi s-au părut net superioare oricât de hulite sunt
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 19:30
Si alea s-au defectat pina sa le dea drumul in circulatie, dar de fapt nu au fost neaparat defectiuni cit necunoasterea functiilor. Asa si pe la Bucuresti, doar tramvaiele circula si in Arad.
Dupa o viata pe Tatre e mai greu sa treci pe altceva. Plus campania impotriva lor ca au cistigat ei in dauna turcilor.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Societatea de Transport București Lun 12 Dec 2022, 20:11
Ne protejam industria că urla patriotismul in unii.Si Blidar angajează pakistanezi și asiatici că nu găsește personal dar nici bani nu da.. Plus că mai este și infrastructura varza atât în Timișoara cât și în Bucuresti
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Societatea de Transport București Vin 16 Dec 2022, 13:45
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Societatea de Transport București Mier 21 Dec 2022, 08:34
Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști.
Comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu.
Raportul final va fi trimis către ANAP pentru validare, iar mai apoi va fi atribuit câștigătorului licitației.
Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului.
Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 de km.
Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă.
De asemenea, a fost finalizată și etapa de evaluare a ofertelor pentru achiziția a 100 de autobuze electrice. Ca urmare a verificării modalității de îndeplinire a cerințelor din caietul de sarcini si ulterior aplicării criteriului de atribuire, contractul a fost atribuit ofertantului KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S..
Contractul poate fi semnat după expirarea perioadei de 10 zile de depunere a contestațiilor, iar termenul de livrare este de 10 luni de la semnarea contractului.
Autobuzele vor avea o autonomie de 522.49 de kilometri între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, baterii cu acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, lungime de 12 metri, trei uși duble și aer condiționat.
Valoarea totală a contractului este de 293 milioane de lei fără TVA, iar finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR).