Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2503 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: Inteligenţa artificială la calea ferată Sam 09 Mai 2020, 17:13
Dr2005 a scris:
Din păcate, nu există niciun set standardizat de semnale, cel puţin nu la detaliul celor rutiere. Chiar şi link-ul meu are pozele desenate de cineva din AFER şi copiate din Monitorul Oficial, dar nu există o listă de coduri RAL pentru culori sau un font predefinit pentru text. Nu mai zic că la restricţiile de viteză (adică fix unde softul tău nu a putut identifica indicaţia), de regulă revizorul de cale ia o pensulă şi scrie de mână, cum se pricepe el, cât e viteza, fără şablon sau altceva. Desigur, ERTMS elimină nevoia de semnale şi indicatoare de-a lungul căii, dar e drum lung până acolo.
Mersi de raspuns!
Crede-ma ca nu scrisul de mana e problema. Chiar ca gasesti online foarte multe implementari utilizand softul folosit de mine (Tensorflow) ca sa detectezi scrisul de mana(litere/cifre individuale). Exemplu: https://towardsdatascience.com/build-a-handwritten-text-recognition-system-using-tensorflow-2326a3487cd5
Legat de pozele alea desenate, is exact ce aveam nevoie pentru ce am dezvoltat. Deci m-ai ajutat enorm, multumesc mult!
Si ca sa obtin acele 1050 poze, la greu am urmarit sectiunea de semnale a forumului pentr orice fel de semnale si marcaje. Am decupat si din video-urile mele, si urmaresc si multe sesiuni de cabviews ca sa mai extrag imagini de care am nevoie. Semnalele acelea care apar mai rar, cum is cele mecanice, sau filmari noaptea din cabina mecanicului is putine. Dar e ok, folosesc ce am si mai completez ulterior.
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2503 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Inteligenţa artificială la calea ferată Lun 18 Mai 2020, 21:26
2 saptamani de lucru pentru nici 3 minute de video. SI e abia inceputul...
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2503 Data de inscriere : 30/08/2019
Am facut in ultimele saptamani un AI care determina daca o persoana poarta masca sau nu. Personal, eu vad o utilitate: in camerele de luat vederi din vagoane, ca metoda de asigurare ca lumea poarta masca. Cand se va realiza asta la CFR: nicidoata. DAR macar e un proiect interesant.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
Daca am sunat dur/agresiv iti cer scuze, nu asta era intentia. Dar ideea ca AI-ul poate fi folosit pentru supravegheree cat se poate de reala si cred ca ar trebui sa ne ingrijoreze pe toti.
Asta nu inseamna ca ma opun technologiei in intregul ei.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
Recunoaşterea facială e folosită deja pe scară largă chiar şi prin UE. Doar că încă există posibilitatea de a o ocoli în locuri publice, gen Berlin Hbf. unde poţi să intri pe o uşă laterală care ocoleşte camerele cu recunoaştere facială. În schimb, pentru zone non-publice... de exemplu accesul la evenimentele de la Palatul Parlamentului se face de peste un an pe bază de recunoaştere facială. La evenimentele din cadrul Preşedinţiei României la UE intram doar cu faţa, legitimaţia şi buletinul se cereau doar dacă nu mai semănam cu poza din buletin.
_________________ :TTT:
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2503 Data de inscriere : 30/08/2019
Daca am sunat dur/agresiv iti cer scuze, nu asta era intentia. Dar ideea ca AI-ul poate fi folosit pentru supravegheree cat se poate de reala si cred ca ar trebui sa ne ingrijoreze pe toti.
Asta nu inseamna ca ma opun technologiei in intregul ei.
E ok, stiu sa primesc o critica Chestia ii ca inteligenta artificiala e deja un subiect dificil, iar daca mai adaug si recunoastere faciala (pentru ca in categoria aia intra ce am facut), deja multa lume e pornita cu frica de a fi urmarit.
Acuma... ca si programator pot sa confirm ca foarte salbatic se poate folosi recunoasterea faciala, fara o reglementare riguroasa. AI-ul meu e antrenat sa recunoasca foarte bine fetele, dar daca e limitat de camera. L-am testat pe o filmare din trenul IR1745 cum intra in gara Oradea si n-a detectat fata nimanui de pe peron deoarece aveau fata prea blurata. Bine... asta se poate fixa cu o camera mai buna, aparent Note 4 cu 30fps nu e destul de aprig, dar S7 ar putea face fata la 60fps, trebe sa incerc.
Am facut proiectul asta mai mult fiindca are componenta de a rula pe smartphone, care ma va ajuta in detectia semnalelor.
SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2503 Data de inscriere : 30/08/2019
Parca imi place tot mai mult CFR cu lipsa lui de inovare. Lasa atat de mult spatiu pentru creativitate! Azi vorbeam cu niste colegi la lucru despre AI de diagnoza pentru vehicule (mentenanta preventiva) si ma gandeam de ce sa nu faci asa ceva pentru o locomotiva.
GM-urile stiu ca au ceva microprocesoare, dar nu stiu daca se poate accesa prin mufa USB. Are cineva ceva informatii despre procesorul de pe GM si (potential) daca are porturi USB?
Nu ma intereseaza sa modific parametri, ci sa colectez date.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
De altfel, şi la EA-uri e la fel, cele cu ICOL, inclusiv delfinii, au tot port serial.
Perfect, am gasit deja adaptoare de la RS232 la USB. nu mai ramane decat problema procesorului, ca ma gandesc ca are ceva sistem de operare special. Sistem de operare care probabil e blocat sa nu poata fi accesat din exterior...
Ar fi oare mai util sa le scriu celor de la Reloc ce vreau sa fac? In idea in care ei le-au facut recent mentenanta GM-urilor si (am inteles) le-au inlocuit softul cu altul nou? Ar fi oare deschisi sa imi permita accesul la datele furnizate de senzorii locomotivei?
cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8744 Data de inscriere : 08/04/2010
De altfel, şi la EA-uri e la fel, cele cu ICOL, inclusiv delfinii, au tot port serial.
Perfect, am gasit deja adaptoare de la RS232 la USB. nu mai ramane decat problema procesorului, ca ma gandesc ca are ceva sistem de operare special. Sistem de operare care probabil e blocat sa nu poata fi accesat din exterior...
Ar fi oare mai util sa le scriu celor de la Reloc ce vreau sa fac? In idea in care ei le-au facut recent mentenanta GM-urilor si (am inteles) le-au inlocuit softul cu altul nou? Ar fi oare deschisi sa imi permita accesul la datele furnizate de senzorii locomotivei?
Comunicația poate fi criptată, chiar daca portul e relativ vechi(serial în cazul acesta).
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011