|
| dfdggg | |
|
+18laurentzu ldh80 riciu Adrian78 bubu marius664 Katalyn alliens 92Dragos IonutCFR2009 mielutu zburator Nesebar Adirmvl Dr2005 Sabik Warrington dan tm Czirjak Arpad 22 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Lun 28 Aug 2017, 18:13 | |
| Am citit toate comentariile după o simplă ştire postată mai devreme. Să înţeleg că şi în UE se vrea să se facă transportul de pasageri ca şi în SUA? Adică avioane şi autostrăzi, în dauna trenurilor de pasageri pe distanţe mari? Dacă aşa e, atunci tare nasol va fi treaba pentru ţările mici, care au infrastructura feroviară moştenită de la comunişti făcută praf! Mă gândesc că Germania nu se pune, fiind o ţară mare, şi cu viteze mari pe căile lor ferate, cu servicii de top. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: dfdggg Lun 28 Aug 2017, 19:13 | |
| - Warrington a scris:
- E voită, însă din comoditate, nu pentru că ar încerca cineva să favorizeze transportul aerian. Operatorii feroviari europeni sunt în majoritate niște (quasi-)monopoluri de stat, administrate de niște funcționari cărora nu le pasă ce vrea publicul, îi interesează doar comoditatea proprie. Viața unor asemenea funcționari ar fi mult mai complicată datorită unor trenuri care să treacă prin 3-4 țări, așa că mai bine stabilesc ei ce se poate și ce nu.
Şi, totuşi, trenuri precum Thalys au profit, chiar dacă sunt operate tot de operatori de stat. E drept, Thalys nu acceptă nicio convenţie intenaţională, fie că vorbim de InterRail, fie că e vorba de FIP. Dar Thalys lucrează la preţ global, fără subvenţii şi fără să îi impună nimeni un preţ maximal. La polul opus, serviciul public feroviar se desfăşoară la tarife impuse de autorităţile contractante şi pe rute şi orarii impuse tot de acestea. O astfel de operare nu prea are cum să fie rentabilă fără compensaţii din bani publici. Cum trenurile internaţionale, în general, sunt ataşate trenurilor interne, e clar că niciun stat nu vrea să subvenţioneze călătorii veniţi din alt stat, iar operatorii nu se complică prea tare, ţinând cont că obligaţiile de serviciu public sunt o pâine bună de mâncat, iar călătorii majoritari apreciază preţul mai mic şi mersul cadenţat... aşa că mai lasă nişte bani la magazinele din gări, la parcările cu plată, la firmele de transport auto care asigură legături cu gara ş.a.m.d.. Un holding ca OeBB sau DB scoate bani frumoşi din activităţi conexe. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 13:14 | |
| - Dr2005 a scris:
- Şi, totuşi, trenuri precum Thalys au profit, chiar dacă sunt operate tot de operatori de stat. E drept, Thalys nu acceptă nicio convenţie intenaţională, fie că vorbim de InterRail, fie că e vorba de FIP. Dar Thalys lucrează la preţ global, fără subvenţii şi fără să îi impună nimeni un preţ maximal.
Thalys a fost de început gândit altfel, de asta și este operat de un consorțiu separat, nu direct de către operatorii naționali din țările respective. Thalys operează într-o zonă extrem de aglomerată din Europa (”banana albastră”) și interconectează niște aeroporturi internaționale mari și foarte mari, având astfel pasageri dispuși să plătească mai mult pentru servicii mai pretențioase. Un astfel de operator are un anumit obiect de activitate, pentru el traseul efectuat nu este unul dintre multe altele, ci este însăși rațiunea lui de a exista. România, Ungaria și Austria ar putea crea împreună un astfel de operator, dar nu pe liniile actuale. Iar din câte știu, Austria e deocamdată singura care are gară la Schwechat în aeroport. România și Ungaria încă trebuie să asimileze ideea că orice aeroport trebuie să aibă și gară. - Czirjak Arpad a scris:
- Să înţeleg că şi în UE se vrea să se facă transportul de pasageri ca şi în SUA? Adică avioane şi autostrăzi, în dauna trenurilor de pasageri pe distanţe mari?
Nu, dimpotrivă. Exemplul din State era doar pentru a ilustra realitatea lor economică. Însă Europa e mult mai aglomerată și mai săracă, deci trenurile sunt mai potrivite peisajului economico-social. În UE, trenurile de mare viteză trebuie să înlocuiască avioanele pe distanțe de până la 600 km în prezent și pe distanțe de până la 1.000 km în viitor. Iar trenurile cu containere din China vor fi și ele din ce în ce mai multe. Trenurile chiar au viitor în UE, însă modelul actual de business feroviar din țările est-europene trebuie schimbat. Vestul își mai poate permite să mențină modelul actual încă o generație, are de unde pierde bani. Însă estul nu are bani de pierdut, trebuie să schimbe modelul. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 13:32 | |
| La sfaturi toata lumea se pricepe. Cand vom intelege, ca FIECARE TARA are realitatile ei si ca nu merge cu copy-paste de la altii? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 13:43 | |
| Știm că dacii au inventat roata, focul, arcul și săgeata, dar roata de fier pe șină de oțel te asigur că n-au inventat-o dacii ”Realitățile” specific românești sunt mentalitățile comuniste, dar piața nu iartă pe nimeni. Adam Smith se lămurise pe tema asta încă în urmă cu 300 de ani, pe vremea când românii încă nu aveau un stat și domnitorii erau puși în funcție de către imperiile din jur. Nu merge copy-paste, dar nici nu poți să-ți inventezi tu un alfabet propriu fiindcă n-o să înțeleagă nimeni ce scrii. De asta folosim alfabetul latin și tot de asta folosim sistemul feroviar european. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 14:46 | |
| 1821 e folosit și de navetiștii din zonă destul de mult... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 15:28 | |
| - Warrington a scris:
- Un astfel de operator are un anumit obiect de activitate, pentru el traseul efectuat nu este unul dintre multe altele, ci este însăși rațiunea lui de a exista. România, Ungaria și Austria ar putea crea împreună un astfel de operator, dar nu pe liniile actuale. Iar din câte știu, Austria e deocamdată singura care are gară la Schwechat în aeroport. România și Ungaria încă trebuie să asimileze ideea că orice aeroport trebuie să aibă și gară.
Aeroportul din Budapesta are gară... numai că terminalul dinspre gară a fost închis acum câţiva ani, a rămas celălalt terminal, până la care ai ceva de mers cu autobuzul 200E. Pe de altă parte, de la Budapesta în 2 ore jumate eşti la aeroportul din Viena. În România, dacă pleci din Berceni nu ajungi la Otopeni în 2 ore ) Aeroportul din Viena poate atrage - şi probabil deja o face - şi cetăţenii maghiari care călătoresc cu avionul pe distanţe mai mari. La fel cum o face şi cu cei slovaci (Bratislava este la vreo 70 km de Viena, iar aeroportul din Bratislava e mai mic decât Băneasa)... de când e Slovacia în Schengen, numărul de pasageri a scăzut cu vreo 25% pe aeroportul din Bratislava. Din păcate, la noi mai repede construieşti un aeroport decât o legătură feroviară la unul existent, mai ales că multe aeroporturi au fost date la CJ-uri. Avem aeroporturi pustii la Arad, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Tulcea. La Craiova vin doar câteva avioane, la Constanţa la fel. În schimb, aeroportul din Târgu Mureş e închis de vreo 2 ani (spre bucuria celor de la Cluj). Ar mai trebui un aeroport la Caransebeş (de fapt el chiar există, dar e închis de mult) şi unul la Sighetu Marmaţiei, să fie tacâmul complet. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 16:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- În România, dacă pleci din Berceni nu ajungi la Otopeni în 2 ore )
Dacă România ar fi o țară de oameni sănătoși la cap, ar exista S-Bahn din Berceni până la aeroport pe ambele variante, atât prin estul orașului, cât și prin vest. Iar cineva din Berceni ar merge cu metroul 2-3 stații spre sud, până la stația intermodală, nu spre nord ca să traverseze orașul prin centrul centrului, zi de vară până în seară. Legătura feroviară cu aeroporturile din Viena și Budapesta ar fi bună pentru Cluj, Arad și Timișoara, nu pentru București. Bucureștiul ar trebui să aibă propria lui ”gașcă” de aeroporturi-satelit, cu Craiova și Constanța. Dar trebuie regândit totul, trebuie o nouă gară principală pentru tranzitul de pasageri (probabil la Mogoșoaia) fiindcă Gara de Nord e complet disfuncțională și în prezent. Ar fi cu-atât mai disfuncțională dacă ar face parte dintr-o linie de mare viteză care să interconecteze aeroporturile Craiova, Otopeni și Kogălniceanu + orașul Constanța. Nici Thalys nu ajunge până la Hamburg, Bremen sau Berlin. Conectează doar orașe mai mici din Germania (Köln, Düsseldorf, Essen, Dortmund) la aeroporturile din Amsterdam, Bruxelles și Paris. La fel ar fi și cu Timișoara, Arad, Oradea și Cluj, conectate la aeroporturile din Budapesta și Viena. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 18:41 | |
| Eu nu prea văd utilitatea civilă a aeroportului Kogălniceau, în condiţiile în care trenul de la Bucureşti la Constanţa face 2 ore. O bucla construită pe la aeroport, pe modelul celei de la Bruxelles, ar putea duce şi trenurile de Constanţa pe acolo, alături de cele de Galaţi, de o parte din trenurile de Ploieşti/Braşov, ba chiar - via Centură - Chitila - Buciumeni - şi pe cele dinspre Craiova. Desigur, totul combinat cu un terminal nou la Otopeni, dar lângă cel existent, nu la mama cucului. Cred că sunt suficiente aeroporturile din Iaşi, Bacău, Otopeni, Timişoara, Cluj, Tg. Mureş, Sibiu, eventual Craiova până se vor face 2 ore de la Craiova la Otopeni. Dar deja suntem pe lângă subiect. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 18:49 | |
| - Dr2005 a scris:
- Eu nu prea văd utilitatea civilă a aeroportului Kogălniceau,
Chiar și ca rezervă tot e necesar, ca să nu aterizezi la Sofia când e ceață sau viscol pe Otopeni. Fiind și militar, se justifică o pistă de 3.500 de metri, care la Craiova nu se justifică. Iar unele curse charter în sezon e normal să ajungă totuși la Constanța, nu la Otopeni. - Dr2005 a scris:
- serviciul public feroviar se desfăşoară la tarife impuse de autorităţile contractante şi pe rute şi orarii impuse tot de acestea. O astfel de operare nu prea are cum să fie rentabilă fără compensaţii din bani publici.
E de înțeles dacă există anumite rute care trebuie subvenționate sau anumite ore la care trenurile de pe anumite rute trebuie subvenționate. Dar este insane să subvenționezi totul de-a valma. De exemplu, dacă se justifică 4 trenuri de navetiști pe zi de la Târgoviște la București, rutate eventual pe centura de sud, ca să-l ducă pe fiecare unde are nevoie, îl poți subvenționa numai pe al 5-lea, la o oră la care nu mai sunt destui pasageri ca să fie rentabil. Apoi poți subvneționa persoanele (elevii, studenții) și eventual abonamentele plătite de firme, dar nu are sens să subvenționezi costul biletului în sine, pentru că în felul ăsta vei subvenționa necontrolat și turiștii (români și străini) care vin să vadă Târgoviște în vacanță. Subvenția e normal să existe, dar trebuie să fie excepția, situația specială a unei rute sau a unui tren, nu regula generală pentru orice pasager.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mar 29 Aug 2017, 19:08, editata de 1 ori |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 19:05 | |
| - Dr2005 a scris:
- ... de când e Slovacia în Schengen, numărul de pasageri a scăzut cu vreo 25% pe aeroportul din Bratislava.
Din Bratislava aplicatia de la Ryanair imi da vreo 25 de destinatii si cea de la Wizz 6, printre care si Cluj. Si daca vrei sa mergi la Viena din Cluj e pont sa iei avionul pana la Bratislava si de acolo trenul. Sigur a pierdut un sfert din pasageri? |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 19:18 | |
| Bratislava a pierdut masiv pasageri în 2009 față de 2008, exact ca și Cardiff, din cauza crizei, nu din cauza aderării la Schengen în 2007. Acum Bratislava se laudă cu cel mai mare număr de pasageri din ultimii 8 ani, dar nu mai are peste 2 milioane, cum avea înainte de criză. La fel cum nu mai are peste 2 milioane nici Cardiff.
https://www.bts.aero/en/airport/about-us/company-profile/statistical-data/
Slovacii mergeau oricum fără viză la Viena și înainte de aderarea la Schengen, nu controlul pașapoartelor îi speria să ia avionul de la Viena |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: dfdggg Mar 29 Aug 2017, 22:10 | |
| - Dr2005 a scris:
- Eu nu prea văd utilitatea civilă a aeroportului Kogălniceau, în condiţiile în care trenul de la Bucureşti la Constanţa face 2 ore. O bucla construită pe la aeroport, pe modelul celei de la Bruxelles, ar putea duce şi trenurile de Constanţa pe acolo, alături de cele de Galaţi, de o parte din trenurile de Ploieşti/Braşov, ba chiar - via Centură - Chitila - Buciumeni - şi pe cele dinspre Craiova. Desigur, totul combinat cu un terminal nou la Otopeni, dar lângă cel existent, nu la mama cucului.
Cred că sunt suficiente aeroporturile din Iaşi, Bacău, Otopeni, Timişoara, Cluj, Tg. Mureş, Sibiu, eventual Craiova până se vor face 2 ore de la Craiova la Otopeni. Dar deja suntem pe lângă subiect. La Tulcea trebuie sa ramana aeroport, fiind zona turistica a Deltei Dunarii! Pacat ca TAROM-ul a renuntat la zborul Bucuresti- Tulcea! La Suceava trebuie sa ramana aeroport, fiind zona turistica a Bucovinei. La Satu-Mare trebuie sa ramana aeroport, fiind orasul situate la cea mai mare distanta de Bucuresti, si totodata cea mai lunga cursa aeriana interna. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: dfdggg Mier 30 Aug 2017, 01:49 | |
| Or să rămână peste tot, că sunt finanţate de Consiliile Judeţene. Normal că e o treabă de imagine pentru orice CJ să aibă un aeroport decât să asfalteze un drum, de exemplu. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: dfdggg Mier 30 Aug 2017, 10:22 | |
| În prima luni din decembrie 2016 așteptam îmbarcarea pentru cursa de seară București - Cluj de la Wizz. Cu vreo jumătate de oră înainte trebuia să plece avionul Taromului la Satu Mare. Știi câți călători a avut? 3 (trei). Ba a mai fost și o fază amuzantă că primii doi au trecut de poartă mai repede, iar ultimul a venit aproape de ora închiderii porții și l-a cam luat la rost doamna de la Tarom că înghețau ceilalți doi în autobuz. ) |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: dfdggg | |
| |
| | | | dfdggg | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |