- Adirmvl a scris:
- Și atunci de ce nu apare iconița cu bicicletă pe site? Că vrea un prieten să meargă zilele astea până acolo și vrea să știe cu care poate merge cu tot cu biclă. La TFC toate AM-urile au loc pt bicicletă?
Ruta NR 1 Bucuresti-Brasov
06:23 RE 3001 20 locuri la 2 etajate 84-16.
07:00 IR 1631 8 locuri.
07:44 RE 3003 8 locuri.
10:00 IR 1621 8 locuri.
Retur Brasov Bucuresti.
14:15 IR 1634 8 locuri.
14:47 RE 3008 10 locuri.
16:25 RE 3010 10 locuri.
18:15 RE 3012 8 locuri.
18:30 IR 1622 8 locuri.
Alte rute :
1. București-Galati câte 4 locuri la trenurile 1571/1576, 1573/1578 și 1577/1572.
2. București-Pitesti-Craiova cate 6 locuri la Desiro de pe trenurile 1890 -->> 1897.
3. București-Pausa 6 locuri la Desiro pe IR 1521/1522.
4. București-Slobozia.Veche 6 locuri la Desiro pe IR 1771/1576.
5. Galati-Iasi 6 locuri la Desiro pe IR 1866/1863.
6. 1862/1861 Iasi-Constanța 6 locuri.
7. 1856/1857 Suceava-Constanța 6 locuri.
La punctele 2, 3, 4 și 5 cum am scris și mai sus sunt cate 6 locuri disponibile pentru biciclete la auromotoarele Desiro. La punctul 1 e vorba de vagon seria 84-87 sau 84-83 cele care au 2 rasteluri iar la punctul 6 și 7 trebuie sa ghicim cum naiba la vagoanele 21-31 e loc pentru cate 6 biciclete/tren.
Pe lângă aceste trenuri mai sunt o grămadă de IR cu Desiro prin Transilvania și Banat tarifate ca IR și doar 2 sunt IR cu oferta tarif-Regio dar la fel ca pe 901 doar unele au serviciul bicicletă și nu toate cum ar fi trebuit. Pe 901 din toate IR-urile de Pitești, Craiova, Curtea de Argeș, Câmpulung sau Târgoviște doar cele de Craiova au bicicleta. A și mai sunt niște IR-uri pe Valea Oltului. Aceeași chestie e și pe Buc-Urziceni unde din cele 3 perechi de IR cu Desiro doar perechea de Slobozia are bicicleta.
Dar sa revenim în Sud aici unde numărul celor care merg cu bicicleta cu trenurile CFR Călători e cel mai mare din țară.
Spre Brașov pe lângă cele enumerate de mine mai sus odată cu venirea primăverii și ulterior a anotimpului călduros CFR Călători ar trebui sa bage vagoane și pe IR 1636/1635 și 1745/1746 spre munte dar și spre alte destinații importante cum ar fi :
Constanța : 1581/1582/1587/1588.
Craiova-Tg.Jiu : 9001, 1823, 1599/1836.
Precum și trenurile Regio frecventate de mini-grupurile de bicicliști gen 5001, 5003, 5010, 9021, 9023, 9028 plus celelalte trenuri formate din 3 etajate dacă la 3003/3012 sunt 8 locuri disponibile deși nu are 84-16 nu vad de ce nu ar putea extinde acest serviciu și la celelalte trenuri formate doar din etajate. Spre Târgoviște ar mai trebui dar și Regiourile cu Desiro cum sunt cele de pe Pietrosita.
În concluzie la CFR Calatori sunt trenuri care nu au în compunere vagoane cu spați pentru biciclete ( 3003/3012, 1862/1861, 1856/1857 ) dar la care poți sa cumperi bilete de biciclete dar și invers trenuri cu spați pentru biciclete ( Desiro ) dar la care nu poți cumpăra bilete de biciclete.
Sa nu uit pana de curând exista acest serviciu și la 1527/1526 și 1633/1632 la 84-87 respectiv 84-83.
CFR Călători ar putea să-și facă o imagine foarte frumoasa dacă ar extinde acest serviciu acolo unde trebuie și unde se poate, bicicliști și fără acest serviciu ei tot se descurcă ca nași sunt oameni și se înțeleg de la câțiva lei pana la maxim 21 lei/bicicleta ăsta e cel mai mare tarif pe care l-am văzut LIVE negociat de un nas flămând tare. Îmi aduc aminte vara lui 2015 pe IR 1636 Constanța-Bucuresti-Brasov în week-end-uri vagoanele pline de călători iar toaletele sau în zona ușilor plin de biciclete. CFR Călători visează foarte frumos și se scot cu acel vagon 89-76 Bar-Bistro-Bike dar ei nu înțeleg ca din București pot urca 4-5 ( 2 grupuri de 2 și 3 ) din Ploiești Vest se mai urca 4 iar la Câmpina încă 3 nu ai cum sa faci 4 grupuri care nu știu unii de alții hârtie pentru mult lăudatul Bar-Bistro-Bike.
O sa i trimit sugestiile mele dl DG de la CFR Calatori dacă tine cont e un plus mare dacă se continuă cu nepăsarea din 2015 și 2016 atunci nu-mi doresc nimic decât sa am norocul ca la vară să fac un LIVE din 1636 ( ca tot sunt la moda LIVe-urile cu fiare ) sa vadă CFR Călători și toată lumea debandada din trenurile CFR Călători.
Pe Brașov la Regiotrans e nelimitat la biciclete și nici pe trenurile cu automotoare nu da nimeni înapoi, clientul nostru stăpânul nostru, ATC nu are posibilitatea, Softrans e ca și cum n-ar fi iar la TFC e spațiu destul în auromotoarele DH2.