Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze

In jos 
+16
Laurentiu Ciobanu
razvan - trenuri
ldh80
TVlad
tcm
Vitosa
Adirmvl
Adrian78
ets2oltromânia
IonutCFR2009
AndreiCFRbv
kristi kkk
Katalyn
LanceR
Dr2005
dan tm
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeMier 10 Iun 2020, 15:58

in portul Constanta au sosit deja autobuzele care vor inlocui tramvaiele in Botosani. Am vazut o poza pe alt forum.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 24 Sept 2020, 13:13

Un articol din "Est News de Vaslui", articol scris de Danut Ciobanu:

Primăria Vaslui pregătește licitația pentru achiziționare a 10 troleibuze și 8 autobuze

Consiliul Local Vaslui va modifica documentațiile privind proiectul de extindere a rutelor, traseelor și staţiilor pentru transportul public de călători. Prin intermediul proiectului cu finanțare europeană se vor achiziționa 10 troleibuze, 8 autobuze, vor fi amenajate 25 de stații noi etc. Prin actualizarea documentației se evită riscul de a nu se prezenta ofertanţi în procedura de achiziţie a troleibuzelor.

Programul Operaţional Regional 2014- 2020 sprijină reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ, prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Proiectul implementat la nivelul municipiului Vaslui vizează următoarele componente principale: achiziţionarea a 18 mijloace de transport călători noi – 8 autobuze şi 10 troleibuze ; sistem de transport inteligent; stâlpi pentru reţea fir contact (catenară) – 342 stâlpi noi; reţea alimentare troleibuze (inclusiv staţii de transformare şi redresare); staţii propuse – 25 de staţii noi; staţii existente amenjate – 69 de staţii noi amenajate în spaţiile existente cu destinaţie specifică; amenajări de infrastructură (carosabil şi pietonal).

În vederea fundamentării componentei referitoare la achiziționarea de mijloace de transport, s-a realizat un studiu prin care s-a dimensionat necesarul de mijloace de transport, tipul acestora, precum şi unele caracteristici tehnice de bază. Printre caracteristicile tehnice de bază menţionate în studiul de oportunitate s-a regăsit şi parametrul masa totală maximă autorizată a troleibuzului, impusă la maxim 15.000 kg.

Pe parcursul implementării a intervenit necesitatea modificării parametrului tehnic – masa totală maxim autorizată a troleibuzelor care vor fi achiziţionate în cadrul proiectului. Modificarea constă în mărirea limitei superioare de masă totală maxim autorizată a unui troleu de la 15.000 kilograme la 20.000 kilograme.

”Analizând în perioada februarie – august 2020 caracteristicile tehnice ale troleibuzelor provenite de la diverşi producători, s-a constatat că numai un singur tip de troleibuz se încadrează în valoarea impusă iniţial (15.000 kilograme), majoritatea celorlalte având masa totală maximă autorizată situată către valoarea de 20.000 kilograme). Valoarea impusă iniţial, preluată în caietul de sarcini, s-ar constitui astfel într-o cerinţă restrictivă care ar îngrădi posibilitatea majorităţii ofertanţilor de troleibuze să participe la procedura de achiziţie”, se arată în proiectul de hotărâre.

Astfel, pentru evitarea riscurilor de a nu se prezenta ofertanţi în procedura de achiziţie a troleibuzelor, au fost realizate demersurile necesare în vederea actualizării parametrului tehnic – masa totală maxim autorizată a troleibuzelor și a restului documentației.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 24 Sept 2020, 17:49

Altă reţea nouă? Au mai făcut una nouă tot pe fonduri europene, care nu a fost folosită deloc. Le mai aprobă Europa alt proiect?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 24 Sept 2020, 20:12

Actuala retea de troleibuze din Vaslui a fost inaugurata initial la 1 mai 1994, fiind achizitionate atunci 5 troleibuze DAC-217-E si realizata o statie de redresare. In 2009 circulatia troleibuzelor in Vaslui (pe singura linie de troleibuze Gara- Textila) este anulata.
In 2013- 2015 aceea retea initiala este "reconstruita" si prelungita (de la capatul "Textila" pana la noul capat "DGASPC" din suburbia Moara Grecilor). Au fost achizitionate atunci 3 troleibuze second-hand care au circulat foarte putin, defectandu-se.

Acum se vrea (tot cu fonduri europene):

-Extinderea retelei de troleibuze pe: Strada Traian (de la intersectia "Crucea Garii" pana la intersectia "de la Gazarie"), Strada Calugareni, Strada Castanilor, pana in suburbia "Delea" si respectiv pe Strada Ceramicii (pana la fosta platforma industriala "Rediu", la iesirea spre Bacau;

-Achizitionarea a 10 troleibuze noi

-Constructia unui garaj adecvat pentru troleibuze (pe strada Ceramicii, in locul fostului obor de animale)

-Realizarea a inca doua statii de redresare.


In privinta traseelor alese pentru extinderea retelei de troleibuze in Vaslui:

-A duce reteaua de troleibuze pana la fosta platforma industriala "Rediu" nu cred ca este foarte util! Toate fostele intreprinderi de acolo (care in 1990 aveau mii de salariati) sunt demult istorie (cu exceptia IAMC care mai exista) si acolo se afla doar cateva foste camine de nefamilisti!

-A duce reteaua de troleibuze pana in suburbia "Delea" iarasi nu cred ca este foarte util! Acolo sunt numai case si vile a unor oameni foarte bogati (inclusiv a presedintelui CJ Vaslui Dumitru Buzatu) care nu cred ca ar merge cu troleibuzul!
Decat sa duci reteaua de troleibuze in suburbia "Delea" mai degrada s-ar alege alt traseu: de la intersectia strazilor Castanilor si Sublocotenent Ionese Adrian reteaua de troleibuze s-ar realiza pe Strada Sublocotenent Ionese Adrian , pana la intersectia cu Bdul. Stefan cel Mare si s-ar uni cu reteaua existenta pe Bdul. Stefan cel Mare!
In acest fel reteaua de troleibuze ar deservi si cartierul de blocuri "13 Decembrie" si cartierul de case situat la nord de Strada Sublocotent Ionese Adrian!

Astfel reteaua de troleibuze din Vaslui ar aveea o forma aproximativ triunghiulara, formata din strazile: Traian, Calugareni, Castanilor, Sublocotent Ionese Adrian si Bdul. Stefan cel Mare.

-
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 24 Sept 2020, 23:17

,,Actuala reţea" nu mai are nimic din cea din 1994, poate doar câţiva stâlpi metalici prin zona gării. În rest, totul e nou-nouţ (console, fire, piese de separaţie, cei mai mulţi stâlpi) şi stă şi se degradează fără a fi folosit. A fost o fituire de bani monumentală... că dacă se dorea finalizarea investiţiei, se găseau lejer 3 - 4 troleibuze la mâna a doua, nu rablele de la Salzburg care nu au putut circula deloc (!) la Vaslui.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeVin 25 Sept 2020, 08:04

Cei din cadrul primariei Vaslui, care au intocmit caietul de sarcini si au realizat proiectul pentru reteaua de troleibuze din Vaslui "reconstruita" si extinsa in 2013- 2015, au facut acest lucru cu multe lipsuri (eu inteleg ca Vasile Paval, primarul municipiului Vaslui, nu este specialist sau inginer in retele de troleibuze, dar putea macar sa ceara parerea unor specialisti in domeniu sau macar putea sa consulte niste forumuri de specialitate, gen "Tramclub" sau "Transira"):

-Nu s-au prevazut solutii tehnice moderne de prindere a firelor de contact (prindere elastica tip "Kummler Matter");

-Nu s-au prevazut console mai lungi, astfel incat reteaua sa fie pozitionata deasupra benzii de langa axul drumului, in special pe Bdul. Stefan cel Mare;

-Nu sunt sigur ca piesele de separatie, macazurile si incrucisarile montate atunci sunt cele mai noi si moderne care exista pe plan mondial;

-Nu s-a prevazut si realizarea unei statii de redresare complet noi, cu cele mai noi tehnologii existente! Statia de redresare existenta, construita in 1994, livra tensiunea de 750 Vcc, tensiune la care functionau vechile troleibuze DAC. Insa acele 3 troleibuze second-hand aduse atunci functioneaza la 600 Vcc. Astfel ca s-au trezit ca trebuie schimbate si "niste transformatoare" in statia de redresare! Apoi nici celelalte echipamente din statia de redresare si cablurile care alimentau reteaua (nefolosite din 2009, cand s-a sistat circulatia troleibuzelor in Vaslui) nu s-au "comportat" foarte bine (prin 2015, inainte de aducerea celor 3 troleibuze second-hand, imi zicea un angajat al Transurb ca nu reusesc sa gaseasca si sa identifice niste cabluri defecte subterane care trebuiau sa alimenteze reteaua);

-Nu s-a prevazut constructia si dotarea unui garaj nou, utilat si dotat in mod adecvat, pentru intretinerea si reparatia unor troleibuze noi;

-Nu s-a prevazut angajarea, in cadrul Transurb, a unor specialisti (ingineri electronisti) care sa stie sa repare si sa intretina troleibuze noi, care astazi inglobeaza foarte multe elemente de electronica (la troleibuzele astea noi nu mai merge sa le repari si sa le intretii ca vechile DAC-uri). Cand s-au defectat cele 3 troleibuze second-hand nimeni din cadrul Transurb nu a putut sa le mai repare, iar la punerea lor in circulatie si pentru foarte scurta perioada de timp cat au circulat a venit cineva din cadrul CTP Iasi pentru a-i ajuta pe cei de la Transurb!

-Nu s-a prevazut si achizitia de troleibuze noi, desi a fost un proiect cu finantare europeana si se puteau achizitiona troleibuze noi.

In concluzie a fost un proiect intocmit cu foarte multe lipsuri! Chiar primarul Vasile Paval recunoastea atunci, cand s-au achizitionat cele 3 troleibuze second-hand, ca au fost achizitionate pentru a "inaugura" reteaua, ca trebuia sa "raporteze" autoritatilor din UE "finalizarea" investitiei pana la o anumita data.

Acuma sper ca noul proiect de extindere a retelei de troleibuze si de achizitionarea a celor 10 troleibuze noi (finantat tot prin fonduri europene, prin "Planul de mobilitate urbana") sa nu mai aiba acceleasi lipsuri! Oricum un garaj nou si doua statii complet noi de redresare sunt prevazute in acest proiect, dar sa vedem daca Transurb va reusi sa angajeze si specialisti (ingineri electronisti) pentru intretinerea si reparatia unor troleibuze noi!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeVin 25 Sept 2020, 12:09

Să treci de la 750V la 600V nu e rocket science. Inclusiv troleibuzul poţi să îl adaptezi, printr-o rezistenţă suplimentară. Te ajută Legea lui Ohm (I = U/R), măreşti R-ul. Aşa s-a procedat şi la Arad, de pildă, şi au reuşit inclusiv la vehicule cu electronică de putere (tramvaiele M8S) să le facă să meargă pe 750V.
,,Specialiştii" de la CTP Iaşi au reuşit să pună pe chituci reţeaua lor de troleibuze şi cam toate tramvaiele cu electronică de putere (ST11 de ex.). Nu aş pune prea multă bază în ei.

Nu îţi trebuie electronist pentru reţea, îţi trebuie electrician. Pentru troleibuze trebuie renunţat la gândirea asta comunistă şi sindicalistă cu reparaţia în regie proprie... trebuie luate cu mentenanţa inclusă, se strică ceva, vine echipa de service a producătorului (care, în general, e o firmă locală şcolită de producător, nu vine polonezu' personal să repare Solarisul).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeVin 25 Sept 2020, 13:46

La Iasi desfiintarea sistemului de troleibuze a fost "opera" fostilor primari Constantin Simirad si Gheorghe Nichita! Cei de la CTP Iasi nu cred ca ar fi putut (chiar daca ar fi vrut) sa se opuna unei decizii politice!

Actualul primar din Iasi- Mihai Chirica- a spus intr-un interviu ca se gandeste la varianta reintroducerii troleibuzelor in Iasi!

Intradevar, cand se achizitioneaza orice vehicul este bine sa fie inclusa si asigurarea mentenantei, insa din pacate multe primarii din Romania nu iau in calcul acest aspect!
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeMar 06 Oct 2020, 19:25

Din cele 19 orase care aveau la un moment dat retele de troleibuze in Romania, mare parte , din pacate, si-au desfiintat aceste retele de troleibuze: Suceava, Iasi ("opera" primarilor Constantin Simirad si Gheorghe Nichita), Piatra-Neamt , Braila (primul oras ramas fara troleibuze, in 1995), Constanta ("opera" primarului Radu Mazare), Targoviste, Slatina, Sibiu (in mare parte "opera" actualului presedinte pe vremea cand era primar), Satu-Mare.

Pacat de retelele destul de extinse de troleibuze care existau in Iasi sau in Constanta!

In celelalte orase mai mici, unde s-au realizat retele de troleibuze mai restranse (gen Vaslui, Slatina, Targoviste, Satu-Mare) , in anii 90, probabil atunci nu s-a analizat foarte bine cat de eficiente puteau fi astfel de retele de troleibuze restranse (pe alte forumuri am citit ca acele retele s-ar fi construit in anii 90 in urma unor dispozitii venite "de sus" ca fosta fabrica "Rocar" sa aibe unde sa-si vanda troleibuzele pe care le producea).

La Vaslui in presa se spunea ca introducerea troleibuzelor a fost intr-un fel (in 1994) si "ambitia" fostului primar de atunci Victor Cristea!

Prin 2001 ar fi fost planuri si pentru introducerea troleibuzelor si la Barlad (stalpii metalici montanti atunci in Barlad, pentru iluminatul public, ar fi fost proiectati ca sa sustina si o eventuala retea de troleibuze).


In prezent, cele 10 orase cu retele de troleibuze din Romania, pot fi impartite astfel:

-Retele cu anumite perspective de dezvoltare sau de "supravietuire": Vaslui, Galati, Ploiesti, Targu-Jiu, Baia-Mare, Medias;

-Retele mai mari, unde s-au facut investitii mai importante pentru achizitia de troleibuze noi: Cluj-Napoca (care sta cred cel mai bine; aici s-au achizitionat cred cele mai multe troleibuze noi din Romania si se fac lucrari sau exista planuri concrete de reactivare a unor parti din retea si de extindere a acesteia), Timisoara, Bucuresti si Brasov (s-au achizitionat 26 de troleibuze noi, dar, din pacate, mare parte din reteaua de troleibuze din Brasov -care in anii 90 era cica a doua ca lungime din Romania- a fost desfiintata, "opera" fostului primar George Scripcaru).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeMar 06 Oct 2020, 19:33

Viitorul fost primar, Robu, la Timisoara era impotriva tramvaielor si troleibuzelor.

Cind troleibuzele actuale vor cadea tare ma tem ca vor fi inlocuite cu autobuze.

Mai e o moda acuma -autobuzele electrice- doar ca alea trebuie sa stea la incarcat, pe cind troleibuzele circula.

Mie imi plac troleibuzele, sint pentru mentinerea lor, ba chiar pentru troleibuze articulate cum erau pe vremuri.
Imi place cind prind seara si nu e trafic, atunci unii soferi sint dementi isi dau drumul la frustrarea si stresul de peste zi, demareaza si alearga cu ele ca bezmeticii. Traversezi orasul mai repede ca orice autobuz sau tramvai.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeMar 06 Oct 2020, 23:48

Troleibuzul a fost mereu cenuşăreasa transportului public local... că nu poţi să furi nici la combustibil ca la autobuz, nici la infrastructură ca la tramvai. Chiar şi reţelele pe care le numeşti tu ,,cu perspective" sunt, de fapt, la mâna diverşilor primari care ,,stăpânesc" în oraşele respective. Noroc că acum s-a găsit chichiţa asta cu troleibuzele decontate de UE, că altfel rămâneam cu troleibuze la Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Galaţi, restul erau istorie. Dar nici vehiculele luate acum nu vor rezista la nesfârşit, ci vreo 10 - 11 ani, că mai mult nu vor rezista - odată din cauza întreţinerii mioritice şi apoi din cauza faptului că nu sunt proiectate să reziste prea mult peste perioada de amortizare, nu se mai asigură nici piese, iar dacă nu ai capacitatea să manufacturezi în regie proprie anumite piese - eventual ferit de ochii indiscreţi ai presei şi ai producătorului (na, drepturi de autor, de ex. STB are capacitatea să îşi toarne colţare de plastic pentru Citaro, dar nu are voie, că n-o lasă Mercedes) - vehiculele ajung la fier vechi (cu o întreţinere mai bună, gen Germania, Elveţia, ar ajunge în fosta URSS, unde oricum nu se pot verifica piesele ,,adaptate" pe plan local).

Nu cred că vreun plan de introducere a transportului electric s-a făcut după '89. Toate erau gândite dinainte, dovadă că implementarea lor s-a făcut tot în dulcele stil comunist, adică între cartierul-dormitor şi fabrică, deşi fabrica era cu un picior în faliment. Aşa s-a făcut în Târgovişte, aşa s-a făcut în Slatina, aşa s-a făcut în Mediaş, aşa s-a făcut în Piatra Neamţ.

Iar în ciuda achiziţiilor de vehicule - că vehiculul nou aduce capital electoral - investiţiile în reţeaua propriu-zisă tind la zero. Mult lăudatele investiţii ale lui Boc, de exemplu, s-au rezumat la achiziţionat vehicule cu zecile (unele zac şi acum în depou, nepuse în funcţiune, pur şi simplu sunt prea multe), în vreme ce reţeaua de fir-contact refăcută este tot cu console fixe, model 1950, cu majoritatea macazurilor fiind abordabile cu maximum 10 km/h. Acelaşi sistem prost, greoi şi care impune viteze mici s-a folosit şi la extinderea din Baia Mare şi la refacţia din Vaslui şi la extinderea din Ploieşti (2006), de fapt în afară de câteva porţiuni de reţea din Braşov, Timişoara şi Bucureşti, toată reţeaua din ţară e aşa. Ce atractivitate să aibă un astfel de transport? E atractiv cât timp e vehiculul nou, apoi pauză.

Să vorbim şi despre Bucureşti. Şi prin Bucureşti s-a trecut la înlocuirea reţelei cu suspensie catenară cu console fixe ca la 1950 Sad Că din astea au pe stoc la STB... De exemplu, porţiunile afectate de lucrările la M5 - cele pe unde se va mai pune troleu - sunt toate cu console fixe, mai puţin mega-giratoriul de la Răzoare, care e cu prinderi elastice, probabil rămase de la Cal. Moşilor sau Tineretului. Macazele crapă zilnic, la Leul de exemplu aproape în fiecare zi e un angajat STB acolo care să mute captatoarele când rămâne blocat macazul, e mai ieftin pentru ei să facă aşa decât să cumpere unul nou. Pe Cotroceni toţi stâlpii sunt cu armătura expusă, înclinaţi, consolele sunt ruginite şi torsionate, noroc că mai există fir pe stoc şi e înlocuit... s-a limitat viteza troleibuzelor la 30 km/h, de le depăşesc cu bicicleta când merg la serviciu, iar la baza dealului Cotroceni au trântit macazul, care, evident, conform instrucţiunilor STB, se abordează cu maxim 5 km/h, că trebuie să şi testez frânele de la bicicletă dacă nu reuşesc să depăşesc troleibuzul. Şi toate încrucişările care urmează (Pod Cotroceni, Cal. Plevnei + cea cu tramvaiul de pe Dinicu Golescu) sunt praf şi pulbere, e o minune că încă rezistă... de aia pe Str. Gării de Nord, lângă Palatul CFR, stă mereu autoturnul.
Parcul de trolee e... praf, din cauza lipsei de întreţinere. La Ikarus s-au uzat angrenajele şi se simte vibraţia asta la mers, dar reparaţiile capitale se rezumă la lipit fibra de sticlă de pe bot, vopsit caroseria şi schimbat bucăţi din podea, dacă e cazul. Irisbusurile nu au văzut o mână de vopsea în 14 ani de serviciu, de fapt multe n-au văzut nici o cârpă de şters de multe luni. Da' bine că le-au pus aer condiţionat, e util când nu se dă vreo dispoziţie de la conducere să nu se folosească.
Anvelopele sunt uzate de ies sârmele din ele, se aduc anvelope doar pentru autobuze, şi nici alea prea des. Zilnic, doar de la serviciu până acasă şi retur văd minimum un troleu defect, recordul e de 4, din care 3 la dus (da, 3 trolee defecte pe nici 7 km parcurşi prin oraş). Culmea e că Ikarusurile din primul lot - reintrate acum pe linii centrale ca 61, 69, 91 de când cu trecerea lor la Depoul Vatra Luminoasă - par să se ţină mai bine decât cele din al doilea lot şi Irisbusuri. Încă circulă Ikarus 415T din 1997, dar sunt casate Ikarusuri din 2002.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeMar 05 Ian 2021, 10:27

Un articol din "Est News.ro", scris de Danut Ciobanu:

Extinderea traseelor de transport local din municipiul Vaslui, analizată la ADR Nord Est

Implementarea proiectului european de extinderea a rețelelor de transport local întâmpină numeroase probleme tehnice. Vasile Pavăl, primarul municipiului Vaslui, a spus că se fac eforturi pentru ca toate aceste probleme să fie rezolvate, astfel încât circulația cu noile mijloace de transport să se desfășoare în condiții normale. Unele trasee, cum ar fi cel de la Gară la baraj sunt foarte lungi și tensiunea din fir se pierde și, de aceea, este nevoie de montarea unor puncte de încărcare în anumite locuri. Respectivele puncte de injecție trebuie să fie alimentate din două surse, atfel încât mijloacele de transport să nu rămână blocate în circulație.

”Am discutat cu proiectantul pe rețele patru ore, pentru că sunt niște întrebări la care nu aveam răspuns. Am trimis o echipă în Neamț, la Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Nord Est, pentru unele clarificări, din considerentul de a fi totul clar. Vrem ca traseele propuse să fie viabile și să fie realizate în conformitate cu prescripțiile tehnice”, a precizat Vasile Pavăl.

Proiectul privind extinderea rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători este în faza de licitație publică, în vederea achiziționării mijloacelor de transport de călători. Astfel, vor fi cumpărate 18 mijloace de transport călători, din care 8 autobuze hibrid diesel/electric cu minim 67 de locuri și 10 troleibuze nearticulate cu minim 90 de locuri.

Extinderea infrastructurii de transport în comun cu autobuzul și troleibuzul din municipiul Vaslui se va face pe mai multe direcții: traseu 1 – zona Koket (str. Gheorghe Doja), traseu 2 – strada Traian, str. Castanilor (zona liceelor Ştefan Procopiu, Ion Mincu) și traseu 3 – zona Delea – locuinţe (până la Barajul Delea), zonă cuprinsă între Nodul Intermodal și Zona Industrială (DN 2F, după CFS Vaslui). Valoarea totală a acestui proiect se ridică la suma de 108.878.193 lei.


Este laudabila intentia primarului Vasile Paval de extindere a retelei de troleibuze din Vaslui si de achizitie a 10 troleibuze noi, dar toate aceste probleme de natura sa-i spun "electrica" (cu eventuale pierderi de tensiune datorita lungimii retelei propuse spre extindere, a statiilor de redresare, a cablurilor de alimentare, etc) chiar sunt asa de greu de rezolvat ?! Nu este in stare primaria Vaslui sa gaseasca niste electricieni priceputi care sa poata da solutii tehnice la aceste probleme ?!

Daca se stie lungimea retelei propuse spre extindere, sectiunea si tipul conductoarelor care vor forma reteaua de contact, se poate calcula cat trebuie sa fie lungimea fiecarei sectiuni alimentate, astfel incat caderea de tensiune sa fie cat mai mica!

Si sper ca la proiectarea si realizarea noii retele de troleibuze sa se utilizeze solutii tehnice mai moderne (console mai lungi, astfel incat reteaua sa poata fi pozitionata deasupra benzii de langa axul soselei, elemente de prindere tip "Kummler Matter" si macazuri si incrucisari care sa permite o viteza sporita pentru troleibuze).
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 28 Ian 2021, 12:47

Pentru accesul mai usor in Mogosoaia ar fi util de prelungit linia de troleibuze de la actualul capat "Strand Straulesti" pana la Palatul de la Mogosoaia, pe Soseaua Bucuresti- Targoviste si pe strada Constantin Brancoveanu, pe o distanta de 4,3 km. Astfel troleibuzul ar deservi si cartierul bucurestean "Straulesti" dar si localitatea Mogosoaia.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18748
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24325
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeVin 23 Apr 2021, 08:56

LIVE - Noul troleu Solaris Trollino 12S a ajuns la TCE.

În săptămâna ce urmează va avea loc instruirea personalului din depou - mecanici și conducători auto, cu ajutorul reprezentanților Solaris Bus & Coach, urmând ca apoi troleibuzul să efectueze probele de anduranță în traseu înainte de a intra în circulație cu călători.

Conform directorului TCE, este de așteptat ca toate cele 20 de troleibuze să fie livrare până la finalul lunii iunie, în avans față de termenul contractual asumat de producător pentru luna octombrie. Următoarele 3 troleibuze sunt așteptate după perioada Paștelui.

Mulțumim directorului TCE Ploiești, Nicolae Alecsandri pentru acces în depou.
#ExclusivTransPloiesti

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Fb_im170
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 04 Noi 2021, 12:40

A fost publicat pe site-ul oficial "SAEP/E licitatie" anuntul privind achizitia de lucrari de executie (de constructie) pentru extinderea retelei de troleibuze si realizarea garajului pentru troleibuze, in municipiu Vaslui. Link-uri SAEP:

http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100128304

http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100128306

In functie de cum merge licitatia, poate anul viitor vor incepe lucrarile efective.

De asemenea se vor achizitiona 10 troleibuze solo noi (din cele spuse pe forumul "metrou usor" la troleibuze castigatorul licitatiei este "Solaris") si 8 autobuze hibrid noi (castigatorul licitatiei este "Mercedes").
Sus In jos
Continut sponsorizat





Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 6 Icon_minitime

Sus In jos
 
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze
Sus 
Pagina 6 din 18Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Autocarele, sicrie pe roti !
» Dube, autocare, autobuze în România
» Poze cu mijloace de transport in comun
» UZ-Ucraina
» rute in care trenul ar fi in avantaj fata de autobuze

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: