Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze

In jos 
+16
Laurentiu Ciobanu
razvan - trenuri
ldh80
TVlad
tcm
Vitosa
Adirmvl
Adrian78
ets2oltromânia
IonutCFR2009
AndreiCFRbv
kristi kkk
Katalyn
LanceR
Dr2005
dan tm
20 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18  Urmatorul
AutorMesaj
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeJoi 04 Noi 2021, 21:32

PAi in Vaslui este retea de troleibuz dar nu au troleibuze, acuma unde sa o extinda?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeSam 06 Noi 2021, 12:25

Se prevede extinderea retelei de troleibuze in Vaslui pe urmatoarele trasee:

-In suburbia "Moara Grecilor", pe strada Gheorghe Doja (de la intersectia cu strada Stefan cel Mare pana la sediul firmei "SC Koket Srl")

-De la intersectia "Crucea Garii", pe strada Traian- intersectia de la "Gazarie"- strada Calugareni- zona liceelor industriale "Stefan Procopiu" si "Ion Mincu"- Strada Castanilor- zona de case "Delea"

-Spre fosta platforma industriala "Rediu", de la intersectia cu strada Decebal (fosta Ana Ipatescu), pe strada Ceramicii- pasaj rutier peste calea ferata- strada Ceramicii- DN 2F, cu un cap de linie dupa fosta "Intreprindere de fibre artificiale/Moldosin".


*Extinderea retelei de troleibuze in zona de case "Delea" nu cred ca este foarte utila, acolo existand doar case si vile ,iar cei care locuiesc la acele case si vile nu cred ca ar utiliza troleibuzul!
Mai degraba, de la intersectia strazilor Castanilor si Sublocotenent Ionese Adrian, as duce retea de troleibuze pe strada Sublocotenent Ionese Adrian, pana la intersectia cu strada Stefan cel Mare, unde as conecta-o cu reteaua existenta de pe strada Stefan cel Mare.
In acest fel reteaua de troleibuze ar strabate si cartierul de blocuri "13 Decembrie".

*Extinderea retelei de troleibuze spre fosta platforma industriala "Rediu" nu cred ca este utila, tinand cont de faptul ca toate unitatile industriale si economice care existau acolo in 1990, cu zeci de mii de salariati (Mecanica, Intreprinderea de fibre artificiale, Intreprinderea de materiale izolatoare, Intreprinderea de reductoare si ventilatoare, BJATM, Depozitul Peco) sunt demult disparute!
Astazi acolo mai exista doar "Badotherm AMC" (singura intreprindere industriale de acolo care a supravietuit dupa revolutie) si cateva blocuri- foste camine de nefamilisti!
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18749
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24326
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeSam 06 Noi 2021, 13:04

Nu cred ca ar merita bani investiti in prelungirea retelei poate mai bine un mers mai des
Eu ma intreb ce populatie mai are mun Vaslui 55000 de locuitori erau ultimele date
Ca rezidenti am vazut ca ar fi 140000 probabil 90000 de buletine pentru cetatenii din rep Moldova


Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Sam 06 Noi 2021, 16:07, editata de 1 ori
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeSam 06 Noi 2021, 16:01

Conform recensamantului din 2011 populatia municipiului Vaslui este de 55.407 locuitori (fata de 80.614 locuitori in anul 1992, cand atinge cel mai mare numar al populatiei).
Extinderea retelei de troleibuze , constructia garajului pentru acestea si achizitionarea a 10 troleibuze solo noi se va realiza din fonduri europene.
Faptul in sine ca se doreste extinderea retelei de troleibuze la Vaslui este cred un lucru bun. Acuma cati calatori vor fi ramane de vazut.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeSam 06 Noi 2021, 22:50

Şi refacţia reţelei de acum câţiva ani a fost tot din fonduri europene... şi investiţia stă şi rugineşte (consolele, că firul e de cupru) din 2016. Tot atunci s-a făcut şi garajul, inclusiv staţia de spălare pentru troleibuze şi autobuze, care pun pariu că nu a fost oricum folosită niciodată. Aici ar cam trebui să învestigheze oamenii ăştia.

A, da, să nu uit, s-au cumpărat trei hârburi troleibuze de la Salzburg, model care deja dăduse chix cu brio la Mediaş, şi s-a încercat alimentarea lor la 750V c.c. nominal (în practică undeva la 900 - 950V, că atât scot staţiile de redresare comuniste), ele fiind cu electronică de putere pe 600 V c.c.. Unul s-a prăjit pe loc, celelalte s-au târâit puţin de probă cu depanarea după ele şi cam atât. Totul cu consultanţa ,,amicilor" de la Iaşi, şi ei renumiţi pentru punerea pe butuci atât a troleibuzelor la modul general, cât şi a vehiculelor cu electronică de putere (tramvaie ST11) în particular. Pentru risipa asta de fonduri nu răspunde nimeni? Sau vor mai fi ţinute troleibuzele alea vechi în fundul garajului (sau în faţa lui, că aşa e la Vaslui, parcul rece se parchează direct pe bulevard) încă 3 ani până se amortizează contabil şi pot să le taie şi aia e?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Noi 2021, 08:36

Troleibuzele moderne nu sunt prevazute cu echipamente de protectie la supratensiune (eventual relee de protectie la supratensiune), care, atunci cand tensiunea in reteaua de contact depaseste o anumita valoare, sa deconecteze automat troleibuzul de la reteaua de contact ?

Tinand cont de faptul ca , contractul pentru achizitia celor 10 troleibuze solo noi la Vaslui a fost castigat de firma "Solaris", cei de la aceasta firma i vor instrui probabil pe cei de la "Transurb" Vaslui la ce tensiune va trebui alimentata reteaua de contact! Se doreste si realizarea unei statii de redresare noi (care cred ca va cuprinde echipamente noi- transformatoare, redresoare, echipamente de stabilizare a tensiunii de iesire, etc).
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Noi 2021, 10:52

Stai putin doctore ca ceva nu se leaga?

hai ca inteleg troleibuzele de Salzburg merg la 600 si ei au bagat 750, dar cum vine asta ca de fapt statiile dau 900?

Pai cum mergeau in comunism troleibuzele si cum merg in restul oraselor?

Pînă la urma daca ei isi prelungesc reteau de troleibuz pe acolo pe unde era proiectat sa circule tramvai nu e chiar rau.

O sa se gaseasca si oameni care sa circule cu troleibuzul.

Ca altfel sîntem intr-un cerc vicios: nu merg investitori ca n-au infrastructura versus nu facem infrastructura ca acolo e pustiu si nu vine nimeni.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18749
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24326
Data de inscriere : 05/10/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Noi 2021, 11:56

Nu puteau folosi linia industriala cu niste tramvaie autonome?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Noi 2021, 13:49

O fi mai complicat ca nu au unde sa tina tramvaiele, nu au linie prin oras, asa e mai simplu, pot lega zone largi din oras.

Dar acuma exista un curent antitroleibuz si pro autobuz electric.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12287
Data de inscriere : 03/11/2010

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeLun 08 Noi 2021, 13:49

Fosta cale ferata industriala care lega statia CFR Vaslui de fosta platforma industriala "Rediu" (linie pe care se dorea introducerea de tramvaie in 1989) a fost desfiintata si demontata din teren in anul 2015!
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeMar 09 Noi 2021, 01:36

dan tm a scris:
Stai putin doctore ca ceva nu se leaga?

hai ca inteleg troleibuzele de Salzburg merg la 600  si ei au bagat 750, dar cum vine asta ca de fapt statiile dau 900?
Întotdeauna ai pierderi în reţea. Ca să compensezi şi să nu topeşti cablurile de la curenţi prea mari, n-ai ce face decât să creşti tensiunea. 750 V nominal înseamnă că substaţia îţi dă 825V (de ex. la metrou atât îţi dă), prin Bucureşti noaptea cu puţine vehicule treci şi de 1000, prin urmare poţi să bagi 90 km/h cu Tatra şi 65 cu V3A-ul reostatic fără probleme, chiar dacă ziua te-ai târât. Că, na, P = U * I, dacă tu ai protecţie doar pe I (că siguranţa lucrează pe intensităţi), un U mai mare înseamnă putere mai mare.

Citat :
Pai cum mergeau in comunism troleibuzele si cum merg in restul oraselor?
Mergeau fix pe baza ecuaţiei puterii scrise mai sus şi pe baza Legii lui Ohm. Nu aveai electronică de putere pe Dac (sau pe Timiş sau pe V3A), te jucai doar cu curenţii de pe motoare - aici îţi intervenea Legea lui Ohm, dacă I = U/R, ca să reduci I-ul pe motor în condiţiile unui U teoretic constant, te jucai cu R-ul, adic băgai sau scoteai din circuit nişte rezistenţe. Evident că U nu era constant, dar, na, probabil la Dac-ul pentru 600V aveai un bobinaj mai sănătos la motor să reziste la curenţi mai mari, ca să menţii puterea nominală.

Citat :
Pînă la urma daca ei isi prelungesc reteau de troleibuz pe acolo pe unde era proiectat sa circule tramvai nu e chiar rau.
În perioada comunistă se proiectau multe... mă rog, vorba vine, că unele proiecte au fost ratate din start (vezi Slatina), altele nu s-au mai făcut (Bârlad, Piteşti, Rm. Vâlcea, Bacău), altele au fost neterminate şi aşa au murit (de ex. tramvaiele din Botoşani şi Braşov) şi câte şi mai câte. Nu conta eficienţa, conta că se făcea şi că toată lumea avea de muncă potrivit diplomei din buzunar. Erau prea mulţi ingineri electricieni? Nu-i bai, mai trântim un troleu, că tot avem termocentrala aproape să ne dea curent şi mai dăm de muncă şi Uzinei Autobuzul căruia i s-a refuzat marfa la export şi a rămas cu ea pe stoc (dar ferească spiritul lui Lenin să oprim producţia măcar până se valorifică stocul). Mai tragem şi-o termoficare din termocentrala aia, nu contează că sunt doar câteva blocuri, că doar avem şi ingineri de instalaţii termice şi avem şi muncitori calificaţi pe schimbat ţevi la liceul tehnologic din oraş. Dacă nu rezistă termocentrala, mai trântim un CET pe păcură, că avem destulă în ţară şi dăm de muncă şi CFR-ului care o cară. Asta înseamnă economie centralizată... dacă o verigă din lanţul ăsta crapă, se duc naibii toate celelalte, că asta e producţie doar de dragul producţiei, fără nicio eficienţă economică.

Citat :
O sa se gaseasca si oameni care sa circule cu troleibuzul.
Da, fix ăia care merg acum cu autobuzul şi pe care nu-i interesează dacă are coarne sau nu... oricum vor înjura primăria şi judeţul când stau juma' de oră în staţii, după care unii vor căuta să evite taxatoarea la alea 2 - 3 curse pe zi care-s full (când merg elevii la şcoală şi se mai nimereşte să se pupe programul vreunui făbricuţe de pe traseu cu cel al autobuzului). În fine, să luăm banii Bruxelles-ului şi aia e, că pe următorul exerciţiu financiar nu mai merge cu cofinanţări de 95 - 98%, ci doar cu 40%.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeMar 09 Noi 2021, 01:58

ldh80 a scris:
Troleibuzele moderne nu sunt prevazute cu echipamente de protectie la supratensiune (eventual relee de protectie la supratensiune), care, atunci cand tensiunea in reteaua de contact depaseste o anumita valoare, sa deconecteze automat troleibuzul de la reteaua de contact ?
Încearcă să bagi într-o priză de 230 V un aparat făcut pentru 24. Cu toată protecţia lui, tot o să crape.
Nu ştiu ce fel de redresoare au în staţia de redresare, dar ştiu sigur că nu au fost parte din proiectul privind reabilitarea reţelei, deci sunt cele originale, calibrate pentru 750/825V. Iar la electronica de putere nu mai merge ,,joaca" cu băgat rezistenţe în plus în circuit. Trebuie să pui un convertizor static în plus între captator şi chopper, care să aibă un domeniu de intrare, să zicem, 600 - 1050 V şi unul de ieşire pe la 600 V +/- 5%, preferabil stabilizat la 600 V. Din ăsta alimentezi chopperul pentru tracţiune... dar stai, că aşa va trebui să anulezi şi frânarea recuperativă, că e prea complicat să şuntezi primul convertizor la retur... şi chiar dacă troleibuzele cu chopper au şi rezistenţe de frânare pentru situaţiile în care frânarea recuperativă nu e posibilă (gen nu sunt alţi consumatori în reţea), nu-s făcute pentru utilizare frecventă, deci s-ar putea să fie greu de reglat sau să fie într-o poziţie care să nu permită ventilarea lor... şi atunci ce faci? Ori mai pui nişte rezistenţe în plus şi nişte contactoare acţionate electronic care să ţi le bage în circuit (presupunând că poţi să modifici softul vehiculului să îţi permită asta), ori pui ventilaţie forţată pe rezistenţe (dacă ai loc, plus că ventilaţia o vei alimenta din circuitul e auxiliare pe 24V, care s-ar putea să nu ducă ventilatoarele); toate operaţiile astea, într-un caz fericit s-ar putea să te ducă pe la 20 - 30.000 euro dacă dai de o firmă care vrea doar să îşi facă portofoliul şi nu ţine prea mult la profit sau reuşeşti să fraiereşti o universitate să îţi facă treaba... ori îţi bagi piciorul şi cumperi nişte vehicule care se potrivesc cu reţeaua ta sau cauţi să îţi adaptezi reţeaua la noile vehicule (gen Ploieşti, unde din 2006 s-a trecut la 600V de la 750).

Nu am văzut caietul de sarcini pentru Vaslui, dar furnizorul părţii electronice are o gamă largă e produse, pentru toate tensiunile, trebuie doar să îi ceri ce îţi trebuie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeMar 09 Noi 2021, 10:16

Apoi doctore, cum ai vedea tu funcționarea țării?

Că dacă e după ideeile tale exact ar umbl lumea cel mult pe jos daca ar avea voie sa iasa din casa.

Acolo nu e bine, dincolo iar nu e.

Tu vezi peste tot doar hoti, toata lumea fura.

exact ca la Bruxelles, si aia văd o lume atipică si apoi constată că nu pot intra in diverse cartiere unde viata este reală
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25567
Data de inscriere : 17/08/2011

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeMar 09 Noi 2021, 22:59

La Bruxelles am umblat prin oraş şi la 1 noaptea. Cu tramvaiul, că la ei transportul de zi se încheie pe la 1 noaptea (atunci sunt ultimele plecări de la capete), nu ca în România unde de la 22:30 încolo trebuie să iei taxiul în majoritatea oraşelor.

Nu zice nimeni că troleibuzul nu e necesar în Vaslui (deşi după normele de azi probabil că nu e), ci de faptul că nu e necesar pe acelaşi traseu, cu aceleaşi staţii şi acelaşi program de circulaţie pe care îl are de la înfiinţare. Adică... ce a dat chix o dată, a dat chix şi a doua dată, sigur o să dea chix şi a treia dată. Ceea ce e puţin ciudat, că traseul străbate, practic, tot oraşul şi mai toate punctele de interes - gara, autogara, centrul, mall-ul şi direcţia de asistenţă socială. Să fi fost de vină programul de circulaţie? Poate dacă ar circula troleibuzele la 10 minute ar fi ceva... dar la un asemenea interval de succedare la transport electric nici măcar Bucureştiul nu visează pe mare parte din linii. Dar are cineva interesul să facă treaba asta, inclusiv cu o subvenţionare corespunzătoare?

Pe cât pariu că şi Solarisurile vor circula la acelaşi interval ca autobuzele de acum?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13007
Data de inscriere : 16/07/2014

Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitimeMier 10 Noi 2021, 08:08

poate la voi in Bucuresti la 22.30 e ultima cursa.

Uite aici la noi ultimele  pleaca pe la 23.30
http://www.ratt.ro/interv_tram.pdf

http://www.ratt.ro/interv_trole.pdf

ca sa nu mai spun ca este autobuz metropolitan care pleaca spre oras după ora 00.00

http://www.ratt.ro/grafice/m37b.pdf
Sus In jos
Continut sponsorizat





Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze   Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze
Sus 
Pagina 7 din 18Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Autocarele, sicrie pe roti !
» Dube, autocare, autobuze în România
» Poze cu mijloace de transport in comun
» UZ-Ucraina
» rute in care trenul ar fi in avantaj fata de autobuze

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: