|
| Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze | |
|
+16Laurentiu Ciobanu razvan - trenuri ldh80 TVlad tcm Vitosa Adirmvl Adrian78 ets2oltromânia IonutCFR2009 AndreiCFRbv kristi kkk Katalyn LanceR Dr2005 dan tm 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mier 09 Noi 2022, 22:24 | |
| Pai eu știu că sistemul asta hibrid știe când să încarce bateria aia sa o tina la 100% sau poți seta cat sa se încarce.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mier 07 Dec 2022, 16:04 | |
| Conform celor aratate pe site-ul oficial al SC Transurb SA Vaslui societatea deserveste nu mai putin de 24 trasee de transport urban in comun (1, 1/, 1A, 1B, 1C, 1D, 2, 2/, 2A, 3, 3/, 3A, 3B, 4, 4/, 4A, 4B, 5, 6, 7, 8, 9, 9/, 9A) , ceea ce, pentru un oras ca Vaslui, este destul de mult! In plus unele din aceste trasee se suprapun.
Pentru Vaslui ar fi necesare mult mai putine trasee, in principal care sa lege zona garii de zona centrala si de localitatile suburbane din componenta municipiului Vaslui (Rediu, Brodoc, Moara Grecilor, Gura Bustei/Viisoara si Bahnari).
Traseele de transport urban in comun din Vaslui ar trebui sa fie urmatoarele:
1. Trasee de troleibuze (dupa ce se va extinde reteaua de troleibuze)(5 linii): -Gara- Centru- Silver Mall- Moara Grecilor- DGASPC -Gara- Centru- Silver Mall- Moara Grecilor (viitorul capat de linie din zona SC Koket SA) -Gara- Traian- Licee (ar fi util de infiintat si un capat de linie pentru troleibuze in zona liceelor tehnologice "Stefan Procopiu" si "Ion Mincu") -Gara- Traian- Licee- Delea Baraj (linie care nu cred ca va aveea multi calatori) -Gara- Ceramicii- fosta platforma industriala "Rediu"- fosta SC Moldosin SA (linie care nu cred ca va aveea foarte multi calatori)
2. Trasee de autobuze (5 linii): -Gara- Traian- Suburbia Brodoc -Gara- Traian- Suburbia Rediu- fosta SC Moldosin SA -Gara- Traian- Suburbia Rediu- fosta platforma industriala "Rediu"- blocuri Metalurgiei -Gara- Traian- Suburbia Gura Bustei/Viisoara- Suburbia Bahnari si in sezon pana la partia de sanius (linie care sa circule pe: Intersectia "Crucea Garii", strada Traian, intersectia "Gazarie", strada Alecu Donici, strada Nicolae Iorga, strada Victoriei, intersectia "Independenta", strada Husului) -Si eventual o linie de autobuze Gara- Muntenii de Jos
Pentru deservirea acestor linii vor fi de ajuns cele 10 troleibuze noi care se vor achizitiona (de tipul "Solaris-Trollino-12M") si cele 13 autobuze diesel (doua de tipul "IRISBUS-KAROSA-B-952-E" achizitionate noi in 2005, 6 de tipul "IRISBUS-CITELIS" achizitionate noi in 2008, 3 de tipul "Mercedes-Citaro" achizitionate second-hand in 2013 si doua de tipul "Mercedes-O-405-N2" achizitionate second-hand in 2015) si 8 autobuze "hibrid" (de tipul "Mercedes Citaro", achizitionate noi) existente.
De mentionat ca transportul urban in comun cu autobuzele, in Vaslui, a fost introdus la data de 1 mai 1958, cand este adus primul autobuz urban in Vaslui, care este introdus pe traseul Gara- SMT Moara Grecilor. In 1959 mai sunt aduse inca doua autobuze urbane, dar si 3 taximetre de tipul « Moskvici », importate din URSS. Sursa: Paul Zahariuc- "Amintiri din vremea ciumei rosii".
De-a lungul timpului transportul in comun urban in Vaslui s-a efectuat de catre: -Intreprinderea de gospodarire oraseneasca IGO -Intreprinderea Judeteana de Transport Local IJTL Vaslui, aflate in subordinea "Consiliului Popular Judetean" (1979- 1990) -Regia autonoma de gospodarire comunala, locativa si transport local Vaslui (1990- 1999) -SC Transurb SA, societate infiintata in anul 1999, unde Consiliul Local Vaslui este unic actionar. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mar 10 Ian 2023, 18:56 | |
| Un articol din ziarul "Est News", scris de Danut Ciobanu: S-a predat amplasamentul pentru proiectul pe transport din municipiul Vaslui. Valoarea investiției este de peste 103 milioane de lei
S-a mai făcut încă un pas în realizarea proiectului de Extindere a rutelor, traseelor și stațiilor pentru transportul public de călători, finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e – Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectiv Specific 4.1 Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă(cod SMIS 128283).
Astfel, luni, 09 ianuarie 2023, în sala de ședințe a Consiliului Local Vaslui, a avut loc predarea amplasamentului pentru realizarea obiectivelor acestui proiect.
Lucrările vor fi executate de Asocierea SC Electromontaj SA (lider) – SC Flash Lighting SRL – SC Conbetas SRL, proiectantul fiind SC 3B Construction Project SRL.
Valoarea lucrărilor mai sus menționate este de 103.884.663,68 lei fără TVA, din care se vor realiza trasee pentru troleu pe următoarele direcții:
-Ceramicii – str. Metalurgiei – Șoseaua Bacăului cu întoarcere după CFS; -Traian – Castanilor cu întoarcere la Lacul Delea; -Gh. Doja până la Koket
La ședința de lucru au participat și reprezentanți ai furnizorilor de utilități și de cablu din municipiu, întrucât concomitent cu aceste lucrări se va realiza și montarea în canale tehnice subterane a cablurilor existente în prezent pe stâlpii de iluminat public din oraș.
Prezent la activitate, primarul municipiului, ing. Vasile Pavăl, a reiterat necesitatea creării de noi stații pentru transportul public de călători din municipiu, modernizarea stațiilor existente și introducerea unui sistem inteligent de e-ticketing și monitorizare a flotei auto.
Link articol https://estnews.ro/2023/01/10/s-a-predat ... -de-lei/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Vin 13 Ian 2023, 13:13 | |
| O intrebare: la ce tensiune functionau vechile troleibuze sovietice/rusesti "ZIU-9" ? Intreb asta deoarece cel mai probabil la aceea tensiune erau/sunt alimentate retelele de troleibuze din Cernauti, Chisinau, Balti, Tighina si Tiraspol (+singura linie de troleibuze care a existat vreodata in mediul rural, in satul Solonceni, raionul Rezina, Republica Moldova)!
Am vazut ca in Chisinau au mai fost achizitionate recent troleibuze second-hand (Skoda/Solaris si Van Hool), care cred ca functioneaza la tensiunea de 600 Vcc! Reteaua de troleibuze din Chisinau furnizeaza (in prezent) aceasta tensiune ?
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Dum 15 Ian 2023, 17:04 | |
| Sper ca "noul" proiect de extindere a retelei de troleibuze din Vaslui sa nu fi omis un aspect foarte important, pentru exploatarea, in conditii normale si optime, a celor 10 troleibuze noi care vor fi achizitionate, de tipul "Solaris-Trollino-12-M": cel al statiilor de redresare/transformare!
Actuala (si in prezent singura) statie de redresare pentru alimentarea retelei de troleibuze din Vaslui, construita in 1994, a fost proiectata si construita pentru a livra o tensiune de 750 Vcc, tensiune la care functionau vechile troleibuze romanesti 'DAC"!
Ori actualele troleibuze noi "Solaris" functioneaza, din cate stiu , la tensiunea de 600 Vcc si in plus au si multe echipamente electronice sensibile, care, la o supratensiune, se pot defecta.
Sper ca proiectantul a prevazut ca cele doua noii statii de redresare care se vor executa pentru extinderea retelei de troleibuze din Vaslui sa fie proiectate si construite pentru a livra o tensiune constanta de 600 Vcc, iar actuala statie de redresare sa fie inlocuita cu una complet noua!
In plus, datorita faptului ca tensiunea livrata de EON/Delgaz Grid, prin liniile electrice de 20 Kv care vor alimenta statiile de redresare, nu este tot timpul constanta, trebuie prevazute si anumite protectii pe liniile de 20 Kv care vor alimenta statiile de redresare, astfel incat, in cazul aparitiei unor supratensiuni pe liniile de 20 Kv care vor alimenta statiile de redresare, aceste protectii sa declanseze automat intruperea alimentarii statiilor de redresare, pentru protectia echipamentelor (transformatoare, redresoare, etc) din aceste statii!
Nu stiu daca domnul primar al Vasluiului (Vasile Paval, de meserie inginer constructor) cunoaste aceste aspecte tehnice!
Sper ca in contractul semnat cu firma "Solaris" sa se fi prevazut si o anumita perioada in care aceasta firma sa fie obligata sa asigure si mentenanta /intretinerea/reparatia troleibuzelor, timp in care conducerea SC Transurb SA sa poata angaja si instrui personal specializat (electronisti, electricieni), pentru metenanta si intretinerea troleibuzelor si a retelei, cand acestea vor iesi din perioada de garantie! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 14:40 | |
| Orice troleibuz modern are o tensiune de intrare variabilă şi una de ieşire care poate fi stabilizată între anumite valori. Chiar şi ,,bătrânele" Rocar 312E aveau chopper cu tensiuni nominale de intrare între 450 şi 825V. Nu văd de ce Solaris ar cere 600 V, câtă vreme sunt destule reţele de 750 V prin Europa, nu mai zic de Ţările Baltice care probabil au 550V că ăsta era standardul sovietic. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 16:25 | |
| Si atunci acele 3 troleibuze second-hand care fusesera aduse la Vaslui in 2015 de ce au apucat sa circule foarte putin si s-au defectat foarte repede ? Deci nu a fost de vina statia de redresare din Vaslui, care le-a alimentat atunci la 750 Vcc !
Inseamna ca acele troleibuze second-hand aduse in 2015 la Vaslui ori erau prea vechi si era normal sa cedeze, ori cand s-au defectat pur si simplu cei de la Transurb nu au stiut sa le repare, neavand specialisti pentru asa ceva! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 16:56 | |
| Alea erau comandă specială pentru Salzburg, deci se alimentau la 600 V. Dar nu cred că din cauza substaţiei de redresare din Vaslui au crăpat. Austriecii nu le-au dat de bune, iar singurul motiv pentru care au rezistat atât la Salzburg a fost întreţinerea deosebită de care au avut parte cât a fost director dl. Gunter Mackinger la O-bus Salzburg. Asemenea troleibuze au mai ajuns şi la Mediaş şi Ivano-Frankivsk şi nu au avut viaţă lungă pe acolo.
Ce ,,specialişti" să aibă Transurb, care în toate istoria lui văzuse doar Dac 217E cu acţionare reostatică, şi alea doar 5 bucăţi, din care unul a ajuns donator de piese la scurt timp după livrare? Îţi dai seama cât s-au spetit învăţând ce e ăla troleibuz, dacă ei aveau doar 5 troleibuze, din care concomitent circulau doar 2 şi alea doar cu câteva curse pe zi... O situaţie asemănătoare a fost şi la Slatina. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 19:13 | |
| Acuma sper ca noile troleibuze Solaris de la Vaslui sa se fi achizitionat cu mentenanta inclusa si in acest timp sa poata angaja si instrui si cei de la Transurb specialisti adevarati pentru intretinerea noilor troleibuze si a retelei! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 19:55 | |
| Dacă printre ei există persoane care nu pot sta la serviciu fără să servească un rachiu, atunci nu mai ai ce specializa la ei.
Și până nu dispar ăștia care au mentalitatea comunistă, nimic nu se va schimba în țara asta. Și în politică la fel e. Mai treacă vreo 15-20 de ani până atunci. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Lun 16 Ian 2023, 23:43 | |
| Dispar ăia cu mentalitatea comunistă, dar alţii mai tineri nu vin, pentru că au senzaţia că toată lumea e cu mentalitate comunistă. Evident că sunt cu mentenanţă inclusă. Asta înseamnă că niciun Dorel nu o să aibă voie nici măcar să pună mâna pe vreo trapă de acolo, dacă se strică ceva, dai telefon şi vine echipa de service (probabil de la Braşov, că nu ştiu de unde altundeva ar putea veni) şi rezolvă. Aşa e şi cu Otokarele din Bucureşti, vine duba de la Happy Garrage dacă se strică ceva, nici măcar să tractezi autobuzul nu ai voie fără să îţi zică ei să îl tractezi. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mar 17 Ian 2023, 07:12 | |
| Salariile sunt mici de aia nu vine tineretul. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mar 17 Ian 2023, 08:58 | |
| https://www.vremeanoua.ro/iata-cum-arata-noile-troleibuze-achizitionate-de-municipiul-vaslui/?noamp=available |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mar 17 Ian 2023, 11:23 | |
| - Vitosa a scris:
- Salariile sunt mici de aia nu vine tineretul.
Sunt curios câţi ingineri electronişti sunt în Vaslui... În rest, cu salariile e problema în tot sistemul de stat. Un electronist în domeniul privat ia în mână pe la 2000 euro lejer, că se ocupă de în general de hardware în diversele echipamente informatice. Un programator nici nu se dă jos din pat pentru mai puţin de 3000 de euro pe lună (şi aici vorbesc de unul debutant). Pe când la stat, nici directorul nu are 2000 euro salariu (mai puţin directorul de companie de stat, dar ăla e altceva). Apropo de asta, au vrut la noi să angajeze 2 oameni la compartimentul IT (preferabil unul pe hard, unul pe soft). Salariul? 2400 lei net... cât femeia de serviciu practic. Evident nu s-a prezentat nimeni. _________________ :TTT:
|
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze Mar 17 Ian 2023, 11:47 | |
| - Dr2005 a scris:
- Vitosa a scris:
- Salariile sunt mici de aia nu vine tineretul.
Sunt curios câţi ingineri electronişti sunt în Vaslui... În rest, cu salariile e problema în tot sistemul de stat. Un electronist în domeniul privat ia în mână pe la 2000 euro lejer, că se ocupă de în general de hardware în diversele echipamente informatice. Un programator nici nu se dă jos din pat pentru mai puţin de 3000 de euro pe lună (şi aici vorbesc de unul debutant). Pe când la stat, nici directorul nu are 2000 euro salariu (mai puţin directorul de companie de stat, dar ăla e altceva). Apropo de asta, au vrut la noi să angajeze 2 oameni la compartimentul IT (preferabil unul pe hard, unul pe soft). Salariul? 2400 lei net... cât femeia de serviciu practic. Evident nu s-a prezentat nimeni. La multe firme private, in special la multinationale, salariile la functiile de conducere sunt cel putin duble in raport cu functiile de executie, dar pot fi si de 30 de ori pentru unii manageri de tara sau de regiune - 50-100.000 lei net pe luna. Si din acest motiv sunt foarte multumiti, iar fluctuatia de angajati este minima in raport cu posturile de executie. Pretentiile sunt foarte mari, dar totusi unii NU isi merita salariile. Probabil se va inmulti numarul de cetateni expati care sa ocupe aceste posturi de manager, la ei in tara concurenta este acerba fata de Romania, la noi nu se cere cunoasterea limbii romane macar la nivel mediu cum se cere in alte tari cu populatie mai nationalista. Dar la societatiile de stat - publice, managerii nu primesc salarii foarte mari in raport cu restul angajatilor, diferentele sunt acceptabile. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze | |
| |
| | | | Troleibuze- Autobuze Electrice- Autobuze | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |