|
| Titan Sud (23 August) (801) | |
|
+19Jeorje 19jimmy84 StefanD_ Jhonyla ldh80 SULZERUL 0733 gheorghita cortexedge stegaru Tomi13leu IonutCFR2009 vrabieionut sorinucu MariusM membru inactiv cristi ar discoid21 stinky COSTACHE MIHAIL 23 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
StefanD_
Numarul mesajelor : 65 Varsta : 34 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3249 Data de inscriere : 07/03/2016
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Sam 26 Mar 2016, 12:59 | |
| |
| | | 19jimmy84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3168 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8564 Data de inscriere : 05/06/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Joi 02 Iun 2016, 09:19 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 13 Iul 2021, 10:26 | |
| Pentru indicatia de "liber" semnalul luminos de iesire din HM Titan Sud arata culoare verde , indiferent de la care din cele doua linii este expediat trenul ? Stiu ca este un semnal luminos de iesire mai atipic (cu doar doua focuri) si am vazut in unele fotografii ca are si focul rosu (aprins cand este pe oprire)!
Care a fost motivul montarii acestui semnal luminos de iesire cu doar doua focuri, in locul unui semnal luminos de iesire obisnuit cu cinci focuri (verde-galben-rosu si galben-alb lunar) ? |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1571 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 03 Aug 2021, 16:56 | |
| - ldh80 a scris:
- Pentru indicatia de "liber" semnalul luminos de iesire din HM Titan Sud arata culoare verde , indiferent de la care din cele doua linii este expediat trenul ? Stiu ca este un semnal luminos de iesire mai atipic (cu doar doua focuri) si am vazut in unele fotografii ca are si focul rosu (aprins cand este pe oprire)!
Care a fost motivul montarii acestui semnal luminos de iesire cu doar doua focuri, in locul unui semnal luminos de iesire obisnuit cu cinci focuri (verde-galben-rosu si galben-alb lunar) ? am vazut intr-un video ca arata alb-lunar, insa nu stiu motivul. un gand de-al meu foarte improbabil este ca acolo ar fi fost cap de linie candva, intrandu-se din celalalt cap doar si era semnal cu doua focuri pentru rebrusare, insa foarte improbabil |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 03 Aug 2021, 23:59 | |
| nu s-a discutat asta la semnalizari? ca a mai fost discutia pe undeva. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Joi 30 Noi 2023, 11:13 | |
| Astazi, 30.11.2023 am plecat la o scurta drumetie pe relatia Titan Sud - Oltenita, nu am ezitat nici o secunda si am pus aparatul la treaba, am sa va prezint o scurta incursiune si descriere a acestei statii. Incepem in capatul Y (cel infundat) al acestei statii cu macazul de intrare (numerotat numarul 1) Sunt curios cand a fost folosit ultima data. Schimbatorul celalalt ii lipseau elementele mecanice, parca pana in 2007-2008 linia continua pana la unmic triaj si traversa soseaua la un moment dat. Ne apropiem incet de statii si descoperim o marca de siguranta, nu cred ca mai are vreun rol atata vreme cat nu mai vine vreun tren din directia asta. Totodata observam ca linia 2 abatuta ar fi avut o modernizare cu mult timp in urma, de inteles este si data fabricatiei traverselor de beton. Linia 1 directa este predominant alcatuita din traverse de lemn, cert este ca nu au mai fost unse de mult. Sa nu uitam si de elementele de imbinare dintre sina si traversa, pare a fi cel mai simplu concept (imbinare directa? doresc sa fiu corectat daca gresesc) Vedere al capatului infundat. Vedere panoramica: Ajungem si la pasaj care, odinioara folosit de catre mii de navetisti muncitori ale platformelor industriale, astazi este plin de dejectii . Unul dintre automotoare ale TFC. In continuare privim catre capatul X al statiei: Schimbatorul de cale nr. 3 Pe una dintre sine se oberva data fabricatiei 1976 la Combinatul Siderurgic Resita: Aparent de pe linia abatuta catre o unitate industriala lipsesc elementele de imbinare: La aproximativ 20m este si macazul principal nr. 1, o marca de siguranta si semnalul de iesire care mi s-a parut destul de dubios cu doua indicatii si notatia de pe el fiind doar "B" as dori mai multe explicatii despre acesta, totodata pe acesta era un indicator de inceput de sectiune cu restrictie de viteza 15km/h pe o distanta de ?. Bobina de joanta: O privire catre statie: Nu uitam si de cladirea statie care este intr-o conditie destul de buna: Sala de asteptare: Concluzia mea este ca statia este destul de ingrijita, as propune doar inaltarea peroanelor deoarece la urcarea in tren sunt si oameni in varsta care au dificultati. Astept parerile voastre! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 05 Dec 2023, 01:09 | |
| Felicitari pentru reportaj! In ultima vreme pe forum au ajuns sa fie foarte rare, din pacate. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 05 Dec 2023, 01:22 | |
| - TVlad a scris:
- Felicitari pentru reportaj! In ultima vreme pe forum au ajuns sa fie foarte rare, din pacate.
Mulțumesc mult! Incerc să imi dedic timpul liber acestui forum prin a posta fotografii și a descrie starea actuala a stațiilor. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Vin 15 Mar 2024, 14:30 | |
| Revin pe acest topic cu niste informatii interesante, preluate de pe documentul Infrastructuri de servicii a statiei Titan Sud, Linia II este defapt linia directa nu linia 1. Linia 1 avand lungimea de 303m si linia II avand 282m Perioada de functionare pentru cele doua linii este permanenta. Ca si conditii tehnice ne sunt prezentate: - Lungimea maximă a trenului este de 450 m
- Tonajul maxim al convoiului de vagoane cu care se poate manevra pe liniile stației este de 800 tone
- Pe liniile de primire-expediere sunt asigurate condițiile de circulație și manevră a transporturilor excepționale.
Am omis sa zic ca statia este atipica, nu cunosc alta statie din Bucuresti care sa aiba asa caracteristicii. Informatii preluate de pe: https://transferoviarinfrastructura.ro/wp/wp-content/uploads/2023/06/Reg.-CF-Bucuresti-HM-TITAN-SUD-Recuperat-automat.pdf |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Vin 15 Mar 2024, 15:50 | |
| Mai au și acari la HM Titan Sud sau IDM ul manevrează și macazurile ? Nu am văzut, în fotografii, sa existe cabine de acar la capetele stației!
Ciudat și semnalul luminos de ieșire - de ce nu o fi pus două semnale luminoase de ieșire obișnuite, cu 3+doua becuri!
Ar fi interesant de văzut și poze cu aparatul de comanda SBW și luminoschema acestei HM!
Când a ajuns ultimul tren de marfă la HM Titan Sud ? In trecut , prin linii industriale, HM Titan Sud deservea: Farmavet, Fabrica de panificație Titan, Fabrica de sticla Stiteh, CET Titan, întreprinderile "Granitul" și "Prodplast". Linia industriala care traversa Soseaua Morarilor ce deservea ? |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 19 Mar 2024, 13:07 | |
| - ldh80 a scris:
- Mai au și acari la HM Titan Sud sau IDM ul manevrează și macazurile ? Nu am văzut, în fotografii, sa existe cabine de acar la capetele stației!
Din ce am vazut parea a fi, din toata statia doar un macaz este folosit. Am omis sa zic ca in capul Y al statiei configuratia era diferita, conform cadastrului: Nu cunosc anul reconfigurarii dar este destul de interesant. - ldh80 a scris:
- Când a ajuns ultimul tren de marfă la HM Titan Sud ? In trecut , prin linii industriale, HM Titan Sud deservea: Farmavet, Fabrica de panificație Titan, Fabrica de sticla Stiteh, CET Titan, întreprinderile "Granitul" și "Prodplast". Linia industriala care traversa Soseaua Morarilor ce deservea ?
Conform imaginilor mai vechi de pe Google Earth, este cel mai probabil anul 2004 - ldh80 a scris:
- Ciudat și semnalul luminos de ieșire - de ce nu o fi pus două semnale luminoase de ieșire obișnuite, cu 3+doua becuri!
Asta incerc sa ma intreb si eu, singurele indicatii pe care la da semnalul de iesire este rosu si verde. Poate daca avea rol de prevestitor al semaforului mecanic de intrare din Buc. Sud avea si a treia indicatie, galben. Iar semnalul de intrare da patru indicatii ,care probabil sunt rosu, verde, galben, alb lunar (pentru manevre), poate cand imi permite timpul o sa vad si acest semnal si indicatiile lui. Este notat cu "A" |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 19 Mar 2024, 13:44 | |
| Din imaginile Google Maps- Street View se observă ca semnalul luminos de intrare a HM Titan Sud are 4 becuri, deci ar fi un semnal luminos de intrare obișnuit (doar că nu are becul alb-lunar clipitor pentru "chemare")!
Ținând cont că HM Titan Sud este o "stație" înfundată (de capăt) și că orice tren trebuie sa oprească aici, semnalul luminos de intrare nu poate afișa indicația "verde" (probabil becul pentru "focul" verde ori nu este montat ori nu este conectat).
Așadar semnalul luminos de intrare în HM Titan Sud poate afișa doar 3 indicații: galben (când trenul este primit la linia directă) , două galbene (când trenul este primit la linia abătută) și roșu!
In mod normal, la semnalele luminoase de intrare (cu doua+ două+ unul becuri) ordinea dispunerii becurilor (de sus în jos) este: galben, verde, roșu, galben, alb-lunar). |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Mar 19 Mar 2024, 16:59 | |
| - ldh80 a scris:
- Când a ajuns ultimul tren de marfă la HM Titan Sud ? In trecut , prin linii industriale, HM Titan Sud deservea: Farmavet, Fabrica de panificație Titan, Fabrica de sticla Stiteh, CET Titan, întreprinderile "Granitul" și "Prodplast". Linia industriala care traversa Soseaua Morarilor ce deservea ?
,,Linia industrială" era o rămăşiţă a liniei curente Bucureşti Sud - Bucureşti Obor - Bucureşti Băneasa, desfiinţată pe bucăţi începând cu anii '60.După traversarea Şoselei Morarilor, linia intra fix în fabrica de... pâine. Mai sunt nişte hale rămase prin zonă (într-una e un ditamai service-ul auto acum), sigur au existat ramificaţii spre ele. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) Lun 03 Iun 2024, 06:19 | |
| Schita HM Titan Sud: Are doua linii, macazuri manuale, semnale luminoase si o instalatie SAT. Nu stiu daca mai are si un acar pe tura sau tot IDM-ul manevreaza macazurile manuale! In 1990, din capul Y infundat al HM Titan Sud, se mai ramificau cca 5 sau 6 linii industriale (paralel cu Bdul. Basarabia) care deserveau: fabrica de sticla "Stiteh", CET Titan, Granitul si Prodplast. Acele linii industriale traversau strada Ion Sahighian. Dupa ce traversa Soseaua Morarilor linia industriala mai deservea si: Filatura Romana, Fabrica de panificatie "Titan" si Farmavet. O schita cu liniile industriale care erau de-a lungul Bdul. Basarabia: Din capul X al HM Titan Sud, din linia 2, se mai ramifica alte doua linii industriale, care traverseaza Soseaua Dudesti-Pantelimon. Aceste doua linii industriale nu stiu ce deserveau! Pe wikimapia, in apropierea intersectiei Bdul. Basarabia cu Bdul. 1 Decembrie 1918, apare o cladire marcata ca si "Fosta gara Titan"! Aceea era fosta cladire de calatori a HM Titan Sud, inainte de construirea actualei cladiri de calatori, pe actualul amplasament ? Actuala cladire de calatori a HM Titan Sud ar fi fost construita in anul 1986, dupa cum am vazut mai demult intr-un almanah "Scanteia"! Nu am vazut sa existe cabine de acar- au existat vreodata ? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Titan Sud (23 August) (801) | |
| |
| | | | Titan Sud (23 August) (801) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |