|
| Amintirile unui mecanic de locomotivă | |
|
+22Vitosa cont dezactivat . Adrian78 bondarel ldh80 ionut_te wheelsofsteel ionutz72 Costin.H mishu88 sergiu88 pisti91 lovekomotive COSTACHE MIHAIL cristi CFR mtk Codrut1985 srazvi KQQ Lde 2100 discoid21 zenox4500 26 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Mar 13 Oct 2009, 09:47 | |
| Extraordinar...
practic nu prea mai ai ce sa spui, probabil ca au mai fost astfel de evenimente la CFR. Nu pot sa nu intreb di ce cauza s-a rupt trenul ? |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: Amintiri Mier 14 Oct 2009, 12:31 | |
| Cauzele care duc la ruperi de tren sunt destule. Ex. - demararea înainte ca trenul să fie defrânat. - frânări suprapuse - nesincronizarea forţei de tracţiune în cazul dublei tracţiuni - crăpături , fisuri la aparatele de tracţiune ( bară tracţiune , cârlig , cuplă mecanică ) - frână de urgenţă ( induşi , vacma ) s.a.m.d. :shock: |
| | | discoid21
Numarul mesajelor : 250 Localizare : Oradea Reputatie : 5908 Data de inscriere : 14/07/2009
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Joi 15 Oct 2009, 22:01 | |
| Zeno, am citit cu mare interes povestirile dumneavoastră . Pe de-o parte, aţi avut "norocul" de a fi martor la accidente celebre din istoria CFR, aici mă refer la acela în urma căruia s-a impus utilizarea induşilor; pe de altă parte, aţi avut ghinionul să nu fiţi doar un spectator la acele evenimente. Oricum, concluzionez de aici că meseria de mecanic de locomotivă e extrem de riscantă. Dar pasiunea şi dăruirea pentru această meserie te fac să mergi dincolo de riscuri. Aşteptăm desigur următoarele îstorisiri, însă eu vă doresc să realizaţi cât mai mulţi km fără nici un eveniment. |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: Amintirile unui mecanic....... Joi 15 Oct 2009, 22:09 | |
| Acum am să vă povestesc şi întâmplări hazlii . Un coleg ( scuze dar nu-i voi dezvălui numele ) pretindea că el lucra perfect instrucţional şi de aceea îşi permitea să facă mişto de cei de la mişcare . El făcea serviciu la călători pe secţia Caransebeş - Bouţari , la LDH . Într-o zi fiind în st. Oţelul Roşu, trebuia să schimbe garnitura şi să plece la Bouţari. După cuplarea la garnitură, s-a deplasat la biroul de mişcare să asculte la radio meciul de fotbal U Craiova - FCM Bacău ( era fan oltean ) . Când s-a apropiat timpul de plecare , s-a deplasat la locomotivă. La ora plecării, impiegatul i-a dat semnalul de plecare , spunând : Nea....... 2-1 pentru Craiova , hai să mergem. Mecanicul pune trenul în mişcare şi în zona macazelor face o probă de eficacitate a frânei . Constată că trenul nu răspunde la frână. - Ioanee ! trenul nostru nu frânează ! -Cum dracu să frâneze , cănd trenul a rămas în gară . Vă daţi seama ce - a fost atunci în gară. Probabil cineva a vrut să se răzbune şi i-a dezlegat locomotiva de la tren . Poate s-ar fi muşamalizat întâmplarea ,dar în gară se afla şi un tren de marfă ,care manevra şi care era însoţit de organ de control (instructor T) şi care a văzut totul . Mecanicul nostru a fost tratat cu diminuarea retribuţiei cu 10 % pe trei luni |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: Amintirile unui mecanic........... Mier 28 Oct 2009, 21:32 | |
| O altă povestioară hazlie cu acelaşi personaj de mai sus . Într-o dimineaţă de vară ,colegul nostru avea comandă , dublă tracţiune tren 2171 Caransebeş - Oţelul Roşu . Acest tren circula cu două garnituri cuplate , cu LDH în capul trenului şi cu LDH împingătoare , până la Oţelul Roşu , de unde se dezlegau şi o garnitură pleca mai departe la Bouţari , iar cealaltă se întorcea la Caransebeş . La ora programată , a ieşit din depou la Cab. 2 a st Caransebeş , iar IDM de la cabină l-a întrebat : - Unde mergeţi domnul mecanic ? - Izolat la Lugoj . Asta să facă iarăşi mişto de cei de la mişcare. IDM i-a completat foaia de parcurs şi i-a pus semnalul de ieşire pe LIBER în direcţia .......... Lugoj . Acesta a plecat La un moment dat , IDM de la turn , s-a sesizat că nu a ieşit dubla lui 2171 din depou . Sună la tura depoului , iar şeful de tură îi confirmă că locomotiva a ieşit în gară la timp. Atunci şi-a adus aminte că un LDH a plecat izolat la ..... Lugoj . Anunţă operatorul RC , care află că locomotiva se apropia de st . Căvăran . Parcursese 16 km . A dat dispoziţie să fie oprită şi îndrumată înapoi la Caransebeş . Până a ajuns înapoi la Caransebeş a mai trecut ceva timp , asfel că trenul a plecat cu 40 minute întârziere . Amicul nostru nu a fost sancţionat pentru că a avut toate condiţiile pentru expediere . |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9707 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Mier 28 Oct 2009, 21:37 | |
| In schimb a fost sanctionat IDM care i-a facut parcurs la Lugoj , nu ? _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| | | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: AMINTIRI Vin 13 Noi 2009, 19:01 | |
| Încă o întâmplare cu amicul nostru . Odată a venit din concediu şi trebuia să facă serviciu până când urma să fie băgat în program . A venit la tura depoului şi a cerut o comandă . Şeful de tură i-a comunicat că are nevoie de un mecanic ajutor la marfă , pentru a merge la Dr.Tr.Severin cu mecanicul P. Vasile . - Eu nu merg ajutor, doar mecanic . - Dacă vrea mecanic , să meargă el , merg eu ajutor , a spus P. Vasile . Zis şi făcut . Au luat locomotiva în primire şi s-au deplasat la st Caransebeş Triaj pentru a lua trenul . În jurul orei 10.30 , au plecat din Triaj şi la prima staţie după Caransebeş , la st Balta Sărată , au fost opriţi la abătută , cruce cu alte trenuri . După cca. 40 min. li s-a pus semnalul de ieşire pe LIBER . Amicul nostru i-a comunicat ajutorului că au trecut 30 min de staţionare şi că trebuie făcută proba de continuitate . Aşa că P.Vasile s- a deplasat la urma trenului , 750 m , pentru proba de frână . Până să se facă proba , a trecut ceva timp , aşa că Dispecerul i-a anulat semnalul de ieşire şi a a mai trecut cu câteva trenuri . Când i-a pus pe LIBER din nou , aceeaşi poveste .A făcut din nou probă de continuitate şi iar ajutorul s-a deplasat 750 m până la urma trenului . Aşa au ţinut-o vreo 4 ore până au reuşit să plece . La staţia Slatina Timiş , povestea s-a repetat , reuşind să plece după alte 3 ore. Vă închipuiţi câti kilometri pe jos a făcut mecanicul ajutor. După ce a reuşit să plece , operatorul RC de Caransebeş , a luat legătura cu cel de Craiova şi l-au dus fără oprire pănă la Dr.Tr.Severin . De la Severin nu i-au mai dat tren înapoi , ci l-au trimis înapoi regie ( fără tren ) la domiciliu , spunându-i că va mai circula pe secţia asta doar când se va face a treia linie , pe care să circule numai el . :bom: |
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6377 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Vin 13 Noi 2009, 19:49 | |
| foarte frumoase marturisirile, si foarte captivante. Cum bine zicea cineva mai sus, sunt povesti numai bune de ascultat seara inainte de culcare E placut pt mine sa descoper aceasta meserie cu toate ascunzisurile ei. Poate intr-o zi o sa ma fac si eu mecanic |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Lun 04 Ian 2010, 12:41 | |
| Ce se intimpla de nu mai apar alte povestiri? |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: amintiri Dum 10 Ian 2010, 20:42 | |
| Îmi cer scuze ,pentru că am lipsit destul de mult de pe acest forum , dar am şi fost destul de ocupat. Revin cu o nouă povestire prin care vreau să arăt ce înseamnă pasiune pentru meseria de mecanic de locomotivă .
Era pe 01.03.2005 . Eram la depou la şcoala personalului . Se susţinea examinarea profesională periodică .Asta se făcea anual. Nu aveam la mine decât instrucţiile de serviciu ( pentru eventuale inspirări !!! ) şi câţiva lei pentru cafea , după examinare . Participa Instructorul Regional şi Revizorul SC . După ce au fost date subiectele , intră în sală şeful de tură : - Domnule instructor , Rapidul 692 este defect în st Vălişoara , toţi mecanicii de călători, liberi , sunt la examinare .Ce facem ? Instructorul Regional se uită la mine şi spune : - Zeno , eşti autorizat la rapide . Fugi ! - Păi...... - Fugi nu mai sta !! Am fugit . Afară era o zăpadă şi un ger ca de Bobotează , nu arăta deloc a zi de.......... primăvară . Locomotiva de rezervă EA 930 era îngheţată bocnă. Nu am putut s-o conectez . A venit şeful de depou şi mi-a zis s-o iau pe EA 584 , aptă de călători . - Vezi că la Dr. Tr. Severin îţi vine schimb . -Aşa să fie , că n-am nimic la mine , nici bani , nici mâncare . Am ieşit în gară , după ce am luat legătura cu turnul de control . După ce am primit foaia de parcurs , am plecat locomotivă izolată la st Vălişoara Acolo am intrat peste locomotiva trenului R 692 , iar după efectuarea probei de frână , am plecat cu două ore întârziere. Până la Dr. Tr. Severin , am circulat fără probleme . Aici IDM mi-a comunicat că s-ar putea ca nici la Craiova să nu-mi vină schimbul . Oarecum nervos , m-am urcat pe locomotiva defectă şi l-am rugat pe colegul de Timişoara să-şi ducă trenul în continuare. L-am sunat pe şeful de tură , de pe mobil şi i-am spus să ia legătura cu operatorul RCT , ca să mă sune şi să-mi spună ce soartă am . Am aşteptat degeaba . M-a sunat instructorul , care mi-a spus că a doua zi să aibă lucrarea mea pe birou la şeful de tură. - Tu şti unde sunt ? l-am întrebat. - ...? - Urc Balota . - Cuuuummmmmmmm ? - Ce-ai auzit . N-am scăpat nici de nevastă . M-a sunat şi i-am explicat în ce situaţie mă aflam. Situaţia era destul de delicată . Nu aveam bani , nu aveam mâncare . Salvarea a venit de la fiul meu cel mic ( Codruţ 1985 ) student la Craiova . L-am sunat şi i-am spus să mă împrumute cu nişte bani , explicându-i situaţia în care mă aflam . După ce am trecut de st Cernele am auzit la staţia radio : - 692 la directă la Craiova , locomotivele din cap dezleagă . Se schimbă locomotiva . Eram oarecum salvat . După ce m-am întâlnit cu Codruţ , am intrat în depoul Craiova ,unde repede m-am debarasat de locomotivă şi am fugit repede în gară să iau ceva de mâncare şi cu R 693 m-am întors acasă , ajungând la ora 21.40 . Partea proastă a fost că trebuia să fac lucrarea de examinare , iar la ora 02.00 aveam prezentarea pentru tr. 9571 pe distanţa Caransebeş - Timişoara . M-am dus nu aveam ce face.. |
| | | pisti91
Numarul mesajelor : 334 Varsta : 33 Localizare : Oradea Reputatie : 6332 Data de inscriere : 17/08/2008
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Lun 11 Ian 2010, 08:12 | |
| Din pacate sunt momente in care nu ai cum sa alegi altceva :roll:
Multumim pentru noua povestire. |
| | | sergiu88
Numarul mesajelor : 4 Varsta : 36 Localizare : Caransebes Reputatie : 5409 Data de inscriere : 06/02/2010
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Sam 06 Feb 2010, 13:56 | |
| Frumoase povestiri, mai asteptam |
| | | mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6958 Data de inscriere : 12/02/2009
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Joi 25 Feb 2010, 17:59 | |
| Dragă Domnule Zeno,
Mulţumesc mult pentru toate aceste cuvinte atât de muzicale şi care prind atât de bine la setea mea de subiecte FeRoviaRe. Şi tatăl meu este mecanic de locomotivă (acum este şomer, dar speră la un post pentru Regiotrans pe ruta 510, Dolhasca - Fălticeni) şi adeseori mă adânceam în povestirile sale despre această uneori cumplită, dar frumoasă meserie.
Nu-mi rămâne decât să vă rog să continuaţi în a publica astfel de povestiri... dacă nu pe forum, poate chiar într-o carte... într-o revistă...
Multă sănătate vă doresc! |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6159 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă Joi 25 Feb 2010, 21:38 | |
| foarte placute povestirile! si foarte bine descrise le-am citit cu mare interes am si eu o intrebare: probleme din cauza instalatiei de centralizare (semnalizare, macazuri) ati intalnit in cariera? si inca o intrbare: ce parere aveti despre semnalizarea cu trepte multiple de viteza? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Amintirile unui mecanic de locomotivă | |
| |
| | | | Amintirile unui mecanic de locomotivă | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |