|
| Tramvaie | |
|
+32DAS 2011 CalinIonMihai SMDS jabels riciu Luna Lineus646 tcm alex.alexus.tm Desiro256 Vale_ntin Nesebar Semafor c o r v i n ets2oltromânia electrica912 ciprian71 Amiralul TVlad vatmanul 19jimmy84 NicuS Adirmvl IonutCFR2009 Dutzu Adrian78 ldh80 dan tm LanceR florin.lifticariu Katalyn Jhonyla 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13082 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 18 Dec 2016, 18:04 | |
| - dan tm a scris:
- Astia cu monumentele, ciinii boschetari si natura 2000 in curind vor paraliza orice urma sau tentativa de dezvoltare a tarii, oricit de firava.
Legile nu sint aplicate pentru cladirile alea. Uita-te la centrul vechi din Sibiu sau la cetatea Sighisoarei, cati turisti atrag? Sa nu mai vorbesc de Florenta. In tot centrul ala abia am numarat 5 (cinci) cladiri cu fatada nu chiar curata ori un pic jupuita si una cu ea care arata ceva mai rau. Dar ma refer la zugraveala, nu la tencuiala ori pereti! In Timosoara, Dane, centrul ar arata foarte bine. Spun ar arata pentru ca pe langa unele cladiri ti-e frica sa treci, nu cumva sa-ti pice tencuiala-n cap. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Mar 27 Dec 2016, 02:35 | |
| - http://www.ratb.ro/comunicat.php a scris:
- Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic, în parteneriat cu Regia Autonomă de Transport București, vă invită să urmăriți un proiect cultural, prezentat publicului într-un mod inedit, pe două garnituri de tramvai. Expoziția murală va putea fi văzută circulând prin București, pe traseul tramvaiului 1, începând cu data de 26.12.2016.
Întreg proiectul „CoolTOURal București” urmărește pe de o parte încurajarea și atragerea locuitorilor Capitalei, dar și a turiștilor către utilizarea mijloacelor de transport în comun, lucru ce ar ajuta la fluidizarea traficului în București, iar, pe de altă parte, urmărește descurajarea vandalizării monumentelor de for public, a mijloacelor de transport în comun și diminuarea fenomenului ilegal de graffiti.
În marile capitale culturale europene, „graffiti” nu mai reprezintă doar vandalizarea spațiului public, ci este mijlocul prin care tinerii, artiștii și absolvenții facultăților de arte frumoase își exprimă creativitatea. Administrația Locală din aceste orașe s-a implicat în realizarea unor proiecte care integrează arta stradală în peisajul cultural al orașului (festivaluri, zone special amenajate pentru graffiti).
Proiectul „CoolTOURal București” îmbină armonios originalul imagisticii sculpturale a Bucureștiului cu modernul, arta stradală, prin atragerea și implicarea tinerilor într-un proiect cultural prin care aceștia să își poată exprima viziunea asupra monumentelor de for public, a unei părți din istoria tramvaiului bucureștean și a principalelor obiective cultural-turistice din București. Ieri nu am găsit la traseu decât unul dintre cele două vagoane, #157: - Piaţa Eroii Revoluţiei: 157-a by transport-in-comun.ro, on Flickr 157-b by transport-in-comun.ro, on Flickr 157-c by transport-in-comun.ro, on Flickr - bd. G-ral. Vasile Milea: 157-d by transport-in-comun.ro, on Flickr _________________ :TTT:
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1681 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4727 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Tramvaie Joi 29 Dec 2016, 18:25 | |
| As putea spune ca este prima schimbare facuta de primarul nostru Gabriela Firea.Astept noi inbunatatiri la RATB. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 29 Dec 2016, 19:32 | |
| Asta numai a desen/grafiti nu seamana mai degraba zici ca e colant. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13082 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 29 Dec 2016, 21:28 | |
| Da' ce treaba are cu sprayul? E colant toata ziua. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 29 Dec 2016, 22:54 | |
| Eu asa intelesesem, probabil ca sunt in urma cu "noutatile" |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 30 Dec 2016, 00:48 | |
| E făcut cu spray, dar la cum a ieşit, sigur au dat şi cu bidineaua. La unele geamuri se vede vopsea pe chedere. _________________ :TTT:
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13082 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 30 Dec 2016, 13:15 | |
| Cer scuze daca am indus pe cineva in eroare, dar din pozele astea pare colantat, nu facut cu spray. Dar daca Doctoru' l-a vazut pe viu si zice ca e vopsit ca el sa fie.
Si daca e facut cu spray mi se par foarte tari baietii care s-au ocupat de asta! |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11172 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 30 Dec 2016, 13:23 | |
| Stai calm, nu e prima data cand ne "pacalesti". |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1681 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4727 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Tramvaie Mier 04 Ian 2017, 09:22 | |
| http://www.b365.ro/media/image/201401/w620/piti_10642800.jpg Cum vi se pare noul tramvai? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Mier 04 Ian 2017, 09:24 | |
| Photoshop... poza aia circula pe net prin 2006, când se zvonea că se va face licitaţie pentru tramvaie. Evident, nu s-a mai făcut. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6376 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11376 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 15 Ian 2017, 21:37 | |
| cel de mai sus,pe bd Nerva Traian |
| | | Amiralul
Numarul mesajelor : 845 Reputatie : 6503 Data de inscriere : 12/06/2009
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 24 Feb 2017, 22:57 | |
| http://www.caon.ro/si-au-dat-mana-pentru-tramvaie/1787656 http://expressdebanat.ro/toti-consilierii-locali-ridica-mana-pentru-transport-public-modern-de-25-de-milioane-de-euro/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6831 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12197 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Mier 01 Mar 2017, 13:31 | |
| Povestea a ceea ce trebuia sa fie tramvaiului vasluian si cum a aparut ideea de introducere a acestuia:
In anul 1968 orasul (declara municipiu in 1979) Vaslui devine resedinta actualului judet Vaslui! Dupa 1968-1970 orasul Vaslui cunoaste un amplu proces de industrializare si urbanizare, fiind practic reconstruit din temelii!
Dupa anii 1968-1970 este construita platforma industriala de la Rediu (situata pe soseaua spre Bacau), la marginea orasului Vaslui, in suburbia Rediu. Acolo sunt construite urmatoarele intreprinderi industriale: Mecanica, IAMC (Intreprinderea de aparate de masura si control), Intreprinderea de reductoarea si ventilatoare, Combinatul de fibre si fire sintetice CFS, Intreprinderea de materiale izolatoare (dupa 1990- SC Hidrom SA), BJATM (Baza judeteana de aprovizionare tehnico materiala) si un depozit PECO.
Pentru racordarea acestor unitati industriale la reteaua CFR, la începutul anilor 1970, se executa o cale ferata industriala, care se racorda in fosta grupa de marfa a statiei CFR Vaslui, apoi trecea pe langa Termica, mergea paralel cu soseaua spre Bacau (strada Ceramica), pe care o traversa de doua ori. Apoi, inainte de Izolatoare, parasea traseul paralel cu soseaua spre Bacau, si ajungea in spatele fabricilor, la o Antestatie industriala. De aici se ramificau linii industriale, pentru fiecare fabrica in parte.
Aceasta cale ferata industriala a fost intens utilizata in anii 70-80 si prima parte a anilor 90, pentru a deservi platforma industriala Rediu. In anii 80, când am fost cu tata (care atunci era seful grupului depozite Husi a cooperatiei de consum) sa achizitioneze marfa de la Izolatoare, am vazut vagoane de marfa la incarcat in incinta acestei fabrici.
Ideea de introducere a transportului urban in comun cu tramvaiul in Vaslui a apartinut ultimului prim-secretar al judetului Vaslui, Ioan Pavel, care a indeplinit aceasta functie intre anii 1987-1989. Pe atunci autobuzele urbane a IJTL Vaslui, inclusiv cele articulate, faceau cu greu fata numarului de pasageri, in special la orele de intrare si iesire in si din schimburi. Atunci, numai la Mecanica Vaslui lucrau cca 5000 de salariati!
Citez declaratia lui Ioan Pavel, publicata in ziarul Vremea Noua de Vaslui si pe forumul Transira, dupa 1990
Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, îsi aminteste: “Am fost prim-secretar si la Resita, unde am reusit să montez o linie de tramvai, asa că atunci când am venit la Vaslui am dorit să aduc tramvai si pentru oamenii de aici. Tramvaiul urma să circule în două directii, către Munteni de Jos si Muntenii de Sus, chiar către Solesti, unde urma să preia miile de navetisti către fabricile din Vaslui. Era o idee care ar fi dezvoltat Vasluiul destul de mult, ar fi intrat în rândul oraselor civilizate, să zicem asa, pentru că vedeti că aceste orase au un alt statut. Eu am gândit ca, în prima fază, să dăm drumul la linia către Zona Industrială, iar între lniile de cale ferată care sunt acolo urmau să fie montate cele de tramvai, care au un alt ecartament. Odată ce am fi dat drumul, as fi mers la Bucuresti si as fi cerut fonduri să dezvolt transportul în comun cu tramvaiul, în Vaslui, mai ales că se pregătise si o statie de redresare“. Pentru că planul urma să fie pus în aplicare în prima lună a anului 1990, a fost adusă si o garnitură de tramvai de la Bucuresti, reconditionată si modernizată. Tot proiectul a murit odată cu instalarea democratiei originale românesti si odată cu el s-a dus si singurul tramvai care a ajuns vreodată la Vaslui. “Este adevărat, era în gară un tramvai, parcă era adus de la Bucuresti, nu-mi mai aduc aminte. A stat vreo câtiva ani pe o linie, până ce a putrezit, după care l-au tăiat si l-au încărcat în vagoane, a fost dus la fier vechi“, povesteste un muncitor de la CFR.
Pentru aceasta, urma a fi utilizata calea ferata industriala existenta, spre platforma Rediu. In acest sens, incepusera lucrarile efective pentru electrificarea aceste linii (pentru a putea circula pe ea si tramvaiele), fiind montati cativa stalpi cu console.
Pe aceasta cale ferata, urmau a circula atat trenurile de marfa, cat si tramvaiele.
Din pacate in 1990 proiectul este abandonat.
Din a doua parte a anilor 90, fabricile de acolo intra in faliment, ultima din ele care si-a inchis portile fiind fostul CFS/Moldosin, care, dupa ce este vanduta teparului Omar Haysam, isi inceteaza definitiv activitatea in 2006. Probabil tot atunci inceteaza si utilizarea, de catre trenuri de marfa, a acestei cai ferate industriale.
In 2015 aceasta cale ferata industriala este desfiintata si demontata din teren, ramanand doar cei cativa stalpi cu console, care amintesc astazi de fantoma a ceea ce trebuia sa fie tramvaiul vasluian.
Un articol pe marginea desfiintarii si demontarii din teren a acestei cai ferate industriale a fost publicat in ziarul Vremea Noua de Vaslui in noiembrie 2015, articol pe care-l reproduc mai jos:
FURT… Mister total în jurul celor sase-sapte kilometri de cale ferată care, pe vremea lui Ceausescu, legau Zona Industrială a Vasluiului de gară. Pe această rută urma să circule unica linie de tramvai din judetul Vaslui, asa cum gândise conducerea judetului de la acea vreme. Resedinta judetului ar fi putut avea o linie de tramvai (sau mai multe), dacă Ceausescu nu ar fi fost împuscat în decembrie ’89. Fostii conducători ai judetului puseseră la cale un plan de dezvoltare a unei linii de tramvai, care ar fi legat principalele comune din jur de fabricile de pe cele două platforme, Zona industrială si platforma agroindustrială. De multe ori, autobuzele arhipline, care mergeau spre Zona Industrială, făceau naveta miilor de salariati de acolo un calvar, asa că s-a gândit o solutie alternativă. Ioan Pavel, ultimul prim-secretar al judetului, a spus că “nerealizarea acestei linii de tramvai a afectat negativ si partea economică a Vasluiului”. Cert este că, după Revolutie, proiectul tramvaiului a fost abandonat, iar calea ferată a dispărut, încetul cu încetul. Asa s-a ajuns ca, în toamna acestui an, aproape peste noapte, kilometri de cale ferată au dispărut. Nu stie nimeni ce s-a făcut cu zecile de tone de fier de la această cale ferată, cert este că pe portiunea gară-Ceramica-Zona Industrială nu au mai rămas decât portiunile de cale ferată de la drumul national, îngropate în asfalt. Cât a iesit din afacerea cu fier vechi, de la vechea linie de cale ferată, pe care urmau să circule tramvaie? Iată o întrebare la care se caută încă un răspuns.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Mier 01 Mar 2017, 15:25 | |
| Măcar s-a refăcut reţeaua de troleibuz. Din păcate, reţeaua nouă e tot cu elemente model vechi, cu prinderi fixe, iar cele 3 troleibuze aduse la mâna a 2a mai mult stau (ca şi troleibuzele de acelaşi tip aduse la Mediaş, dar nimeni de la Transurb nu a dat măcar o căutare pe Google să vadă de ce scapă Salzburg de troleibuzele alea). _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tramvaie | |
| |
| | | | Tramvaie | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |