|
| 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
+48billy752-istu Czirjak Arpad laurentzu mishu88 Vale_ntin Cipri Andrei Neculai alex.alexus.tm Balto Vitosa mielutu zburator Andrey_tm Davee91 marius664 Luca tgv MariusM dan tm alliens Costin.B vanchorusebulgaria riciu DUAL boldalexandru Lumunita Stana COSTACHE MIHAIL vatmanul FelixTheBear030 Adrian78 Mihay Razvan Tudor Adirmvl Dr2005 Katalin4653 phnegativ IonutCFR2009 Vlad ldh80 Norbi TVlad ionutz85 kristi kkk Semafor srazvi Andrei Alexandra cristi CFR Nesebar razvystefan myster2008 52 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 06 Ian 2018, 07:57 | |
| Sunt sectii principale unde viteza de circulatie este scazuta si nu se face nimic ca nu sunt bani, se merge cums e poate si asta e. Mai ales o secundara nu o sa investeasca nimeni in ea sa o faca de 60 km/h, poate doar un privat cu bani gramada dar privatul vrea profit nu sa investeasca in ceva cu speranta ca poate peste 50 de ani scoate banul, nu face nimeni nici asta. Apoi lumea din zona si din tot Ardealul, Transilvania, Banat 90% au masini, prea putini stau la 2-3 trenuri pe zisa se chinuie cand pot merge mult mai repede cu altceva. Toate se leaga si duc la nerentabil sa menti trenul in circulatie. Daca vine un privat si repara linia, hai sa nu zicem traverse si linie noua, sa ia traversele si linia din ce s-a scos din 300 si face un mers la orele de varf din ora in ora iar in orele cu trafic scazut la 2 ore, apoi legatura in Ilva sa se realizeze bine la trenurile IR atunci poate ai calatori, dar altfel nu. Asta e realitatea si adevarul, degaba plangem ca vai nu circula trenul, nu o sa circule niciodata doar asa doar sa treaca ceva pe acolo, nici tie nu iti convine sa te plimbi cu masina prin oras daca nu ai nevoie de ea doar asa sa o plimbi de colo, colo, asa si aici, a fost tren, nu era rentabil, asta e.
Satu Mare-Bixad de ce nus e deschide, acolo a venit cineva pe partea auto si are dube din ora in ora toata ziua de la 5 la 22, degeaba mai bagi acum 4 perechi de trenuri ca nu vine nimeni chiar daca sectia 417 poate permite o viteza de 50 km/h, concurentul auto tot face mai putin si e mai des, nu sta nimeni dupa un tren care vine la 4 ore cand auto e din ora in ora. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 06 Ian 2018, 09:42 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Intentiile au fost bune, din pacate indiferenta gestionarului de infrastructura a dus la inchiderea liniei.
Are gestionarul de infrastructură multe păcate, dar nu e vina lui aici. Acel Desiro venea zilnic 131 km de la Cluj gol. Practic, zilnic se ardea motorina de pomană 262 km. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 06 Ian 2018, 09:59 | |
| Vina gestionarului de infrastructura feroviara este aceea ca nu a intretinut si nu a pastrat linia 418 macar in parametric tehnici din 1990- adica VS de 50 km/h, cat era in 1990! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 06 Ian 2018, 12:59 | |
| Dragos daca se vroia se aducea acel desiro direct cu trenurile de la Cluj. Eliminau EA + 1 etajat de la unele trase ce ajung la Ilva Mica. Uite de exemplu o solutie era un turnus 4094, 4482, 4490, 4823, 4822, 4485, 4095. Evident ca ce zic eu aici ar fi implicat un necesar de mai multe automotoare desiro plus personal. Dar cu un asa mers de tren prost si cu o lipsa acuta de calatori de unde sa-si scoata cfr calatori cheltuielile? Ia sa fi fost sectia atribuita unui OTF privat poate ca altfel stateau lucrurile. |
| | | Cipri Andrei Neculai
Numarul mesajelor : 387 Localizare : M400, km 130 Reputatie : 3363 Data de inscriere : 29/09/2016
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Sam 06 Ian 2018, 15:31 | |
| - Vitosa a scris:
- Ia sa fi fost sectia atribuita unui OTF privat poate ca altfel stateau lucrurile.
Ideea e ca si privatii au conchis ca nu e rentabila linia asta... Am impresia ca ori RegioTrans ori InterRegional au fost ultimii privati pe sectia asta, unde au sistat activitatea incepand cu 15 dec. 2013. Si nu tin minte ca privatul respectiv sa fi avut un mers mai prost decat cel de la Calatori, plus a se preciza faptul ca ei nu aduceau automotorul respectiv de la Cluj ci de la Bistrita daca imi amintesc bine! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 00:17 | |
| Da, nu e nimeni de vina pentru starea dezastruoasa a infrastructurii feroviare din Romania, doar Sfantul Duh... CFR SA nu incaseaza decat bani cu gramada, fara sa miste o drezina pe anumite sectii unde din fericire inca mai sunt comenzi la marfa (Faurei-Pogoanele, de ex.)... Normal ca se muta la concurenta auto si calatorii, cata rabdare sa aiba cu CFR SA pana repara linia. Alt aspect ar fi punctele de oprire ramase aceleasi din perioada comunista, cand neavand ce face, navetistul mergea si 3 km pe jos, ar fi cazul ca anumite puncte de oprire sa fie regandite la o distanta cat mai mica de localitati. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 06:27 | |
| Nu se pot face lucrări de modernizare pe linii neinteroperabile, este interzis prin lege. Culmea e că CFR S.A. s-a apucat să facă lucrări de întreţinere pe Ilva Mică - Rodna Veche (acestea sunt permise) când a văzut că au început să circule trenuri. Acum a făcut lucrările, dar nu mai circulă niciun tren ) _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 06:54 | |
| Nu cere nimeni modernizare pe liniile neinteroperabile, cere reparatii. Sint linii aici la noi, abandonate si ar fi cerere de bagat vagoane de cereale ca au italienii productii si achizitii dar liniile sint abandonate. Apoi mai e si problema ridicata cu punctele de oprire care in general sint aceleasi de de ani, uneori inutile si departe de localitati, pe cind renul trece apoi pe linga localitati fara sa opreasca.
Cum sa vina lumea la tren daca merge cu 30km/h?
Ultima editare efectuata de catre dan tm in Dum 07 Ian 2018, 08:31, editata de 1 ori |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 24/08/2008
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 08:13 | |
| In afară de viteza scăzută ce o poate asigura, linia asta mai are încă un păcat! Mai exact, leagă două comune! Ce trafic ar putea genera o asemenea linie? Ce să facă omul la Rodna? Sau la Ilva? |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5868 Data de inscriere : 26/02/2013
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 10:03 | |
| - Citat :
„Statisticile au arătat că nu sunt pasageri pe această rută. Din acest motiv CFR Călători a decis să renunţe la acest tren. În plus, la rectificarea bugetară de anul trecut, bugetul CFR Călători a fost redus cu 10% şi asta a avut efecte directe în asigurarea activităţii. Traficul a crescut la nivel de reţea, aşa că a fost nevoie să redistribuim trenurile pe rutele solicitate. Din 2011 nu s-au mai făcut investiţii, nu s-a mai achiziţionat material rulant şi suntem sub necesarul prevăzut în constracul de servicii publice”, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al CFR Călători, Alina Predescu. După nici cinci luni de la redeschiderea tronsonului de cale ferată, CFR Călători a stabilit că acesta nu este rentabil, în medie doar 11 călători circulând pe acestă rută în timpul celor şase curse efectuate zilnic, adică mai puţin de 2 călători pe cursă.In aceste conditii intreb si eu: nu e mai firesc sa se directioneze acel Desiro undeva unde chiar e nevoie si unde sunt cat de cat calatori, mai ales in conditiile lipsei de material rulant? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 22:16 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu se pot face lucrări de modernizare pe linii neinteroperabile, este interzis prin lege. Culmea e că CFR S.A. s-a apucat să facă lucrări de întreţinere pe Ilva Mică - Rodna Veche (acestea sunt permise) când a văzut că au început să circule trenuri. Acum a făcut lucrările, dar nu mai circulă niciun tren )
Inseamna ca trebuie modificata/schimbata legislatia! Ar trebui introdus un paragraf in legislatie, cam in acest fel: "Executarea unor lucrari de reparatie, RK, modernizare, reconstructie, pe caile ferate care nu fac parte din reteaua feroviara trans-europeana TEN-T, indifferent ca aceste cai ferate sunt interoperabile sau neinteroperabile, daca aceste lucrari nu se fac cu bani din fonduri europene, se decide prin ordin al ministrului transporturilor sau prin ordin al directorului general al CFR-SA-Infrastructura, fara a mai fi necesara intocmirea studiilor de fezabilitate si fara alte aprobari. Identificarea surselor de finantare (altele decat fonduri europene) pentru astfel de lucrari cade in sarcina ministerului transporturilor sau al CFR-SA-infrastructura". |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Dum 07 Ian 2018, 23:07 | |
| E destul de interesant ca nu e voie. Repet, nu zic sa se faca modernizari ci reparatii. Nu stiu ce spune legea insa mi se pare aberant ca pe de o parte legea sa oblige proprietarii sa isi intretina fatadele cladirilor si acum sint si taxe inzecite sau insutite daca nu intretii iar pe partea cealalta Statul in calitate de proprietar sa nu aiba voie tot prin lege, sa isi intretina proprietatile. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Lun 08 Ian 2018, 03:46 | |
| - ldh80 a scris:
- Dr2005 a scris:
- Nu se pot face lucrări de modernizare pe linii neinteroperabile, este interzis prin lege. Culmea e că CFR S.A. s-a apucat să facă lucrări de întreţinere pe Ilva Mică - Rodna Veche (acestea sunt permise) când a văzut că au început să circule trenuri. Acum a făcut lucrările, dar nu mai circulă niciun tren )
Inseamna ca trebuie modificata/schimbata legislatia!
Ar trebui introdus un paragraf in legislatie, cam in acest fel: "Executarea unor lucrari de reparatie, RK, modernizare, reconstructie, pe caile ferate care nu fac parte din reteaua feroviara trans-europeana TEN-T, indifferent ca aceste cai ferate sunt interoperabile sau neinteroperabile, daca aceste lucrari nu se fac cu bani din fonduri europene, se decide prin ordin al ministrului transporturilor sau prin ordin al directorului general al CFR-SA-Infrastructura, fara a mai fi necesara intocmirea studiilor de fezabilitate si fara alte aprobari.
Identificarea surselor de finantare (altele decat fonduri europene) pentru astfel de lucrari cade in sarcina ministerului transporturilor sau al CFR-SA-infrastructura". Nu ai voie să faci nicio investiţie fără studiu de fezabilitate! Asta este practica europeană. De altfel, nici pe vremea lui Ceauşescu nu se făcea nimic fără un studiu de fezabilitate, chiar dacă nu se numea aşa. Că altfel te lua imediat pentru subminarea economie naţionale. Practica europenă e clară - ce nu e pe reţeaua TEN-T nu e de interes european sau măcar naţional, e de interes local, prin urmare trebuie întreţinută şi dezvoltată la nivel local. Şi ca stat, până nu faci reţeaua TEN-T şi nu o menţi la standardele TEN-T, dacă modernizezi ceva pe neinteroperabil ai pus-o rău de tot, se lasă cu infringement şi amenzi mari. Repet, vorbesc de lucrări de modernizare, nu de lucrări de întreţinere, care se pot face şi pe linii neinteroperabile. Ridicarea unei restricţii de viteză sau refacţia liniei pentru aducerea în parametrii proiectaţi nu sunt lucrări de modernizare. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Lun 08 Ian 2018, 12:37 | |
| Nici nu cred ca are realist pretentia cineva in Romania sa aiba mai mult decat parametrii initiali pe neinteroperabile. Necazul e ca multe linii sunt probabil mult sub acei parametrii. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. Lun 08 Ian 2018, 13:09 | |
| @Luna cine sa le mai repare si cu ce oameni sau cu ce bani cand toata vara nu au fost bani nici pentru motorina drezinelor! Si la cum sunt atribuite acum lucrarile unor firme de apartament gen clopotaru srl sau pe simpatii politice... Nu-si mai revine tarisoara asta nici in hat hat ani ! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
| |
| | | | 418 : Ilva Mica - Rodna Veche Hm. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |