|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
comradetymo
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 705 Data de inscriere : 13/01/2023
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 17 Ian 2024, 21:39 | |
| - Vitosa a scris:
- Teoretic așa ar trebui. Mai vedem prin 2026 ce schimbări vor fi.
În mod normal ar trebui redistribuite altor depouri care deservesc secții neelectrificate, gen Pitești, Timișoara. Suceava s-a dispensat de cele trei "900". Si in sezonul 2025 îs curios ce va face CFR-ul,limiteaza sezonierele la Constanta? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 17 Ian 2024, 22:50 | |
| - dan tm a scris:
- Unde le-au dat? ca nu prea mai au trenuri pe unde sa circule.
La Pitești. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 18 Ian 2024, 11:44 | |
| Oricum proiectul tehnic de modernizare a liniei Constanta- Mangalia a fost intocmit cu unele deficiente evidente:
-Faptul ca nu s-a prevazut montarea de circuite de cale, sectiuni si joante izolate si semnale luminoase de trecere a BLA intre statiile Eforie Nord si Mangalia va insemna ca, intre aceste statii, si dupa modernizarea si electrificarea liniei, tot la interval de statie se va circula, ca si in prezent! Tinand cont de faptul ca si pe alte linii reconstruite/modernizate, inclusiv dotate cu instalatii de centralizare electronica (Bucuresti- Ploiesti, M300, M200) s-au mentinut, intre statii, semnalele luminoase de trecere a BLA, circuitele de cale, sectiunile si joantele izolate, accelasi lucru ar trebui facut si pe linia Eforie Nord- Mangalia!
Balizele ERTMS care se vor monta intre statii vor fi mult timp inutile, deoarece nu tot materialul rulant care va circula pe linia Constanta- Mangalia (dupa modernizare si electrificare) va aveea montate la bord sisteme electronice care sa poata comunica cu balizele ERTMS care vor fi montate in cale!
-Dpdv al situatiei din teren cred ca s-ar fi putut (e adevarat, cu investitii suplimentare si un cost mai mare al proiectului) dubla linia si intre HM Agigea Ecluza- Eforie Nord si respectiv intre Eforie Sud- Costinesti!
Singura portiune care intradevar nu poate fi dublata (sau ar insemna costuri mult prea mari) ar fi intre statiile Eforie Nord si Eforie Sud. |
| | | comradetymo
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 705 Data de inscriere : 13/01/2023
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 18 Ian 2024, 19:11 | |
| - ldh80 a scris:
-
-Dpdv al situatiei din teren cred ca s-ar fi putut (e adevarat, cu investitii suplimentare si un cost mai mare al proiectului) dubla linia si intre HM Agigea Ecluza- Eforie Nord si respectiv intre Eforie Sud- Costinesti! Nu știu cât de ușoara este o asemenea investiție,ținând cont de faptul că podul pe care trece DN39(la intrarea în Eforie Nord,cum vii dinspre Constanța)ar trebui distrus și refacut astfel încât sa poată avea loc de două linii. Plus că în Tuzla,nu ai cum sa dublezi linia deja existentă,deoarece traseul liniei este înconjurat de case și pe stâga și pe dreapta. Maxim se poate dubla Costinești-Tuzla |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 18 Ian 2024, 19:39 | |
| Din ce am citit în SF nu se va dubla Eforie Nord - > Costinești. |
| | | comradetymo
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 705 Data de inscriere : 13/01/2023
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 18 Ian 2024, 22:33 | |
| - Vitosa a scris:
- Din ce am citit în SF nu se va dubla Eforie Nord - > Costinești.
Sunt totuși curios dacă între Costinești și Costinești Tabără se va dubla? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 18 Ian 2024, 23:25 | |
| Pai Costinești Tabăra este doar o halta deschisă numai pentru traficul de călători ori dublarea unei linii nu se poate termina într-o astfel de haltă!
Doar daca s-ar înființa la Costinești Tabăra h un post de ramificație in linie curentă, cu macazuri și semnale de ramificație! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 09:14 | |
| La Tuzla e loc de dublare. Trebuie vazut cît din ce s-a construit intra pe terenul statului. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 12:02 | |
| Scrie clar, între Agigea Ecluză și Costinești rămâne linie simplă. De dublat o vor dubla doar între Costinești și Mangalia. https://clubferoviar.ro/cat-va-costa-dublarea-si-electrificarea-liniei-constanta-mangalia/?fbclid=IwAR1uernYoHY6dx7LHB2Lxjq_jotU2fDyl49qJx74Cisplj6BU1HziyGVuqk
Ca să o dubleze de la Tuzla trebuia înființat un Post Macaze, o cheltuială în plus pentru CFR SA (salariați la program 12/12 - 12/24h, întreținerea macazului). Din moment ce nu face parte din proiectul SF înseamnă că nu îl fac. Iar dacă au stabilit că linia spre Mangalia se va dubla începând de la stația Costinești (Sat i-au mai zis cândva stației) înseamnă că e loc de dublare linie între gară și halta de la Tabără.
Citez din link Lucrările care se vor face pe traseu Lucrările prevăzute vizează:
– electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia în completarea tronsonului Constanţa-Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Cosntanţa-Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică;
– creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză;
– reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa-Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
– un mers cadenţat la 30 de minute al trenurilor de călatori pe distanţa Constanţa-Mangalia;
– creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
– post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa-Mangalia.
De asemenea, linia va fi dublată între Costinești și Mangalia.
Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanța – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costinești – ax Mangalia) și linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costinești). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalația de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanța.
Proiectul include: 23 de podețe noi, un pod de încrucișare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substație tracțiune CFR/Enel.
Cu ceva pagini în urmă mi-am mai expus opinia pe tema asta. Eforie Sud - Tuzla h 3,7 km, la o viteză de 120 km/h cu tot cu plecarea (demarajul) de la stația Eforie Sud cât poate să facă trenul, am zis un 4 minute. Să zicem că are oprire la Tuzla, până la Costinești sunt 5,0km, mai punem și aici un 4 minute (demarajul de la Tuzla, plus că încă nu știm la stația Costinești dacă va intra pe directă sau în abatere). Și dacă nu ar opri la Tuzla am estimat eu un 6 minute Eforie Sud - Costinești 8,7km. Ori dacă ei au zis un mers cadenţat la 30 minute înseamnă că nu se încurcă trenurile unul pe altul și nici nu e un capăt de țară dacă nu se dublează porțiunea asta de linie, nu? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 12:56 | |
| Pentru acest proiect s-a luat in calcul si infiintarea unui PO in linie curenta in dreptul statiunii Olimp?
La momentul actual tot sudul litoralui e deservit doar de 2 gari, la Neptun si la Mangalia, la Olimp linia trece foarte aproape de statiune si ar fi oportuna o astfel de oprire. Chiar si la Pescarus ar putea opri toate trenurile, avand in vedere ca zona e din ce in ce mai aglomerata. |
| | | brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5199 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 17:11 | |
| ce solutie este propusa la popasu pescarilor?
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 19:23 | |
| Studiu de fezabilitate pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Constanța - Mangalia
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/constanta-mangalia
Având în vedere că nu a fost scos la licitație PT + Ex, pot să apară modificări față de ce este în memoriu. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 19 Ian 2024, 20:03 | |
| Vitosa, in tara sint citeva locuri unde sint diverse macazuri automate fara sa fie PM cu personal angajat.
Ramificatiile de la Gura Motrului pentru Turceni, Post Macazuri unde se termina linia dubla spre Balota, diverse alte ramificatii din tara care toate sint manevrate din statii situate mai departe.
Asa ca eu cred ca dublarea putea incepe dupa Eforie Sud ( ca sa nu fie prea scump chiar din gara ...sanchi) Din dreptul strazii Siretului din Eforie Sud. Pasajele au culei pentru cale dub;a |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 20 Ian 2024, 19:10 | |
| Eu tot mai sper să facă niște corecții la stația Mangalia în sensul să desființeze peronul dintre liniile 3 și 4, linia 4 să o apropie de linia 3, iar între linia 4 și 5 să facă un peron lat ceva în genul celui dintre liniile 2 și 3. Și mai sper să îi ducă mintea ca în ambele capete X și Y să facă și de o parte și de alta linii de evitare (gen ca la Saligny) unde să remizeze câteva ore automotoarele Astrei, TFC, RC, și de ce nu și ramele Softransului. Că parcă văd că după electrificare și terminarea lucrărilor de reabilitare și Softrans își va prelungi trasele acolo dar cred că și Astra trenul cu vagoane, și să rămână cele 5 linii de primire-expediere cât și cele 5 din minitriaj strict pentru garnituri cu vagoane. Există și în prezent o astfel de linie scurtă în prelungirea liniei 1 unde vara staționează câteva ore automotorul Astrei. În capul X puteau remiza și locomotive, capul X al stației fiind mai aproape de dormitorul personalului de tren aflat pe o stradă aflată în dreptul semnalului X de intrare în stație. Era bine dacă din minitriaj făceau legătură în capul X, să le scoată pe acolo în curentă și cu regarare la liniile 1-5 când e de plecat, iar prin capul Y să le bage în grupa tehnică. Chestia asta cu manevra în grupa tehnică (cap Y) a trenului ce a venit de la drum se poate face în același timp cu aducerea altui tren la peron (prin cap X) pentru plecarea în țară. Că tot zic ei de creșterea capacității de primire trenuri la Mangalia. Câștigi timp cu manevrele, nu le mai înghesui ca de atâția ani doar prin capul Y. Bine acu e chestie de exproprietărire, că nu știu exact de unde până unde se întinde terenul CFR-ului. Și bine ar fi ca astea sezoniere, în plan local Constanța - Mangalia, să nu mai aibe și rol de tren de navetă locală, ci doar opriri strict în stațiuni. Pentru naveta locală se pot prelungi la Mangalia trenurile R 8031/8033/8034/8036, 8340/8342/8344/8346, 8005/8002, 8203/8202, 8201/8204, 8001/8010 trenuri a căror compunere e cu vagoane etajate. Sau de ce nu și înființarea altor trenuri locale. Că tot se vorbește de circulație tren din 30 în 30 minute. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 20 Ian 2024, 19:51 | |
| Proiectul nu m-a impresionat deloc. Scenariul 1, 100 km/h Constanța - Costinești ! De ce nu 120 km/h ? Ok am văzut graficele, 90 în curbă la Poarta 6 Constanța, la Agigea Nord probabil au ținut cont de macaze multe, sporeai apoi la 120 până în apropiere de Eforie Nord unde e aliniament drept (mai putin pe pod la Agigea Ecluză unde sigur i-ar fi pus limitare cu 100 km/h. Apoi ok 100 între Eforie Nord și Eforie Sud că atât iți permite relieful, dar apoi spre Costinești o creșteai la 120 pe câmpul ăla și mai ales că e linie în aliniament drept. Bine mai sunt și scenariile 2, 3 și 4, cu viteze de 160 km/h, dar într-un final s-a optat pentru 120 km/h. Însă nu sunt de acord cu 100 km/h între Constanța și Costinești. Păi numai de la gară și până în curba aia de la Poarta 6 sunt vreo cred că nu greșesc 3 km, de ce să nu sporească mecanicul viteza la 120 km/h ? A și mai ai niște macaze unde se desprinde linia spre Medeea și linia spre Port (nu mai știu R cât e Ramificația aia), pui macaze pentru 120 km/h, nu în formă de X, le faci \ / că-s mai ușor de întreținut. În fine om vedea ce rahat vor face. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |