|
| INFORMATII GENERALE | |
|
+94marius_catalin84 Vale_ntin bubu strainu DAS 2011 laurentzu Maddox ciprian71 aris86 sorinache96 c o r v i n brutusel nenuandrei Semafor neluadi Sabik CristyanC cristi ar Warrington 19jimmy84 Rarau Costin.H ets2oltromânia alliens TonyGFR Petre_IFTE kristi kkk spiderpc @ndrey Ony_x didinul alinutz23 alex.alexus.tm Andrey_tm Mihai PH matei vulcan rizelgeorgel2004 cfr500 laur 133 miguel1975 bobi M.I.C.I. daniel_c mureseanu_976 apmatei traian Jurnal Feroviar Jhonyla DB Robert cristi CFR AeroX ldh.ro IonutChircu Katalyn tcm gabrielcr baiazid Vitosa Florin C Norbi Razvan Tudor nsw florin.lifticariu alex1987 johnsmoke alex.barac.5 Teodor NicuS lapsanszkitamas Adirmvl cardinal LanceR Luna ALEXCFR Spartan1948 Costin.B DUAL lifetec AndiCFR riciu DPS mielutu zburator cristy79 dan tm COSTACHE MIHAIL Nesebar TonyCFR IonutCFR2009 razvan - trenuri Dr2005 Elful marius664 92Dragos Adrian78 98 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4628 Data de inscriere : 06/05/2014
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 09:27 | |
| - Luna a scris:
- bobi a scris:
- La cuseta se doarme bine chiar si cu 6 paturi in cabina!Problema la cuseta este aerul conditionat care este ingrozitor, mai ales daca ai si copii. Conductorii de vagon sunt niste incompetenti/delasatori si nu-i intereseaza sanatatea calatorilor.Cica nu se poate regla aerul!La clasa 1 este teapa!
Ingrozitor poate pentru cine nu e obisnuit cu tehnologia anului in care suntem. In zilele noastre cel putin pentru mine ingrozitoare este lipsa aerului conditionat. Las-o mai moale cu acuzele si cu intepaturile, era vorba in propozitie, despre intensitatea aerului conditionat, nicidecum depre sistarea acestuia!!!!! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 10:36 | |
| De aia te sufoci în cuşete, pentru că se găsesc călători care nu ştiu să apese cele două butoane pentru reglat aerul. Într-adevăr, pentru asta trebuie certificat medico-legal, dar am impresia că la bază nu trebuie să stea o examinare de otorinolaringologie, ci una de altă ramură a medicinii... _________________ :TTT:
|
| | | bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4628 Data de inscriere : 06/05/2014
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 10:39 | |
| - Dr2005 a scris:
- De aia te sufoci în cuşete, pentru că se găsesc călători care nu ştiu să apese cele două butoane pentru reglat aerul. Într-adevăr, pentru asta trebuie certificat medico-legal, dar am impresia că la bază nu trebuie să stea o examinare de otorinolaringologie, ci una de altă ramură a medicinii...
Te faci ca nu intelegi in continuare!!!!!!!Cred ca ar fi cazul ca tu sa consulti o anumita ramura a medicinii!!! |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 11:13 | |
| Americanii si alte natii, lumea buna are aer conditionat de ani de zile si nu a mai patit nimic de la el, numa noi romanii ne credem mai altfel, ne trage curentul, racim de la aer conditionat si asa se ajunge sa puta peste tot a transpiratie la greu si chiar boli pe bune. - bobi a scris:
NU AI INTELES NIMIC, SAU NU VREI SA INTELEGI! Am spus ca aerul era extrem de tare, am incercat sa-l reglez din cupeu, ca si cum ar fi fost dat pe caldura maxima!!!Nici un rezultat!Iar mos conductor ramolit, ca de un astfel de conductor am avut parte, a ridicat din umeri si nu a reglat nici un aer.Ca atare, doi copii au racit maxim!Ar trebui sa scot certificate medicale, sa fac plangere si sa cer daune!!!!!Desprea asta este vorba, nu te mai preface ca nu intelegi!La dus, de la Iasi la Neptun, a fost un conductor ok, care deci nu se putea regla aerul din cupeu, l-a reglat de la vagon!!!! Copii sensibili/necaliti si/sau prea subtire imbracati/acoperiti in timpul somnului. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 11:42 | |
| În Belgia treci de la 36 grade afară la 18 în tren şi nu se plânge nimeni... Desigur, belgienii nu îşi înfofolesc copiii vara cu pulovere, pantaloni de lână şi căciuli că ,,trage curentu'", iar în tren nu vin oameni disperaţi la şeful de tren să închidă climatizarea ,,că îi vine curent lu' ăla micu'". De altfel, şi înainte să apară aerul condiţionat pe trenurile noastre, vara dacă nimereai compartiment cu copii mici, aveai interdicţie să deschizi geamul. Normal că cei mici transpirau la cele 40+ grade C şi când ieşeau afară la 25 rămâneau uzi de transpiraţie dacă nu avea mama/bunica haine de schimb pentru ei.
Nu ştiu cine i-a învăţat pe români că răceşti de la aer sau de la curent... de fapt, românul asimilează orice problemă de ORL cu ,,te-a tras curentul". Şi dacă strănuţi undeva, în 99% din cazuri cei din jur te întreabă ,,să închid aerul condiţionat/geamul/uşa?". Deşi strănutul e provocat de o alergie la praf, polen sau ceva similar, nu e de la curent.
Da, poţi să faci o otită dacă iarna stai în compartiment la căldură şi pe lângă chederul geamului îţi intră jetul de aer la -10 grade C. Dar şi astea sunt cazuri rare. _________________ :TTT:
|
| | | bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4628 Data de inscriere : 06/05/2014
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 12:30 | |
| ''Dezvoltarea sistemelor de aer condiţionat a fost însoţită de explozia cazurilor de infecţii la nivelul amigdalelor şi urechilor (otită, rinită). Aceste afecţiuni medicale sunt în general cauzate de folosirea in exces si mai ales a unor aparate de aer conditionat care nu sunt bine intretinute, care prezinta un pericol pentru sanatate. Când aerul rece ne bate direct în ceafă, pot apărea contracţii involuntare şi persistente la nivelul musculaturii gâtului. De aceea este foarte important ca viteza şi presiunea aerului rece provenit din aparatele de climatizare să nu fie foarte mare. Nu in ultimul rand, expunerea directa la aerul conditionat poate favoriza, in timp, declansarea afectiunilor coloanei vertebrale. De exemplu, daca baleajul ne „bate” in ceafa vor aparea durerile la nivelul cefei, nevralgiile, torticolisul etc. In cazul in care suntem transpirati si incercam sa ne racorim cu aerul conditionat, putem raci foarte usor. Aceasta situatie este echivalenta cu statul afara, in frig si vant. Pe de alta parte, aparatele care au filtre proaste sau care nu sunt bine intretinute pot duce la aparitia bacteriei “Legionella pneumophila”, care cauzeaza o infectie pulmonara grava, numita “legioneloza” (sau “boala legionarilor”). Bacteria supravietuieste in mediul acvatic sau umed, in special in apa condensata din sistemele de climatizare sau conductele de distributie a apei, in mediul urban'' .
Una este sa fie aer conditionat si alta este sa fie CONGELATOR si sa nu poti regla nivelul , dat fiind faptul ca Cfr-ul pune in circulatie toate harburiel de vagoane! DR 2005, sefii tai stiu cati bani dai tu pe calatori, sunt oare de acord cu ideile tale ? Am sa-mi satisfac si aceasta curiozitate!
POATE INTR-UN FINAL, INTELEGETI , DE FAPT,CE AM VRUT SA SPUN! iN CAZ CONTRAR. SUNTETI CAUZE PIERDUTE!!!! O zi buna! |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 15:07 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu ştiu cine i-a învăţat pe români că răceşti de la aer sau de la curent...
Experiența. Dacă ai în încăpere 22 de grade, dar o parte redusă a corpului suportă un flux de aer la 12-15 grade, organismul nu se adaptează. Dacă în toată încăperea ar fi 12-15 grade, n-ar fi nicio problemă, organismul s-ar adapta. Există difererențe de la o persoană la alta, există diferențe între femei și bărbați (femeile preferă să fie cam cu 2 grade mai cald în încăpere) există diferențe semnificative între persoanele născute în decembrie și cele născute în august etc. Există și diferențe în funcție de zona etno-folclorică, o persoană crescută în Bucovina va suporta bine temperaturi mai joase, comparativ cu o persoană crescută în Oltenia. Chiar acum în timp ce scriu, am geamul deschis lângă mine și temperatura lângă geam e 18 grade (exact cea de afară) în timp ce 3 metri mai încolo, tot în casă, sunt 23 de grade (ieri au fost 26 și clădirea are inerție termică). Diferența e suportabilă, dar în unele nopți temperatura scade sub 14 grade și când încep să strănut îmi dau seama că trebuia să mai închid un pic geamul, ca să mai scadă debitul fluxului de aer. Când viteza fluxului de aer e cam mare, cele 14 grade sunt resimțite ca și cum ar fi 10-11, datorită evaporării. Termometrul pus sub geam indică tot 14 grade și dacă îl mai închid un pic, dar ele sunt resimțite normal, ca 14 grade, de data asta. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 15:38 | |
| - bobi a scris:
- ''De exemplu, daca baleajul ne „bate” in ceafa vor aparea durerile la nivelul cefei, nevralgiile, torticolisul etc."
De aceea aerul condiţionat la tren este poziţionat sub ferestre şi este suflat de jos în sus, nu ca cel de acasă care, de regulă, e montat aproape de tavan. Nu am găsit o statistică cu privire la cazurile de legioneloză în România (sau nu am ştiut unde să o caut). Totuşi, DSP Cluj raportează 1 (unu) caz în anul 2016 şi 0 (zero) în 2015 la nivelul judeţului Cluj: http://www.dspcluj.ro/HTML/rapactDSP/DSP%20Cluj_Raport%20de%20activitate%20pe%20anul%202016.pdf Asta în condiţiile în care cam toţi suntem expuşi zi de zi aerului condiţionat, atât acasă, cât şi în mijloacele de transport sau la muncă. Pentru comparaţie, în acelaşi judeţ Cluj, în 2016 au murit 54 oameni în accidente rutiere şi 1718 au fost răniţi. Aceste cifre ar trebui să fie îngrijorătoare pentru anumite autorităţi (Poliţie Rutieră, Primărie), dar deja deviem de la subiect. - bobi a scris:
- DR 2005, sefii tai stiu cati bani dai tu pe calatori, sunt oare de acord cu ideile tale ? Am sa-mi satisfac si aceasta curiozitate!
)))))) _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mar 29 Aug 2017, 22:19 | |
| Unde mai pui ca deregula aerul conditionat face temperatura uniforma daca e pornit destul timp/de destul de mult timp, nu prea vezi diferente de mai mult de 1-2 grade fie si intr-o incapere mare. Testat acasa cu termometre digitale, aer conditionat lasat 4 zile sa mearga continuu pe limita minima constructiva cand afara erau peste 30 de grade. Personal nu am probleme nici daca sunt 15 grade in camera, problema este cand e prea cald. Chiar ma gandeam ca nu ar strica la trenurile/vagoanele pentru studenti sa se puna vagoane cu aer conditionat mai puternic ca pe ei nu ii papa, iar la cele de pensionari si fara aer conditionat si cu geamuri fixe daca se poate, sa nu le fie frig! Apropo, pe timp de iarna daca sunt vagoane/compartimente fara incalzire sau cu geam ce nu sta inchis deregula ma ofer eu voluntar sa stau acolo si ca bonus am si garantia ca nu vin oameni invarsta langa mine/stau neinghesuit. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 00:47 | |
| La ATC am mers la patul de sus, e spațios, ai aer, e bine ventilat și termostatul chiar e ok, nu reglează după cum vrea el ci după cum îi dai tu. La CFR problema mea mare e cu patul de mijloc, dacă-l prind pe ăla m-am ars că acolo chiar că te sufoci + specimenele care apar. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 01:33 | |
| Revin cu propunerea ca poate ar trebui vagoane cu/fara AC, ca in India. Si sa poti alege.
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6664 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 13:14 | |
| Desi in multe situatii nu-s de acord cu Warrington, in ceea ce priveste AC are dreptate:
- bacteriile se dezvolta foarte bine in umezeala din filtrele de la AC si numai bine AC-ul ti le trimite la pachet in toata incinta - curentul (denumirea populara) poate provoca multe probleme de sanatate (chiar daca nu toti specialistii recunosc asta!), tocmai pentru ca temperatura in incinta cu AC NU este uniforma (exact ce a spus si Warrington). Iar AC cu flux de aer controlat, laminar, cu viteza de circulatie a aerului foarte mica, si aseptic nu vezi la AC-urile clasice (e doar pentru zonele cu atmosfera controlata strict din foarte multe puncte de vedere... si este enorm de scump). Faptul ca la nervul auditiv de exemplu, ajung curenti de aer cu temperaturi diferite... (diferenta si 15 grade sau mai mult) duce la clasicele dureri de urechi. Ca nu toata lumea e la fel de sensibila da, asta inca e adevarat. Daca in AC mai sunt si niste bacterii... treaba e gata.
Cat despre Legionella uite aici: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs285/en/.
Transmission The most common form of transmission of Legionella is inhalation of contaminated aerosols. Sources of aerosols that have been linked with transmission of Legionella include air conditioning cooling towers, hot and cold water systems, humidifiers and whirlpool spas. Infection can also occur by aspiration of contaminated water or ice, particularly in susceptible hospital patients, and by exposure of babies during water births. There is no direct human-to-human transmission.
Nota: orice microorganism poate fi "exportat" via AC... si e o cale de transmitere... fara gres.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 14:35 | |
| - riciu a scris:
- Cat despre Legionella uite aici: http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs285/en/.
[...] Nota: orice microorganism poate fi "exportat" via AC... si e o cale de transmitere... fara gres. Normal că orice se poate ,,exporta" prin aer condiţionat, poţi să pui frumos un virus Ebola acolo. Eu aş vrea să văd o statistică clară asupra cazurilor de legioneloză din România (sau din alt stat european). Că pe principiul ăsta, de câte ori mergi pe stradă poate să te înjunghie cineva, dar asta nu înseamnă că nu mai mergem pe stradă de frica criminalilor. Mă gândesc că dacă ar fi avut loc vreo epidemie, am fi aflat şi noi, ţinând cont că mare parte a populaţiei e supusă zilnic aerului condiţionat. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 14:44 | |
| - Dr2005 a scris:
- poţi să pui frumos un virus Ebola acolo.
Ai un talent special de a răstălmăci și distorsiona totul Legionella nu o pui tu în instalația de aer condiționat, se dezvoltă și se înmulțește ea singură acolo fiindcă îi creezi un mediu foarte propice. - Dr2005 a scris:
- de câte ori mergi pe stradă poate să te înjunghie cineva
Ai văzut vreodată cuțite de măcelărie oferite la tarabe pe stradă? Asta ar fi analogia completă, tu prezinți doar una parțială. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE Mier 30 Aug 2017, 14:51 | |
| Bun... şi câte cazuri de Legionella au fost în România anul trecut? Eu asta vreau să ştiu. Apoi, de dragul statisticii, aş vrea să ştiu câte au fost cauzate de aerul condiţionat din trenuri.
Poţi să îmi dai genul ăsta de informaţie? Că altfel, Legionella îşi are locul cel mult în celebrul registru al riscurilor pe care, conform procedurilor, şi-l întocmeşte fiecare companie. După aia se poate trece la el ,,risc redus" la evaluarea riscurilor şi se poate elimina. După care anul următor se reia procedura şi tot aşa. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INFORMATII GENERALE | |
| |
| | | | INFORMATII GENERALE | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |