|
| Autocarele, sicrie pe roti ! | |
|
+75AeroX Norbi aris86 laurentzu laur 133 alliens ldh80 Katalyn alex.barac.5 alinx3330 neluadi Warrington ciprian71 Mihai PH bercenicity ets2oltromânia LanceR IonutChircu IonutCFR2009 Vitosa phnegativ bobi mielutu zburator tcm Teodor dan tm marius664 Razvan Tudor spiderpc NicuS Bobby_TM lapsanszkitamas ATM andreikiki mureseanu_976 Radu Tudor Adirmvl Andrey_tm Rarau membru inactiv andreiutzu Vlad Kriszti219 rich1974 popovici sorin_ncs nenuandrei halmarius M.I.C.I. srazvi Balto Marius Iulian kristi kkk Luna Nesebar bostanescu gigel 060-EA078 razvan - trenuri cardinal Nk11 Adrian78 Dr2005 DUAL AlexD raoul decward alexpopa stegaru Ionutz cristi CFR lovekomotive cristi ar didinul discoid21 COSTACHE MIHAIL 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 01 Noi 2016, 13:32 | |
| Si cu alte cuvinte nu se aplica princiliul,, timpul costa bani''. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 01 Noi 2016, 13:48 | |
| Dimpotrivă, chiar așa este, cu bani cumperi timp. Chiar și în viața omului obișnuit, nu numai la firmă.
Fiscalitatea a ajuns exagerată peste tot în Europa, astfel că nu merită să muncești mai mult fiindcă nu câștigi în plus. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 01 Noi 2016, 16:48 | |
| - alex.barac.5 a scris:
- nu amenda e solutia, ci anularea permanenta a permisului de conducere al soferului.
Cât de ”permanentă”? Crezi că o să-ți recunoască cineva asemenea sentințe în alte țări UE sau în State? Șoferii români pleacă cu zecile de mii din țară pentru că n-ai bani să-i plătești, iar tu crezi că poți anula ”permanent” un permis de conducere? Îi interzici și dreptul de a se adresa justiției sau cum pui asta în practică? |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 13:32 | |
| - Warrington a scris:
Indiferent ce contravenție comite cineva, sancțiunile trebuie să fie suportabile. Crezi că dacă îi dai 5.000 de euro amendă unui șofer plătit cu 500-600 de euro pe lună, ai să vezi vreodată amenda aia plătită? Crezi că a crește numărul de deținuți cu câteva mii condamnând șoferi la închisoare pentru contravenții de trafic ajută cu ceva? Variante exista crede-ma. Trebuie cumva impusa legea, cu ce transportul auto e mai special? Sau varianta b daca altfel nu se vrea: legalizarea incalcarilor codului rutier. Eu ma gandeam la ceva prin care orice sofer sa stie de frica legii si sa se gandeasca bine de tot nu care cumva doamne fereste sa incalce vreo regula din greseala. Cu detinutii nu, nici eu nu sunt de acord sa se faca puscarie, daca ar fi dupa mine nici pentru condus beat/fara permis/cu masina neinmtriculata nu as fi de acord cu puscaria atata timp cat nu se lasa si cu accident cu victime, de ce sa stea in puscarie sa distrugi omul si mai rau si sa mai si platesti intretinerea lui in puscarie din bani publici? Dar alte pedepse da. Edit: Ia ganditi-va un pic, cum ar fi ca si trenul pe motiv ca are intarziere sau cine stie ce alt motiv sa treaca pe semnal rosu si ,,depasire ordonata” deseori, sa depaseasca viteza admisa cu macar 10-20 km/ora, sa opreasca unde nu are voie? La tren cum nu scapa nepedepsite astfel de sanctiuni?
Ultima editare efectuata de catre Luna in Mier 02 Noi 2016, 13:36, editata de 1 ori (Motiv : adaugare) |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 14:31 | |
| - Luna a scris:
. Edit: Ia ganditi-va un pic, cum ar fi ca si trenul pe motiv ca are intarziere sau cine stie ce alt motiv sa treaca pe semnal rosu si ,,depasire ordonata” deseori, sa depaseasca viteza admisa cu macar 10-20 km/ora, sa opreasca unde nu are voie? La tren cum nu scapa nepedepsite astfel de sanctiuni? Pai asta face diferenta intre profesionisti si amatori.Ma intreb cat de usor se ia categoria D? Se comporta majoritatea ca pe maidan.Prin septembrie m-am intors de la Brasov spre Bucuresti, pe DN1A, am ramas uimit cum un microbuz mergea pe serpentine si facea depasiri demn de un acrobat.Ma gandeam numai la pasagerii lui sa nu pateasca ceva pana la destinatie.Graficele sunt foarte stranse, la limita legalului.Unde mai pui ca poate sunt ambuteiaje, poate e carosabilul ud, chiar trebuie sa respecte acel grafic? Se pare ca da, caci microbuzul trebuie sa produca, nu are voie sa stea.In fata garii Brasov e o adevarata autobaza, sunt niste junghiuri, ma ia cu teama cand vad cum curge tabla la unele.Dar din lipsa de tren catre Sighisoara sau Tg Mures, unele curse chiar nu le inteleg, gen Ploiesti,Bucuresti. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 15:41 | |
| In privinta transportului auto interurban de calatori, pentru ca acesta sa-si indeplineasca adevarata sa menire, si sa se desfasoara in conditii confortabile, ar trebui impuse (prin modificarea legislatiei) cateva reguli
1. In primul rand, nu trebuie sa existe curse auto interurbane de transport calatori pe traseele paralele sau unde exista cai ferate!
ARR-ului nu ar trebui sa dea nici un fel de licenta de transport interurban auto de calatori, pe trasee paralele sau unde exista cai ferate!
Rolul transportului interurban auto de calatori trebuie sa fie in special de a aduce calatorii din mediul rural la orasul sau statia CFR cea mai apropiata, ori de a asigura legatura intre orase unde nu exista cale ferata, sau unde transportul pe calea ferata ar presupune un ocol prea mare (de exemplul intre Vaslui si Bacau).
De exemplul in judetul Vaslui singurele curse interurbane de autobuze, intre orase sau pe distante mai lungi, ar trebui sa fie numai pe traseele
-Vaslui- Dragomiresti- Bacau -Bârlad- Dragomiresti- Bacau -Bârlad- Podu turcului- Adjud -Husi- Halta Falciu Nord -Husi- Albita- Chisinau -Husi- Albita- Ghermanesti RAM- Raducaneni
2. Transportatorii care primesc licente de la ARR pentru efectuarea curselor interurbane auto de pasageri , sa fie obligati sa aibă
-Ca si vehicule, numai autobuze interurbane noi- si prin acestea inteleg autobuze in adevaratul sens al cuvântului (vehicule special construite pentru transport interurban de calatori, cu o lungime de minim 11-12 m, si cu o capacitate de minim 40-50 pasageri pe locuri (adica sa aibă o capacitate de transport similara cu cea a fostului autobuz romanesc RD-111).
In acest fel, s-ar elimina nenorocirile numite dube sau microbuze din acest tip de transport!
-Sa dispuna (sa aibă in proprietate ori sa aibă incheiat un contract cu o firma care are in proprietatea o autogara in adevaratul inteles al cuvântului) de o autogara, iar plecarea si sosirea curselor interurbane de autobuze in si dintr-un oras sa se faca numai dintr-o astfel de autogara.
-Firmele care au in proprietate ori in administrare o autogara, sa fie obligate sa nu desfasoara in aceea autogara orice alte activitati, decat cele legate strict de transportul auto interurban de calatori, iar fiecare autogara (care primeste autorizatie de la ARR), sa aibă obligatorie ca si personal de exploadare cel putin 3 oameni pe tura- un impiegat de miscare auto, un casier si un magazioner de bagaje (care pe durata efectuarii serviciului sa fie obligat sa poarta uniforma, pe baza unui model de uniforma aprobat de ministerul transporturilor). De asemenea, soferii care lucreaza in sectorul transportului auto interurban de pasageri, sa fie obligati sa poarte uniforma.
-Sa aibă dotari corespunzatoare (sau sa aibă incheiat contract cu serviceuri auto specializate si autorizate), pentru intretinerea, reparatia si verificarea autobuzelor interurbane noi
-Sa aiba personal calificat pentru aceasta activitate.
Daca transportatorilor auto interurbani de calatori li s-ar impune sa respecte conditiile de mai sus, am aveea un transport interurban auto de calatori mult mai sigur, civilizat si mai ales acesta ar trebui ceea ce este normal sa deserveasca, nu sa mearga pe trasee paralele cu calea ferata!
Consider ca inainte de 1989 erau un transport interurban auto de calatori mult mai civilizat, ordonat si bine organizat in Romania decat astazi!
Calatorii din mediul rural veneau de exemplul la Husi cu autobuzele romanesti de mare capacitate RD-111, iar de la Husi spre alte orase (Vaslui, Bârlad, Iasi, Galati, Brasov, Bucuresti, Constanta, etc) isi continuuau calatoria cu trenul.
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 16:01 | |
| Pai si partidele ce mai mananca? Aici sunt patronii care ,,cotizeaza de buna voie'' cum spunea zilele trecute o doamna de culoare portocalie si care este studenta la teologie. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 16:20 | |
| - ldh80 a scris:
1. In primul rand, nu trebuie sa existe curse auto interurbane de transport calatori pe traseele paralele sau unde exista cai ferate!
ARR-ului nu ar trebui sa dea nici un fel de licenta de transport interurban auto de calatori, pe trasee paralele sau unde exista cai ferate!
Dacă ai avea tren din oră în oră, ar fi fezabilă ideea ta. Însă atunci când ai 3-4 trenuri pe zi și 20-25 de microbuze, e clar că nu poți asigura capacitatea necesară de transport numai cu trenul. Acordarea de trasee este deja o constrângere care limitează concurența. În Anglia nu se acordă trasee, fiecare operator licențiat își stabilește singur ce traseu vrea să opereze, îl configurează după mintea lui și notifică autoritate cu 56 de zile înainte. Fără să aibă nevoie de nicio aprobare. Așa se construiește un transport civilizat, pe bază de concurență, nu pe bază de restricții. Prin acordarea de trasee, ARR restrânge concurența în favoarea firmelor ”prietene”, de-aia se circulă cu microbuze proaste și supra-aglomerate. Dacă nu se acordă anumite trasee pentru a nu face concurență trenului (cum ar fi Iași - Tg.Neamț, de exemplu) vor exista curse pe trasee acoperitoare (Iași- Durău, Iași - Borsec etc.). Dacă nu se vor acorda nici acelea, se vor organiza curse ilegale și se va da șpagă polițiștilor și politicienilor locali. Pentru că transportul de persoane este necesar, iar din asta ies bani. Chiar și actuala legislație a apărut când diverse firme începuseră să organizeze transportul pe barba lor, fiindcă era realmente necesar. Fostele ITA nu mai sigurau nici 10% din necesar și mulți făceau curse cu autoturismele și microbuzele personale, pentru că ieșeau bani. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 16:24 | |
| - ldh80 a scris:
- numai autobuze interurbane noi-
Când încetează acel autobuz să mai fie nou? După o lună, după 6 luni, după un an? Dacă un Volkswagen Sharan are în certificat 7 locuri, cum îl împiedici pe respectivul să transporte persoane, în lipsa autobuzelor noi pentru care nu sunt bani? Nu crezi că te ia lumea din sate la bătaie cu parul, dacă încerci să faci controale pe șosea când ei n-au cu ce merge la muncă? Transportul cu trenul s-a degradat mult înainte de a apărea primele autocare și microbuze private. Tocmai din lipsa concurenței, transportul cu trenul era jalnic, altfel n-ar fi urcat nimeni în microbuze. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 16:31 | |
| - ciprian71 a scris:
- Dar din lipsa de tren catre Sighisoara sau Tg Mures, unele curse chiar nu le inteleg, gen Ploiesti,Bucuresti.
Alea de Bucuresti au calatori depinde de zile dar spre Ploiesti nu exista curse de microbuz/autocar ci doar cele in tranzit Galati-Brasov sau Brasov-Constanta. Nici cele de Bucuresti nu intra prin Ploiesti. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 16:35 | |
| - ldh80 a scris:
- Consider ca inainte de 1989 erau un transport interurban auto de calatori mult mai civilizat, ordonat si bine organizat in Romania decat astazi!.
Asta doar în visele tale nostalgice. Capacitatea de transport era de 20-50 de ori mai mică decât astăzi și autobuzele mult mai proaste. Oamenii mergeau înghesuiți ca sardelele, când opreai autobuzul Sighet - Satu Mare găseai în el zeci de persoane în plus față de numărul total de locuri. Dar oamenii trebuiau să meargă unde aveau treabă, n-aveau ce să facă. Găsești peste tot poze și filmări cu oameni agățați de scara tramvaiului sau a autobuzului, înainte de 1989. Exact așa era și pe interurban. Mergeau oameniii pe scară până se mai eliberau câteva locuri în primele sate, se dădeau jos câte 10 oameni din autobuz ca să facă loc celor care coborau în acel sat, iar de multe ori cei care voiau să urce din acel sat mergeau și ei pe scară 2-3 sate. Când avea de urcat un deal și mai era și supraîncărcat, autobuzul urca cu 5 km/h. Raportul putere / greutate era extrem de prost, la fel ca și la Raba. Iar prin satele cele mai bătute de soartă nici nu erau autobuze propriu-zise, erau camioane amenajate pentru transport de pasageri, dar și alea tot se mai împotmoleau prin noroaie. N-ai mers niciodată la autogară ca să descoperi că autobuzul tău e de fapt camion? Astăzi nu se mai întâmplă așa ceva, pe vremea lui Ceaușescu se întâmpla. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 17:18 | |
| Warrington Găsești peste tot poze și filmări cu oameni agățați de scara tramvaiului sau a autobuzului, înainte de 1989. Exact așa era și pe interurban. Mergeau oameniii pe scară până se mai eliberau câteva locuri în primele sate, se dădeau jos câte 10 oameni din autobuz ca să facă loc celor care coborau în acel sat, iar de multe ori cei care voiau să urce din acel sat mergeau și ei pe scară 2-3 sate. Imaginea asta am mai intalnit in promavara asta in Republica Moldova.Era un autobuz rusesc de prin anii 60, scotea un fum infernal,oamenii erau practic lipiti de geam.Abia se tara saracul autobuz.Am depasit acel autobuz si la doar 2 km. asteptau in statie inca vreo 10 persoane.Unii imi faceau cu mana, ce a ce am si facut.Aveam locuri in wv trasporter si au urcat 4persoane ce mergeau cu mine spre Balti.Acolo chiar nu inteleg de ce nu sunt microbuze, daca nu au cale ferata. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 18:32 | |
| - ciprian71 a scris:
- Acolo chiar nu inteleg de ce nu sunt microbuze, daca nu au cale ferata.
Pentru că oamenii sunt prea săraci. Sumele pe care le pot plăti ei nu sunt destul de mari pentru ca o firmă să producă bani din asta, mai ales la câte șpăgi trebuie date în Moldova pentru orice fel de activitate economică. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 20:38 | |
| - Luna a scris:
- Variante exista crede-ma. Trebuie cumva impusa legea, cu ce transportul auto e mai special?
... Eu ma gandeam la ceva prin care orice sofer sa stie de frica legii si sa se gandeasca bine de tot nu care cumva doamne fereste sa incalce vreo regula din greseala. Responsabilitatea nu provine din frică. Prin frică poți timora un om, dar nu-l poți face să se comporte responsabil. Există un exemplu șocant în aviație, un echipaj dintr-o țară din asta bazată pe frică (cred că Indonezia sau tot una de pe-acolo) s-a prăbușit cu tot cu pasageri undeva în State pentru că un controlor de trafic l-a uitat făcând ture în jurul aeroportului, iar echipajul n-a avut curaj să declare emergency când a văzut că se termină combustibilul. Așa că s-a prăbușit pur și simplu, când s-au oprit motoarele. În România are loc o selecție inversă, șoferii buni pleacă mereu din țară și nu ai de unde lua alții. Mulți șoferi de camion sunt niște ciobani, nu poți să-i treci pe autocar chiar dacă ai fi dispus să-i plătești mai bine. Iar un șofer de autocar care știe câteva sute de cuvinte în engleză sau germană își găsește imediat de lucru pe internațional, n-o să stea pe curse interne. Un iresponsabil n-are cum să știe ”de frica legii”, dacă i-ar fi frică de lege n-ar urca deloc la volan, la condițiile din transportul de persoane din România. Iar cei care totuși urcă sunt persoane care nu prea se împiedică de reguli. Și după cum am mai spus deja, omul comite o faptă în funcție de ceea ce obține, nu în funcție de ce pățește dacă e prins. De asta există români care își omoară nevasta cu cuțitul sau îi dau vecinului cu toporul în cap. Satisfacția psihică pe care o obține el făcând asta n-ai cu ce s-o înlocuiești. Ar trebui să te poți întoarce în copilăria lui, să schimbi modul cum a fost crescut. Ceea ce e imposibil, evident. Așa că variante nu există, ”crede-mă”. Dacă firma n-are șofer disponibil în ziua aia, o să-l pună pe unul care și-a făcut deja cursele lui și care e obosit, nervos, nemâncat și furios. Sau o să-l pună pe altul care de fapt conduce ocazional taxiuri și ăla e singurul lui contact cu transportul de persoane. Lucrurile astea se vor schimba, dar se vor schimba în zeci de ani. Când românii nu vor mai fi nevoiți să plece din țară cu milioanele, ca în prezent. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 02 Noi 2016, 23:01 | |
| - Warrington a scris:
- ldh80 a scris:
- Consider ca inainte de 1989 erau un transport interurban auto de calatori mult mai civilizat, ordonat si bine organizat in Romania decat astazi!.
Asta doar în visele tale nostalgice. Capacitatea de transport era de 20-50 de ori mai mică decât astăzi și autobuzele mult mai proaste. Oamenii mergeau înghesuiți ca sardelele, când opreai autobuzul Sighet - Satu Mare găseai în el zeci de persoane în plus față de numărul total de locuri. Dar oamenii trebuiau să meargă unde aveau treabă, n-aveau ce să facă.
Găsești peste tot poze și filmări cu oameni agățați de scara tramvaiului sau a autobuzului, înainte de 1989. Exact așa era și pe interurban. Mergeau oameniii pe scară până se mai eliberau câteva locuri în primele sate, se dădeau jos câte 10 oameni din autobuz ca să facă loc celor care coborau în acel sat, iar de multe ori cei care voiau să urce din acel sat mergeau și ei pe scară 2-3 sate.
Când avea de urcat un deal și mai era și supraîncărcat, autobuzul urca cu 5 km/h. Raportul putere / greutate era extrem de prost, la fel ca și la Raba. Iar prin satele cele mai bătute de soartă nici nu erau autobuze propriu-zise, erau camioane amenajate pentru transport de pasageri, dar și alea tot se mai împotmoleau prin noroaie.
N-ai mers niciodată la autogară ca să descoperi că autobuzul tău e de fapt camion? Astăzi nu se mai întâmplă așa ceva, pe vremea lui Ceaușescu se întâmpla. Aspectele de care spuneti (supraaglomerarea autobuzelor) erau prezente in special in transportul urban in comun, si in special dupa 1980 (datorita restrictiilor in aprovizionarea cu carburanti a unitatilor de tip IJTL). La transportul interurban auto, efectuat cu autobuzele ITA, aceste aspecte erau mai putin prezente! De exemplul pe traseul Husi- Duda COOP, deservit de ITA prin 5 perechi/zi de curse (din care una nu circula in zilele de duminica si sarbatori legale), cu autobuze interurbane de tip RD-111 si RDTM-109-Montana, conditiile de calatorie (dpdv al spatiului in autobuz) erau net superioare celor existente astazi pe acest traseu, cand transportul se face cu microbuze! In plus marele avantaj atunci era o organizare mult mai buna si mai stricta: toate autobuzele interurbane plecau numai din autogari (nu de la colt de strada cum pleaca multe microbuze astazi), omul astepta autobuzul intr-o autogara civilizata, intr-o sala de asteptare (nu stand pe marginea trotuarului cum se intampla de multe ori astazi), soferii ITA trebuia sa respecte cu strictete traseul si foaia de parcurs (iar cei care nu respectau aceste lucruri era sanctionati de organele MTTc- CTA sau a militiei rutiere), statiile erau statii (in mediul rural statiile autobuzelor interurbane erau de regula stabilite in apropierea unor puncte de interes- consiliul popular, sediul CAP-ului, scoala, magazinul cooperatiei de consum, etc). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! | |
| |
| | | | Autocarele, sicrie pe roti ! | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |