|
| 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag | |
|
+33tcm Vitosa get. miguel1975 MariusM marius664 LanceR Katalyn mielutu zburator Adirmvl dan tm vatmanul Katalin4653 ldh80 Vlad puscasflaviu liviulav33 COSTACHE MIHAIL Caravelle_Zg Dr2005 pety Norbi ATM cont dezactivat . Nk11 puscasu frank81 cristi CFR ferriviarius srazvi Nesebar cristi ar myster2008 37 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 11 Apr 2016, 14:05 | |
| - vatmanul a scris:
- Nu m-as mira daca maine-poimaine as gasi o trecere la nivel unde trenul sa aibe STOP sau cedeaza trecerea.
Există numeroase treceri la care trenul trebuie să se oprească, mecanicul se va asigura, iar naşul va coborî cu steguleţul pentru a dirija circulaţia. Pardon, cu instrumente portative, deci cu fluier şi steguleţ/lanternă, după caz. _________________ :TTT:
|
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mar 12 Apr 2016, 22:54 | |
| Cunosc situatia prezentata de tine si am asistat de mai multe ori la astfel de actiuni, atat aflandu-ma pe drum langa o trecere la nivel unde se practica aceasta dispozitie cat si aflandu-ma in trenul din care nasul a coborat cu steguletul. Cel mai recent exemplu de trecere la nivel unde am asistat la coborarea nasului cu steguletul a fost la redeschiderea de catre TFG (pe vremea aia) a liniei catre Baile Felix. Dar aici putem lua in calcul faptul ca trenul a revenit pe o linie pe care nu s-a mai circulat de peste 16 ani si oarecum era de inteles actiunea, desi la toate trecerile la nivel pana la Baile Felix existau semnale lumioase si acustice care intrau in functiune atunci cand se apropia trenul. Situatii descrise de tine mai gasim si la unele fabrici care inca mai folosesc calea ferata, iar din cand in cand ies vagoane de marfa pe poarta si traverseaza o strada de oras pentru a face o manevra. Si acolo mi se pare normal sa iasa "nasul" cu steguletul. Si desigur, mai sunt si alte cai ferate in tara unde se practica acest lucru, desi sunt linii de calatori circulate de ani de zile. Dar revenind la linia 413, aici nu vorbim de o cale ferata industriala, nu vorbim de o cale ferata pe care nu s-a circulat ani de zile si acum a revenit trenul, ci vorbim de o linie pe care s-a circulat dintotdeauna si vorbim de o trecere la nivel unde niciodata nu a existat nici o restrictie. Si totusi, la aceasta trecere la nivel, cu vizibiltate maxima, ziua-n amiaza mare se produce un eveniment nefericit in urma caruia, in loc sa se ia masuri pentru a se evita pe viitor astfel de evenimente de catre soferi, noi punem restrictii trenului, de parca trenul ar fi fost vinovat ca desteptul ala de la volan n-a fost in stare sa vada ca vine un tren in plina zi. Si mai ales ca discutam despre o trecere la nivel care nu duce altundeva decat spre o scoala, ori cine merge zilnic la acea scoala, stie ca pe acolo trece trenul. Si atunci revin la ce am spus mai inainte: se intampla un eveniment nefericit si in loc sa luam masuri de preventie pentru soferi, noi punem restrictii la tren, ca doar ii mai usor sa pui acolo o tabla cu 30 km/h decat sa pui o bariera pentru orbii care nu vad trenul in plina zi, in loc cu vizibilitate maxima. Ma intreb, daca la 30 km/h se mai produce un accident, ce urmeaza? Restrictie de 15 km/h? Si daca si la 15 km/h se mai produce un accident, atunci ce facem, punem cedeaza trecerea trenului? Deci fratilor, nu asa se procedeaza. Calea ferata se numeste FERATA pentru ca e un drum, o linie, un traseu (cum vreti voi) de care trebuie sa te feresti. Ori daca in urma unui accident noi punem restrictii trenului, nu facem altceva decat sa incurajam si mai mult traversarea unei cai ferate fara ca soferii sa se mai asigure, pentru ca ei vor gandi: "pai aici trenul oricum reduce din viteza, apuc eu sa trec si daca-l vad ca vine". Si cu idei d'astea se va ajunge sa avem si mai multe accidente de genul, multi mizand ca trenul oricum reduce viteza aici. Asta nu e o solutie, ca dupa un accident sa pui restrictie la tren. La cate accidente am avut pana acum in tara la trecerile la nivel, unde am ajunge daca i-am pune fiecareia restrictie? Nu frate, te-a lovit trenul? Data viitoare (daca va mai exista o data viitoare) vei stii ca pe acolo trece trenul si te vei uita de 1000 de ori in stanga si-n dreapta cand vei vedea o cale ferata pe care vei intentiona sa o treci. Iar la trecerea la nivel puse poze mari cu accidentul, facut ceva sa iasa si mai in evidenta trecerea la nivel respectiva, ori daca se impune, pus bariere, ca soferul sa stie ca atunci cand vine trenul, vine trenul si cu ala nu-i de joaca. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mar 12 Apr 2016, 23:53 | |
| Este cea mai pertinentă descriere a consecințelor introducerii restricțiilor de viteză la trecerile la nivel pe care am citit-o vreodată pe forum. Într-adevăr, enorm de mulți șoferi merg pe ideea că *las-o că merge trenul încet și am timp*, și ideea asta preconcepută costă multe vieți mai ales pe liniile cu VS mai mare de 100 km/h, din care amintesc aici M800, M300, M700 și unele părți din M600, pe care aproape la fiecare săptămână avem câte un accident. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 00:02 | |
| - vatmanul a scris:
- Cunosc situatia prezentata de tine si am asistat de mai multe ori la astfel de actiuni, atat aflandu-ma pe drum langa o trecere la nivel unde se practica aceasta dispozitie cat si aflandu-ma in trenul din care nasul a coborat cu steguletul. Cel mai recent exemplu de trecere la nivel unde am asistat la coborarea nasului cu steguletul a fost la redeschiderea de catre TFG (pe vremea aia) a liniei catre Baile Felix. Dar aici putem lua in calcul faptul ca trenul a revenit pe o linie pe care nu s-a mai circulat de peste 16 ani si oarecum era de inteles actiunea, desi la toate trecerile la nivel pana la Baile Felix existau semnale lumioase si acustice care intrau in functiune atunci cand se apropia trenul. Situatii descrise de tine mai gasim si la unele fabrici care inca mai folosesc calea ferata, iar din cand in cand ies vagoane de marfa pe poarta si traverseaza o strada de oras pentru a face o manevra. Si acolo mi se pare normal sa iasa "nasul" cu steguletul.
Nu încape comparaţie între cele două situaţii descrise. Prima linie este o linie curentă, parte a infrastructurii publice a statului, pe când a doua este o linie industrială (LFI), parte a domeniului privat al CFR S.A. sau al altei societăţi comerciale. Legea le diferenţiază clar, iar linia industrială se presupune că are un trafic mai redus, astfel că este nejustificată economic investiţia în bariere, din acest motiv fiind agentul autorizat cu steguleţul. În schimb, mi se pare o prostie să opreşti trenul în linie curentă, când ai vizibilitate maximă şi/sau instalaţii luminoase şi chiar bariere (da, sunt situaţii de treceri la nivel prevăzute cu bariere la care viteza trenurilor trebuie redusă, pentru trec bizonii printre bariere). Să nu mai spun că aceste opriri sunt frecvent verificate cu ocazia controalelor de stat... se verifică benzile şi trebuie să apară clar cele 2 opriri la trecerile unde e nevoie, una înainte de trecere, să coboare şeful de tren şi una după trecere ca acesta să urce. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 01:14 | |
| Tot cred ca mai simpu ar fi sa ii lase pe soferi care nu opresc fara carnet pe 1-2 ani + vizita psiho, cei care au produs accidente incidente fara victime fara carnet 3-4 ani + vizita psiho, iar cei care au produs accidente incidente cu vitime si morti fara carnet pe viata. Garantez ca vor fi 3 efecte : 1. Se vor reduce numarul de accidente. 2. Vor creste numarul calatorilor la transportul feroviar. 3. Se va reduce poluarea si numarul masinilor respectiv soferilor cu probleme la cap. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 09:44 | |
| Noi încă avem orbi în acte care au permis, pentru omor din culpă ţi se dă cu suspendare, iar dacă eşti Lucescu se şterge linia continuă după ce întorci tu ca boul prin faţa tramvaiului şi acesta te loveşte, ca să poată fi scos vinovat vatmanul.
Singura soluţie ar fi ca toate trecerile să fie supravegheate video, cu camere asemănătoare celor pentru rovinietă, care să identifice numerele celor care traversează aiurea linia. Soluţia asta chiar a fost propusă dar, evident, MAI a propus ca aparatura să fie instalată şi întreţinută de gestionarii de infrastructură feroviară, dar banii din amenzi să intre la MAI. Or, aşa ceva e păgubos pentru CFR S.A.. _________________ :TTT:
|
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 10:42 | |
| Voi nu stiti ce fel de soferi circula in prezent in pe drumurile publice sparegti balonul in care stati sa vedeti ce se intampla in realitate in tarisoara asta.
1. Testul Psihologic a ajuns o gluma de test, am dat unul acum 2 saptamani pentru permis de port arma si beat daca ma duceam si il luam fara probleme. Cand lucram ca agent de securitate am avut niste cazuri de agenti rupti de realitate le aranjau totul de mila caci era ultima lor sansa sa mai gaseasca de munca, unul vai steaua lui a uitat de 2 ori in autobuz sacosa cu echipamentul sau altadata l-am pacalit ca s-a urcat in alt autobuz si a coborat urgent. Dar au plecat din ei caci nu puteau sa-i tina ascunsi la infinit. 2. Crezi ca daca te duci sa te apuci de scoala de soferi la testul psihologic te refuza cineva ? Interesul e sa-ti ia bani mai departe te descurci ori o sa-ti dai seama la final ca nu a fost decat o pierdere de timp si bani si ca nu vei avea niciodata permis de conducere decat daca te lovesti din nou la cap si iti revii. 3. Dr2005 noi inca avem soferi care merg cu masina bauti dar au un al dracu de noroc ca nu-i opreste nimeni, chiar am un prieten care la gratare mai vine si un coleg de munca de-al lui, pe ala il tradeaza si fata si tot degeaba ca nu-l opreste nimeni desi conduce baut mai tot timpul, zilele trecute bause 4 beri si s-a urcat la volan si a mers peste 70 km pana la Campina si inapoi. 4. De cand le-au dat pistoalele alea radar la militieni se acund peste tot chiar si in/dupa boscheti de ce nu fac acelasi lucru si la trecerile la nivel ? Daca tot sunt in goana dupa amenzi. 5. Cumnata-mea a luat permisul din prima la sala si din a doua la oras dar era praf la condus habar nu avea de nimic, a trebuit so iau eu cu masina care nu am permis so invat soferie, sa vedeti cum schimba sensul de mers in giratorii fara semnal fara sa se asigure fara nimic, opriri in locuri interzise, cand era depasita accelera si cate si mai cate nici nu-mi mai aduc aminte mai ales ca era sa faca masina de 2 ori praf cu mine in spate de atunci am mers numai in fata, am bagato 1 saptamana exact ca la scoala de soferi am invatato tot ce nu invatase la scoala de soferi inclusiv cum sa urce pantele si nu a mai avut probleme, la parcari era afoana total mai deci la un moment dat i-am zis ca aflu cum il cheama pe instructor si pe militianul care i-a dat permisul si ma iau de ei, pana la urma ma suna in fiecare zi si am invatato sa conduca cum trebuie respectand toate regulile de circulatie si indicatoarele apoi am avut curaj sa merg cu masina cu ea si la drum lung, avea practic "instructorul" langa ea tot timpul. Cand o lasam singura mereu o claxona soferi nu era caz sa nu incalce vreo regula, cand facea ce i spuneam eu nu o mai claxona nimeni, ba mai mult mi-a spus ca trebuia sa ma fac instructor si nu doar ea ci mai multa lumea cu care am mers cu masina fie ca am stat in dreapta sau la volan desi nu am permis. Cine stie poate peste vreo 5-6 ani o sa ajung instructor auto. Dupa un drum Ploiesti-Sibiu-Hateg-Sibiu-Ploiesti, Ploiesti-Targoviste-Ploiesti si Ploiesti-Caciulata i-am dat OK-ul ca poate conduce fara ajutor. Deci era praf o astfel de petarda la volan era un adevarat pericol pentru participanti la trafic si pietoni nu stiu cum de i-a dat permisul, probabil norocul a fost de partea ei. Pe A1-sb am lasat-o sa-i dea cu Skoda Fabia 170 km/h daca cumnata-mea era praf pai ca e cine stie cate alte sute de mii mai sunt nu neaparat cu permisul abia luat ci si oameni cu ceva vechime. 6. Dr2005 am vazut si eu destule chestii dinastea in ultima vreme, un fost sef de-al meu trebuia sa faca stanga s-a oprit pe mijlocul drumului din sens invers venea o cisterna cu GPL iar din spatele lui a fost izbit din plin de unul cu o masina cu numere de Bulgaria i-a facut spatele praf, el nu are urme decat o radiografie la gat a facut si nu i-a gasit nimic dar masina nu se mai merita reparata, soferul ce credeti ca avea ? Bautura si 90 km/h in oras dar are noroc chior ca e cumnatul la un mare BOSS dintr-o institutie publica asa ca i-a zis sa-l dea in judecata. In tot acest timp fostul meu sef se chinuie cu actele cu judecata si sta fara masina in vreme ce ala conduce bine mersi, astea-s legi ? Asta e dreptate in cea mai corupta tara din Europa de Est ? Cand mai aud pe cate unii ca bulgari is mai corupti decat noi le inchid gura imediat caci ei vorbesc in necunostinta. 6. Ar fi o chestie daca ar putea monta camere peste tot dar asta costa si pentru o astfel de investitie trebuie jumulit cat se poate, si uite asa vedem tablete cumparate pentru nasi cu 200 Euro/bucata sau cat or fi costat si abia peste 10 ani de zile va iesi la inveala ca defapt le-au luat cu 150 Euro dar in acte apareau cu 1.000 Euro/bucata cand intra DNA-ul in ei zic asta la o discutie la care am fost martor fara sa vreau intr-un tren acum 2 saptamani, care o fi adevarul chiar nu ma intereseaza. 7. Daca inaspresti sanctiunile si pedepsele cum a spus colegul CristiCFR accidentele nu se vor reduce in conditile in care ies soferi pe banda rulanta fara o pregatire minima, la scoala de soferi esti invatat doar ce trebuie si tinut pe traseul pen unde se dau examenele, plus ca interesul e sa-ti ia bani restul depinde de tine si de norocul tau. 8. Nu va creste numarul calatorilor la tren nici daca pui masinile sa circule in zile cu sot si fara sot aia vor circula fix in zilele in care au voie restul se vor duce la duba daca e urgent in niciun caz nu va veni la tren decat dara sta langa gara altfel nu. Si aici puteti lua destule exemple la rutele pe care circula tren sa vedeti ca trenurile bune tin in spate si trenurile goale altfel am fi avut doar 2-3 perechi pe zi nu 6-7 cat au unele secti, traiasca subventia !!! Nici statisticle care le tot raporteaza userul razvan-trenuri nu arata mai nimic, sunt niste statistici de 2bani facute pe repede-inainte si "umflate" ca sa dea bine la imagine. 9. Din ce in ce sunt tot mai multi soferi cu probleme la cap care pun pe primul loc prostia, graba si lasa ma ca merge asa abia cand dau de d##cu le vine mintea la cap iar masinile poluante degeaba sunt cativa ani de zile de cand se tot latra ca vor disparea insa ele sunt tot in trafic. 10. Cine e militian la rutiera nu-i mai trebuie munca in strainatate, doarme acasa pe perna lui aproape de familie, poate sa-si faca o casa si o masina de peste 10-15.000 Euro cu cele 3 salarii pe care le are. Se ia spaga la greu stiu ce zic caci cunosc situatia cel mai bine din judetele PH si DB si mai ales la Ploiesti. Banul vorbeste si face legea in ziua de azi. 11. Imi aduc aminte acum 5 ani de un incident la care am fost martor, cand am plecat cu un rover cu numere de Portugalia cu inca 4 vecini de la bloc, ne-am plimbat in seara aia peste 2 ore prin tot orasul si imprejurimi din toti 5 doar unul avea permis luat de 3 luni dar nu el a fost la volan. In ultimi 3 km in timp ce mergeam spre casa sa lasam masina si sa inchidem aventura pe 4 roti asta micul de 16 ani a ramas la un cazino cu inca unul si am mai ramas 3 insi, la volan a trecut cel cu permis de numai 3 luni si in ultimi 400 metri ne-e oprit militia. Amenda soferului 180 lei si numerele ridicate si 1.000 lei amenda, s-a milogit copilul proprietarului de militieni 20 minute ca il joaca tacsu in picioare si ne-a dat drumul fara nicio problema, nici macar nu au verificat daca masina e furata, deci despre ce vorbim aici ? Suntem sau nu suntem cea mai corupta tara din Europa de Est ?
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 11:34 | |
| Pentru bautura peste 1 la mie si droguri,eu as sustine inchisoarea si anularea permisului,fara posibilitatea de a-l mai obtine vreodata.Legea e inca blanda,iar aplicarea ei este de multe ori blocata de coruptia de care vorbeai Droguri nu am gustat inca,dar cu putin sprit am mai condus in tinerete.Daca nu gresesti,nici nu te opreste nimeni A, am fost oprit acum vreo 10 ani,pe la Posada,ca mergeam prea incet,iar politaiul a crezut ca nu prudenta era motivul;am suFlat in etilotest si gata |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Mier 13 Apr 2016, 11:54 | |
| Depinde cat de incet mergeai ca daca mergi incet si incurci traficul mai bine lasi masina in parcare si mergi cu trenul. Poza asta e de acum un an, noroc cu Facebook-ul care iti aduce aminte ce ai facut anul trecut pe vremea asta, anul trecut era a 2-a zi de Paste si mergeam la Hateg iar poza asta am facut-o la 150 desi mai aveam 2 si la 170 dar nu le mai gasesc pe A1-Sb undeva intre Sibiu si Orastie cu acelasi sofer ( cumnata ) care luase carnetul de jumatate de an dar era petarda la volan. Seara la intoarcere pe DN1 intre Floresti si Ploiesti unde sunt 4 benzi cate 2 pe sens noi mergeam cu 130 pe banda a 2-a si pe stanga peste linia continua ne-a depasit un Audi si un Bmw ca din pusca aia pe putin aveam 180 km/h au trecut glont pe langa noi, la o astfel de viteza si mai ales pe intuneric o fractiune de secunda poate fi fatala, acum sunt montati parapeti nu au cum sa mai depaseasca peste linia dublu continuua. online photo storage |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Dum 01 Mai 2016, 23:18 | |
| 2 AM Duewag in Simleul Silvaniei https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=848935041902970&id=714592358670573
_________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8669 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 02 Mai 2016, 07:44 | |
| Automotoarele sunt pentru Interregional Calatori, se asteapta autorizatiile pentru a putea intra cu ele in serviciu comercial. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 02 Mai 2016, 11:10 | |
| Pe ce rute vor sa le bage, n-ai idee? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 02 Mai 2016, 11:54 | |
| Un comentariu pe FB spunea ca a auzit ca le vor baga pe Satu Mare - Bixad. |
| | | vatmanul V.I.P Member
Numarul mesajelor : 646 Varsta : 38 Localizare : Oradea Reputatie : 5105 Data de inscriere : 14/10/2012
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 02 Mai 2016, 20:32 | |
| In mersul pe anul acesta, Interregional are trecute doua perechi de trenuri pe zi pe Oradea - Cheresig, o pereche pe Oradea - Valea lui Mihai si vreo doua parca pe Valea lui Mihai - Marghita. Despre Oradea - Cheresig nu cred ca mai are rost sa vorbim, dar cum ramane cu Valea lui Mihai? Cel putin trasa asta e trecuta in mers, de Bixad nu am auzit nimic. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag Lun 02 Mai 2016, 20:44 | |
| Oradea-Valea lui Mihai este binisor acoperita de CFR Calatori pe cand spre Bixad nu ar avea concurenta si probabil si profit deoarece trenurile lor din trecut nu circulau goale.Poate si-au dat dat si ei seama de greseala care au facut-o cand au renuntat la acea sectie...Dar presupunand ca revin pe Bixad care e procedura , trebuie sa reinchirieze linia sau circula platind TUI catre CFR SA? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag | |
| |
| | | | 413 : Sacuieni Bihor - Sarmasag | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |