In data de 10 martie 2007 am executat o deplasare pe linia Sacuieni Bihor-Sarmasag -Zalau - Jibou.
Scopul a fost de a face fotografii ale statiilor de pe traseu.De altfel acesta este scopul deplasarilor mele, in principal, insa acum voiam sa pozez si Dimitrovul din Jibou.
Am plecat cu acceleratul Timisoara Nord -Iasi.
In Oradea m-am intilnit ci Zsizsi de pe Transira, care m-a dus cu masina pina la locul unde trebuia sa fac autostopul spre Sacuieni Bihor CFR neavind legatura spre Satu Mare la acceleratul de Iasi.
In fine, dupa o binemeritata asteptare am prins o ocazie pina in Sacuieni, de unde am luat localitatea la picior pina la gara.
In ceea ce urmeaza am sa incerc o prezentare succinta a deplasarii.
Racordul direct spre Sarmasag si punctul de oprire.
personalul de Jibou era format in statie
Am dat o raita prin zona, statia veche
din cite stiu megalo inseamna statie.mai mica decit gara mare care este palyudvard.
cladirea CED
o remiza
o gazeta de perete, insa se poate observa si decorul.(peretele este zugravit de tipul ,,dat cu rolul")
Dupa plecarea trenului, apar surprizele, viteza e buna sint si ceva calatori si desi erau doar doua perechi de trenuri pe zi unele statii au IDM :shock:
Tirgusor Bihor HM
Se observa semnalul mecanic cu design MAV.
urmeaza statia Bolcas
Abramut
Petreu
Marghita
Halta Chiribis este chiar in drept cu o trecere la nivel
cam ghinion sa stai cu salvarea la bariera
se lucreaza la autostraaada
la nu momend dat zaresc un racord in curenta, fac poze si surpriza: alt racord in sens invers.ambele abandonate.Se vad urmele semnalelor mecanice cu care erau acoperite.
misterul se lamureste imediat, statia Abrami, asadar erau racordarile spre Oradea respectiv Zalau din directia Popesti, exploatarea miniera Voivozi.
Se pare ca acum linia ferata nu mai prezinta interes.
Trenul alearga in continuare spre Jibou
Marginea Bihor este de asemenea la o trecere la nivel si pina e gata autostrada se sta la bariera
halta Sadalbagiu
Balc
in Suplac vad o chestie interesanta pe cabina de acar scrie Suplacu de Bîrcau in schimb pe statie e denumirea asa cum o stim cu totii Suplacu de Barcau.
In statie era o garnitura de cazane cu locomotiva impingatoare 68-1404-0 si la tractiune 60-1111-8.
Sau invers.
De la Suplacul de Barcau pina la trecerea la Ip firele de telefon si unele lucrari de arta(podete) arata vechiul traseu al liniei. Aceasta este amplasata actualmente pe un traseu de coasta.
halta Porti, dupa alta trecere la nivel terasamentul vechi se indeparteaza de linie
statia Ip binecunoscuta de orele de istorie din scoala generala
Nusfalau
dupa Nusfalau pe o portiune linia are alt amplasament, se observa linia veche
Aproape la limita timpului de pozare zaresc o locuinta a carei arhitectura si amplasare par sa indice faptul ca a fost cindva o statie in care oprea trenul
la intrarea in Simleul Silvaniei o halta
Desi trenurile sint foarte rare, iata ca unul cu care am facut cruce m-a impiedicat sa pozez cladirea statiei Simleul Silvaniei, fiind astfel singura de pe traseu care imi lipseste
in statie se racordeaza o linie industriala cred
Trenul nu stationeaza mult si isi continua trasa
Uileacu Simleului
surpriza.. alta cladire care pare ca a fost cindva o statie CFR
Giurtelec
si in final ajungem la Sarmasag, la timp pentru o pauza de cafea.
va urma