|
| Rame electrice străine | |
|
+25Vale_ntin denismario.ruxanda alex.alexus.tm Nesebar DUAL Andrei Andras tcm LanceR adrian.vidican.9 marius_catalin84 ldh80 lifetec Adirmvl elm dan tm Shinkasen Dr2005 Jurnal Feroviar Luca tgv mielutu zburator alex.barac.5 gabrielcr mureseanu_976 Adrian78 Desiro256 29 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mar 09 Feb 2016, 17:54 | |
| Eu am sustinut si m-ai sustin ideea in cazul achizitiei de rame sau locomotive sa se fi cumparat o licenta sau cumparate un lot experimental si dupa produse in Romania unde sa se faca si mentenanta le ele |
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 11:24 | |
| A existat productie de locomotive si rame in Romania si din pacate s-a ales praful nu doar datorita incapacitatii de adaptare (ori poate chiar incompetentei) conducerii respectivelor intreprinderi. Un alt motiv este tocmai eliminarea concurentei: cum este mai evantajos pentru un producator de locomotive din vest: sa-ti vinda cinci locomotive si licenta si sa-ti mai faci tu inca 45, sau sa-ti vanda el toate 50?
Din pacate sint nenumarate cazurile in care investitori (strategici) din vest (care produceau, evident, aceleasi produse) sa cumpere intreprinderile chipurile pentru a-si mari capaqcitatea de productie, dupa care sa inchida simplu noua filiala din Romania, iar piata de la noi sa trebuiasca sa cumpere acele produse de la centrele de productie ale investitorului (strategic) din vest.
Exemple care sa nu confirme ce este mai sus sint foarte putine... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 11:27 | |
| Nu cred ca am fost obligati sa semnam contractul cu Siemens practic fara mententenanta AM-urilor. Si nu cred ca am fost obligati de altii sa modernizam piesele de muzeu seria 900. |
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 11:33 | |
| Bineinteles ca nu am fost obligati, dar stim cu totii cum se semneaza contractele in Romania, mai ales cele cu statul... Si este evident ca cineva a dat, cineva a luat iar contractul a fost semnat in interesul statului si al boborului roman... Altfel cum ar putea partea romana sa nu se gandeasca sa negocieze si mentenanta? Ori e prosti (ceea ce nu m-ar mira) ori sint minjiti (idem)... Scuze de dar nu m-am putut abtine |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 11:45 | |
| Si atunci nu ar fi mai ok sa ne uitam in ograda noastra? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 12:04 | |
| O parte din automotoarele Desiro s-au asamblat la Arad. Trenurile de metrou Bombardier s-au asamblat la Craiova, iar CAF-urile la Griviţa.
Poate citeşte şi cel care o tot ţine cu subminarea economiei naţionale. _________________ :TTT:
|
| | | lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4737 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 12:12 | |
| - elm a scris:
- A existat productie de locomotive si rame in Romania si din pacate s-a ales praful nu doar datorita incapacitatii de adaptare (ori poate chiar incompetentei) conducerii respectivelor intreprinderi.
Un alt motiv este tocmai eliminarea concurentei: cum este mai evantajos pentru un producator de locomotive din vest: sa-ti vinda cinci locomotive si licenta si sa-ti mai faci tu inca 45, sau sa-ti vanda el toate 50?
Din pacate sint nenumarate cazurile in care investitori (strategici) din vest (care produceau, evident, aceleasi produse) sa cumpere intreprinderile chipurile pentru a-si mari capaqcitatea de productie, dupa care sa inchida simplu noua filiala din Romania, iar piata de la noi sa trebuiasca sa cumpere acele produse de la centrele de productie ale investitorului (strategic) din vest.
Exemple care sa nu confirme ce este mai sus sint foarte putine... Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 13:51 | |
| AM Malaxa 700 = copie de automotor Ganz DA = licenţă Sulzer (depăşită de n ori) EA = licenţă ASEA (depăşită de n ori) vagoane 20-47/57 = copie DWA Bautzen vagoane 11/21-47 = copie PAFAG Wroclaw vagoane AVA200 = licenţă DeDietrich tramvai V3A = copie LHB tramvai Imperio = licenţă Siemens
Şi sunt gata să pun pariu că şi AM900 şi LDH-ul e ,,inspirat" de undeva.
Deci, ce material rulant s-a conceput la noi? Poate pe vremea lui Malaxa şi a Uzinelor Reşiţa, dar în comunism clar nu s-a inovat nimic... şi ce s-a încercat cu mai puţine piese de import a eşuat lamentabil, vezi locomotivele cu motoare AlCo sau tramvaiele Timiş 2. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 14:23 | |
| In Romania in anii 1960- 1970, s-au achizitionat licente din tarile vest-europene pentru diverse produse. La momentul când au fost achizitionate acele licente, erau destul de noi si performante, si evident a fost foarte bine ca s-au achizitionat atunci- toate tarile in curs de dezvoltare asa au procedat. Amintesc aici licenta Sulzer din Elvetia pentru locomotive diesel-electrice, licenta ASEA din Suedia pentru locomotive electrice, licenta MAN si saviem din RF Germana pentru motoare diesel, licenta Pirelli din Italia pentru petrochimie, licenta Renault din Franta pentru autoturisme de oras, etc.
Din pacate ceea ce s-a gresit dupa 1980 a fost faptul ca- pe fondul economiilor drastice si a sistarii aproape complete a importurilor- a fost ca aceste produse si licente nu au mai fost modernizate (munca si priceperea inventatorilor, inginerilor si muncitorilor romani nu putea suplini in totalitate necesitatea cunoasterii si aplicarii inovatiilor si modernizarilor aparute pe plan mondial), si ca atare produsele se realizau in cea mai mare parte (cu exceptia unor imbunatatiri minore) dupa licentele din anii 60- 70, care in tarile de origine a acestor licente, ele erau deja depasite. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Rame electrice străine Mier 10 Feb 2016, 18:02 | |
| Au fost şi după Revoluţie licenţe, de exemplu au fost autobuze Rocar de Simon, ba chiar şi autobuze Rocar pe şasiuri de Daf şi Mercedes (!).
Însă când produci 20 - 30 ani doar pe licenţă, înveţi cum funcţionează un produs şi poţi să îl îmbunătăţeşti tu, ajungând să scoţi un produs nou, pentru care să nu mai plăteşti taxe la cel care ţi-a dat licenţa. Că tot am vorbit de autobuze, Rocar a încercat şi doi ,,hibrizi" între Dac 112 UDM şi Rocar de Simon, rezultând Rocar 312 şi 512... 312 chiar s-a vândut binişor, însă era doar un 112 cu face-lift, deci nu a rezistat prea mult. Pentru comparaţie, în Polonia în 1994 s-a cumpărat o licenţă de Neoplan N4016 şi K4016. În 1999 firma respectivă s-a apucat să producă propriile autobuze - Solaris. Şi acum Solarisul circulă bine mersi în Germania (a bătut Mercedesul la licitaţii!!!), Austria, Italia, Cehia, Ungaria, Bulgaria şi, cu greu, a pătruns şi în România (Baia Mare, Cluj, Oradea, Craiova), după o licitaţie trucată în favoarea Mercedes (mare scandal a fost cu mita Daimler) şi pentru care s-au judecat vreo 2 ani. Aceeaşi societate a asamblat câţiva ani tramvaie Bombardier. După care s-a apucat să îşi producă propriile tramvaie.
Aşa ar fi trebuit să facem şi noi. _________________ :TTT:
|
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Lun 15 Feb 2016, 16:33 | |
| - lifetec a scris:
Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani Nu vorbeam doar de productia in domeniul feroviar, vorbeam de toata industria romaneasca! Dar hai sa vorbim concret (din domeniul feroviar): La Resita se producea (printre altele) sina de cale ferata. Nu mai tin minte care magistrala din tara se repara / modernizeaza, dar printre altele se monteaza si sina noua, importata din Austria. In timp ce combinatul siderurgic de la Resita se duce de ripa... Chiar vrei sa cred ca sina austriaca este mai buna si mai ieftina decat sina romaneasca? Normal ca nu, adevarul este mereu la mijloc si nu pe extreme: sper sa ma insel, dar sint convins ca atribuirea contractului pentru sina de care vorbim nu a fost facuta cinstit. Este adevarat ca am avut productie de proasta calitate, asa a cerut sistemul atunci si este la fel de adevarat ca metehnele se uita greu. "Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani" Sa intelegem ca masinile aduse second hand din Franta si Germania sint virf de gama, nu tot vechituri la care s-a renuntat acolo? La achizitia ramelor electrice izolate cu azbest (sh, normal) romanasii nostrii din CFR au scapat din vedere acest aspect pe moca? Cind a izbucnit scandalul se avonea de niste spagi primite atunci... Si inchei cu citeva exemple neferoviare: Tractorul Brasov si Aro Cimpulung au intrat in democratie cu productia la blana, cu liste de asteptare, nu se facea fata cererii. Deci cerere era, apreciate erau. Chiar de pe o zi pe alte au devenit depasite moral si necompetitive? Ironic, pina la Duster, tot ce inseamna masina de teren si tractor a trebuit importat. Un ultim exepmlu concret: Tepro Iasi. Nu imi mai amintesc din ce tara era investitorul strategic, dar a respectat termenii contractului de privatizare: - a retehnologizat uzina - a demontat utilajele vechi si depasite moral(?), montate de comunisti, le-a dus in uzina de la el din tara. - a demontat din uzina de la ei utilajele (oare) noi si performante si le-au montat la noi - utilajele comuniste de la Iasi le-au montat la ei evident. - in foarte scurt timp au pus lacatul pe poarta (la noi) si au continuat sa produca la ei cu utilajele iesene. Este adevarat ca sint si contra-exemple, evident... |
| | | marius_catalin84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 579 Reputatie : 6195 Data de inscriere : 23/08/2009
| Subiect: Re: Rame electrice străine Joi 18 Feb 2016, 19:06 | |
| - elm a scris:
- lifetec a scris:
Da un exemplu de producator feroviar roman cumparat de vestici pt a fi inchis. Industria romaneasca s-a dus in jos din cauza lipsei de produse noi si performante. Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani Nu vorbeam doar de productia in domeniul feroviar, vorbeam de toata industria romaneasca! Dar hai sa vorbim concret (din domeniul feroviar): La Resita se producea (printre altele) sina de cale ferata. Nu mai tin minte care magistrala din tara se repara / modernizeaza, dar printre altele se monteaza si sina noua, importata din Austria. In timp ce combinatul siderurgic de la Resita se duce de ripa... Chiar vrei sa cred ca sina austriaca este mai buna si mai ieftina decat sina romaneasca? Normal ca nu, adevarul este mereu la mijloc si nu pe extreme: sper sa ma insel, dar sint convins ca atribuirea contractului pentru sina de care vorbim nu a fost facuta cinstit. Este adevarat ca am avut productie de proasta calitate, asa a cerut sistemul atunci si este la fel de adevarat ca metehnele se uita greu.
"Cei de la Arad ce s-au m-ai adaptat, in rest aceleasi masinarii vechi de zeci de ani"
Domnilor...am vrut sa intram in UE si NATO? A venit strainul si ne-a zis sa dam totul la fier vechi...acesta e pretul pentru asa zisa libera circulatie in spatiul intracomunitar
Sa intelegem ca masinile aduse second hand din Franta si Germania sint virf de gama, nu tot vechituri la care s-a renuntat acolo? La achizitia ramelor electrice izolate cu azbest (sh, normal) romanasii nostrii din CFR au scapat din vedere acest aspect pe moca? Cind a izbucnit scandalul se avonea de niste spagi primite atunci...
Si inchei cu citeva exemple neferoviare: Tractorul Brasov si Aro Cimpulung au intrat in democratie cu productia la blana, cu liste de asteptare, nu se facea fata cererii. Deci cerere era, apreciate erau. Chiar de pe o zi pe alte au devenit depasite moral si necompetitive? Ironic, pina la Duster, tot ce inseamna masina de teren si tractor a trebuit importat. Un ultim exepmlu concret: Tepro Iasi. Nu imi mai amintesc din ce tara era investitorul strategic, dar a respectat termenii contractului de privatizare: - a retehnologizat uzina - a demontat utilajele vechi si depasite moral(?), montate de comunisti, le-a dus in uzina de la el din tara. - a demontat din uzina de la ei utilajele (oare) noi si performante si le-au montat la noi - utilajele comuniste de la Iasi le-au montat la ei evident. - in foarte scurt timp au pus lacatul pe poarta (la noi) si au continuat sa produca la ei cu utilajele iesene.
Este adevarat ca sint si contra-exemple, evident... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Rame electrice străine Lun 09 Mai 2016, 23:25 | |
| |
| | | adrian.vidican.9
Numarul mesajelor : 127 Varsta : 42 Localizare : lovrin Reputatie : 4399 Data de inscriere : 15/03/2013
| Subiect: Re: Rame electrice străine Joi 12 Mai 2016, 18:52 | |
| Stie cineva ce rame electrice exista la Craiova in afara de cele de la Softronic ?
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Rame electrice străine Joi 12 Mai 2016, 19:15 | |
| Rama veche 55 undeva in statia Jiu(vechi). |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Rame electrice străine | |
| |
| | | | Rame electrice străine | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |