Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Stare mocanita Valea Ariesului

In jos 
+2
JohannDB
mihaitzateo
6 participanți
AutorMesaj
mihaitzateo




Numarul mesajelor : 106
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 3840
Data de inscriere : 12/09/2014

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMar 16 Sept 2014, 23:11

Ultimele informatii de le-am gasit legate de mocanita de pe Valea Ariesului sunt aci,din 2012:
http://ziuadecj.realitatea.net/economie/mocanita-de-cluj-costa-10-milioane-de-euro--93208.html
"Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional (DJCPN) Cluj a început demersurile pentru declararea liniei ferate înguste Turda - Vidolm ca monument istoric, în scopul de a evita demontarea ei sau trimiterea şinelor la fier vechi. Primăria Turda are un proiect de reabilitare a traseului, până la Câmpeni, şi includere a acestuia în oferta turistică, însă demersurile durează deja de doi ani.

"În primul rând, este necesar să prindem acest proiect într-o formă instituţională, care să includă consiliile judeţene Cluj şi Alba, precum şi primăriile localităţilor care se află pe traseu. De doi ani am început aceste demersuri. Nu cred că vor fi probleme, pentru că interesul este al tuturor. Următoarea fază e cea a depunerii proiectului la Ministerul Administraţiei şi Internelor, pentru a primi dreptul de administrare, după care trecem la următoarele etape, în scopul obţinerii de fonduri europene, singura modalitate prin care acest proiect poate fi finanţat. Costurile proiectului de reabilitare a mocăniţei, pe traseul Turda-Câmpeni, se ridică la 10 milioane de euro. Prin acest proiect noi ne-am propus să întregim ofera turistică a zonei, unde Salina Turda reprezintă un prim centru de atracţie", a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, Tudor Ştefănie, primarul municipiului Turda.

"Traseul mocăniţei, pe relaţia Turda-Abrud, este de 90 km, dintre care 40 km se află pe teritoriul judeţului Cluj. Vrem să îl salvăm de la distrugere. Dacă nu împiedicam acest lucru, se ajungea la situaţia aberantă în care firma cu care Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF), companie de stat, a încheiat o înţelegere care stipula că va demonta şinele să facă un alt traseu de mocăniţă, la Mureşenii de Câmpie. Din 2001 mocăniţa nu mai circulă nici în judeţul Alba, doar la zilele oraşului Abrud mai este scoasă, o dată pe an. Noi am anunţat poliţiile localităţilor de pe traseu, din judeţul Cluj, ca să prevină furturile de şine, dar va fi mult mai simplu dacă traseul va fi declarat monument istoric", consideră directorul DJCPN, Leonard Horvath.

Instituţia a primit de la SAAF toate documentele şi planurile liniei Turda-Vidolm, de pe Valea Arieşului. Conform Legii nr. 422/2001, privind protejarea monumentelor istorice, "La solicitarea serviciilor deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Cultelor, proprietarii imobilelor propuse pentru clasare din oficiu sau de urgenţă vor transmite acestora documentele necesare completării dosarului de clasare". Din momentul în care s-a declanşat procedura de clasare pentru ca traseul să devină parte a patrimoniului naţional, DJCPN a inspectat de mai multe ori acest obiectiv şi a început să realizeze un inventar amănunţit al şinei de cale ferată care mai există efectiv pe teren: câţi liniari de şină mai sunt şi câţi lipsesc.

Direcţia va apela la experţi atestaţi de minister să acorde acest statut pentru a realiza studiul istoric al traseului, releveele arhitecturale ale gărilor şi cantoanelor din Cluj, fotografierea pentru întocmirea fişelor de monument. Procedura de clasare prevede, din momentul comunicării către proprietar, faptul că acest obiectiv îndeplineşte statutul de monument istoric pe o perioadă de 12 luni de la data declanşării procedurii. "Pe teritoriul administrativ al judeţului Alba, de la Vidolm la Abrud, această linie îngustă de cale ferată este monument istoric, fiind trecută în patrimoniul naţional. Astfel, datorită acestei proceduri, întreg tronsonul Turda-Abrud va deveni parte a patrimoniului naţional, având ulterior şansa de a fi reabilitat şi pus în valoare ca obiectiv turistic, cu ajutorul fondurilor europene", a transmis conducerea DJCPN.

Singura cale forestieră din Europa pe care circulă trenuri cu aburi se află pe Valea Vaserului (judeţul Maramureş), fiind reabilitată cu 1,4 milioane de euro. Denumirea trenului pe ecartament îngust s-a încetăţenit ca mocăniţă, pe singurul traseu de acest gen care a supravieţuit în România, situat la graniţa cu Ucraina. Partenerii societăţii Calea Ferată Forestieră Vişeu de Sus sunt fundaţia Hilfe für die Wassertalbahn (Elveţia) şi compania RG Holz (Germania), ce a concesionat calea ferată închisă în 2008, în urma inundaţiilor. Traseul Vişeu-Coman era de 43,5 km. După inundaţii se merge pe 21,6 km, până la Paltin, dar mocăniţele-charter, folosite pentru grupuri mai mari, ajung şi la 31,2 km, până la Făina. În 2010 au urcat în cele 211 trenuri turistice regulate, speciale şi charter de pe Valea Vaserului 13.300 de turişti din România, Germania, Austria, Elveţia şi Ungaria."
Sus In jos
JohannDB

JohannDB


Numarul mesajelor : 63
Reputatie : 4088
Data de inscriere : 17/11/2013

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMier 17 Sept 2014, 12:50

Deja la vremea la care "autorităţile clujene" se gândeau la trcerea în patrimoniul naţional al sectorului de linie îngustă TURDA-VIDOLM, sector de pe teritoriul jud.CJ al liniei Turda-Câmpeni era prea târziu fiindcă un investitor "strategic" a ridicat linia din teren (chipurile pentru a nu fi furată), prin 2011. Pe acest sector nu mai e un metru de linie...... La ieşirea din Turda, un pilon al podului cu A3 deasupra, este aşezat exact în linie.....
Strategicul investitor se numea Răspopa (dacă nu mă înşel) şi este acelaşi care a *urăţat la propriu, toată linia de îngustă din zona Tg.Mureş, unde toată reţeaua mureşană, mai are linie pe terasament numai pe porţiunea Rîciu-Milaş-Orosfaia-Teaca.....restul s-a evaporat........
Sus In jos
mihaitzateo




Numarul mesajelor : 106
Localizare : Bucuresti,linia 300
Reputatie : 3840
Data de inscriere : 12/09/2014

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMier 17 Sept 2014, 22:23

JohannDB a scris:
Deja la vremea la care "autorităţile clujene" se gândeau la trcerea în patrimoniul naţional al sectorului de linie îngustă TURDA-VIDOLM, sector de pe teritoriul jud.CJ al liniei Turda-Câmpeni era prea târziu fiindcă un investitor "strategic" a ridicat linia din teren (chipurile pentru a nu fi furată), prin 2011. Pe acest sector nu mai e un metru de linie...... La ieşirea din Turda, un pilon al podului cu A3 deasupra, este aşezat exact în linie.....
Strategicul investitor se numea Răspopa (dacă nu mă înşel) şi este acelaşi care a *urăţat la propriu, toată linia de îngustă din zona Tg.Mureş, unde toată reţeaua mureşană, mai are linie pe terasament numai pe porţiunea Rîciu-Milaş-Orosfaia-Teaca.....restul s-a evaporat........
Asta cu ridicatu liniei,sa nu se fure,e chiar interesanta.
Poate o veni la un moment dat un ministru al transporturilor mai cu cap si o sa vina cu fonduri europene sa refaca toata linia.

Sus In jos
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6220
Data de inscriere : 05/05/2010

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMier 17 Sept 2014, 23:37

mihaitzateo a scris:
JohannDB a scris:
Deja la vremea la care "autorităţile clujene" se gândeau la trcerea în patrimoniul naţional al sectorului de linie îngustă TURDA-VIDOLM, sector de pe teritoriul jud.CJ al liniei Turda-Câmpeni era prea târziu fiindcă un investitor "strategic" a ridicat linia din teren (chipurile pentru a nu fi furată), prin 2011. Pe acest sector nu mai e un metru de linie...... La ieşirea din Turda, un pilon al podului cu A3 deasupra, este aşezat exact în linie.....
Strategicul investitor se numea Răspopa (dacă nu mă înşel) şi este acelaşi care a *urăţat la propriu, toată linia de îngustă din zona Tg.Mureş, unde toată reţeaua mureşană, mai are linie pe terasament numai pe porţiunea Rîciu-Milaş-Orosfaia-Teaca.....restul s-a evaporat........
Asta cu ridicatu liniei,sa nu se fure,e chiar interesanta.
Poate o veni la un moment dat un ministru al transporturilor mai cu cap si o sa vina cu fonduri europene sa refaca toata linia.

Nu o spun cu rautate...dar esti un visator incurabil Laughing Treburile de genul asta se vor putea face la noi doar prin initiativa privata. Statul nu stie cum sa nu mai bage bani in sistemul feroviar (pentru ca sunt prea retardati ca sa stie sa si scoata bani) iar tu astepti de la ei mocanite... Razz
Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
JohannDB

JohannDB


Numarul mesajelor : 63
Reputatie : 4088
Data de inscriere : 17/11/2013

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeDum 19 Oct 2014, 09:50

Citat :
Nu o spun cu rautate...dar esti un visator incurabil.

Măcar visători incurabili să putem rămâne, pentru a nu cădea în dezamăgire şi lehamite, mai ales cei care cât de cât au mai "pus osul" la păstrarea, sub orice formă, a "urmelor" acestor "trenuleţe", care au făcut "epocă" la vremea lor....
Tuturor, cu respect !
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMar 21 Apr 2015, 03:13

Am fost sambata cu niste prieteni la Stei, sa vedem o pestera, prin Campeni. Asfalt turnat in anumite puncte, copacei crescuti pe linie, etc. Multe podete nu mai exista. O cladire a fost transformata in locuinta. Cel putin doar pe aia am vazut-o. In schimb am vazut un stalp pentru fluier in zona Abrud vopsit recent. Tot pe acolo era o mocanita cu un vagon clasic si cu unul descoperit plus o cisterna.

Mare pacat de zona aia superba ca e lipsita de linie...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeMar 21 Apr 2015, 09:07

La intrarea în Câmpeni s-au construit o benzinărie şi o crâşmă... pe linie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8510
Data de inscriere : 16/10/2013

Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitimeDum 25 Aug 2019, 23:47

Iată, se mai întâmplă și minuni!... Cool

https://adevarul.ro/locale/alba-iulia/foto-mocanita-apusenilor-plecat-nou-drum-20-ani-traseu-turistic-10-kilometri-valea-ariesului-1_5d6255b3892c0bb0c6eba1a5/index.html
Sus In jos
Continut sponsorizat





Stare mocanita Valea Ariesului Empty
MesajSubiect: Re: Stare mocanita Valea Ariesului   Stare mocanita Valea Ariesului Icon_minitime

Sus In jos
 
Stare mocanita Valea Ariesului
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Mocanita de pe Valea Vaserului - Trenul amintirilor
» Mocăniţa de pe Valea Finişului, judeţul Bihor
» Calea ferată Suplacu de Barcău - Valea Cerului
» Valea Uzului (501)
» Valea Sadului (202)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: ALTE LINII-
Mergi direct la: