|
| 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei | |
|
+62Chemnitzer cristi5 MariusM AeroX elm CA 205 Warrington mielutu zburator Cipri Andrei Neculai ets2oltromânia Rarau Andrey_tm dan tm NicuS laurentzu adrian rosca alex1987 CristyanC marius664 Amiralul AndiCFR COSTACHE MIHAIL sibiustation alliens Katalin4653 Ioan Czirjak Arpad phnegativ Re6/6 Sergiu rmn Adrian78 petre112 Sabik Adirmvl Radu Tudor ciucix Davee91 DUAL razwy Norbi razvan - trenuri BL82 halmarius bogdan.perejuc baiazid Dr2005 92Dragos Vitosa puscasflaviu TVlad pannonia express cristi CFR ldh80 Nesebar Vlad Caravelle_Zg srazvi KQQ alex.alexus.tm IonutCFR2009 Ionutz myster2008 66 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Lun 13 Mai 2013, 15:16 | |
| Siteurile alea sunt programate la un numar anumit de zile sa actualizeze baza ... O sa apara cat de curand... |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Lun 13 Mai 2013, 18:37 | |
| Păi asta nu înţeleg eu, să mă iertaţi de exemplu, dar Ungaria are preţuri la biletele de trenuri mai ieftine decât cele româneşti, deşi Ungaria azi stă mai prost decât România, din punct de vedere economic, nu glumă (e mai grea viaţa, nu zic, nivelul de trai alta), facilităţi pentru pensionari pentru număr NELIMITAT de călătorii (în România de ce numai 6? A calculat cineva? Sau doar din burtă? Că de fapt peste 50% dintre pensionari NU folosesc acele "bilete" aduse de poştaş în ianuarie împreună cu pensia, nici bunicii mei nu le-au folosit de ani buni...), DAR nu au mai multe trenuri (doar că Mersul e făcut mult mai real), nici trenuri mai lungi, dar călători au mai mulţi, adevărat, în Ungaria Ministerul Transporturilor nu dă licenţă pentru "dubari" pe traseele MAVului... (Să mă iertaţi, dar eu consider asta o greşeală politică - deşi înţeleg şi decizia de genul "călătorul să aleagă": să dai licenţe dubarilor pentru falimentarea CFRCălători... Mai bine ar fi fost să faci un Mers ca lumea, asta doar dacă CFRCălători ar fi fost a firmă privată, că alţi concurenţi privaţi văd că se mişcă mai "inteligent"!!! - nici Ceaşcă nu lăsa autobuzele să facă concurenţă CFRului, mă rog...)
Da, foarte bine face statul ungar că promovează din bani publici transportul public feroviar de călători (de unde are bani pentru aşa ceva, nu mă întrebaţi pe mine, n-am fost niciodată ministru), deşi şi românii au destule facilităţi şi parcul CFRCălători s-a cam înnoit în ultimii ani la nivel european, şi uite că juma din pensionari nu foloseşte acele bileţele reduse...! În România altele sunt priorităţile, le cunoaştem: CFR la fier vechi, dubari, maşini şi autostrăzi...
Nu vreau să polemizez aici, dar nu poţi închide ochii să nu vezi cum fac alţii... mai bine sau mai rău... nimeni nu e perfect... Au şi românii atuuri chiar pe domeniul feroviar, pe care ungurii nu le au...
Trenul ăsta Regio Sighet - Cluj nu schimbă locomotiva la Salva din cauza electrificării? Că văd tot pe www.mersultrenurilor.ro, nu stă decât 1 minut! Dar la Dej stă 20 de minute... |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13104 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Lun 13 Mai 2013, 18:50 | |
| La Cluj-Sighet-Cluj merg cuplate cu Regio-uri Cluj-Bistrita-Cluj intre Cluj si Dej. De-asta stau acolo atat. La Salva nu stiu daca au depou, plus ca ar mai insemna si sa folosesti doua locomotive, DA si alta electrica pentru un personal, pe care ori le tii degeaba ore bune, ori le mai si plimbi izolate=>risipa de energie. Cat despre cele 6 cupoane pentru pensionari... doua sa mearga la bai, doua sa mearga la copii de Craciun si doua pentru Pasti. |
| | | petre112
Numarul mesajelor : 19 Reputatie : 4805 Data de inscriere : 17/10/2011
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Lun 13 Mai 2013, 19:30 | |
| - Vlad a scris:
Eu rămân la ideea că e de fapt viaduct. Pod nu are cum să fie pentru că nu traversează nici o depresiune, sau albie a unei ape curgătoare. Exista unul cu o amplasare asemănătoare cu acesta şi pe 502 şi tot viaduct e. Ori e pod, ori e viaduct, totusi nu e in nici un caz podet. Eu asta am vrut sa subliniez, ca daca ar fi podet, consecintele nu ar fi fost asa de dezastruoase. - Czirjak Arpad a scris:
renul ăsta Regio Sighet - Cluj nu schimbă locomotiva la Salva din cauza electrificării? Că văd tot pe www.mersultrenurilor.ro nu stă decât 1 minut! Dar la Dej stă 20 de minute... Intradevar, asa cum a scris si adirmvl , trenul R 4111 Sighet - Cluj, circula cuplat cu R 4107 (trenul R 4107 este la capat). La intoarcere din Cluj, trenul R 4110 este la capat iar R 4108 este in fata. Pana nu demult, locomotiva diesel trenului R 4110/4111 circula doar pana la Dej, din Dej circula doar electrica (electrica de la trenul 4107/4108). Acum locomotiva diesel si electrica circula cuplate din Cluj. (Locomotiva diesel, din Cluj, circula in fata electricei). Alta noutate este ca intradevar trenul RE 4134 Sighet - Beclean pe Somes (Timisoara) astazi a plecat ultima data din Sighet. Trenul era plin, binenteles de navetisti mai mult, dar erau si ceva studenti la CJ. Trenul R 4652 Sighet - Viseu de Jos, cu plecare din Sighet la ora 14.40 circula modificat de maine , astfel va pleca la ora 15.40, cu o ora mai tarziu, ceea ce e bine. Pt. ca pana acum circula mai mult gol. Trenul R 4653 Valea Viseului 13.27 - Sighet 14.16, va circula din Viseu de Jos (cu plecare pe la ora 12.00), deoarece pana acuma circula cuplat cu trenul RE 4135 (Beclean - Sighet), din Viseu pana la Valea Viseului. Trenul IR de Budapesta nu mai circula. Fratele meu a vrut sa plece ieri dimineata la CJ, dar i-au spus astia de la gara ca nu mai circula. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Lun 13 Mai 2013, 20:38 | |
| Dacă merg cuplate, atunci nu la Beclean ar trebui decompuse? Dar la Beclean n-are staţionare decât 1 minut!
Pe vremuri, în 1998, când mai călătoream şi pe acolo, la Salva schimbau locomotiva!!! |
| | | Sergiu rmn
Numarul mesajelor : 487 Varsta : 38 Localizare : Arad Reputatie : 5090 Data de inscriere : 25/04/2012
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Lun 13 Mai 2013, 23:02 | |
| De cand s-au desfiintat depouri si remize e "la moda" sa circule cu diesel sub catenara. Sunt "n" cazuri in tara. Un caz real e Vintu de Jos, inainte de 2000 cand mergeam la mare imi aduc aminte ca se schimba locomotova in Vint, apoi dupa 2000 la Simeria, probabil din cauza desfiintarii Remizei Vintu de Jos la inceputul anilor 2000 (sau cand s-a desfiintat). |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Mar 14 Mai 2013, 15:22 | |
| Păcat! Mare păcat! Să circuli pe linie electrificată fără tracţiune electrică! Alea 12 minute pentru schimbarea locomotivei sunt benefice din toate punctele de vedere, Salva, Ilia, şi câte exemple se mai pot da aici! Încetul cu încetul toate liniile electrificate vor rămâne doar o "expoziţie", fără locomotive electrice... Deci nu ne dezvoltăm, ci ne întoarcem la zilele de acum 100 de ani, dacă mai adaug aici şi desfiinţarea uneori forţată a liniilor... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Mar 14 Mai 2013, 15:33 | |
| Am mai explicat odata, mai de mult, de ce e mai economic să se meargă cu diesel sub catenară în cazul în care staţia de unde se face trecerea de la linie electrificată la linie neelectrificată nu are remiză de locomotive.
Am dat exemplul staţiei Ilia şi de ce se schimba locomotiva la Simeria şi nu la Ilia. Simplu: pentru că, schimbarea la Ilia ar presupune ca cele 2 locomotive (cea electrică şi cea diesel) sa faca câte 2 drumuri în plus, izolate, între Simeria şi Ilia, ceea ce înseamnă consum de combustibil/curent şi plata TUI în plus pentru cele 4 trase. La Salva e aceeaşi poveste, cea mai apropiată remiză e la Dej. În plus la toate astea se mai adaugă şi dimensiunea redusă a parcului de locomotive al depourilor.
De aceea azi se preferă să se meargă cu diesel sub catenară spre deosebire de cum se proceda pe vremuri. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Mar 14 Mai 2013, 16:35 | |
| Da. Ai dreptate. Dar în 1989 cum se reyolva această problemă?
Alminteri acum să lăsăm aceste exemple, dar cu magistralele întregi electrificate, fără circulaţie electrică ce mai zici? De un: M 802, M 207, M 206, M 517, etc.? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Mar 14 Mai 2013, 16:47 | |
| E deja offtopic pe M802 circula LE-vagoane pe M206 au revenit iara ramele RIO pe M207 nu au circulat automotoare Regiotrans |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Mar 14 Mai 2013, 17:24 | |
| Arpad 802 are 2 fire electrificate de la Ciulnita la Calarasi insa doar unul e in functiune, celalalt e inchis de vreo cativa ani. trenurile de calatori sunt cu EA + 3 vagoane. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Mar 14 Mai 2013, 18:14 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Da. Ai dreptate. Dar în 1989 cum se reyolva această problemă?
Pe atunci erau mai multe remize care între timp s-au desfiinţat. Să nu mai zic că situaţia de la CFR era cu totul alta faţă de azi. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4827 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Mier 15 Mai 2013, 14:01 | |
| În acest caz cea mai bună soluţie ar fi ca trenurile să fie tractate de o singură şi aceeaşi locomotivă de la prima staţie până la ultima, România nu e o ţară chiar atât de mare, eu personal n-am găsit traseu mai lung de cel dintre Satu Mare - Bucureşti Nord, care durează doar 14 ore şi ceva, deci realizabil de o singură locomotivă neelectrică.
Cu locomotivă electrică de la prima staţie până la ultima, DOAR în cazul în care traseul e electrificat 100%.
Bine fac privaţii de la Regional Cluj, RegioTrans Braşov, TransFeroviarCălători Bucureşti cu automotoarele lor, dar chiar şi CFRCălători cu Desirourile astea...
Să fie oare acest fenomen un prim pas spre renunţarea la liniile electrificate? Nu ştiu. E doar o întrebare retorică... Deşi nici eu nu consider normal, ca un tren să se tot oprească pe traseu pentru tot felul de schimbări de locomotivă la tot pasul, durează 12 minute, cel puţin, când fără schimbări staţionezi doar 1 minut...
Dar e oare mai ieftin motorina decât electricitatea?
Ştiu, chiar şi azi se mai schimbă ici-colo locomotiva (în oraşele mai mari, în nodurile mai importante decât Salva)... Şi nu-mi pot nicidecum imagina traversarea Carpaţilor fără tractare electrică...
Vă puteţi imagina de ce sunt fanul căilor ferate elveţiene? - Tocmai că sunt electrificate 100%, trenurile circulă cu o singură şi aceeaşi locomotivă, dar trenurile care tranzitează ţara dinspre Franţa, Italia, Germania, Austria, nici nu schimbă locomotiva la frontieră (Elveţia cât o cincime a României ca teritoriu)!
Deci revenind la R 4111 Sighet - Cluj, trebuie să recunosc: e bine ca locomotiva neelectrică de la Sighet să tracteze trenul până la Cluj, chiar dacă de la Salva linia devine electrificată. Oricum durata călătoriei e de doar 6 ore 16 minute. Deci mă gândesc că probabil aceeaşi locomotivă face şi returul după câteva minute de pauză...
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Mier 15 Mai 2013, 14:11 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- În acest caz cea mai bună soluţie ar fi ca trenurile să fie tractate de o singură şi aceeaşi locomotivă de la prima staţie până la ultima, România nu e o ţară chiar atât de mare, eu personal n-am găsit traseu mai lung de cel dintre Satu Mare - Bucureşti Nord, care durează doar 14 ore şi ceva, deci realizabil de o singură locomotivă neelectrică.
Exista alte rute mult mai lungi ca Satu Mare-Bucuresti , Oradea-Constanta 16 ore , Iasi-Timisoara 16-17 ore si cel mai lung de la noi este Satu Mare-Mangalia cu 20-22 de ore . |
| | | petre112
Numarul mesajelor : 19 Reputatie : 4805 Data de inscriere : 17/10/2011
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei Joi 16 Mai 2013, 11:01 | |
| o mica actualizare... cine stie, poate iese ceva:
http://www.maramedia.ro/sighet-primarul-ovidiu-nemes-face-demersuri-pentru-repunerea-in-functiune-a-trenului-sighet-timisoara |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei | |
| |
| | | | 409 : Salva - Viseu de Jos - Sighetu Marmatiei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |