Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 INTREBARI SI RASPUNSURI

In jos 
+111
David Marius
rizelgeorgel2004
ionutz85
mihaiuc
Razvan Tudor
Nk11
Karl
MelecaCristian
@ndrey
biokosmy
alexandruh
Vitosa
decward
frank81
Saruman
vanchorusebulgaria
puscasu
sorinucu
razwy
Norbi
iuli.hard
Cobra
valibu
djdanny
63-1143-5
1nt3rp0l_106
cata
rowanberry
Adrian78
popandrei10
alinx3330
Boracik
diana04
RazvanCFR
AlexCta
bogdan srl
dany90
zenox4500
clauadrian24
saint
marian_topy
halmarius
ionut_te
Razvan
Marius Iulian
cont dezactivat .
stoica gheorghe
kaan
baciulik
didinul
marcelbanu
pannonia express
LocoMania
The Legend
Andrei
raoul
ludwig87
alexg
stakee
Mihay
VeV
FeroFan97
iuliana
cont inactiv
Vlad12
ion1982
060-EA078
Lde 2100
Caravelle_Zg
IonutChircu
jionutz
Axwell21
Costin.H
myster2008
alex.alexus.tm
ionutz72
Traveller
g.popovici
srazvi
AMX 97-0548-4
PrisecaruFlorin
stinky
George2210
dan ciprian
cristi CFR
vrabieionut
stegaru
43.309
Nesebar
mureseanu_976
marius_catalin84
membru inactiv
lovekomotive
tacc400
IonutCFR2009
Amiralul
pisti91
KQQ
mtk
mardaryroby
Codrut1985
Vlad
Ionutz
kristi kkk
MariusM
DonVILLy
cortexedge
cristi ar
mariuskl
tudor_vl
COSTACHE MIHAIL
115 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member
lovekomotive


Numarul mesajelor : 751
Varsta : 36
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 6377
Data de inscriere : 20/08/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Sept 2010, 18:45

Am mai intrebat si mai demult dar probabil nu a fost zarita intrebare, dar o repet acum, care e treaba cu acele furtune de aer de 5 bari si 10 bari?
Sus In jos
saint




Numarul mesajelor : 44
Varsta : 32
Localizare : Brasov
Reputatie : 5278
Data de inscriere : 30/07/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: intrebare..........   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Sept 2010, 18:54

Am vazut recent un vagon vopsit in rosu, modernizat si compartimentat. Era pe un tren international, din cate imi aduc aminte, si nu semana cu niciunul din cele pe care le stiu. Stie careva despre care o fi vorba? Multumesc
Sus In jos
Costin.H

Costin.H


Numarul mesajelor : 654
Reputatie : 6159
Data de inscriere : 15/12/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Sept 2010, 19:22

stiu ca, furtunul de 5 bari e folosit pt franarea-defranarea trenului, iar cel de 10 pt alte qestii (cum ar fi ...) Very Happy sper ca nu ma insel.
Sus In jos
raoul

raoul


Numarul mesajelor : 96
Reputatie : 5318
Data de inscriere : 10/08/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Sept 2010, 19:30

Am si eu 2 intrebari:
Trenurile mixte pana in ce perioada au circulat ?
Si in ce livret erau prevazute aceste trenuri de marfa sau calatori ?
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8342
Data de inscriere : 27/08/2008

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Sept 2010, 23:14

Trenuri mixte au circulat până prin 2002 sau 2003. Ultimele trenuri de acest gen erau cele de pe rutele "Golenți - Calafat" și "Golenți - Poiana Mare", înlocuite la acel moment cu câte un automotor Malaxa 77. Aceste trenuri erau prevăzute în livretele de călători, cred.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
jionutz

jionutz


Numarul mesajelor : 614
Varsta : 42
Localizare : Sat Calacea judetul Timis
Reputatie : 5994
Data de inscriere : 28/04/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 09:44

tren mixt 2922 in MT 2001-2002
Sibiu 08:05 - Agnita 10:45
Sus In jos
FeroFan97

FeroFan97


Numarul mesajelor : 390
Varsta : 27
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 5818
Data de inscriere : 06/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 16:23

Care este numerotarea vagoanelor pe Acceleratul 1644 (pe ruta Sfantu Gheorghe-Buc. nord)?

Multumesc pentru raspuns Wink
Sus In jos
pannonia express
V.I.P Member
V.I.P Member
pannonia express


Numarul mesajelor : 382
Varsta : 40
Localizare : Brasov
Reputatie : 5781
Data de inscriere : 25/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 19:56

In garile mari exista tabele cu compunerea trenurilor (de exemplu pe peron). La Sf. Gheorghe oare nu exista? Acolo ai putea sa gasesti raspuns la intrebarea ta.

Sau daca intrebarea ta e legata tot de calatoria la zilele feroviare, atunci am o solutie mai sigura pentru tine: daca sa zicem o sa calatoresti pe 5 octombrie dimineata, atunci ai putea sa dai o fuga pana la gara pe 3 octombrie seara la ora 21:34, si sa vezi exact ce compunere are A 1643 (e foarte probabil ca A 1644 din 5 octombrie sa aiba exact aceeasi garnitura). Iti alegi vagonul care iti place, dupa care iti iei bilet tot atunci.

Apropo, e cam ciudat ca zilele feroviare sunt in mijlocul saptamanii...era bine sa fie si o zi de weekend, pentru cei care lucreaza, si nu pot ajunge in Bucuresti in timpul saptamanii...


Ultima editare efectuata de catre mitzaciobanu in Mier 29 Sept 2010, 19:58, editata de 1 ori
Sus In jos
FeroFan97

FeroFan97


Numarul mesajelor : 390
Varsta : 27
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 5818
Data de inscriere : 06/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 19:58

La Sf Gheo nu exista asa ceva,o sa merg pe 6 oct Very Happy
Sus In jos
ionut_te

ionut_te


Numarul mesajelor : 60
Varsta : 43
Localizare : Slatina
Reputatie : 5848
Data de inscriere : 26/01/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 20:19

Referitor la nisiparele locomotivelor: teoretic ar trebui să fie funcţionale şi alimentate cu nisip. Practic poate doar vreo locomotivă titulară să mai fie completă din punctul acesta de vedere. Cele mai grele condiţii sunt în cazul trenurilor lungi de marfă pe secţii cu rampă mare. Ei bine nici măcar acestea nu mai sunt alimentate cu nisip.

Referitor la furtunele de 5 bari şi de 10 bari: acestea sunt denumite tehnic semiacuplări elastice si fac parte cele de 5 bari din conducta generală a trenului (folosită la alimentarea cu aer comprimat - 5 bari - a instalaţiei de frână a trenului şi la frânare), iar cele de 10 bari furnizează aer comprimat la 10 bari din conducta principală a locomotivei pentru diverse sevicii necesare trenului (la trenurile de călători: uşi, toalete, etc., iar la trenurile de marfă: uşi rabatabile automat, vagoane basculante, etc.).
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member
lovekomotive


Numarul mesajelor : 751
Varsta : 36
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 6377
Data de inscriere : 20/08/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 20:42

Multumesc de raspuns Ionut Smile In sfarsit am mai adaugat ceva la bagajul de informatii Very Happy Si ce curiozitate am pe moment, de ce se decupleaza disjunctorul locomotivei eletrice pe acele portiuni unde se impune lucrul acesta prin indicatoarele aferente? Ce se intampla in acele zone, parca neutre sunt denumite daca nu ma insel.
Sus In jos
FeroFan97

FeroFan97


Numarul mesajelor : 390
Varsta : 27
Localizare : Sfîntu Gheorghe
Reputatie : 5818
Data de inscriere : 06/02/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 20:46

biszakabel a scris:
La Sf Gheo nu exista asa ceva,o sa merg pe 6 oct Very Happy

Si nu fug 10 km la gara Laughing (5-pana gara,5 retur)
Sus In jos
The Legend
V.I.P Member
V.I.P Member
The Legend


Numarul mesajelor : 1115
Varsta : 30
Localizare : TIMISOARA SI ATAT!
Reputatie : 6448
Data de inscriere : 03/08/2010

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeMier 29 Sept 2010, 22:16

lovekomotive a scris:
Multumesc de raspuns Ionut Smile In sfarsit am mai adaugat ceva la bagajul de informatii Very Happy Si ce curiozitate am pe moment, de ce se decupleaza disjunctorul locomotivei eletrice pe acele portiuni unde se impune lucrul acesta prin indicatoarele aferente? Ce se intampla in acele zone, parca neutre sunt denumite daca nu ma insel.

Acelea sunt zone neutre situate intre doua zone de alimentare a firului unde in firul de contact nu este tensiune. si opreste ventilatia si toata aparatura electrica pentru ca firul sa nu se topeasca la trecerea pantografului prin zona fara curent(nu stiu exact ce fenomene se petrec atunci poate ne lamureste ionut) si automat ducand la pagube la pantograf si firul de contact
Sus In jos
ionut_te

ionut_te


Numarul mesajelor : 60
Varsta : 43
Localizare : Slatina
Reputatie : 5848
Data de inscriere : 26/01/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 30 Sept 2010, 11:28

Ştiţi foarte bne că alimentarea locomotivelor se face cu curent alternativ monofazat la tensiunea de 25kV şi frecvenţa de 50Hz. Ei bine acesta se obţine prin transformarea curentului alternativ trifazat cu tensiunea de 110kV (de obicei) şi care este luat din SEN (sistemul energetic naţional), dar pentru această transformare se foloseşte doar o fază din cele trei disponibile (una din faze şi nul care este legat la şină), ceea ce teoretic ar duce la dezechilibrarea SEN.

Pentru o încărcare uniformă a celor trei faze s-a adoptat soluţia transformării tuturor celor trei faze şi alimentarea succesivă a unor porţiuni de linie cu câte o fază (pentru exemplificare, să presupunem că 5km de linie sunt alimentaţi de faza R, următorii 5 vor fi alimentaţi din faza S, iar restul de 5 din faza T). Problemele care apar în această situaţie apar datorită defazajului de 120 de grade dintre două faze succesive şi care conduce la o tensiune de 43,3 kV între cele două faze (faceţi analogia cu tensiunea casnică de 230V care apare între una din faze - R, S sau T - şi nul, între două dintre cele trei faze fiind tensiunea de 400V).

Pentru a evita scurt-circuitul între două faze (43,3 kV bubuiţi nu ar fi un spectacol prea plăcut) la trecerea pantografului de pe o fază pe alta, s-a introdus o porţiune neutră de linie de contact (fără tensiune).

Acum vine şi partea cu deconectarea disjunctorului: Pe lângă faptul că locomotiva alimentată (cu disjunctorul conectat) chiar şi cu foarte puţini consumatori tot presupune nişte amperi "haliţi" din linia de contact care fac ceva efecte artistice la trecerea de pe fir alimentat pe unul nealimentat se mai întâmplă un fenomen şi mai periculos în locomotivă: regimul de curent întrerupt prin motoarele de tracţiune care este distructiv pentru colectoarele acestora (scânteieri, cerc de foc la colector, supratensiuni, etc.).
Acest fenomen se produce atunci când, în regim de tracţiune (curent prin MT), se produce întreruperea bruscă a acestui curent, aşa cum se poate întâmpla dacă mecanicul se află cu controlerul pe o treaptă oarecare de tracţiune şi uită să aducă controlerul pe 0, iar mai apoi să deconecteze.
Un alt fenomen periculos care se întâmplă la ruperea bruscă a curentului consumat de locomotivă (adică atunci când nu sunt oprite treptat toate serviciile şi deconectat disjunctorul) sunt perturbaţiile din linia de contact şi care se pot propaga mai departe de reţeaua CFR.

De aceea, de la un timp s-a introdus în substaţiile de tracţiune un sistem de monitorizare a modului în care o locomotivă trece printr-o zonă de deconectare. Acset sistem poate genera rapoarte ce pot ajunge la cei în măsură să ia decizii de penalizare a personalului de locomotivă.

Dacă mai există nelămuriri, răspund cu cea mai mare plăcere!


Ultima editare efectuata de catre ionut_te in Joi 30 Sept 2010, 13:49, editata de 1 ori
Sus In jos
lovekomotive
V.I.P Member
V.I.P Member
lovekomotive


Numarul mesajelor : 751
Varsta : 36
Localizare : Piatra Neamt
Reputatie : 6377
Data de inscriere : 20/08/2009

INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 30 Sept 2010, 13:01

Multumesc inca odata pt raspuns...lucrezi in domeniu de le cunosti asa bine? Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat





INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI   INTREBARI SI RASPUNSURI - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
INTREBARI SI RASPUNSURI
Sus 
Pagina 26 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: