Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 403 : Brasov - Intorsura Buzaului

In jos 
+42
riciu
Laurentiu Ciobanu
Adrian78
TVlad
impulsbv
ldh80
marius664
Maddox
Charger
Rarau
alliens
Vitosa
kog
cristy79
dan tm
impuls
aris86
mielutu zburator
MariusM
Andrey_tm
AndreiCFRBucuresti
Katalyn
Adirmvl
decward
Radu
M.I.C.I.
AlexandruC
DUAL
Czirjak Arpad
Nesebar
Marius Iulian
saint
vrabieionut
gica38
bogdan srl
IonutCFR2009
cristi CFR
FeroFan97
Ionutz
Vlad
COSTACHE MIHAIL
myster2008
46 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20634
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25578
Data de inscriere : 17/08/2011

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 9:21

Care poligon nu mai e în uz de mult...
De fapt, nici linia nu mai e în uz, dar măcar există ceva fizic din ea şi se poate repara, nu s-a pierdut terenul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 10:50

Din livretele din link-ul postat reiese ca VS este de 80 km/h intre Harman- Budila si de 65 km/h intre Budila si Intorsura Buzaului. Tot atata era si in 1990 ?

Budila a mai ramas HM, cu macazuri si linii (linie) abatute (abatuta) pe care s-ar putea face incrucisari de trenuri ?

Pe aceasta linie mai circula/mai circulau trenuri de marfa ?

La Budila si la Intorsura Buzaului instalatiile SBW si semnalele mecanice (semafoarele) mai sunt in functiune ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6893
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12294
Data de inscriere : 03/11/2010

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 10:52

Linia Avrig- Marsa era considerata cred cale ferata industriala si in 1990, deservind (in principal) si apartinand de fosta "Uzina mecanica Marsa". Cine a cumparat dupa 1990 aceasta uzina a cumparat cred si calea ferata industriala Avrig- Marsa.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20634
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25578
Data de inscriere : 17/08/2011

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 11:50

Nu a fost niciodată cale ferată industrială, întotdeauna a fost partea a infrastructurii publice. Acum vreo 30+ de ani avea inclusiv trenuri de călători.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9108
Reputatie : 13017
Data de inscriere : 16/07/2014

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 12:34

Mai sînt linii in situatia asta?logic populația nu are de unde sa stie ca o linie pe care de 40 de ani nu mai circula trenuri de călători este totusi a statului nu a fabricilor.

linia Mangalia -2 Mai a cui este?
linia Razboieni-Ocna Mures?
Ucea -Victoria
Reșita Sud -Flacara (uzinele )

si tot asa.
Sus In jos
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 13:08

ldh80 a scris:
Din livretele din link-ul postat reiese ca VS este de 80 km/h intre Harman- Budila si de 65 km/h intre Budila si Intorsura Buzaului. Tot atata era si in 1990 ?

Budila a mai ramas HM, cu macazuri si linii (linie) abatute (abatuta) pe care s-ar putea face incrucisari de trenuri ?

Pe aceasta linie mai circula/mai circulau trenuri de marfa ?

La Budila si la Intorsura Buzaului instalatiile SBW si semnalele mecanice (semafoarele) mai sunt in functiune ?

1988/1989:
Braşov - Hărman: 100km/h
Hărman - Întorsura Buzăului: 80 km/h(Când circulă cu LDE - 65 km/h)

1993/1994: idem
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
MariusM
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 2221
Varsta : 36
Localizare : Bucureşti
Reputatie : 8344
Data de inscriere : 27/08/2008

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 13:12

ldh80 a scris:
Linia Avrig- Marsa era considerata cred cale ferata industriala si in 1990, deservind (in principal) si apartinand de fosta "Uzina mecanica Marsa". Cine a cumparat dupa 1990 aceasta uzina a cumparat cred si calea ferata industriala Avrig- Marsa.

În 94/95 au circulat ultimele curse Sibiu - Avrig - Grupa 1 Mârşa, făcute cu 7 dimitroave trase de LDH. Din sezonul următor, au circulat strict pe ruta Sibiu-Avrig.
Sus In jos
http://mionulescu.blogspot.com
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18762
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24342
Data de inscriere : 05/10/2010

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeLun 12 Sept - 23:13

https://stiridinsursebuzau.ro/documentar-drumul-de-fier-brasov-buzau-un-vis-ramas-neimplinit/
Sus In jos
NIKU24




Numarul mesajelor : 207
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4422
Data de inscriere : 27/05/2013

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Prima calatorie   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeMar 20 Sept - 0:17

Am fost pentru prima data pe linia asta este frumoasa dar prea scurta,am fost dus cu 16 33 in care era plin chiar in picioare multi au coborit la Teliu,se merge cu maxim 50 km/h in putine zone media este de 30 km/h.
Sus In jos
NIKU24




Numarul mesajelor : 207
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4422
Data de inscriere : 27/05/2013

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeJoi 22 Sept - 23:56

Si pe noul pod se merge cu 20 km/h.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20634
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25578
Data de inscriere : 17/08/2011

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeVin 23 Sept - 2:11

Trebuie să se acumuleze tonajul pentru stabilizarea liniei.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 849
Data de inscriere : 04/08/2023

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeSam 9 Dec - 23:07

Iata-ma ajuns si pe aceasta linie cu o istorie foarte interesanta dar destul de putin cunoscuta, am sa incep cu o scurta descriere istorica.
Aceasta linie ferata urma sa fie "Transcarpatica" si sa uneasca doua orase importante, Brasov si Buzau din pacate finalizandu-se doar Brasov - Intorsura Buzaului (1922 - 1931) cat si Buzau - Nehoiu (1907 - 1909) , planurile pentru tronsonul final de legatura dintre Nehoiu si Intorsura au fost abandonate din cauza Razboiului (Al Doilea Razboi Mondial), in constructia sa s-au luat in calcul traficul feroviar intens cat si gabaritul pentru linie dubla si electrificata pentru tunele, respectiv viaducte. Totodata pe L403 este cel mai lung tunel feroviar din tara (4.3km) in constructia lui participand aproximativ 4000 de oameni, cat si un sat intreg!
Astazi 09.12.2023 am facut o calatorie pe relatia Brasov - Intorsura Buzaului si am sa va prezint starea actuala a acestei linii ferate:

Trenul care aveam sa il iau la plecare de la Brasov era R11393
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3110

Sectia este considerata de CFR neinteroperabila, asa ca singurul operator valabil este Regio Calatori:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3111
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3311
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3112

Odata ce a plecat trenul nu am ezitat sa pozez statiile cat si lucrarile de arta impresionante de pe aceasta linie!

Trenul a plecat fara intarziere din Brasov, deocamdata aflandu-se pe M400
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3113

Statia Harman. Cladirea pare a se afla intr-o conditie destul de buna.
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3114

Tot aici ne luam adio de la M400 si intram pe 403.
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3115

Intre Harman si Budila HCV nu prea am avut ce poze relieful fiind predominant campie.

In apropriere de Budila HCV este si podul cu acelasi nume care in anul 2018 s-a prabusit din cauza inundatiilor, dar spre surpinderea multor Pasionati inclusiv eu, si nu numai, podul a fost reconstruit. Pentru o linie secundara infundata sa fie reconstruit un pod mi se pare o premiera nationala. arul
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3116
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3117

Totodata intram si in statia Budila.
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3118
Incerc sa inteleg de ce macazul a fost refacut daca abatuta (linia 2) este inchisa...
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3119

Vedem si cladirea statiei, si linile 2 si 3 care sunt inchise:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3120
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3121

Ne continuam drumetia catre Intorsura Buzaului savurand niste peisaje superbe + sunetul de demaraj al motorului. Very Happy
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3123
Vedem si intrarea in primul tunel, nume pe care nu il stiu.
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3122
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3126
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3125
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3124
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3127
In indepartare vedem si urmatoarea oprire, Teliu.
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3128
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3129
Cum am m-ai zis, peisajul este unul de admirat:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3130
Nu trece mult timp si trenul franeaza din nou:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3131

In curba, identificam clar Viaductul Teliu:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3134
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3135
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3133

Ajungem si la penultima statie de pe aceasta sectie, Teliu:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3138
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3136
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3137

Cu pasii nu chiar repezi ne apropiem in final de cel mai lung tunel din tara:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3139
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3210
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3211

Vedem si lumina de la capatul tunelului:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3212

Oare acest tunel a fost vreodata iluminat?

Din simpla curiozitate am facut poze in tunel utilizand Blitz-ul aparatului:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3213
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3214

Dupa 5-10 minute ajungem si la capatul celuilalt portal:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3215
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3216

Vedem si semaforul mecanic prevestitor al statiei Intorusa Buzaului:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3217

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3218
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3219

Intrarea catre statie:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3220
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3220

Semaforul de iesire (Y) care este dezafectat:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3222

Finalul calatoriei:
403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Img_3310

Observatii: La intrarea in tunelul Teliu era o restrictie de 30km/h
La plecare de la Intorsura era m-ai aglomerat si experienta calatoriei s-a degradat intrucat era cazuri sociale (scuzati-mi expresia) si oameni bautii ce deranjau intreg vagonul.
Consider ca aceasta sectie merita mai mult!

Astept parerile voastre si sfaturi pentru a imbunatati calitatea continutului! 43380
Sus In jos
IonutFanRailway

IonutFanRailway


Numarul mesajelor : 325
Localizare : București
Reputatie : 849
Data de inscriere : 04/08/2023

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeSam 14 Sept - 10:19

Vin cu niste nelamuriri legate de aceasta linie:
Ar mai fi fost posibila continuarea constructiei pana la Nehoiasu in perioada comunista? Dar dublarea si electrificarea avand in vedere ca tunelurile cat si viaductele au fost facute din start sa aiba asa ceva.

Cea mai impresionanta lucrare a fost Tunelul teliu si lungimea sa cat si poate sustina linie dubla si electrificata.

Este interesant daca am fi avut legatura cu Buzaul pe aici si nu pe la Ploiesti.

Nu ar putea sa faca parte dintr-un coridor feroviar? Nu cunosc ce declivitate are linia asta.

Off topic: Recomand cu toata caldura o calatorie pe aceasta linie Smile. Intotdeauna am fost fascinat de linii cu lucrari de acest fel si care ar fi trebuit sa aiba un altfel de viitor.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitimeSam 14 Sept - 19:09

Prelungirea liniei catre Nehoiasu este imposibila la ora actuala din cauza barajului de la Siriu, este o treapta prea mare de trecut pe calea ferata. Iar cat timp ai trecerea de la Predeal prea aproape, e clar ca nu e nici un interes, Valea Prahovei fiind deja electrificata si datorita traficului de calatori.

Da, ar fi fost interesanta o trecere si pe aici; facand abstractie de Siriu, zic totusi ca aceasta linie nu ar fi depasit importanta Adjud-Siculeni; avand si Adjud-Siculeni deja electrificata, nu stiu daca s-ar fi electrificat si asta, cum nu s-a electrificat valea Oltului.
Sus In jos
Continut sponsorizat





403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Empty
MesajSubiect: Re: 403 : Brasov - Intorsura Buzaului   403 : Brasov - Intorsura Buzaului - Pagina 11 Icon_minitime

Sus In jos
 
403 : Brasov - Intorsura Buzaului
Sus 
Pagina 11 din 11Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 Subiecte similare
-
» Întorsura Buzăului (403)
» Intorsura Buzaului - Teliu
» Reportaje feroviare Adirmvl
» Mersul Trenurilor 2014-2015 Regiotrans
» Braşov (300)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-
Mergi direct la: