Iata-ma ajuns si pe aceasta linie cu o istorie foarte interesanta dar destul de putin cunoscuta, am sa incep cu o scurta descriere istorica.
Aceasta linie ferata urma sa fie "Transcarpatica" si sa uneasca doua orase importante, Brasov si Buzau din pacate finalizandu-se doar Brasov - Intorsura Buzaului (1922 - 1931) cat si Buzau - Nehoiu (1907 - 1909) , planurile pentru tronsonul final de legatura dintre Nehoiu si Intorsura au fost abandonate din cauza Razboiului (Al Doilea Razboi Mondial), in constructia sa s-au luat in calcul traficul feroviar intens cat si gabaritul pentru linie dubla si electrificata pentru tunele, respectiv viaducte. Totodata pe L403 este cel mai lung tunel feroviar din tara (4.3km) in constructia lui participand aproximativ 4000 de oameni, cat si un sat intreg!
Astazi 09.12.2023 am facut o calatorie pe relatia Brasov - Intorsura Buzaului si am sa va prezint starea actuala a acestei linii ferate:
Trenul care aveam sa il iau la plecare de la Brasov era R11393
Sectia este considerata de CFR neinteroperabila, asa ca singurul operator valabil este Regio Calatori:
Odata ce a plecat trenul nu am ezitat sa pozez statiile cat si lucrarile de arta impresionante de pe aceasta linie!
Trenul a plecat fara intarziere din Brasov, deocamdata aflandu-se pe M400
Statia Harman. Cladirea pare a se afla intr-o conditie destul de buna.
Tot aici ne luam adio de la M400 si intram pe 403.
Intre Harman si Budila HCV nu prea am avut ce poze relieful fiind predominant campie.
In apropriere de Budila HCV este si podul cu acelasi nume care in anul 2018 s-a prabusit din cauza inundatiilor, dar spre surpinderea multor Pasionati inclusiv eu, si nu numai, podul a fost reconstruit. Pentru o linie secundara infundata sa fie reconstruit un pod mi se pare o premiera nationala.
Totodata intram si in statia Budila.
Incerc sa inteleg de ce macazul a fost refacut daca abatuta (linia 2) este inchisa...
Vedem si cladirea statiei, si linile 2 si 3 care sunt inchise:
Ne continuam drumetia catre Intorsura Buzaului savurand niste peisaje superbe + sunetul de demaraj al motorului.
Vedem si intrarea in primul tunel, nume pe care nu il stiu.
In indepartare vedem si urmatoarea oprire, Teliu.
Cum am m-ai zis, peisajul este unul de admirat:
Nu trece mult timp si trenul franeaza din nou:
In curba, identificam clar Viaductul Teliu:
Ajungem si la penultima statie de pe aceasta sectie, Teliu:
Cu pasii nu chiar repezi ne apropiem in final de cel mai lung tunel din tara:
Vedem si lumina de la capatul tunelului:
Oare acest tunel a fost vreodata iluminat?
Din simpla curiozitate am facut poze in tunel utilizand Blitz-ul aparatului:
Dupa 5-10 minute ajungem si la capatul celuilalt portal:
Vedem si semaforul mecanic prevestitor al statiei Intorusa Buzaului:
Intrarea catre statie:
Semaforul de iesire (Y) care este dezafectat:
Finalul calatoriei:
Observatii: La intrarea in tunelul Teliu era o restrictie de 30km/h
La plecare de la Intorsura era m-ai aglomerat si experienta calatoriei s-a degradat intrucat era cazuri sociale (scuzati-mi expresia) si oameni bautii ce deranjau intreg vagonul.
Consider ca aceasta sectie merita mai mult!
Astept parerile voastre si sfaturi pentru a imbunatati calitatea continutului!