|
| Informatii generale despre RegioCalatori | |
|
+103Katalyn gabrielcr tcm florin29sv dan tm NicuS DPS alliens AndreiStefan impuls mielutu zburator M.I.C.I. vatmanul c o r v i n gvd Lumunita Stana phnegativ Cont.dezactivat Balto unguru22 brotybreaza cristy79 billy752-istu lifetec Radu Tudor razwy stefanb.steff cfr500 maris.constantin baiazid spiderpc Silviu Sintea ATM roseanu KOSTYK Andrey_tm alinx3330 Adirmvl Teodor andreiutzu Rarau nenuandrei popovici pety rich1974 Gaby005 boldalexandru AlexD Radu Razvan razvan - trenuri Dr2005 AndiCFR rizelgeorgel2004 mihaiuc Luna DUAL Razvan Tudor Vitosa buldozer2 Marius Iulian jionutz nelu_cfr Adrian78 LaSSeR clauadrian24 cont dezactivat . ceferistuldeserviciu Norbi M130 stegaru FeroFan97 bogdan srl saint stinky AMX 97-0548-4 alex.alexus.tm @ndrey dan ciprian Mihai-Aurel Nesebar gica38 MariusM ultras kristi kkk Vlad lovekomotive Caravelle_Zg zenox4500 srazvi EC cristi ar IonutCFR2009 cortexedge cristi CFR didinul Codrut1985 stakee orestte Lde 2100 COSTACHE MIHAIL Hurricane myster2008 107 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 09:03 | |
| Bucuresti-Constanta e linie de 160km/h si sunt trenuri IR care chiar circula cu viteza asta. In mod normal pentru linia asta nu ar trebui acceptate trenuri avand viteza maxima de doar 120km/h si rang de IR, ci doar trenuri regio.
Toata lumea ar trebui obligata sa puna pe sine material rulant compatibil cu performantele liniei, nu ceea ce face RT sau CFR Calatori (vezi Desiro de Tulcea). |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 11:35 | |
| Dar cu ce te-ncurcă pe tine că există trenuri IR apte de 120 km/h? Cam toate sezonierele de lung parcurs sunt limitate la 140 km/h pentru că au dormitoare și cușete, care-s apte doar de 140 km/h. RT-ul va câștiga, ca de obicei, prin prețurile practicate, nu prin viteza pe care o oferă. Anul trecut tot cu 120 mergea și a fost foarte ok. Decât să scoți materialul rulant apt de sub 120 km/h mai bine scoți vagoanele cu brocuri de pe marfare, că ălea-ți nenorocesc linia. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 11:51 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Dar cu ce te-ncurcă pe tine că există trenuri IR apte de 120 km/h? Cam toate sezonierele de lung parcurs sunt limitate la 140 km/h pentru că au dormitoare și cușete, care-s apte doar de 140 km/h. RT-ul va câștiga, ca de obicei, prin prețurile practicate, nu prin viteza pe care o oferă. Anul trecut tot cu 120 mergea și a fost foarte ok.
Decât să scoți materialul rulant apt de sub 120 km/h mai bine scoți vagoanele cu brocuri de pe marfare, că ălea-ți nenorocesc linia. Trenul Regiotrans format dintr-o fosta rama suburbana impinsa de o locomotiva, care se plimba acum 50 de ani prin jurul Parisului, si care scartaie si acum din toate incheieturile, nu are ce cauta pe o linie modernizata facand o trasa de sute de km. Concurenta trebuie sa fie decenta, nu bataie de joc pe motiv de bani putini. In Austria Westbahn concureaza OBB cu material rulant comparabil ca si calitate, aici avem un amarat de tren pe care tu il consideri ,,distrugator'' pentru CFR Calatori, desi cel din urma pune in circulatie peste 90% din trenurile care circula pe m800. A sustine un astfel de material rulant pe caile ferate romanesti este idem cu a sustine dubele pe curse auto de mediu si lung parcurs, daca tu crezi ca pretul este tot ceea ce conteaza pentru calator te inseli amarnic si ne jignesti la toti inteligenta... Ruta de tren Brasov-Bucuresti -Constanta nu e una de metrou. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 12:06 | |
| Repet, care e problema ta cu rama RT? Nu mai scârțâie așa rău, e chiar decentă, am mers cu ea anul trecut. Nu te obligă nimeni să mergi cu ea, și nu întârzie trenurile CFR că stau în spatele ramei care merge cu 120 km/h. De 20-49 ce-ai de zis când mergi cu ele 16 ore de la Iași la Timișoara? Alea-ți plac, sunt demne de secolul XXI? Pentru mulți călători, inclusiv pentru mine, prețul contează foarte mult. De ce crezi că aleg R 7001 (15 lei) în locul IR 1775, când la cel din urmă am 20-83 iar la 7001 21-80? |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8092 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 12:08 | |
| Bine acuma...Westbahn si-a cumparat rame Stadler KISS si care cu siguranta a facut un imprumut pentru a si le permite. Ba mai mult au extins comanda pentru inca cateva rame, informatia o stiu din railwaygazette.
RegioTrans daca vrea sa devina competitiv pentru secolul 21, trebuie sa depuna IMPREUNA CU CFR Calatori documentatia necesara pentru obtinerea de fonduri europene pentru achizitie de MR nou (pe modelul MAV START + GySEV). Insa am reticente in privinta utilizarii acelui MR nou,daca e cu utiliare de tren suburban si romanasii nostri le vor tranti la IR pentru ca-s lacomi si vor incasari mai mari pe termen scurt... _________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 12:12 | |
| Nu aveam nicio problema cu RT daca inloc de o rama suburbana foloseau niste vagoane decente pe post de material rulant. Ala nu e tren, sa fie clar, nu in Europa. Plus ca la +10 trase IR cate are CFR pe m800, ar fi trebuit sa vina si ei tot cu atatea pentru a numi treaba asta concurenta. De-asta linguselile la adresa acestui operator in acest caz le consider inoportune si cu iz de atac asupra altei companii. - mureseanu_976 a scris:
- Bine acuma...Westbahn si-a cumparat rame Stadler KISS si care cu siguranta a facut un imprumut pentru a si le permite.
Era doar un exemplu la indemana. Nu e vorba aici de material rulant nou, ci de ce pui pe sine pe distante medii sau lungi, puteau sa cumpere si ei niste vagoane second de la OBB si sa le reconditioneze, dar oamenii nu vor sa investesca, ci doar sa culeaga subventii. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 12:45 | |
| Regiotrans puteau cumpara vagoane secondhand ex QBB sau SBB apte de 160km/h dar arunca placinta ca ei fac transport social si profitul il plimba prin 3 societati ca sa nu plateasca nimic la stat |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 12:54 | |
| Avem linie de 160km/h, vine RT-ul si baga un tren care circula cu maxim 120km/h si fara oprire, si vin unii si ii pupa in dos ca ce servicii au ei si cum ii concureaza ei pe CFR Calatori cu tarifele lor de dubari. Tot forumul e plin de astfel de ineptii si laude la adresa unui operator privat, si care altfel nu ar avea loc sa opereze in nicio tara europeana cu principii si respect fata de cetatean.
Oameni buni lasati prosteala si mai aruncati un ochi la ce se intampla prin alte tari europene, dar nu aruncati cu noroi in operatorul de stat in detrimentul altuia ca nu tine ! Toata lumea s-a invatat in Romania sa faca afaceri fara bani, singurul operator privat respectabil este in acest moment Softrans, sa dea Domnul la cat mai multe rame electrice, sa le pastreze , sa nu le vanda, si sa opereze cu ele! |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 14:01 | |
| Lasa sa mai si vanda, ca nu strica sa dea de lucru unor oameni si sa aduca bani la buget. Problema e ca nu se prea pot baga la comenzi mai mari, din cate am inteles, ca nu au capacitate mare pentru a produce astfel de rame. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 15:31 | |
| - Adirmvl a scris:
- Lasa sa mai si vanda, ca nu strica sa dea de lucru unor oameni si sa aduca bani la buget. Problema e ca nu se prea pot baga la comenzi mai mari, din cate am inteles, ca nu au capacitate mare pentru a produce astfel de rame.
Au un produs nou si este nevoie de ceva timp sa vanda in Europa unde concurenta e acerba, iar costul produsului scade proportional cu numarul de comenzi. Deci indiferent de cat de bun ar fi produsul lor nu se pot pune cu Siemens sau Bombardier care pot onora un numar impresionant de comenzi de material rulant anual si la care aplica un discout multumitor. Singura sansa pentru Softronic ar fi sa deschida o fabrica in joint cu un nume important pentru extinderea productiei, si sa fabrice pe langa alte produse si un Hyperion imbunatatit, adica mai aproape calitativ de concurenta dar la low cost... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 17:42 | |
| Doar 10% din posesori de autoturisme calatoresc cu trenurile CFR CALATORI intre Bucuresti si Constanta. Daca era viteza maxima 200 km/h poate veneau mai multi. Iar tarifele la IR NU sunt mici. |
| | | gvd
Numarul mesajelor : 225 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4256 Data de inscriere : 13/01/2014
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 17:59 | |
| - baiazid a scris:
- Adirmvl a scris:
- Lasa sa mai si vanda, ca nu strica sa dea de lucru unor oameni si sa aduca bani la buget. Problema e ca nu se prea pot baga la comenzi mai mari, din cate am inteles, ca nu au capacitate mare pentru a produce astfel de rame.
Au un produs nou si este nevoie de ceva timp sa vanda in Europa unde concurenta e acerba, iar costul produsului scade proportional cu numarul de comenzi. Deci indiferent de cat de bun ar fi produsul lor nu se pot pune cu Siemens sau Bombardier care pot onora un numar impresionant de comenzi de material rulant anual si la care aplica un discout multumitor.
Singura sansa pentru Softronic ar fi sa deschida o fabrica in joint cu un nume important pentru extinderea productiei, si sa fabrice pe langa alte produse si un Hyperion imbunatatit, adica mai aproape calitativ de concurenta dar la low cost... Domnule Baiazid, cred ca la ritmul la care progreseaza in calitate si la capacitatea de productie a Chinei (vezi http://www.zf.ro/business-international/o-palma-peste-fata-data-nemtilor-de-la-siemens-14356573, vezi proiectul de rama electrica pt Macedonia, vezi ruta Guangzou - Hong Kong etc), CSR China va pune probleme oricarui producator si cred ca de aceea Softronic nu considera concurenta cu Siemens, Bombardier sau Alstom. Intelegem mandria nationala fata de a avea trenuri generatie 2000, ar fi interesant poate sa vedeti cat de fezabil este, va sugeram 2-3 calcule simple, datele fiind la indemana oricarui pasionat de transporturi feroviare care stie unde sa caute informatii relevante: 1. pretul EMU de tip Softrans declarat in presa a fi peste 20,000,0000 lei + dobanda totala pe o perioada de 10 ani adica vreo 22% este inca 5,000,000... 25,000,0000 lei. Pentru restul costurilor principale (TUI, energie electrica, salarii, revizii, costuri indirecte, etc) folositi date disponibile prin legi, statistic sau tehnic. Calculati costul mediu / km 2. Calculati veniturile / km pe baza unei incarcari medii pe care v-o pot da forumistii de pe traseu (probabil ptr 180 locuri capacitate o incarcare medie pe tot anul ar fi 80% adica 140 pe fiecare dintre segmentele buc-bv, buc-cv), folositiun bilet mediu de 20-22 de lei (30 fiind pe toata distanta unui segment) 3. Faceti calculul venituri - cheltuieli , impartiti si vedeti cum iese fata de compensatia medie de 22 lei / km in 2015 si aflati un profit mediu (oricum limitat prin compensatie la 3%) 4. Cautati apoi in presa economica o firma romaneasca care sa fi luat in ultimii ani un credit de 25,000,000 euro, suma minima ptr o flota decenta ptr o ruta de lung parcurs de 4-5 EMU. Nu uitati ca ar fi un credit pe minm 10 ani pentru un operator care are contract doar pe 4 ani si chiar in contractul pe 4 ani termenii se schimba anual in defavoarea lui. Desigur e cu titlu de exemplu calculul de mai sus, dar sa nu ne amagim ca putem compara ca si calitatea a transportului tari altminteri comparabile ca lungime de retea feroviar precum UK si RO: - la un bilet de 30 Lire Sterline in UK avem unul la distanta echivalenta in RO de 30 de lei (adica de 5 ori mai ieftin) - la 1,500,000,0000 calatori expediati in UK ( a crescut cu 50% de la liberalizarea reala din 2002) avem in RO vreo 75,000,000 calatori expediati (adica de 20 de ori mai putini) - 20 de operatori in UK, 4 in RO RT nu sustine ca este un operator perfect ci ca a adus idei si practici care in ultimii ani au dus la imbunatatirea vizibila a intregului sistem feroviar de calatori, mai de voie, mai de nevoie. Multumim tuturor pasionatilor care au incredere in sistemul feroviar, care judeca realist situatia si care ne dau idei despre cum am putea face lucrurile mai bine. Un lucru este clar: cu cat un operator creste, cu atat mai greu este a-si pastreze avantajele competitive care -l diferentiaza, fie ele umane, operationale sau tehnice Alt lucru este la fel de clar: cat timp transportul feroviar e compensat, daca statul doreste intr-adevar sa aibe un sistem flexibil, adaptat corect realitatilor economice, sociale, tehnice o poate face. Astfel de dorinte se materializeza intr0un Master Plan de Transporturi, aprobat de Parlament. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 20:45 | |
| - mureseanu_976 a scris:
- Bine acuma...Westbahn si-a cumparat rame Stadler KISS si care cu siguranta a facut un imprumut pentru a si le permite. Ba mai mult au extins comanda pentru inca cateva rame, informatia o stiu din railwaygazette.
Băncile din România nu prea finanţează materialul rulant de cale ferată.... nu au încredere că îşi pot recupera banii. De aia şi Softronicul, cu greu, a făcut un Hyperion cu Garanti Bank, a făcut RG la 462 009 cu Raiffeisen ş.a., a lucrat cu o groază de bănci. Dar Softronic produce şi vinde la export, ceea ce nu e cazul la Regiotrans. - baiazid a scris:
- Avem linie de 160km/h, vine RT-ul si baga un tren care circula cu maxim 120km/h si fara oprire, si vin unii si ii pupa in dos ca ce servicii au ei si cum ii concureaza ei pe CFR Calatori cu tarifele lor de dubari. Tot forumul e plin de astfel de ineptii si laude la adresa unui operator privat, si care altfel nu ar avea loc sa opereze in nicio tara europeana cu principii si respect fata de cetatean.
E o piaţă liberă, poate circula oricine atât timp cât îndeplineşte condiţiile legale (autorizare AFER, condiţiile minime de confort pt. călători, viteza medie mai mare sau egală cu o anumită valoare). Iar pe M800 circulă şi trenuri de marfă... care oricum nu pot circula prea repede din motive tehnice (degeaba mănâncă ceva cu polonicul ăia cu Master Planul că nu vrea CFR să dea trase de 120... păi nu vrea, că privatul vine cu tren la limita de tonaj şi cu 40 de vagoane, la care îţi trebuie frână cu acţiune înceată şi nu poţi să frânezi de la 120 la 0 în 1200m cât e distanţa între semnale). - Regiotrans a scris:
- Astfel de dorinte se materializeza intr0un Master Plan de Transporturi, aprobat de Parlament.
... şi care e o porcărie. V-o spune unul care a avut, ca sarcină de serviciu, să facă observaţii la el. Care nu au fost luate în calcul, deşi sunt vreo 40 de pagini. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 21:01 | |
| Dr2005 trasele de 120 s-ar da numai la trenurile de auto si transcontainere care au maxim 1400t In Ungaria se circula de la Sopron cu 100km/h la trenurile transcontainere chiar si cu 120 pe o portiune mica iar in Germania era o portiune si de 140km/h la trenurile auto Eu daca aveam putere de decizie limitam tonajul pe M800 la maximum 2000t plus instalatii de depistat osile incalzite sau vagoanele supratonate |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori Joi 11 Iun 2015, 21:21 | |
| - Regiotrans a scris:
- [
RT nu sustine ca este un operator perfect ci ca a adus idei si practici care in ultimii ani au dus la imbunatatirea vizibila a intregului sistem feroviar de calatori, mai de voie, mai de nevoie. Multumim tuturor pasionatilor care au incredere in sistemul feroviar, care judeca realist situatia si care ne dau idei despre cum am putea face lucrurile mai bine.
Domnule draga, singurul motiv pentru care Regiotrans se baga in transportul de distanta mediu, desi nu dispune de material rulant adecvat, este pentu a-si trece in CV si o astfel de experienta. Asta in cazul unei eventuale vanzari a companiei, bineinteles. Eu inca astept de la dvs seriozitate reala in ceea ce priveste concurenta in numar de trase si material rulant comparativ cu CFR Calatori pe rutele interoperabile. Nu cred ca sunt singurul care considera ca trenurile dvs la rang interregio sunt o gluma pentru transportul european feroviar. Am zis INTERREGIO, nu REGIO. Pe mine unul nu ma pacaliti.
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Joi 11 Iun 2015, 21:31, editata de 6 ori |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Informatii generale despre RegioCalatori | |
| |
| | | | Informatii generale despre RegioCalatori | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |