|
| Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
|
+64ciprian71 AeroX LanceR theblackstigx Simo1971 mielutu zburator CristianSM TonyCFR cfr500 3ERLY 19jimmy84 Katalyn DB Robert Norbi Nk11 Razvan Tudor Simply18 ako.ans Andrey_tm Adirmvl Katalin4653 Radu Tudor Dutzu Teodor ionutz85 allred AndiCFR AlexD traian 92Dragos Hurricane ravers75 Dr2005 060-EA078 kristi kkk R936 cristi ar get. Nesebar didinul Vitosa Adrian78 DUAL ATM AlexCta decward alinutz23 Marius Iulian kaan pannonia express bogdan srl FeroFan97 Zoly87 George33 vrabieionut PrisecaruFlorin razwy membru inactiv Ionutz didi COSTACHE MIHAIL mureseanu_976 tudor_vl Lde 2100 68 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razwy V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1524 Varsta : 29 Localizare : jud.Cluj com.Baciu Reputatie : 7498 Data de inscriere : 21/04/2009
| | | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13281 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 17:07 | |
| 20-76 48 printre cele mai reusite vagoane.. inca se fac trenurile ministeriale cu ele .. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 19:48 | |
| Am avut astazi timp in Ploiesti Sud si m-am uitat putin la garnitura formata din 20-76 care sta de ceva vreme trasa pe linie moarta , sunt multe vagoane 20-76 cu revizia expirata din 2008-2009 cu statii de domiciliu diferite (Craiova-Bucuresti-Cluj) ce au de gand cu ele , cat le mai tin acolo asa degeaba in contextul in care pe unele trenuri IR gasim confortul care il gasim si pe trenurile Regio adica vagoane 20-54 . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18766 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24347 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 19:57 | |
| Mai sunt si 21-47 20-50 20-57 cu revizii pana in 2012 si astea stau la gard dar noi mai modernizam 20-68 si 20-31 |
| | | R936
Numarul mesajelor : 214 Reputatie : 4937 Data de inscriere : 24/12/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 20:35 | |
| - karpaty a scris:
- Am avut astazi timp in Ploiesti Sud si m-am uitat putin la garnitura formata din 20-76 care sta de ceva vreme trasa pe linie moarta , sunt multe vagoane 20-76 cu revizia expirata din 2008-2009 cu statii de domiciliu diferite (Craiova-Bucuresti-Cluj) ce au de gand cu ele , cat le mai tin acolo asa degeaba in contextul in care pe unele trenuri IR gasim confortul care il gasim si pe trenurile Regio adica vagoane 20-54 .
20-54 sunt vagoane foarte bune, cu cate 6 locuri in compartiment si, mai important, COMPARTIMENTE! 20-76 nu e complet compartimentat, si nu e cu foarte mult deasupra vagoanelor 20-54/55. Din pacate, majoritatea 20-76urilor au fost retrase, probabil o sa le transforme in 20-83 sau o sa le tina la gard pana sunt bune de taiat. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13281 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 20:40 | |
| 20-31 sunt excelente pt Regio adi .. btw la intoarcere tot 974 a fost ) 20-76 sunt peste 20-55 oricum ai intoarceo.[punct]
Ultima editare efectuata de catre DUAL in Sam 21 Ian 2012, 20:41, editata de 1 ori |
| | | R936
Numarul mesajelor : 214 Reputatie : 4937 Data de inscriere : 24/12/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Sam 21 Ian 2012, 22:10 | |
| - adrian78 a scris:
- 20-83 provin din 20-50!!
la fel si 20-76. nu e greu sa "demolezi" cateva compartimente si sa pui alte usi la vagon. Din 20-76 poti scoate 20-83 mai usor decat din 20-50. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Dum 22 Ian 2012, 00:17 | |
| 20-76 nu vor fi nici taiate nici transformate plus ca sunt categoric superioare fata de 20-54/55 care acum sunt niste jeguri ce fac naveta pe trenurile Regio , sunt tinute acolo pana le vor face revizia numai ca eu am intrebat cat mai au de gand sa le tina acolo ca deja stau si de 2 ani unele din ele si e pacat de ele atata timp cat pe unele trenuri IR gasim confortul pe care il gasim si pe Regio numai ca la IR platim de ne ustura buzunarul , si asta e un motiv pentru care simplul calator nu alege trenul pentru ca e scump si are parte de vagoane 20-54/55 la trenurile de rang superior , una e sa ai un IR format din 20-76 si alta e sa fie format din 20-54 , eu unu nu as da bani la astfel de trenuri IR , prefer ori alt tren ori nu mai merg decat sa platesc foarte mult si sa beneficiez de conditiile pe care le pot avea la pret jumate la trenurile Regio . |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7659 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 23 Ian 2012, 09:02 | |
| Mai bine 20-54/55, bineinteles curate, la IR decat 20-49, oricare epoca. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5784 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 23 Ian 2012, 13:20 | |
| Sa nu uitam ca 20-49-200 are aer conditionat. Poate acum iarna nu intereseaza pe nimeni, dar intr-o zi torida de vara eu aleg fara sa ezit 20-49-200 |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 01:09 | |
| Asta e primul si cam singurul avantaj care il au 20-49 fata de 20-54, cel putin din punctul meu de vedere. E cazul, de asemenea, sa ne gandim ca la aparatia lor (1998 parca) 20-54 chiar aveau finisaje bune, au fost totusi rezistente in timp (mai mult decat ma asteptam personal, oricum) si nu e vina lor ca au ajuns niste cocini. Daca aveau AC si usi electrice de acces, plus o ingrijire mai decenta, puteau sa mai tina mult si bine existenta la IR. |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5660 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 02:09 | |
| 20-54 si 20-55 au fost niste vagoane foarte bune. Problema este, ca aceste vagoane se cam apropie de limita duratei lor de viata. La data modernizarii, tin minte si acum de la prezentarea lor din gara de Nord, impreuna cu celebrele GM 834/847, prima locomotiva seria 45, etc, cei de la Grivita, respectiv Remar Pascani, prezentau vagonul ca avand o durata de viata prelungita cu aproximativ 15 ani. Daca ne gandim din 1998-99 pana azi sunt deja 13-14 ani. Deja o parte a lor incepe sa dea semne de oboseala, prin oboseala metalului la sasiu, probleme la boghiuri, deci eu nu le mai dau mai mult de 5 ani de servici. Sa ne gandim in plus si ca n-au fost vagoane noi, ci s-au modernizat din vagoane seria 57 ( si cateva 47), chiar dintre seriile mai mici. Deci unele au fost fabricate acum mai bine de 40 de ani. Prea mult nu vor mai putea circula...
Au fost vagoane bune, ani de zile au prestat la rapide pe sezonierele Bucurestene vara. Sincer sa fiu si-au scos inzecit banii investiti. Insa modernizarea lor a venit mai mult ca o necesitate si ca o strategie de imagine la acea vreme. Fara acea modernizare nu stiu cine ar mai fi acceptat sa circule cu ele... |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 02:21 | |
| Mda, de partea asta uitasem, desi am vazut de multe ori ani de fabricatie 1965, 1967...eh, asta e. Comcomitent cu disparitia , in curand, a 20-47/57, 11-47, 21-47 (cotoarbele, cum le spunea cineva pe forum) cred ca putem trage linie cu vagoanele copilariei, vor ramane doar automotoarele ca istorie rulanta. In fine, cat or mai circula si alea. Cred ca pe 20-57 clasice, ghilotinele, o sa le regret cel mai mult.
Oricum aparitia lui 20-55 e practic prima modernizare masiva a parcului CFR, cam prima manevra masiva in ridicare a calitatii vagoanelor de multi ani. Inainte de ele, fusesera doar picaturi intr-un ocean - putinele AVA 200 Corail si 21-80 nu au ajuns CFR-ului nici pe o masea. Iar, mai in trecut, urmatoarea mare modernizare o putem considera cea din 1984, cand au aparut 20-50 si 26-26.
Dar, in fine, divagam. 20-76-le astea nu sunt in conditia actuala a 20-55. Anul de fabricatie poate fi identificat cu destula precizie ca 1984...1985...1986, deci nu sunt chiar asa de vechi. Si daca doar o revizie le impiedica sa circule iar (deci daca nu le trebuie chestii mai complexe in reconstructia lor), atunci nu imi ramane decat sa ma mir - inca o data - de obtuzitatea anumitor factori de decizie din Dinicu Golescu. Vagon care nu s-a amortizat integral (din cate stiam amortizarea integrala e pe la 30 de ani), basca o reconstructie acum cativa ani, care si aia a mancat ceva banet- si stau sa rugineasca...? |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5660 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 02:37 | |
| Pai da, CFR-ul de vreo 10 ani incoace e doldora de vagoane ca lumea care zac prin revizii in timp ce tot felul de daramaturi carpite,gen 20-49 ruleaza pe trenuri cu pretenii. Sa fim seriosi, 20-49 este o carpeala, sau ma rog ceea ce s-a vrut a fi o continuare a proiectului de modernizare a vagoanelor seria 54 si 55, doar ca a esuat lamentabil dintr-un motiv tembel : calitatea execuiei. Desigur, only in Romania. Arata frumos de afara, arata atragator si inauntru, insa in estenta vagonul este o MIZERIE. Nu ca n-ar fi fost si inainte de modernizare. Culmea, provin din cele mai distruse vagoane seria 47 care se puteau gasi in conservare. Anul trecut taiau baietii de zor la vagoane seria 57, cu carcase INTACTE, si chiar 47 care aratau impecabil (au fost si astfel de cazuri), in timp ce gunoaiele carora le bagai pumnul prin rugina le carau cu zecile la modernizare. Vagoanele seria 57 au fost niste vagoane exceptionale pe care si eu le regret enorm. Acele vagoane cred ca mi-au fascinat copilaria, tin minte si acum cand mergeam la Comanesti sau Oradea prin 1995-1996 si cat de bine aratau. Nu le-as fi dat pe 1 milion de 21-86 .Vagoanele standard Y, seria 50 au fost de asemenea vagoane foarte bune, importate din RDG in anii '80, care s-au folosit insa la fel de iubitor dupa 2000. Cele mai norocoase au fost modernizate in 2002 si s-au folosit la IC-uri, altele mai recent, insa foarte multe zac si acum abandonate, desi au o caroserie exceptionala ! Parerea mea ca seriile 50 si 57 au fost cele mai de calitate vagoane ale CFR. 21/11-47 nu sunt niste cotoarbe. Desigur, multii iluminati le catalogheaza asa, fara insa sa aibe nici macar putin habar de istoria lor. Vagoanele astea au facut istorie la CFR si sunt nemaipomenite pentru traficul de navetisti cu conditia unei modernizari cum trebuie. S-a incercat la cateva, si sper sa se continue. Nu trebuie sa iei in vorba tot felul de copii care fac tot felul de afirmatii. Pentru copii e de ajuns "delfinul" pozat in gara de nord la peron cu vagoane cat mai colorate si cat mai lucioase Pacat ca vagoane precum 20-76 au ajuns sa zaca. Cred ca au fost ultimele vagoane modernizate decent in Romania, inainte de amalgamul de scheme de vopsire care mai de care mai fanteziste si mai greu de descifrat. CFR-ul a ajuns ca o orga de lumini dpv al schemelor de culori. Daca pana nu demult, doar in cazul locomotivelor puteai afirma ca sunt sanse sa nu gasesti mai mult de trei la fel in tot parcul, nu departe e ziua cand si in cazul vagoanelor va fi exact la fel. 20-76 dupa parerea mea ar trebui utilizate la potential maxim, deoarece sunt abia la jumatatea perioadei de amortizare, si cred ca mai au kilometri buni de parcurs pana la "pensionare". Formarea catorva garnituri de IR din ele pe rute cat mai lungi, cred ca ar fi cea mai buna vocatie a acestor vagoane la ora actuala ! |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 02:54 | |
| Poi asta zic si eu. Pacat de asemenea vagoane sa nu li se dea sansa sa-si scoata banii. In fine, n-as zice ca sunt chiar la jumatatea vietii, as zice un pic mai mult, poate 3/4, dar orisicat... Cat despre 11/21-47: 11-47 n-am zis ca ar fi cotoarbe. Nu, dimpotriva, au fost comode la vremea lor. 21-47 insa, mai ales datorita intretinerii precare, dar si a renuntarii a diverse constructii care din fabrica mai aduceau o spoiala de asa-zis confort (masuta sub geam, comanda pentru ventilatoarele dintre geamuri, termostatul) au devenit chinu dracu', atunci cand mergi cu ele mai mult de o ora. Trage geamul, nu se inchide usa (cred ca is singurele vagoane la care usile de compartiment se mai deschid ca o usa de casa, nu prin glisare), banchete tari, inghesuite, curent, zornaiala rafturilor de bagaj, s.a.m.d. Da, trafic de navetisti, au facut istorie prin anii 80, corect, dar nu pot fi folosite pe mai mult. Plus ca: sunt construite, ca ani, dupa 20-57 (din cate am inteles, incepand cu 1972 -1974 incolo) dar , fie datorita calitatii executiei, sau a intretinerii, s.a.m.d par a fi mult mai vechi, ruginite, din punctul meu de vedere nedemne pentru un transport civilizat intr-o Europa din 2011 (exceptie linia 801). Coroborat cu lipsa de confort subliniata mai sus, mai exista doar doua variante pentru ele: 20-31 sau autogenul. Sau Congo, daca guvernul Belgiei isi mai face mila sa mai dea niste bani de modernizari. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
| |
| | | | Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |