|
| Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
|
+64ciprian71 AeroX LanceR theblackstigx Simo1971 mielutu zburator CristianSM TonyCFR cfr500 3ERLY 19jimmy84 Katalyn DB Robert Norbi Nk11 Razvan Tudor Simply18 ako.ans Andrey_tm Adirmvl Katalin4653 Radu Tudor Dutzu Teodor ionutz85 allred AndiCFR AlexD traian 92Dragos Hurricane ravers75 Dr2005 060-EA078 kristi kkk R936 cristi ar get. Nesebar didinul Vitosa Adrian78 DUAL ATM AlexCta decward alinutz23 Marius Iulian kaan pannonia express bogdan srl FeroFan97 Zoly87 George33 vrabieionut PrisecaruFlorin razwy membru inactiv Ionutz didi COSTACHE MIHAIL mureseanu_976 tudor_vl Lde 2100 68 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13281 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 03:34 | |
| Omiteti cel mai bun vagon al CFR care este 21-90 .Evident prin faptul ca nu a fost de productie proprie l-a facut un vagon bun pt motivul ca oamenii aia l au proiectat gandinduse la longevitate .. are atatia ani in serviciu si pe parcus de rute extraordinare gen Venetia/Viena Budapesta , km / zii cu duiumul .. vagoanele nu au zacut in revizie la conservare cum se intampla cu 20-76 care au circulat cativa ani pe IC si abea acum se fac cu ele IR urile de Galati sau anul trecut un accelerat ministerial de ploiesti. De ce zic ca e cel mai bun vagon ? Pentru ca la interior inca e intact din toate punctele de vedere,scaunele sunt originilalele in majoritatea cazurilor (cusute pe ici pe colo unde era nevoie),are AC in dotare standard lucru pe care nici nu l visam pe vremea aceea,sunt extraordinar de silentioase,dat fiind faptul ca sunt compartimentate si au franele pe disc,si suporta mod multiplu de alimentare fapt care le face apte UIC pt oricine .. Defapt lumea le desconsidera si considera mai presus un 20-49 jegos cu scaune infecte si inghesuite pt motivul ca are o amarata de priza ,dar cand colo te trage curentul pe la toate chederele cand stai langa geam.. Sa nu uitam ca 21-90 ul are scaune retractabile pe culoare care il facea ideal in cazul trenurilor aglomarate .. care acum din pacate sunt istorie pt CFR ... Prima data cand am mers cu aceste vagoane pe ruta CJ-Buc cu in 2001 cu tata lui IC 532 si am calatori cu acest vagon si mirosul m-a cucerit instant. @ dl Tofan .. 21-47 a fost bun pt navetisti pe vremea comunismului pt ca pe vremea aceea nu se impuneau conditii de calitate .. dar vagoanele sunt sub orice critica pt standarde de civilizatie chiar si in 89.Macar bine ca 20-31 a fost modernizat cu cap. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 05:17 | |
| 20-47 a fost bun pentru trenurile aglomerate, unde schimbul de călători trebuie să se facă rapid. Condiţii de calitate erau şi ,,pe vremuri", de fapt majoritatea instrucţiilor în vigoare la CFR sunt de atunci. Că uzinele reparatoare de material rulant au trecut de la SNCFR la CFR Călători şi apoi au fost privatizate pe mai nimic şi că ele lucrează cum lucrează e altă mâncare de peşte. Mă îndoiesc că execuţia vagoanelor 21-47/57 a fost mai ,,varză" decât cea a 20-47/57-urilor executate în aceeaşi perioada. _________________ :TTT:
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 07:49 | |
| Executia in sine nu cred ca a fost diferita, tot mecanicii aia probabil c-au montat piese si pe unul si pe altul. Au diferit insa conditiile de calitate/proiectare - gen cat de gros sa fie geamul, cat izolator sa aiba, cat burete in sezut, care e distanta de la picioare, s.a.m.d. Plus intretinerea. 21-47 au facut toata viata servici la personalele -naveta, unde "merge si asa". Daca nu cadeai prin podea si aveai geamuri (ma rog 95%) era suficient. 20-57 au fost pana mai recent in trenuri de rang superior, si tratate ca atare. Acum, cand ambele variante sunt aproape de sfarsit, diferentele astea se vad binisor... |
| | | 060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5660 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 09:29 | |
| 21-47 au fost si mai bune si mai proaste. Dupa '82 au cam dat-o de gard cu tabla pe la toate. Unele erau atat de distruse incat nici podea nu mai aveau prin unele locuri ! |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5525 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 17:54 | |
| Nu numai vagoanele 20-76 stau degeaba cu revizia expirata. Aproximativ 15 vagoane 20-49 serie mica statioaneaza in revizia de vagoane Iasi inca din decembrie, probabil fara revizie si ele! |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 18:06 | |
| Si la Cluj sunt cateva 20-49 cu revizia expirata . |
| | | Marius Iulian
Numarul mesajelor : 323 Varsta : 35 Localizare : Brasov / Galati Reputatie : 6289 Data de inscriere : 29/08/2008
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Mier 01 Feb 2012, 18:06 | |
| ...și aproximativ 7 vagoane din seria 20-83, și primele 3 din seria 19-83 sunt trase la gard din toamnă la Galați. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 01:49 | |
| Rog pe cineva care se pricepe foarte bine la vagoanele 19-76 si 20-76 sa imi spuna daca aceste vagoane au avut sau nu clima , este adevarat ca au doar sistem de incalzire si NU au sistem de racire ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20635 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25580 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 02:24 | |
| Au doar sistem de ventilaţie (destul de eficient, oricum), nu de climatizare, dar la modernizare s-a lăsat loc pentru a fi montată instalaţia de climatizare, dacă CFR va dori vreodată să se gândească la confortul călătorilor săi. Ţinând cont că majoritatea 20-76-urilor zac la gard, e clar că nu se va instala niciodată. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 02:25 | |
| Asa stiam si eu dar trebuia sa demonstrez cuiva acest raspuns . |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13281 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 02:27 | |
| - Dr2005 a scris:
- Au doar sistem de ventilaţie (destul de eficient, oricum), nu de climatizare, dar la modernizare s-a lăsat loc pentru a fi montată instalaţia de climatizare, dacă CFR va dori vreodată să se gândească la confortul călătorilor săi. Ţinând cont că majoritatea 20-76-urilor zac la gard, e clar că nu se va instala niciodată.
Si vrei sa zici ca nu a fost pe nici unul instalat clima ? Eu imi aduc aminte cand am calatori prima data cu IC 521 ca era foarte rece in ele.. Nu ma contrazic ,dar ceva dichisuri au avut pe ele.. pacat de buda ne-ecologica. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5784 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 08:24 | |
| Conetxt: in vara anului 2003 am facut oarecum naveta intre Brasov si Bucuresti cam o data pe saptamana. Imi aduc aminte ca era foarte cald afara, si in plus lucrarile intre Campina si Bucuresti nu erau finalizate, astfel ca trenul facea si 4 ore cu pauze prelungite in mijlocul campului, in bataia soarelui. Pe vremea aceea, trenul meu preferat era Dacia, unde ceream loc la vaganele "internationale" 4xx, care erau de tip 21-90, si care aveau aer conditionat, pentru ca cele 4 ore sa fie mai "racoroase".
Acum revenind la subiect: de mai multe ori am mersi si cu IC (de obicei Mihai Viteazu, care acum nu mai exista), atunci avand compunerea "revolutionara" cu 19,20 si 89-76.
Amintirea mea destul de sigura este ca la clasa a 2-a nu era aer conditionat (20-76), in schimb la clasa 1 (19-76) era o racoare nemaipomenita pe caldura din acea vara 2003. Deci din cate inteleg eu, 19-76 are AC, in timp ce 20-76 are doar sistem de ventilatie, dar aerul nu este "conditionat". |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6264 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 17:32 | |
| 19-76 Incalzire/ventilatie : sistem de ventilatie si incalzire automat electric cu climatizare automata sistem Faiveley controlat prin microprocesor; gaz de racire R134a cu impact ecologic redus; prize de aer sub sasiul vagonului si temperatura externa de functionare -32 pana la +55 de grade Celsius.
20-76 Incalzire/ventilatie : sistem de ventilatie si incalzire automat electric cu optiune pentru instalarea unei instalatii de climatizare automata sistem Faiveley
Ca fapt divers, parcursul anual al unui vagon din seria 19/20/89-76 era de 350.000 km/an iar durata minima zilnica de utilizare de 17 ore. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13281 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 19:38 | |
| Deci imi aduc aminte bine .. aveau sisteme de racire mai complexe decat o amarata de ventilatie .. IC 521 a fost primul tren IC in care am pus piciorul si am ramas placut surprins de designul vagonului,in special pe comp de sticla,dar tot cu 21-90 ul imi faceam veacul si pe atunci. Sa revenim la 20-76,si tinta propusa care nu cred ca e reala, ca pe vremea respectiva se spalau vagoanele si se facea o curatenie mai temeinica,nu ca acum o matura si gata e ca si nou. 350000/365 zile=958 km/zi , 958/ 17 ore/zi =>o medie zilnica de 56 km/h pentru 900 de km.. ori ele cand se intorceau stateau ceva in revizie si plecau abia a 2 zi.Deci tinta de 350.000 e un pic fake. Cred ca problema majora a acestui vagon a fost WC ul cu descarcare intre sine.
PS Am o suspiciune ascunsa asa , ca aceste vagoane vor ajunge la revizia Arad pentru regionala Arad.. 2 dintre 19-76 stiu ca au fost date Aradului pe cand 1824,avea ramura pentru Arad,dar cred ca au fost aduse inapoi la Bucuresti.Acum circula cateva 20-76 pe 1822,si poate ne spune cineva din ruta lui ce st. dom. au trecute pe ele.Cert e ca 20-49 ale Aradului sunt la Timisoara,iar 20-55 urile aduse de la TM circula pe personale la Simeria , mai nou Teius si cateva pe 1822,circulau inainte.Iar cateva au ramas pe regionala Cluj inca din anul trecut,iar acum circula pe SM+BM-Bucuresti Nord |
| | | Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6264 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 Lun 26 Mar 2012, 19:54 | |
| Acele cifre sunt date de Astra in fisa vagonului ca, caracteristici functionale ale vagonului. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
| |
| | | | Vagoane seria 19-76 si 20-76 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |