Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6223 Data de inscriere : 22/12/2012
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 01:13
Linia asta a fost electrificata? :shock:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 01:17
Linia asta nu a fost...
Stiu ca partidul voia ca in 2000 sa fie electrificate toate liniile din tara. Sint curios cand ar fi fost electrificata 205.
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 02:41
Daca era sa fie cum trebuia, 205 trebuia sa continuie pana la Targu Carbunesti, iar in acel caz da, ar fi fost electrificata. Insa, cum nu a continuat, nu cred ca ar fi fost. Ar fi fost ceva sa vedem EA-uri sau EC-uri pe la Cernisoara. Iar din cauza tonajului, ar fi avut limitare drastica de viteza.
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 11:49
adirmvl a scris:
Linia asta nu a fost...
Stiu ca partidul voia ca in 2000 sa fie electrificate toate liniile din tara. Sint curios cand ar fi fost electrificata 205.
Trebuia electrificata si Oravita-Anina? Trebuia contruit un nou model de locomotiva electrica... pt. razele alea de curbura?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 12:20
Da, mergeam la tara cu vagoane trase de bobica... Si acum poate cu rame electrice. Sau cu RIO, ca tot e RT pe 205. )
La Oravita-Anina nu m-am gandit...
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 12:26
Nu, 925 nu se merita electrificata. De ce ? In primul rand pentru ca nu era vreun real motiv. Nu se circula cu tonaj mare sa fie nevoie de locomotive mai puternice, nu erau atatia calatori incat sa formeze o garnitura din 6 - 7 vagone, iar pentru 2 vagoane nu se merita sa puna locomtiva electrica. Daca ar fi fost electrificata i-ar fi disparut naturaletea. O linie simpla va fi mereu mai frumoasa decat una electrificata, mai ales una veche si cu atata istorie. Iar, daca nu ma insel, tunelurile sunt construite in asa fel incat sa incapa garnitura fix, oare ar fi fost loc si de catenara si pantograf ? Dar cred ca nu se poate vorbi oricum de electrificare, cu putin timp in urma cei de la CFR vroiau sa o inchida, iar noi vorbim despre electrificarea ei.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 12:30
Ziceam de planurile PCR-ului, nu de faptul ca ar fi vorba acum de electrificare. Si da, e pacat si ca nu mai sunt aburoase pe linia aia, dar sa fie electrice... Dar hai ca o dam in off-topic.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 27 Ian 2013, 14:26
Dacă se dorea electrificarea liniei Oraviţa - Anina ar fi fost necesară refacerea tuturor tunelurilor de pe secţie (şi sunt cam multe), ceea ce ar fi constat enorm şi nu ar fi rentat nici măcar dacă s-ar fi cărat 100 de vagoane de cărbuni pe zi.
Apropo de linia aia, sunt curios dacă tunelurile s-ar încadra în gabaritul unei linii de tramvai (+ electrificarea de rigoare). Un tramvai se poate înscrie în curbe cu Rmin=20 m, deci nu ar fi avut probleme cu infrastructura, ba poate chiar ar fi putut circula măcar cu 40 - 50 km/h.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 02 Aug 2015, 10:58
In stadiu mai este linia asta? mai exista?
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 02 Aug 2015, 12:43
Dar nu a existat niciodata, dupa Alunu este un viaduct neterminat, apoi un tunel la fel care nu este terminat. Exista doar Babeni-Alunu si Carbunesti-Seciuri, legatura intre ele nu a fost finalizata niciodata. Daca mai traia Ceausescu acum circulam si pe Valcele-Rm.Valcea si pe Babeni-Carbunesti, eventual si pe Deva-Brad. Atunci de bine de rau asa cum era se misca ceva, de frica de ce era, cand se dadea un ordin asa se executa, acum Dumnezeu cu mila. Nu mai face nimeni nimic, iar daca se apuca de ceva dureaza o vesnicie.
_________________
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 02 Aug 2015, 14:40
karpaty, cind am intrebat am avut in minte linia Tirgu Carbunesti-Seciuri nu am fost atent ce topic am deschis sa intreb. Ma uitam pe wikimapia in zona si mi-am amintit ca a fost o linie electrificata din Tirgu Carbunesti.
Imbatrinesc si nu mai gindesc bine, poti sa stergi mesajele astea ultime daca vrei.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 02 Aug 2015, 14:57
A fost electrificata pana la Seciuri dar s-a scos electrificarea. Terenul este in continua miscare, liniile din gara au devenit valurile marii, putine mai sunt operabile si asta cu viteza mica. Linia e praf rau.
_________________
andreigeorge
Numarul mesajelor : 35 Varsta : 29 Localizare : Bucuresti Reputatie : 2057 Data de inscriere : 13/05/2019
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Mar 21 Mai 2019, 04:54
Aceasta reprezinta continuarea reportajului de pe topicul http://trenuletz.forumz.ro/t413p60-220-carbunesti-albeni-seciurile
Stiam dupa coordonatele GPS lasate de un coleg de-al nostru pe pagina anterioara de prezenta celor 3 tuneluri ce trebuiau sa gazduiasca linia de tren spre Alunu. Prin urmare, primul pe care l-am cautat a fost tunelul Dobrana care are doar un singur portal, deoarece nu a fost finalizat. Mi-a luat ceva sa gasesc drumul pana la el care apropo, este si el distrus si acoperit de vegetatie. In drum spre tunel, am dat de aceste segmente de inel pentru camasuirea galeriei. Se poate vedea ca acestea au foarte multi ani de cand au fost depozitate, martori fiind copacii care au crescut printre ei. https://flic.kr/p/2fTLfym https://flic.kr/p/2eLBZdu https://flic.kr/p/2fTLfrh
Am ajuns in cele din urma si la gura tunelului Dobrana. Ce am remarcat este ca nu mai exista acele bariere de beton ce se puteau observa in pozele mai vechi. Ma gandesc ca motivul pentru care au fost puse atunci a fost sa impiedice intrarea oamenilor in tunel, mai precis, furtul componentelor din scutul ce a ramas in abataj...asta daca a mai ramas ceva din el. In prima faza eram foarte hotarat si pregatit sa intru in el si sa merg pana in capat insa pe cat de mare mi-a fost curiozitatea de a vedea daca mai exista sau nu scutul, pe atat de mare mi-a fost si frica de a intra in tunel, odata ce am ajuns in dreptul lui. Recunosc ca am o fobie pentru intuneric si faptul ca eram singur m-a facut sa ma razgandesc sa mai intru...Insa curiozitatea tot nu s-a stins. https://flic.kr/p/2eLBYYb https://flic.kr/p/2fTLfiG https://flic.kr/p/2eLBZ39
Si un clip foarte scurt. Se poate observa ca statia Seciurile nu se mai vede din cauza vegetatiei. Cert este ca pana la statie era necesara amenajarea fie a unui rambleu destul de inalt, ceea ce ma face sa cred ca nu ar fi rezistat prea mult, fie amenajarea unui viaduct, deoarece la nici 20 de metri de tunel se casca o vale destul de mare.
Urmatorul tunel pe care urma sa-l vizitez era Seciurile. Am gasit drumul de acces pana la tunel, insa contrar imaginilor satelitare, acest drum nu mai poate fi parcurs cu masina deoarece si acesta este in aceeasi stare de degradare. Am inaintat pe jos cativa metri si am observat prezenta catorva segmente de inel de tunel dispuse pe marginea acestuia cu rol de sprijin. Nu am reusit sa ajung la gura tunelului deoarece se facuse deja destul de tarziu iar drumul pe jos necesita mult mai mult timp decat daca l-as fi parcurs cu masina.
Asa cum am mentionat pe celalat topic, as dori sa stiu daca exista oameni interesati sa faca o drumetie in care sa parcurgem cele 3 tunele (Dobrana, Seciurile si Rosia) dar sa vedem si celelalte elemente amenajate precum viaductul Alunu si restul terasamentului pana la statia Alunu.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Mier 29 Mai 2019, 15:42
Proiectul mai mare de dinainte de 1989 era pentru o linie mai directa de la Bucuresti la Targu-Jiu.
Aceste segmente construite (Babeni- Alunu, Seciurile- Targu Carbunesti) sau care erau in constructie sau urmau a fi construite (Valcele- Ram. Ramnicu Valcea Est, Alunu- Seciurile) urmau a intregi o linie mai directa Bucuresti- Targu Jiu.
Insa structura geologica a terenului si alunecarile de teren au pus mari probleme acestor linii.
andreigeorge
Numarul mesajelor : 35 Varsta : 29 Localizare : Bucuresti Reputatie : 2057 Data de inscriere : 13/05/2019
Subiect: Re: Alunu - Seciuri Dum 14 Iul 2019, 12:51
Ieri, având drum cu mașina de la Sibiu către București, am decis sa ma abat "puțin" de la drum și să văd o parte din lucrările de arta ale defunctei căi ferate nefinalizate Alunu - Seciurile. De data aceasta, am pornit dinspre Alunu și am început drumeția, cu mașina, pe terasamentul căii ferate. Bine, impropriu spus terasament, căci acesta și-a pierdut forma fizică inițială și a fost cam greu de intuit. Nu l-am putut parcurge în intregime, fiind cu o mașină care nu a fost proiectată pentru drumuri grele așa că am abandonat traseul oficial al liniei și am ajuns pe un alt drum la pilele viaductului Alunu.
Pot să spun că am fost sincer dezamăgit când am ajuns la fața locului. Dacă în pozele vechi de acum 10 ani vedeam un viaduct neterminat care avea doar pilele finalizate și niște tabliere montate provizoriu, acum, pe langă faptul că acele tabliere au dispărut (din ce am verificat pe google earth, acestea au fost scoase dupa 2012 și mă întreb de către cine) două dintre cele șapte pile s-au înclinat sesizabil către direcția nord, unde se află exploatarea minieră Alunu. Prin urmare, sunt convins că, ca și în alte cazuri în care casele oamenilor din zonă au fost afectate de alunecări de teren cauzate de mina Alunu, și pilele acestui viadcut au fost afectate de aceeași exploatare. Și asta se datorează faptului că excavatoarele au ajuns cu săpăturile la câțiva metri de acest viaduct. În poze se poate observa cât de gravă este situația și faptul că acest viaduct este 100% compromis; nu se mai poate face nimic din el. https://flic.kr/p/2gyhmzF https://flic.kr/p/2gyhNZq https://flic.kr/p/2gyhPED https://flic.kr/p/2gyhmMp
Aici se poate vedea mai detaliat cum pământul a fugit de sub baza pilelor.
Și o biată betonieră care mai mult ca sigur a participat la construcția viaductului dar care nu a mai apucat să-și evacueze conținutul. https://flic.kr/p/2gyhmdy Îmi pare rău că nu am urcat pe deal să fac o fotografie de la nivelul superior al pilelor pentru a avea o imagine de ansamblu, însa am ajuns destul de tarziu și am fost limitat de timp.