Cateva observatii legate de noul mers dupa ce am reusit sa studiez cartea la trei zile de la achizitie:
M200
Surprinde aparitia trenului 2101 cu plecare din Brasov in miezul noptii la 03.20 spre Sibiu format din desiro desii am citit pe undeva ca trenurile regio nu circula intre orele 24.00/00.00 si 04.00 dar...
Alt tren surpriza este introducerea trenului R2107 Brasov 16.00 Sibiu 19.34 cu mers sprinten (de tren IR) intre Fagaras si Sibiu dar am dedus pentru ce, detaseaza in Podu Olt desiro pentru Craiova tren 1725/12725
R 2026 pare copia (intr-o oarecare masura) fostului tren TFC 15000 intre Cluj Napoca si Simeria, intrebarea e: se formeaza in Cluj din garnitura sosita cu trenul 1823 ? ramane sa aflam din 15.12.2013.
A disparut IR1836 dar ii tine locul oarecum 3086 si 2307 intre Cluj si Simeria.
Alt tren noutate este R2102 Sibiu 3.10 Brasov 7.21.
2104 si 2110 trenuri noi intre Sibiu si Brasov.
M300
Surprinde modificarile aparute la trenurile de Slanic-Bucuresti si retur dar si introducerea trenului regiotrans Craiova-Brasov de dimineata iar returul de seara. Va fii perfect pentru cei cu veniturile medii pe distanta Bucuresti-Brasov, chiar neincapator in week-end. Chiar si seara pe returul de la Brasov. In lipsa trenurilor regio cfr-calatori merge si o plimbare la si de la munte cu "batzaitoarea" regiotransului...
Altceva se putea face cu 3023/3024, mergeau prelungite la Bucuresti si renuntat la ideea ca Depoul Ploiesti "baga si scoate" masinile la program si iesea ceva de genul 3023 Bucuresti Nord pl 4.00 Ploiesti Sud sos 4.51 pl 5.05 Brasov sos 7.39 iar seara 3024 Brasov pl (varianta imaginara) 19.21 Ploiesti Sud 21.53-22.05 Bucuresti Nord sos 22.55. Macar in week-end de s-ar aplica ar fii neincapator cel putin 3024. Dar, ma rog, eficientizarea...
M500
Placut surprins ca cineva a tinut cont de renumerotarea trenurilor regio pentru ca era o varza totala cel putin intre Bucuresti-Ploiesti Sud si retur. Totusi se mai puteau ordona si numerele trenurilor IR spre si de la Suceava.
Aparitia lui IR1661/1666 Bucuresti-Iasi si retur semn ca dimineata si seara actualele 10551/10561-10564/10554 aveau "cautare" doar pe acest segment.
Alte trenuri noi Regio 5023 si 5026, ultimul numai bun pentru chiulangii de la prima ora
Altceva ma intreb, cat de eficiente sunt IR1657/1658 pe segmentul Bacau-Bicaz si retur in detrimentul unor imaginare 5471/5472 prelungite Piatra Neamt-Bicaz si retur ? (astea sunt ramurele trenurilor 1651/1652).
Si tot la capitolul eficientizare de ce mai reintroduc trenurile IR Bucuresti pl 17.45 Ploiesti Sud sos 18.41 - pl 19.25 Bucuresti sos 20.20 si pentru cat timp? Si cat mai continua "japca" acestor trenuri IR ? Si care mai e rostul lui IR1553 cu 13 minute inaintea lui R5025 ? Doar ca sa-si duca ploiestenii EA-urile acasa si sa-si faca orele ?
M700
Stau si ma intreb daca au fost anulate unele trenuri pe motiv de nerentabilite, pentru ce le-au mai reintrodus? si pentru cat timp? Regio 7037-7039-7043-7038-7042-7046
TFC va avea succes cu trenul Galati-Bucuresti Nord si retur, bravo lor. Ma intreb unde il vor tine in Bucuresti, oare la Chitila?
Daca tot sunt la capitolul intrebari ma intreb oare preia Regionala Galati unele garnituri? adica ceva de genul 1670/1673 si 1672/1675 ? locomotivele la aceste trenuri vor fii GM-uri de Bucuresti sau Inde de Galati ?
Mai am o remarca privind eficientizarea traficului si materialului rulant. Ma bucur ca au renuntat la grupa Galati-Bucuresti atasata la actualul tren 1732. Pentru cei cu buzunarele doldora de bani vor exista variantele 1732/1650 cu schimb in Ploiesti Sud sau de ce nu cu 15062!. Seara au 15055 sau 1553 iar continuarea spre Galati cu IR 1731.
N-am sa comentez ce se intampla pe linia 702. E strigator la cer ce se intampla pe caile ferate din Romania!
M800
Trenuri destule atat in extra-sezon cat si in sezonul estival. Mai ales in sezonul estival intre Bucuresti si Constanta/Mangalia. Desii au ramas cam aceleasi goluri de trenuri intre anumite ore. Bine macar ca l-au lasat la vara pe 2802/2801 Mangalia-Sibiu si retur. Si tot din etajate va fii.
Surprinde totusi sageata Bucuresti-Tulcea-Bucuresti ca tren permanent cat si trenurile regio pe Medgidia-Tulcea-Medgidia care tot din automotoare desiro vor fii compuse. La capitolul reintroduceri trenuri apare IR1587 Bucuresti 17.00 Constanta 19.48, sa vedem cat rezista!
O singura necunoscuta am trenul regio 8015 pentru ce stationeaza atat de mult in Fetesti ? ataseaza ceva vagoane ? si de la ce tren sosit in Fetesti ?
M900
Nu renunta "astia" in ruptul capului la rangul de IR al trenurilor 1592 si 1593 care continua ca si in mersul actual la/de la Craiova (regio 9380 si 9387)
Foarte bine ca regio 2021 va fii tren permanent iar Companiei Softrans SRL ii doresc succes si realizarea altor rame electrice dar cu un aspect mult mai placut ochiului. Tot succes sper sa aibe si Regiotransul de seara si dimineata spre si de la Craiova.
Stau si ma intreb cum de pe anumite sectii pot circula trenuri regio la intervale mici intre ele gen 9302-9304, 9310-9312 iar pe altele nu ?!
Nu pot sa nu remarc modificarea mersului sezonierelor 1470/1480 cat si a permanentului IR 460.
M901
Aici nu s-a facut ordine in randul numerotarii trenurilor regio pe Bucuresti-Targoviste si retur. Poate de la mersul urmator. In privinta lui 9433 nu mai inteleg nimic, anul trecut in decembrie pleca la 4.20, ulterior a fost modificat sa plece la 3.55 iar din 15.12.2013 revine iar la vechea plecare 4.20
Surprinde modificarea plecarii cadentatelor pe Bucuresti Nord-Pitesti motivul fiind prelungirea timpilor de mers datorita lipsei de investitii in infrastructura cat si aparitia perechii regiotransului de dimineata cu doua AM-uri, unul de la Curtea de Arges atasat in Golesti la celalalt de la Parcul Kretulescu, idem si la intoarcere. Pot spune idem si seara desii acesta nu mai este tren noutate.
Au disparut sectiile 601, 803, 902 cat si golul de pe 701 dintre Slobozia Veche si Tandarei
macar daca ar fii lasat din pret sa vina privatii...