|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+101alexmorph3us Costin.B phnegativ mariushal nenuandrei Raduku09 cristi.florea.9085 ANDU2100HP c o r v i n cortexedge DAS 2011 Desiro256 cnusi buldozer2 seby1998 ionutz85 alexpopa Mushu apmatei Vale Spartan1948 Luna stefan_br raoul Balto BlueLight alex1987 FeroFan97 ALEXCFR Tomi13leu Dutzu spiderpc marius_catalin84 CalinPiatraNeamt get. user dezactivat... andreiutzu DPS Czirjak Arpad cristi ar TonyGFR billy752-istu riciu Fantaghiro cristy79 Rarau florin.lifticariu COSTACHE MIHAIL ionutz72 Caravelle_Zg allred cristi_tgv alinx3330 Katalin4653 Amiralul George Petre_IFTE MariusM Hurricane maris.constantin Vitosa cont dezactivat . redeme ldh80 @ndrey Ciprian NicuS TVlad vanchorusebulgaria Teodor AlexD Simply18 rich1974 lapsanszkitamas cardinal AndiCFR AndreiCFRbv Radu Tudor Cont dezactivat Adrian78 rizelgeorgel2004 Jhonyla cristi CFR Bobby_TM IonutCFR2009 cfr500 Dr2005 kristi kkk Razvan Tudor Andrey_tm unguru22 razvan - trenuri mureseanu_976 Norbi DUAL Adirmvl Nesebar mihaiuc Vlad decward valentina04 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 00:17 | |
| Se poate face reclamaţie la CFR Călători, dar precis o să zică - pe bună dreptate - că nu e vina lor, pentru că linia e a CFR S.A.. _________________ :TTT:
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 18:47 | |
| Ce risti daca te prind astia intr-un tren de marfa? Eu de exemplu, ma gindeam sa gasesc un vagon din seria G (gol, neincuiat) si sa merg cu el pina ma plictisesc, indiferent de destinatie. Era o scena in Terminus Paradis, Cafanu cu consoarta pe cimpuri intr-un vagon din asta tras de o fluieratoare... |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 18:56 | |
| Risti sa faci 24 de ore pentru 2 km ) Legal banuiesc ca intri neautorizat pe o proprietate privata. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 21:18 | |
| Mereu m-am gindit la un drum cu un tren de marfa.
Ce risti?
HG 203/1994 Art. 2 aliniat 8 . pătrunderea, staţionarea sau călătoria în trenuri de marfă, de lucru, de probă, speciale, trenuri-macara, pluguri de zăpadă, pe tendere, în vagoane de bagaje, de marfă, de poştă, de încălzit trenurile, în cabinele de conducere ale automotoarelor şi în drezine, fără legitimaţie de călătorie sau autorizaţie valabilă pe aceste trenuri sau vehicule;
Acuma pe bune intreb, de unde imi cumpar legitimatie de calatorie valabila in: trenuri de marfă, de lucru, de probă, speciale, trenuri-macara, pluguri de zăpadă, pe tendere, în vagoane de bagaje, de marfă, de poştă, de încălzit trenurile, în cabinele de conducere ale automotoarelor şi în drezine????
Ce este cu aceasta prevedere? tipic specialistilor de la CFR care au consiliat sau au initiat acest HG. De aceea acest aliniat nu apare pe saitul lor
http://www.cfrcalatori.ro/218 |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 21:43 | |
| - dan tm a scris:
Acuma pe bune intreb, de unde imi cumpar legitimatie de calatorie valabila in: trenuri de marfă, de lucru, de probă, speciale, trenuri-macara, pluguri de zăpadă, pe tendere, în vagoane de bagaje, de marfă, de poştă, de încălzit trenurile, în cabinele de conducere ale automotoarelor şi în drezine????
Ce este cu aceasta prevedere? tipic specialistilor de la CFR care au consiliat sau au initiat acest HG. De aceea acest aliniat nu apare pe saitul lor
http://www.cfrcalatori.ro/218 Pai in locurile mentionate de tine n-au voie decat persoanele autorizate. Eu mai jos iti scriu in cazul locomotivelor, dar si la restul se aplica cam la fel. - Citat :
- Art.20. (1) Accesul pe locomotiva aflată în incinta unei unităţi de tracţiune sau a unei staţii, este permis numai personalului cu atribuţii de control, precum si personalului care are ca sarcini de serviciu exploatarea, întreţinerea, repararea şi pregătirea pentru serviciu a locomotivei, în timpul programului său normal de lucru.
(2) În cabina de conducere a locomotivei care remorcă un tren sau care circulă ca tren, manevrează vehicule feroviare sau se deplasează izolată la şi de la tren, cu excepţia personalului de locomotivă aflat în serviciu, este permis accesul altor persoane numai dacă prezintă mecanicului documente care atestă că au acest drept şi se află în timpul serviciului, respectându-se următoarea ordine de prioritate: a) agenţii autorizaţi cu sarcini de pilotare a trenului/locomotivei, conform reglementărilor specifice în vigoare; b) membrii comisiei de autorizare a personalului de locomotivă, împreună cu personalul examinat în vederea autorizării; c) personalul cu sarcini de însoţire, instruire, îndrumare şi control a activităţii personalului de locomotivă; d) personalul cu sarcini de verificare a stării căii şi instalaţiilor aferente pe secţia de circulaţie pe care se remorcă trenul, respectiv în staţia unde se efectuează manevră; e) personalul tehnic de specialitate care efectuează probe sau recepţionează locomotiva după reparaţii, intervenţii, modernizări şi alte asemenea. (3) La urcarea în cabina de conducere, personalul prevăzut la aliniatul (2) prezintă mecanicului documentele care atestă dreptul de acces pe locomotivă şi înscrie în mod obligatoriu în foaia de parcurs a locomotivei: numele şi prenumele, funcţia, staţia unde a urcat în cabina de conducere şi staţia unde urmează să coboare.
Deci, chiar si daca intri in categoriile de mai sus, legal n-ai avea voie sa fii acolo decat in interes de serviciu. Iar despre legitimatia aia uite ce scrie in ordinul 31 din 28.08.2007. - Citat :
- D I S P O Z I Ţ I E
Art.1. În scopul aplicării unitare în cadrul SNTFM „CFR Marfă” SA a prevederilor „Instrucţiunilor pentru activitatea personalului de locomotivă în transportul feroviar nr.201” art.20, referitoare la accesul în cabina de conducere a locomotivelor SNTFM „CFR Marfă” SA, se consideră documente care atestă acest drept următoarele: a. Legitimaţia de acces pe locomotivă eliberată de CFR Marfă pentru personalul propriu; b. Legitimaţia de acces pe locomotivă eliberată de CFR Marfă pentru personal ce nu aparţine CFR Marfă; c. Document temporar de acces pe locomotivă eliberat de CFR Marfă pentru personal propriu sau ce nu aparţine de CFR Marfă; d. Legitimaţie specială de control şi inspecţie de stat sau alt document cu acest drept eliberat de Ministerul Transporturilor pentru personalul Autorităţii Feroviare Române; Art.2. Documentele prevăzute la art.1., permit accesul pe locomotivă şi în cabina de conducere a locomotivelor CFR Marfă care staţionează, remorcă un tren sau care circulă ca tren, manevrează vehicule feroviare sau se deplasează izolat la şi de la tren. Art.3. Documentele prevăzute la art.1 sunt personale, nominale şi netransmisibile. Art.4. În caz de pierdere, furt, distrugere a legitimaţiilor prevăzute la art.1 se vor putea emite altele în condiţiile ce au stat la baza emiterii iniţiale. Art.5. Documentele prevăzute la art.1 sunt valabile pe perioada pentru care au fost emise (în cazul celor temporare) şi în perioada anului calendaristic pentru care au fost eliberate, cât funcţia deţinătorului îi dă acest drept (în cazul legitimaţiilor de acces). Art.6. Funcţiile din cadrul SNTFM „CFR Marfă” SA pentru care vor fi eliberate legitimaţiile de acces pe locomotivă menţionate la art.1 sunt prevăzute în Anexa 1. Art.7. Modelele de legitimaţie de acces pe locomotivă sunt cele prezentate în Anexa 2, iar cele pentru acces temporar pe locomotivă este prezentat în Anexa 3. Art.8. Pentru documentele de la Art.1 punctele a, b, c mecanicul de locomotivă poate solicita după caz şi alt act doveditor al identităţii şi/sau funcţiei deţinătorului de legitimaţie sau document temporar de acces pe locomotivele CFR Marfă (autorizaţie, legitimaţie, CI, etc). Art.9. Pentru personalul din afara SNTFM „CFR Marfă” SA pot fi eliberate legitimaţiile prevăzute la art.1 numai pe bază de solicitare scrisă cu aprobarea Directorului General Adjunct CFR Marfă, Departamentul Producţie, în condiţiile art.5. Art.10. Documentele temporare de acces pe locomotivă se eliberează de CFR Marfă pentru personalul propriu sau nu astfel: În baza unei solicitări scrise; De către Serviciul Tracţiune din cadrul Sucursalei CFR Marfă pentru locomotivele ce circulă numai pe raza sucursalei; De către Serviciul Exploatare Locomotive din CFR Marfă pentru locomotive ce circulă pe raza mai multor sucursale. Art.11. În cadrul Serviciului Exploatare Locomotive va fi înfiinţat un registru unic în care vor fi înregistrate legitimaţiile de acces pe locomotivă eliberate şi documentele temporare de acces pe locomotivă indiferent de cine sunt eliberate. Art.12. Eliberarea documentelor de acces pe locomotivă (legitimaţii sau documente temporare) pentru personalul CFR Marfă şi SC „IRLU” SA din funcţiile nespecifice ramurii T se va produce numai după ce se va face dovada că a fost instruit privind normele de protecţia muncii specifice. Eliberarea documentelor de acces pe locomotivă (legitimaţii sau documente temporare) pentru tot personalul din afara CFR MARFĂ şi SC „IRLU” SA se va produce după ce se va face dovada că a fort instruit privind normele de protecţia muncii specifice, în ambele situaţii instruirea se va face numai într-o uitate a CFR MARFĂ. Art.13. În termen de 5 zile de la data semnării dispoziţiei Serviciului Exploatare Locomotive va aviza toate societăţile comerciale desprinse din fosta SNCFR şi SC „IRLU” SA în vederea comunicării datelor şi fotografiile personalului pentru care se doreşte acces pe locomotivele CFR Marfă. Art.14. În termen de 90 zile de la data semnării se va finaliza eliberarea legitimaţiilor de acces pe locomotivă. Art.15. Contravaloarea realizării legitimaţiilor de acces pe locomotivă va fi suportată de către CFR MARFĂ pentru salariaţii proprii şi de către societăţile solicitante pentru salariaţii proprii excepţie făcând CN „CFR” SA prevăzut în contractul de acces pe infrastructură care are dreptul de control şi acces pe locomotivă. Art.16. Direcţia Exploatare va urmării ducerea la îndeplinire a prezentei dispoziţii. Art.17. Prezenta dispoziţie va fi prelucrată cu tot personalul NTFM „CFR Marfă” SA care are sarcini de ducere la îndeplinire. Art.18. Anexa 1, Anexa 2 şi Anexa 3 fac parte integrantă din prezenta dispoziţie. Art.19. Prezenta dispoziţie va fi publicată în Buletinul Informativ „CFR Marfă” prin grija Serviciului Tehnic, Reglementări, Organizare şi a Serviciului Relaţii cu Mass – media.
Daca vrei neaparat sa mergi cu marfarul/locomotiva ori mergi la mecanic in gara si il rogi sa te ia, ori, mai simplu, mergi pana la seful de depou/tura de la cel mai apropiat depou de marfa si ii explici situatia. Si daca ai noroc sa dai peste un om de treaba (cum sunt totusi in multe unitati din tara) atunci te-ai facut cu o excursie. Sau, cred ca poti incerca si cea mai legala metoda posibila, si anume un mail la cfr marfa in care sa le explici situatia. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 21:48 | |
| Merci pentru lamuriri! Ma gindesc ce distractie ar iesi in birourile de la CFR Marfa cind ar citi emailul ala... |
| | | Ciprian
Numarul mesajelor : 116 Reputatie : 5293 Data de inscriere : 20/09/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 22:03 | |
| Are cineva detalii despre operatorul INTERREGIONAL CALATORI? Se pare ca are licenta de transport calatori... http://www.afer.ro/rom/olfr/documents/situatii_licente.html |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 22:22 | |
| Sint de acord cu cele prezentate de NicuS, insa Hotarirea de Guvern cred eu ca se aplica peste Ordinele alea.
Or HG nu discerne daca ai sau nu voie acolo doar cu autorizatie ci scrie negru pe alb ca iti trebuie legitimatie de calatorie SAU autorizatie de serviciu valabila la acel tren.
Unde legea nu distinge nici noi nu trebuie sa distigem
http://www.dreptonline.ro/resurse/expresii_latine_drept.php
http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/Ubi+lex+non+distinguit
Prin urmare ramine de vazut ce ar spune nu doar CFR Marfa ci toate entitatile desprinse din CFR daca cineva ar solicita un bilet pentru un plug de zapada? chiar se incumeta cineva?
Daca tot a venit vorba de lege, cum pot eu afla temeiul legal prin care se face supracontrolul in tren sau la urcarea in tren?
Legea distinge? instructia nu specifica faptul ca trenul este la dispozitia sefului de tren in mers si la dispozitia IDM in statii?
Ca sa controleze biletele supracontrolul nu trebuie sa aiba un ordin de deplasare, de serviciu sau cum s-o numi, in care sa scrie ca dl... avind functia de .... la .... se deplaseaza in data de .... la trenul ..... pentru a efectua control in baza ,,,, art.... lit.... Se legitimeaza cu.... ?
nu asa cum se face acuma vine orice terchea berchea se duce la seful de tren si purced la un control.
LEGAL el are dreptul sa controleze sau eu trebuie de fapt sa arat legitimatia de calatorie sefului de tren, acesta (seful trenului) fiind de fapt cel controlat?
tin minte cind navetam la liceu, prin 88-89 ca urcau tot felul de ceferiti care mergeau regie, pe sectie si uneori mai ziceu la partida, facem un control? facem ! mergeau prin tren si dupa 2-3 statii imparteau ciubucul.
Ce garantiei am eu ca astia care controleaza acuma au DREPTUL legal sa imi ceara biletul? De ani de zile intreb in stinga si in dreapta. Mai putin la specialistii de la CFR. |
| | | Norbi V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2636 Varsta : 31 Localizare : Bistrita Reputatie : 8669 Data de inscriere : 19/04/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 22:27 | |
| Numai atat stiu despre Interregional Calatori ca a fost infiintata in data de 13.06.2013 si are sediul in Cluj Napoca. |
| | | Ciprian
Numarul mesajelor : 116 Reputatie : 5293 Data de inscriere : 20/09/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 22:42 | |
| - Norbi a scris:
- Numai atat stiu despre Interregional Calatori ca a fost infiintata in data de 13.06.2013 si are sediul in Cluj Napoca.
Poate la urmatoarea licitatie o sa avem o surpriza si o sa vedem mai multe sectii inchiriate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 23 Sept 2013, 23:16 | |
| N-o fi juma' de Fulger firma aia? _________________ :TTT:
|
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 24 Sept 2013, 00:37 | |
| - dan tm a scris:
- Sint de acord cu cele prezentate de NicuS, insa Hotarirea de Guvern cred eu ca se aplica peste Ordinele alea.
Or HG nu discerne daca ai sau nu voie acolo doar cu autorizatie ci scrie negru pe alb ca iti trebuie legitimatie de calatorie SAU autorizatie de serviciu valabila la acel tren.
Unde legea nu distinge nici noi nu trebuie sa distigem
http://www.dreptonline.ro/resurse/expresii_latine_drept.php
http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/Ubi+lex+non+distinguit
Prin urmare ramine de vazut ce ar spune nu doar CFR Marfa ci toate entitatile desprinse din CFR daca cineva ar solicita un bilet pentru un plug de zapada? chiar se incumeta cineva?
Daca tot a venit vorba de lege, cum pot eu afla temeiul legal prin care se face supracontrolul in tren sau la urcarea in tren?
Legea distinge? instructia nu specifica faptul ca trenul este la dispozitia sefului de tren in mers si la dispozitia IDM in statii?
Ca sa controleze biletele supracontrolul nu trebuie sa aiba un ordin de deplasare, de serviciu sau cum s-o numi, in care sa scrie ca dl... avind functia de .... la .... se deplaseaza in data de .... la trenul ..... pentru a efectua control in baza ,,,, art.... lit.... Se legitimeaza cu.... ?
nu asa cum se face acuma vine orice terchea berchea se duce la seful de tren si purced la un control.
LEGAL el are dreptul sa controleze sau eu trebuie de fapt sa arat legitimatia de calatorie sefului de tren, acesta (seful trenului) fiind de fapt cel controlat?
tin minte cind navetam la liceu, prin 88-89 ca urcau tot felul de ceferiti care mergeau regie, pe sectie si uneori mai ziceu la partida, facem un control? facem ! mergeau prin tren si dupa 2-3 statii imparteau ciubucul.
Ce garantiei am eu ca astia care controleaza acuma au DREPTUL legal sa imi ceara biletul? De ani de zile intreb in stinga si in dreapta. Mai putin la specialistii de la CFR. In primul rand FARA autorizatie de functie/acces pe locomotiva/tip de locomotiva/program de control/insotire, nu prea ai ce cauta pe locomoitiva.automotor,asta spune cartea CFR-istului din capul trenului ,ca "mai este si aia de pe la urma, care ei stie multe, dar ei are locul lor"asta e legea, I 201 , privind acesul persoanelor pe locomoiva spune clar: toate persoanele care vor avea acces in cabina de conducere a locomotivei/automotorului vor prezenta mecanicului de locomotiva documentele care atesta acest drept si se vor trece in mod obligatoru in foaia de parcurs de la statia une au urcat i ncavina si pana la statia unde urmeaza sa coboare ! Trenul este la "dispozitia" sefului de tren in Lc si la dispozitia IDM in statii,dara si la dispozitia mecanicului de locomotiva,! Toate legitimatiile de calatori se elibereaza exclusiv numai pentru spatiile amenajata special pentru calatorie, nu pentru WPz.PZH, LDE LDH LE, LA, etc, toate acestea din urma necesita satisfacerea conditiei de autorizare ,examinare si verificare pentru tip/prestatie/ PSi ,SSm Su , asigurare si avizare , ,precum si accesul in timpul seviciului, si/sau doar in situatiile in care se pune in perisol SC ,a calatorilor si sau a marfurilor transportate /infrastructuri /vietii participantilor in mod direct sau indirect /implicati sau nu in desfasurarea activitaii feroviare ! Temeiul legal este dat de autorizatia de serviciu, programul de control ,ecuson/legitimatie de serviciul care trebuie prezentate /sau sa fie la vedere! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 24 Sept 2013, 17:16 | |
| @ndrei, sint convins ca ti-ai dat seama ca inteleg absurditatea aliniatului 8 din HG, am continuat discutia deoarece este o prevedere legala.
Cineva cu timp, chef si bani poate incerca sa faca uz de aceasta prevedere.
As putea sa spun ca este inca o mostra de competenta a specialistilor de la CFR care au dat acordul sau avizul sau consultanta pentru redactarea continutului acelei HG. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Sept 2013, 14:17 | |
| O intrebare: remiza CFR-Marfa din triajul Socola este numai cu cale larga sau si larga si normala ? |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mier 25 Sept 2013, 16:00 | |
| - ldh80 a scris:
- O intrebare: remiza CFR-Marfa din triajul Socola este numai cu cale larga sau si larga si normala ?
Și normală, și largă. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |