VESTI BUNE ! Linia va fi extinsa cu inca 1,5 km ! Aceasta va ajunge pana la Casa de Cultura din Argel. Cea mai mare problema ramane podul pozat de Vlad, care va fi reconstruit dar este costisitor, si administratia liniei face apel la donatii.
Daca cineva are posibilitatea de a dona, sa nu ezite, putem ajuta transportul feroviar turistic, si trai in prezent, nu doar in amintiri.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6960 Data de inscriere : 12/02/2009
26 decembrie 2013 -=- Călătorie cu cea mai veche mașinărie din județul Suceava Mocănița 762.209 creează atmosferă la Moldovița
Teatrul turistic care se întâmplă la Moldovița, de câțiva ani încoace, are ca personaje sute de turiști cu Nikoane și Canoane la gât, cu zeci de copii făcând valuri cu mâinile către localnicii curioși ieșiți pe la porțile învecinate cu calea ferată îngustă. Spun teatru pentru că organizatorul acestei piese desfășurată în câte 2-3 acte pe zi reușește să zâmbească și să arate că ”se poate, bre!” dacă se vrea!
Costernat de deciziile Ministerului de Transporturi, de Consiliului Județean Suceava sau de cine știe care celule birocratice cu rol decizional (din păcate) de a închide linia Vama – Moldovița, de a nu permite pasionatului de locomotive, Georg Hocevar, să pună (pe banii societății Calea Ferată Îngustă S.R.L.) o linie în plus între Mănăstirea Moldovița, monument UNESCO și localitatea Moldovița ca să aducă turiștii de la Mănăstirea Moldovița spre Argel și poate mai departe în Obcina Curmăturii spre izvoarele râului Moldova.
Valea râului Moldovița și Mocănița ”Huțulca”
Patru vagoane de călători fericiți
În anii trecuți, Mocănița se oprea mai repede după plecarea din Moldovița, dar anul acesta s-a inaugurat podul de cale ferată de peste râul Moldovița în lungime de 30 de metri. Asta ca să vedeți câtă dorință există ca să construiești ceva într-un loc unde autoritățile nu fac decât loc ”regelui asfalt”, ba dând cu bitum chiar peste șinele ferate de la trecerile la nivel cu calea ferată.
Și că tot am zis că a fost teatru turistic, i-am promis soției mele că o plimb cu Mocănița… așa, ca un mic cadou din partea unui pasionat feroviar. Măcar atât să înțeleagă și ea din pasiunea mea (femeile măritate cu oameni care lucrează în domeniul feroviar știu despre ce vorbesc). Eh și ce să vezi, pe la ora 15 locomotiva 762.209 abia a ajuns de la Argel în Depoul de la Moldovița, îi curgea apă pe la toate încheieturile și abia mai avea vlagă să se țină pe picioare. Domnul ”șef de gară” de acolo ne-a zis că ”Nu se mai circulă, vă dăm banii înapoi.” Doamne ferește, nu e vina nimănui că Mocănița s-a stricat. Ce poți să-i mai ceri unei locomotive fabricată în 1912 și care cine știe câte sute de mii de kilometri a colindat pe ecartamentul de 760 de milimetri. Dar… așa ca fapt divers… eu am venit de la 80 de kilometri, dar sunt alții care vin de la 800 sau chiar și mai mult. Dar dacă banii sunt puțini și nu există fonduri suficiente pentru reparații, îmbunătățiri, condiții?
Turism bucovinean
Locomotiva cu aburi 762.209 la Depoul din Moldovița
Reportajele difuzate pe DigiTV au prezentat 100 și ceva de turiști mai norocoși. Au plecat cu trenul încă de la 11 spre Argel. Ori noi am ajuns pe la 13, pliantul cu Mocănița promitea încă o plimbare după ora 13. Până la urmă, am rămas cu satisfacția că măcar am fotografiat o mașinărie încă în funcțiune, poate cea mai veche mașinărie (fie ea pe aburi sau nu) de pe raza județului Suceava.
Date oficiale de contact:
http://www.cfi.ro/index.php?p=1_12
(004) 0754.055.630
office[arond]cfi.ro
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6800 Data de inscriere : 21/02/2010
Subiect: Re: CFF Moldovita - Argel Dum 29 Mar 2015, 14:34