Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia

In jos 
AutorMesaj
KQQ

KQQ


Numarul mesajelor : 366
Reputatie : 6007
Data de inscriere : 21/06/2009

Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia Empty
MesajSubiect: Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia   Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia Icon_minitimeLun 29 Iul 2013, 01:02

Să luăm cazul vagoanelor A10. Unele dintre acestea sunt dotate cu minibar, altele nu. Cele cu minibar ar fi trebuit să primească seria 85-91:

Citat :
Vagoane cu locuri și vagoane cușetă, de toate clasele, cu zonă de bar sau bufet

Şi, totuşi, atât cele cu minibar cât şi cele fără au primit aceeaşi seria: 10-91, deci, ca un vagon obişnuit cu 10 compartimente sau echivalentul acestora:
Citat :
10 compartimente pe coridor sau spațiu deschis, echivalent, cu un culoar central

De ce? Probabil fiindcă nu apare precizarea expresă ca vagonul să nu aibă dotări speciale. De exemplu, dacă pentru numărul 10 s-ar fi spus: 10 compartimente pe coridor sau spațiu deschis, echivalent, cu un culoar central fără nicio dotare specială, atunci ar fi fost cât se poate de clară încadrarea subseriei 10-91 0xx ca 85-91.

În germania a circulat un vagon înseriat ca 22-34. Modernizat la Griviţa, a fost expus ca 32-76 pentru ca, ulterior, să fie încadrat seriei colectoare 84, devenind 84-76. Din punctul meu de vedere, este cel puţin interesant să ai un vagon, să îl  prezinţi la expoziţie cu o serie normală iar când îl introduci în trafic să îi dai seria generică pentru vagoanele cu dotări speciale, adică 84. Exemple ar fi:
B10meeb: 20-76, apoi 84-87
Bdeem: 22-96 (048), apoi 84-96
83-76 e un caz (nu singurul) unde se atribuie o serie rezervată. Cum e posibil? Probabil datorită nespecificării "destinatarului". Adică cui îi e rezervată seria. Din câte am vîzut, 83-76 nu diferă foarte mult de 22-76. Ca şi la 84-96, locul pentru biciclete e considerat... compartimentul 1, da nu am văzut rasele pentru schiuri, cum e la 84-96. Primul compartiment propriu-zis e 2.

AMpmeeh. Fost 22-34 în Germania, a devenit, după modernizare, 32-76, deşi litera "h" indică o dotare specială (asta dacă e corect marcajul literal). Unde a intrat după ce a fost prezentat cu seria normală 32-76? La seria colectoare 84. Tot ce vrei şi nu vrei intră acolo? De ce? Deoarece definirea seriei respective:
Citat :
Vehicule cu locuri, de toate clasele, cu spații speciale, de ex. spațiu de joacă pentru copii

permite treaba asta. Practic, poţi băga cam tot ce are dotări speciale atât la seria 84, cât şi la 89, cu precizarea că, la 89 sunt, totuşi, unele precizări:
Citat :
Alte vagoane speciale (conferință, discotecă, bar, cinematograf, videotecă, vagoane-ambulanță)
Deci, B6-le poate intra la 89, cum e, de altfel, înmatriculat, poate intra la 85:
Citat :
Vagoane cu locuri și vagoane cușetă, de toate clasele, cu zonă de bar sau bufet
, la 84 (ca vagon cu dotări speciale) la 28 sau chiar la 27 ţinând cont că seria 27 e rezervată fără a specifica pentru ce anume. În Germania, există etajate cu locuri pentru biciclete înmatriculate ca 25-04:
Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia Dsci0012nu54
Sursa: www.drehscheiben-foren.de
deşi directiva spune că 25 e rezervată doar etajatelor aparţinând OSJD

Mie, ca om căruia îi plac clasificările, observ, pe de o parte rigoare, pe de altă parte, o anumită largheţe în ceea ce priveşte înserierea vagoanelor de călători tocmai datorită faptului că a nu preciza un lucru nu înseamnă a-l interzice. Exemplul clar: treaba de prost gust făcută de cei de la Astra când au atribuit unui vagon restaurant seria 84. Urât, dar corect. Bagi vagonul restaurant la grămadă cu cele pentru biciclete şi cele pentru persoane cu dizabilităţi. Oare şi în străinătate apar asemenea ciudăţenii?
Sus In jos
 
Neprecizarea unui lucru nu înseamnă interdicţia acestuia
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» 408 : Targu Mures - Baile Sovata (linie ingusta)
» Informaţii generale
» 703 : Galati - Targu Bujor - Barlad
» IR 1015 „SARATOV”: Saratov - Ungheni - Bucuresti Nord - Ruse - Varna
» Lucruri negative (-) la CFR !!! (1)

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: