|
| Tulcea Oras | |
|
+8mielutu zburator ldh80 Nesebar Dr2005 AndreiStefan spiderpc Razvan Tudor Adirmvl 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mar Apr 30, 2024 10:48 pm | |
| In contextul acelui proiect de echiparea a tuturor statiilor si HM-urilor de pe linia 804 cu instalatii CE, tinand cont de configuratia statiei Tulcea-Oras (o configuratie mai deosebita), echiparea statiei Tulcea-Oras cu instalatie CE ar cuprinde/ar trebui sa cuprinda si urmatoarele aspecte: -Desfiintarea acelui macaz din linia curenta din apropierea barierei cu strada Isaccei (liniile industriale care se ramifica din acel macaz oricum nu mai sunt utilizate de foarte mult timp), fapt care ar permite mutarea semnalului prevestitor si al semnalului de intrare al statiei Tulcea-Oras mai aproape de intrarea in statie- semnalul de intrare al statiei Tulcea-Oras ar fi, in acest caz, aproximativ in locul in care linia curenta face curba din dreptul remizei de locomotive; -Centralizarea electronica a unui numar de 19 macazuri simple, doua TDJ-uri si 7 saboti de deraiere. Aici am inclus si macazurile din zona "grupei de marfa" (cele 6 linii paralele cu strada Dumitru Ivanov) si sabotii de deraiere de pe liniile care duc spre: remiza, fostul post revizie vagoane calatori si sabotii de deraiere de pe cele doua linii industriale care traverseaza strada Dumitru Ivanov. -Transformarea barierei manuale de la pasajul cu strada Dumitru Ivanov in bariera automata (instalatie BAT cu bariere) -Montarea unui semnal luminos de iesire de grup, semnal care sa deserveasca toate cele 4 linii din "grupa de calatori". -Montarea unui numar de 29 semnale luminoase de manevra -3 opritori iluminati electric (in incinta statiei) -Montarea de sistem CELS (control electric al starii de liber/ocupat al liniei) la toate cele 4 linii de primiri-expedieri din "grupa de calatori". -La cele 6 linii din "grupa de marfa", nefiind linii de primiri-expedieri (sunt/erau linii de manevra si de garare) nu este necesara montarea de sistem CELS. Acolo doar sectiunile de macaz si sectiunile aferente unor semnale luminoase de manevra ar trebui controlate electric. -Mutarea biroului de miscare si montarea aparaturii instalatiei CE in cladirea de calatori a statiei, unde este loc destul pentru acest lucru! Mutarea biroului de miscare in cladirea de calatori a statiei ar duce si la realizarea unor conditii mai bune de munca si pentru IDM- ar fi mult mai usor pentru IDM sa ajunga la cladirea de calatori a statiei decat lla cladirea mica de la pasajul cu strada Dumitru Ivanov (unde se afla in prezent biroul de miscare). Destinatia liniilor din statia Tulcea-Oras era/ar fi: -4 linii de primiri-expedieri; -6 linii de manevra si de garare vagoane marfa ("grupa de marfa") -Doua linii tehnice pentru fostul "post revizie vagoane calatori" -6 linii in incinta remizei de locomotive -Doua linii industriale racordate la statie (pentru portul comercial si pentru Frigorifer). Atasez si o schita facuta pe calculator - cum ar arata aproximativ monitorul pentru o eventuala instalatie CE a statiei Tulcea-Oras (schita facuta cu ajutorul fotografiilor pe care le-am gasit disponibile cu monitoarele unor instalatii CE): *Cu verde am marcat linii libere dar la care s-a executat un parcurs de primire, cu galben am marcat linii si sectiuni libere, cu rosu am marcat linie ocupata si cu alb am marcat acele linii care sunt numai reprezentate grafic dar care nu sunt controlate electric (dpdv al starii de liber/ocupat). *Numerotarea macazurilor le-am facut dupa cele cateva poze cu statia Tulcea-Oras in care se pot distinge numerele macazurilor. Neavand o schita oficiala a statiei (cu numerotarea tuturor macazurilor care existau in 1990) le-am numerotat in mod logic. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 3:55 pm | |
| Înafară de liniile din gară, restul liniilor din grupa de mărfuri grupa de călători remiza de locomotive nu mai sunt folosite de mult. Cum ajunge trenul in gară locomotiva dă împrejur și rămâne pe tren în gară. Partida M și C ia odihna în niște camere aflate în clădirea staţiei. Dar ar fi fost interesant de aflat dacă spuneai și cât ar fi costat lucrarea de care zici. Și mai întreb eu pentru ce ptr 3 trenuri vara 2 în restul anului. Alumină nu mai cară. Dar mie îmi place la tine că habarn n-ai dar turui crezând că dacă spui tu autoritățile vor face ce spui tu PS vezi că în perioada asta trenurile sunt făcute o zi cu automotor desiro o zi cu 060DA + 1 vagon etajat. Sigur nu ști de ce a fost trimis desiro acolo. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 7:52 pm | |
| Tot e bine ca ai gazit o metoda sa desenezi mai fain schitele statiilor.
Acum nu-ti mai ramine decit sa mergi prin gari sa vorbesti cu cine gasesti pe acolo si sa faci schite reale. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 8:29 pm | |
| Un proiect de echiparea cu instalații CE a tuturor stațiilor și HM urilor de pe linia 804 exista (a fost prezentat mai demult și pe Club Feroviar)! Acuma când va fi realizat acest proiect tine de CFR SA!
Și atunci când va fi realizat acest proiect și statia Tulcea-Oras va fi echipata cu instalație CE ar fi bun de centralizat electronic și macazurile din "grupa de marfă" a stației - poate vreodată acele linii vor fi din nou utilizate (poate în portul comercial Tulcea vor mai ajunge vagoane de marfă)! Pe una din liniile "grupei de marfă" era garat un plug de dezăpezire.
In ce an a ajuns ultimul tren de marfă in statia Tulcea-Oras ?
Decizia de a nu se mai utiliza remiză de locomotive Tulcea-Oras a aparținut celor de la CFR Călători și a fost cred o decizie greșită - trebuia că cei de la CFR Călători sa utilizeze în continuare remiză Tulcea-Oras și să existe acolo posibilități de alimentare cu motorină, apa dedurizată, etc. și verificarea pe canalul de revizie a locomotivelor și automotoarelor !
Cât despre actuala instalație SCB desigur că mi-ar place sa pot intra in biroul de mișcare al stației sa pot vedea aparatul de comanda SBW și luminoschema (ținând cont că statia are semnal de intrare luminos și bariera automata BAT la pasajul cu strada Isaccei trebuie sa existe și o luminoschema). Nu știu dacă cele 4 linii de primiri-expedieri au sistem CELS- din pozele disponibile cu statia nu am văzut vreun pichet de alimentare!
Statia mai are și acar pe tura sau tot IDM ul manevrează macazurile manuale și bariera manuala de la pasajul cu strada Dumitru Ivanov ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 9:46 pm | |
| Proiecte prezentate de club feroviar... Proiecte sunt căcălău dar nu se face nimic. Doar gargară. Așa au zis și cu gara de nord că fac că dreg că o modernizează că pun locomotiva Călugăreni pe culoarul dinspre coloane, basme. Trebuie să scoată și ei ceva să își justifice salariile. De zis zic si ei ceva că vorba aia nu-i doare gura să zică. Tu nu vezi că nici linia 102 nu au făcut-o cum trebuie ?! O deschid politic acum la alegerile din iunie și o închid în decembrie. Mai trec apoi 2-5 ani până construiesc viaductul la Daia și electrifică linia. Linie simplă. Să revenim la remiza de la Tulcea. Tu ai idee care ar fi fost costurile să plătești oameni să păzească motorina, oameni să îți bage apa dedurizată, șefi de tură, revizori de locomotive. Crezi tu că secția asta e vad de lume ? Trenurile au ajuns să circule doar cu un vagon etajat. Vara ce mai prinde grupa aia de la București 2 saloane pentru turiștii care merg în deltă, și nici alea pline. Ție nu îți dau de gândit lucrurile astea? Eu cred că tu nu realizezi ce scoți pe gură (tastezi). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 10:16 pm | |
| La o remiză mica precum Tulcea-Oras un singur om pe tura (deci 5 sau maxim 6 oameni in total, că sa lucreze in ture de 12 cu 24 și 12 cu 48 și să fie permanent cineva acolo) ar fi suficient pentru manipularea unei pompe de motorină, a unei instalații moderne de producere a apei dedurizate, pentru a ține evidența motorinei existenta in rezervoare, pentru a supraveghea clădirile și instalațiile, etc! Oricum in afara de alimentarea cu motorină, apa dedurizată, verificări minime pe canalul de revizie alte operațiuni mai complexe nu cred că s-au făcut vreodată acolo! Poate doar reparatii minime la locomotive și automotoare (de genul schimbat vreun bec). |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 10:25 pm | |
| 5-6 oameni, salariu brut să zicem un 8000/lună, duce la cheltuieli de 40000-48000 lei/lună. Plus alte cheltuieli (curent, etc). Încasează CFR Călători banii ăștia în fiecare lună din secția asta ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tulcea Oras Mier Mai 01, 2024 10:33 pm | |
| eu cred ca Vitosa e de fapt Titi.
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Tulcea Oras Joi Mai 02, 2024 9:21 am | |
| Intrebarea care se pune e daca intr-adevar ai nevoie de toate instalatiile alea de motorina la Tulcea, la 144 de km de Medgidia, cand tot materialul rulant ce ajunge acolo are autonomie suficienta sa faca tur-retur distanta asta. Nici la Putna nu ai vreo instalatie si nici nu e necesar; incui locomotiva peste noapte si drum bun; eventual tii o loco/desiro de rezerva daca nu mai porneste intr-o dimineata si gata. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tulcea Oras Joi Mai 02, 2024 3:25 pm | |
| Există staţii mobile de alimentare cu motorină, le pui pe camion şi le duci unde vrei, au dismensiunea unui container de 20 picioare. N-ai nevoie de 1000 de oameni pentru asta, îţi trebuie un paznic şi atât, că alimentarea poate să o facă şi mecanicul sau naşul dacă îi faci un card de alimentare şi îţi setezi pe el cât are voie să pună. Exemplu: https://www.oscars.ro/statii-de-incinta Dar nu e nevoie de aşa ceva la Tulcea pentru trenuri de călători, mai ales când la Medgidia ai deja toate dotările necesare ca să alimentezi. La Desiro nu prea ai nevoie de altceva, diagnoza se face pe computer, deci pe canal nu trebuie să-l pui zilnic, că nu e EA sau DA.
Cât teren se ţine degeaba ocupat cu tot soiul de remize şi depouri nefolosite de zeci de ani... pentru comparaţie, OeBB a dezvoltat afaceri imobiliare de succes pe astfel de terenuri, de exemplu toţi zgârie-norii de lângă Wien Hbf sunt ai OeBB şi spaţiile sunt închiriate. Desigur, OeBB a ştiut să facă şi decontaminarea terenurilor, ceea ce la CFR n-ai să vezi decât dacă îi dă cineva în judecată (vezi gara Arad, unde a trebuie excavat mult din cauza poluării cu păcură şi cărbune din sol). _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tulcea Oras Joi Mai 02, 2024 3:45 pm | |
| Alimentarea cu motorină se face la Constanța în grupa tehnică (și la 060DA și la GM și la desiro și la AMD seria 900). La Medgidia în depou vara când dieselul care face trenurile 8651/8658 înnoptează acolo (bine, când e cazul alimentează). Și tot SELC Constanța dă și mecanicii pe secția 804, la Tulcea neexistând mecanici. Dar văd că Florin nu înțelege. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tulcea Oras Joi Mai 02, 2024 4:10 pm | |
| Asta- ca nu mai exista mecanici angajati ai CFR- Calatori- care sa locuiasca in Tulcea- ma asteptam sa fie asa! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Tulcea Oras Lun Noi 11, 2024 9:55 pm | |
| Schita statiei Tulcea Oras, cu toate liniile care existau in 1990: Si schita cu liniile industriale care se ramificau din linia curenta in zona barierei cu strada Isaccei (acele linii industriale deserveau: fosta fabrica de mobila, un depozit, un depozit de produse petroliere, BJATM/Comat, probabil o fosta betoniera): Instalatia SCB a statiei Tulcea-Oras este foarte "diversificata", cuprinzand: macazuri manuale (mecanice), semnal mecanic/semafor de iesire, semnal luminos de intrare, o bariera manuala (mecanica) si o bariera automata (BAT cu bariere)! Ar fi interesant de vazut cum arata aparatul de comanda SBW si luminoschema statiei Tulcea-Oras! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tulcea Oras | |
| |
| | | | Tulcea Oras | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |