- Dr2005 a scris:
- Poate vor să intermedieze ei aducerea unor alte rame.
Parca spunea ca vrea sa produca niste rame. :roll:
... ce scrie Sorin Bota, pe blogul lui, un fel de istoric ...
"
Deşeuri toxice aduse în România pe post de trenuri performante Începuturile …
Prin 2001, la Braşov, …., pe atunci şeful Gării CFR Braşov (şi apoi Directorul Diviziei Trafic din cadrul RCF Braşov, pentru scurtă perioadă) şi un pilot rutier de încercări al fostei uzine „STEAGUL ROŞU” şi şoferul directorului general al fabricii „TRACTORUL”, au stabilit să se asocieze şi să înfiinţeze o firma de transport feroviar.
Managerul feroviar de ieri, milionarul de top 300 de azi, povesteşte apropiaţilor că pe vremea când era şeful staţiei CFR Braşov Triaj, lui … îi plăceau cel mai mult zilele când se înzăpezea gara şi se blocau pe cele câteva linii zeci de vagoane şi vreo 15 locomotive, pe care trebuia să le descurce pentru a pleca în ordine din gară „să fiu şef de gară a fost cea mai bună şcoală de management pentru mine, iar promovarea din şef de gară al Braşov Triaj la şef de gară la Braşov Călători şi apoi ca director de divizie CFR m-a făcut să mă gândesc la propria mea afacere, deoarece nu mai exista adrenalină ”.
În 2001 - Automotoarele franceze propuse la casare de Societe Nationale de Chemine du Fer (Societatea Naţională de Căi Ferate Franţa - SNCF) au ajuns în România ca variantă de transport la compania feroviară privată a pilotului şi a fostului şef de gară
Cum adrenalina nu mai exista, cei doi stabilesc să achiziţioneze trenuri – automotoare la preţuri foarte mici din Europa concordant cu valoarea resurselor financiare avute.
Pentru început, cei doi pionieri ai transportului feroviar privat de călători au achiziţionat din Franţa, din parcurile feroviare second hand Lyon şi Marsilia, trei automotoare producţie franceză 1955 – 1960, care erau scoase din uz de SNCF (fiind prea poluante) şi având perioada de exploatare expirată. Au obţinut un preţ de 1000 dolari pe bucată, acestea fiind aduse în România şi garate ilegal în zona Triajului Cf Braşov, cu sprijinul şi acceptul, că despre aprobare nu era vorba, foştilor colegi.
Fără a avea o autorizaţie de profil în anul 2002, acestia introduc pe ruta Braşov – Zărneşti aceste automotoare, la început în „probe” care de fapt erau curse regulate.
Mecanicii acestora spun că automotoarele „crăpau” zilnic din cauza stării tehnice şi a diferenţelor tehnice de exploatare faţă de Franţa. În aceste condiţii, au adus din Franţa o echipă de mecanici francezi care să instruiască personalul braşovean al firmei.
Defecţiunile au continuat dar automotoarele mergeau într-un ritm care să asigure banii pentru importul altora similare de pe aceleaşi franceze plaiuri.
Autorităţile de stat feroviare au intervenit şi au oprit aceste curse pirat şi l-au obligat pe … să plătească o taxă pentru că opera pe liniile CFR, dar activitatea nu a fost suspendată deşi era vizibil pentru toată lumea că exista oricând posibilitatea producerii unui accident feroviar.
În 2003, acestia aduc un alt lot de 17 automotoare, similar cu cele din prima etapă, cu care operează pe ruta Braşov – Întorsura Buzăului.
În ultimii ani Franţa a decis scoaterea din exploatare a vagoanelor, locomotivelor, automotoarelor şi ramelor feroviare care nu îndeplinesc condiţiile de mediu, în special cele care au în structură elemente chimice agresive pentru mediul înconjurător.
Analizele făcute de specialiştii francezi au relevat că automotoarele din clasa 97 şi 98 model x 4200, x 4500, producţie 1950 – 1965 au în compoziţia de construcţie azbest (aflat în zona motorului şi în căptuşeala automotoarelor şi materiale rare existente în sistemele de frânare şi dirijare), material care poate determina boli de cancer. În baza unei directive adoptată de UE încă din anul 1978, compania feroviară franceză decide evaluarea, retragerea şi stoparea utilizării acestui material.
Ca o reacţie la un studiu alarmant privind azbestul, ministrul francez al muncii a anunţat încă din 1996 că guvernul va interzice începând cu 1 ianuarie 1997, utilizarea tuturor fibrelor izolante din azbest - care determină îmbolnăviri de cancer.
Ministrul JACQUES BARROT a declarat, la momentul respectiv, că Franţa va scoate în afara legii producerea, importul şi vânzarea oricărui produs care conţine azbest, la aproape 20 de ani după ce a acesta a fost interzis în SUA.
Raportul, făcut public de către Institutul Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică şi Medicală din Franţa, a precizat, de asemenea, că trebuie eliminate toate substanţele carcinogene din compoziţia materialelor de construcţii şi rulant (ziarul francez „LIBERATION” a publicat un fragment din raport). Referitor la aceste situaţii şi cotidianul „INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE” din Statele Unite ale Americii a subliniat problemele şi măsurile luate de statul francez în acţiunea cu poluatorul azbest.
Documentul în cauză face referire detaliată la materialul rulant şi de tracţiune produs şi utilizat în Franţa, care în structură are plăci de azbest şi fibră termorezistentă pe coloanele de răcire şi legătură între motor şi elementele de feroviare auxiliare.
La sfârşitul anului 2010 mai multe ziare din Franţa, printre care şi „24 Heures” semnala că automotoarele scoase din uz şi casate în perioada 1995 – 2000 datorită factorului poluator sunt în proprietatea operatorilor privaţi feroviari din România, vânzarea acestora realizându-se ca afaceri ilegale de fier vechi.
Cei din parcurile second-hand din Marsilia şi Lyon aflaţi în subordinea SNCF aveau obligaţia să dezmembreze aceste automotoare pe componentele de risc de mediu, să extragă şi neutralizeze factorii poluatori. Cheltuielile acestor procese tehnologice fiind foarte mari, s-a ales ca variantă vânzarea automotoarelor la preţuri derizorii către o firma romaneasca.
Preşedintele Franţei SARKOZY a fost citat de către presa franceză la sfârşitul anului trecut cu privire la o serie de poziţii publice prin care atrăgea atenţia existenţei încă a produselor poluatoare în parcurile second-hand, care nu au fost casate şi care mare parte au fost exportate în Europa de est (inclusiv în România).
Că Franţa a scăpat de ele este evident dar rămâne întrebarea cum s-a reuşit autorizarea materialului rulant şi de tracţiune poluator în România, situaţie care încalcă cerinţele UE pe angajamentele asumate la integrare !?
Unde sunt automotoarele cancerigene?
Pe trasele efectuate de firma care are ca obiect efectuarea transporturilor de călători pe regionalele Braşov, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova.
Modele de automotoare poluatoare franceze au fost revopsite la Depoul din Braşov, strada Automotoarelor, unde au fost distruse elementele iniţiale de identificare, care apoi au fost marcate AFER la momentul omologării şi agrementării.
Domnii importă aceste trenuri urbane cu elementele de identificare falsificate pentru a nu putea fi descoperit locul de origine al acestora, iar cum banii fac accesul la informaţie foarte uşor, cei doi milionari ai Braşovului au aflat de la Uniunea Internaţională a Căilor Ferate, unde sunt membri prin firme, că în Franţa s-a procedat la iniţierea unor inspecţii care să verifice modul de dezmembrare şi casare a materialului rulant poluator scos din uzul SNCF după 1997.
Măsura luată imediat de acestia a fost ca tot parcul de automotoare de la Întorsura Buzăului şi Braşov, să fie transferat la societate de reparaţii feroviare achiziţionată anul trecut de cei doi, sub stricta pază a propriei firme - ….
Cei doi deţin circa 100 de automotoare cu risc cancerigen, dar nimeni nu dispune un control real, nu de alta dar ar cădea nişte capete pe la AFER.
Pentru a evita riscul să nu mă credeţi pe cuvânt vă putem trimite si cateva poze."