|
| CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor | |
|
+8cristyadaX Dr2005 nelucozac cardinal cnusi Spartan1948 DUAL Radu 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Vin Mar 22, 2013 10:36 pm | |
| Cristidax .. sa nu lasam acuze despre fraude .. Daca erau fraudulosi se sesiza cineva din interiorul organelor abilitate,Fisc,etc... Ca sunt tinuti pe subvenitii destul de grase e partea a 2'a,totusi au tinut unele rute,unde erau calatori in viata.. Ca sunt nesimtiti si mai ignora unele asptecte e iara alta mancare de peste,insa ca au fost baieti destepti si nu are nimeni ce sa le faca ,e doar meritul lor.Asta e .. Romania,unii fura cu miliardele de euro si nu sunt prinsi veci,altii fura gainile si fac ani buni de puscarie.. Cat despre anumite sicanari in mersul trenurilor,autoritatea de reglementare a mersului trenurilor ar trebuii sa isi spuna cuvantul,si sa discute toate partile la masa pentru discutii civilizate.Unii sunt pro CFR,alti ipro Regiotrans,altii TFC,fiecare cu opiniile lui,insa nu ar trebui sa fim de acord cu trenuri dublate la intervale de 20 minute pe o anumite ruta atat de operatorul de stat cat si de privat.. Cat despre topic,il felicitam pe domnul Nelu Cozac pentru caracterul de care a dat dovada,si pentru lupta cu tembelii de la CFR Calatori.. De altfel eu zic ca o baza de date poate fi creata,din cartea mersul trenurilor,si nu neaparat importata de la ei .. Asa ca si mirarea mea e de ce se tot agita ?? ca mersultrenurilor.ro le fura din traficul calatorilor care cauta si implicit din reclama de pe site?Reclama care cred ca e ilegala ? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9709 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Vin Mar 22, 2013 10:59 pm | |
| Pe calatori il intereseaza sa mearga de la punctul A la punctul B, nu il intereseaza cu ce operator si cum a ajuns el pe piata.
De exemplu pru fictiv daca vrei sa mergi de la Timisoara la Praid si dai o cautare pe net gasesti rute 0 pentru ca avem 4 operatori feroviari.
In tarile civilizate din vest nu exista aceasta problema. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Rarau V.I.P Member
Numarul mesajelor : 742 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5456 Data de inscriere : 23/01/2012
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Sam Mar 23, 2013 1:15 am | |
| - cristi CFR a scris:
- Pe calatori il intereseaza sa mearga de la punctul A la punctul B, nu il intereseaza cu ce operator si cum a ajuns el pe piata.
De exemplu pru fictiv daca vrei sa mergi de la Timisoara la Praid si dai o cautare pe net gasesti rute 0 pentru ca avem 4 operatori feroviari.
In tarile civilizate din vest nu exista aceasta problema. +1 Ar trebui sa vorbim doar de cazul asta si nu de parerile nostre bune/rele despre cele 3-4 companii feroviare . Si eu sunt un utilizator frecvent al acestui site si sunt dezamagit ca, din punctul meu de vedere, cel mai bun site cu mersul trenurilor nu mai functioneaza cu toti operatorii. L-am laudat de mai multe ori, pe diverse topicuri, si am incercat sa ii fac cat mai multa reclama printre cunoscuti. Pentru mine e cel mai bun la : -diverse combinatii de trenuri, vezi Bucuresti-Brasov- Siculeni-Comanesti-Buzau-Bucuresti etc unde alte siteuri sunt incapabile sa afiseze asa ceva -pentru ca iti da voie sa apesi pe link si sa nu mai dai 15 clikuri sa vezi trasa trenului sau ce trenuri trec printr-o anumita gara. Parerea/sfatul meu ar fi ca dvs domnule Cozac sa : -deschideti un topic cu sugestii pentru siteul dumneavoastra - sa ne spuneti ce ati mai facut cu diversele institutii ale statului, mai aveti probleme? Aveti nevoie de avocat? Acum citeva zile am primit citatie (in calitate de martor, nu de invinuit) sa ma duc la Inspectoratul General al Politiei Romane / Directia pentru Combaterea Criminalitatii Organizate pentru a da explicatii. S-a mai intamplat ceva? |
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Sam Mar 23, 2013 10:36 am | |
| Pentru Dr2005
M-am referit la Hotarirea care a fost data la inceputul lunii iulie si care modifica art 7 din Hotarirea originala :
In termen de 18 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei hotariri, operatorii de transport feroviar de calatori isi vor implementa propriile sisteme informatice de emitere electronica a legitimatiilor de calatorie si se vor interconecta in scopul comercializarii reciproce a legitimatiilor de calatorie.
Termenul de 18 luni expira la sfirsitul acestui an, nu stiu sa fie ceva mai nou. Parerea mea despre subiectul interconectarii : pentru ca fiecare casiera sa poata elibera orice fel de bilete ar trebui sa existe o singura baza de date care sa contina informatii despre toate trenurile, altfel e aproape imposibil sa gasesti informatii despre orice rute. Tot in legatura cu acest subiect : am gasit pe internet o petitie semnata de sindicatul din CFR Calatori adresata ministerului transporturilor si se refera la hotarirea guvernului amintita mai sus.
http://www.fstf.ro/wp-content/uploads/2012/07/Act_10001.pdf
Sindicatul spune ca termenul de 18 luni (pentru ca toti operatorii sa aiba sisteme informatice interconectate) este inacceptabil pentru ca asta presupune ca in acest interval operatorii particulari sa aiba acces gratuit, neconditionat si fara reciprocitate la baza de date a CFR Calatori. De aceea propunerea a fost sa se reduca termenul la 6 luni. Se pare ca termenul sugerat de sindicat a fost depasit. Parerea mea personala este ca Informatica Feroviara vrea sa vinda pe bani grei tuturor operatorilor aplicatia XSELL care e folosita acum de garile mari si de agentiile de voiaj CFR.
Pentru Rarau : cazul e tot in faza de cercetare, nu stiu daca se va merge mai departe, parerea inspectorului de la IGPR este ca plingerea formulata de CFR Calatori nu e justificata.
Pentru cristyadaX
Nu stiu cum s-a lansat Regiotrans, vorbesc acum despre situatia actuala si parerea mea este ca CFR Calatori nu procedeaza corect in ceea ce priveste informarea completa a publicului. Aminteam de ruta Timisoara - Resita : exista trenuri directe CFR Calatori cu rang IR si Regiotrans cu rang R. Aceeasi situatie pe rutele Cluj - Oradea si Cluj - Bistrita : trenuri directe CFR Calatori si Transferoviar Calatori. Sau pe ruta Bucuresti - Ploiesti etc. E adevarat ca Regiotrans practica aceleasi tarife ca si CFR Calatori, dar pretul biletului e mai mic la trenuri Regio. Transferoviar Calatori practica tarife ceva mai mici.
Problema interconectarii (ceruta de Hotarirea Guvernului) s-ar rezolva daca s-ar pune la punct un sistem de eliberare a biletelor bazat pe merstrenuri.ro sau pe ceva similar. Casiera intra in tura si deschide sesiunea. Cind elibereaza un bilet, se imprima toate informatiile necesare pentru fiecare tren : operatorul feroviar, numarul trenului, statia si ora plecarii, statia si ora sosirii, pretul etc. Aplicatia ar inregistra separat suma cuvenita fiecarui operator. Cind casiera iese din tura, cere aplicatiei sa-i listeze un borderou pe care scrie ce suma trebuie sa depuna la fiecare banca. Se duce la fiecare banca si depune suma corespunzatoare.
Nu ar fi rezolvate la inceput rezervarile de locuri pentru trenuri RE, IR si IC : asta ar presupune acces la date protejate ale CFR Calatori. Dar aplicatia ar putea da bilete fara loc, urmind ca un calator sa cumpere loc dupa ce urca in tren. Alte detalii probabil ar putea fi rezolvate daca toti operatorii ar avea aceeasi procedura : de exemplu bilete cu pret redus pentru elevi, studenti, pensionari etc. Nu ar fi deocamdata rezolvata inca o problema. Daca cineva doreste sa cumpere un bilet pe o anumita ruta pe internet, ar trebui ca aplicatia sa extraga din contul calatorului niste bani si sa depuna in contul fiecarui operator o anumita suma.
In plus ar trebui stabilite de comun acord niste reguli despre cum se pot returna o parte din bani daca un calator renunta la calatorie. De exemplu ma duc pina in localitatea B si de acolo urmeaza sa iau tren pina in localitatea C dar il pierd pentru ca primul tren a avut intirziere. Vreau banii inapoi pentru traseul pe care nu l-am parcurs pentru ca stiu ca autogara e aproape si am autobuz la o ora mai convenabila decit primul tren pina la C.
Nelu Cozac |
| | | Radu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 562 Varsta : 37 Localizare : Turnu Măgurele/Alexandria/București Reputatie : 6414 Data de inscriere : 06/12/2008
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Sam Mar 23, 2013 10:46 am | |
| Eu sunt convins ca totul se va solutiona favorabil in primul rand din pct. de vedere al site-ului merstrenuri.ro. E mare nevoie de acest site la capacitatea maxima. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20630 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25574 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Sam Mar 23, 2013 10:25 pm | |
| La contractele de servicii publice s-au mai făcut modificări (şi se se vor mai face), e posibil să se renunţe la obligativitatea acelei ,,integrări" privind bazele de date. Despre sindicate ,,numai de bine", probabil aş fi banat dacă aş spune ,,româneşte". Ei trăiesc cu impresia că ar trebui să fie doar un CFR, pe care ei să-l mulgă şi care să le asigure nişte fotolii călduţe. De aia se şi opun subvenţionării privaţilor (şi chiar dezinformează, spunând că CFR primeşte bani la călători şi privaţii la km, deşi toţi operatorii primesc subvenţie la tren*km), de aia nu vor să audă de această conectare (auzi la ei, sistemul e făcut pe banii statutului). De la actul postat, s-au mai făcut minim 3 acte ale lui Rodrigo (dacă nu chiar mai multe, nu am stat să interoghez colegii). - Citat :
- Problema interconectarii (ceruta de Hotarirea Guvernului) s-ar rezolva daca s-ar pune la punct un sistem de eliberare a biletelor bazat pe merstrenuri.ro sau pe ceva similar.
Sistemul de eliberat bilete şi rezervări de loc poate lucra cu mai mulţi operatori. Nu e nevoie de modificări, xSell a fost conceput din start ca un sistem care să permită mai mulţi operatori. Practic, tanti de la bilete are în meniu şi câmpul ,,Operator" care e completat, by default, cu SNTFC. Sistemul poate să dea un raport detaliat (chiar foarte detaliat) al biletelor vândute pe operatori, putând astfel să se stabilească câţi bani merg spre fiecare. Deci totul e deja posibil. Problema - pe bună dreptate - e că xSell necesită, pe lângă soft, un PC + o imprimantă de hârtie termică şi o conexiune la net. Pentru CFR Călători netul e furnizat de Informatică Feroviară, prin reţeaua celor de la Telecomunicaţii CFR, care reţea e cam cu circuit închis şi nu prea mai există pe liniile închiriate (fiind furată cu tot cu stâlpi, nu mai zic că multe staţii mici au ca soluţie doar conexiunea Dial-Up). Dar imprimanta aia e cam scumpă, cartonul la fel... şi nici conectarea la reţeaua celor de la Telecomunicaţii CFR s-ar putea să nu fie posibilă din orice hc. Poate că soluţia ar fi ca sistemul să funcţioneze doar în staţiile mari, ceva cam cum era cu biletele manuale în trecut (şi e şi acum în unele staţii mici), adică staţia X de la mama cucului să dea bilet doar la operatorul de acolo (bilete cu designul fiecăruia), iar staţia Y care e nod feroviar/staţiune/staţie cu trafic mare ş.a. să aibă xSell şi să dea bilete cu n'şpe legături cu ţ operatori. _________________ :TTT:
|
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Mersul trenurilor complet Mar Apr 16, 2013 12:30 pm | |
| Doresc sa formulez o petitie online catre CFR Calatori si CNCF CFR SA ca sa obtin oficial permisiunea de a folosi acele informatii in conformitate cu legea nr 109 / 2007 privind reutilizarea informatiilor din institutiile publice. Dupa parerea mea, asta e solutia cea mai simpla pentru o petitie, pentru ca altfel e mult mai greu sa se adune suficiente semnaturi pe o petitie pe hirtie. Nu stiu ce raspuns voi primi la petitia respectiva, dar sint hotarit sa insist pina ce voi obtine macar un punct de vedere al companiilor de stat in legatura cu dreptul publicului la informare corecta, completa, clara si rapida, dupa cum spuneam intr-o postare precedenta. |
| | | rizelgeorgel2004 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 608 Reputatie : 6183 Data de inscriere : 23/10/2009
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Mar Apr 16, 2013 12:36 pm | |
| Daca ar fi toata lumea ca dvs....Va multumim pentru tot ce faceti pentru noi si pentru oamenii nu atat pasionati, ci cei care au nevoie de informatii! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Mar Apr 16, 2013 12:55 pm | |
| Rspuns primit dupa o luna din partea CFR Calatori cu privire la modificarea siteului infofer
Stimate domn,
CFR Călători răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobate cu modificări prin Legea nr. 233/2002.
Referitor la mesajul dumneavoastră, vă comunicăm că site-ul CFR Călători se afla la adresa www.cfrcalatori.ro .
Modificările sesizate, s-au realizat din motive tehnice şi de securitate a site-ului, dar informaţiile dorite pe tren sau staţie se pot afla dacă se accesează butoanele Informaţii tren sau Plecare/Destinatie . Aceste butoane se gasesc şi în pagina care afişează lista de trenuri.
Regretăm nemulţumirea dumneavoastră şi vă asigurăm că SNTFC “CFR Călători” SA este deschisă dialogului cu publicul călător de bună credinţă şi va lua toate măsurile care se impun pentru realizarea unor condiţii corespunzătoare de bună deservire.
Cu stimă,
SNTFC CFR Călători SA
Compartimentul Relaţii cu Publicul
|
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Raspuns CFR Calatori la o intrebare despre website-ul oficial Joi Apr 18, 2013 5:06 pm | |
| Raspunsul CFR Calatori la aceasta scrisoare a venit dupa trei zile, incredibil ! ! ! Poate fi considerat un raspuns acceptabil, chiar daca au evitat sa faca vreo referire la serviciile oferite de alti operatori feroviari. Dupa aceea voi trimite si a doua scrisoare.
Stimate domn,
CFR Calatori raspunde petentilor in conformitate cu prevederile Legii 233/2002 si ale Ordonantei nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Urmare a mesajului dumneavoastra, inregistrat la SNTFC CFR Calatori SA, referitor la configuratia site-ului nostru, va comunicam urmatoarele:
Este in atentia noastra realizarea in acest an, a unei cautari mai rapide a rutelor prin crearea unui nou program care sa permita aceasta. In acelasi timp insa, precizam ca sunt luate masuri de securitate care sa limiteze incercarea de preluare neautorizata de date de pe site, masuri care pot genera un timp mai mare de raspuns.
De asemenea avem in vedere realizarea pe site a conexiunilor cu grad de relevanta mai mare (timpul intre ora de sosire si ora de plecare a trenului de legatura sa fie rezonabil).
Vizind ultima intrebare – avem deja in derulare un contract de intretinere a site-ului.
Va multumim pentru interesul dumneavoastra fata de transportul feroviar, in speta site-ul societatii (unul din mijloacele de informare a calatorilor) si va asiguram ca SNTFC CFR Calatori SA este receptiva la sesizarile privind calitatea serviciilor si intreprinde toate eforturile pentru realizarea unor prestatii care sa raspunda exigentelor publicului cal?tor.
Cu stima,
SNTFC "CFR Calatori" SA
Compartimentul Relatii cu Publicul
-----Original Message----- From: * * * * Sent: 4 martie 2013 14:11 To: CALATORI, RelPublic Subject: Despre sistemul online pentru informare
Buna ziua,
Am niste observatii in legatura cu sistemul online pentru informare despre mersul trenurilor din Romania. De exemplu, daca doresc sa aflu rute intre Oradea si Gherla, timpul de asteptare e destul de mare. Trebuie completat 'Numar legaturi in plus fata de minim', altfel afiseaza doar trenuri directe, ori pe multi ii intereseaza si rute cu schimb in Cluj. In mod cert timpul de raspuns prea mare se datoreaza unui algoritm de cautare slab, am remarcat acelasi timp de raspuns destul de mare si pentru alte rute unde trebuie precizat 'Numar legaturi in plus fata de minim'.
In plus se afiseaza aproximativ 45 de rute posibile, din care vreo doua treimi sint nerezonabile pentru ca timpul de asteptare in statia Cluj e mult prea mare.
Ar fi ideal: - sa se simplifice formularul respectiv; - sa se implementeze un algoritm de cautare mai bun care sa nu aiba nevoie de acea informatie (Numar legaturi in plus fata de minim) - acest algoritm sa obtina in tr-un timp mai scurt toate rezultatele care prezinta cu adevarat interes pentru calator.
Pe rutele Oradea - Cluj si Cluj - Bistrita circula si trenuri ale operatorului Transferoviar calatori. Ar fi mult mai util pentru public daca baza de date ar fi extinsa cu informatii despre trenuri ale altor companii. Astfel cineva ar putea alege de exemplu o ruta cu un tren Transferoviar calatori de la Oradea la Cluj, si un tren CFR Calatori de la Cluj la Gherla (sau invers).
Daca cineva ar dori sa foloseasca o ruta compusa din doua trenuri, unul CFR Calatori si altul Transferoviar Calatori, ar fi ideal sa poata cumpara un singur bilet de calatorie valabil pentru intreaga ruta, sa nu fie nevoit sa cumpere un alt bilet in statia Cluj. Ar fi necesara implementarea unei cerinte din Hotarirea Guvernului nr 74 / 2012 (art 7) : pina la sfirsitul acestui an toti operatorii de transport feroviar calatori sa aiba sisteme informatice care pot elibera bilete de calatorie pentru orice trenuri (comercializare reciproca ).
Daca baza de date ar fi extinsa si s-ar pastra algoritmul actual de cautare, timpul de raspuns in astfel de situatii ar creste, ca si numarul de rute afisate, acest lucru putind crea o serie de dificultati in eliberarea biletelor de calatorie. De aceea spun ca sint necesare schimbari importante in algoritmul de cautare.
Stiu ca a fost publicat pe internet un comunicat al Federatiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania, inregistrat la Ministerul Transporturilor cu nr 33178 / 30-iulie-2012. Printre alte solicitari am remarcat una destul de curioasa. Concret, se solicita ca termenul de 18 luni pentru implementarea sistemelor informatice de catre operatorii feroviari sa fie redus la 6 luni. Motivul invocat : este inacceptabil ca alti operatori sa aiba acces in mod gratuit, neconditionat si fara reciprocitate la baza de date a CFR Calatori pe un termen prea lung de 18 luni.
Va rog, daca e posibil, sa raspundeti la o intrebare. Ar putea cineva care are solutii mai bune pentru problema semnalata la inceput sa le aduca la cunostinta dvs, si daca da, cum ? Cred ca problema e delicata pentru ca dvs ati putea formula obiectii, de exemplu cu ce drept foloseste informatii despre trenurile CFR Calatori. Sper ca sinteti suficient de deschisi la un astfel de dialog, asta ar fi in interesul tuturor, al calatorilor (ar fi mai bine informati), si al dvs (ati oferi publicului servicii de informare mai bune).
Va multumesc pentru atentia acordata.
Cu stima,
* * * *
Ultima editare efectuata de catre nelucozac in Joi Apr 18, 2013 5:08 pm, editata de 1 ori (Motiv : Corectare cuvinte in care apare ? in loc de litere) |
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Raspuns CFR Calatori la a doua intrebare pe aceeasi tema Joi Apr 18, 2013 5:15 pm | |
| Raspunsul CFR Calatori la a doua scrisoare a venit dupa mai bine de o luna. In plus acest al doilea raspuns nu se potriveste deloc cu intrebarea. Oare intrebarea a avut o formulare confuza ?
Stimate domn,
CFR Calatori raspunde petentilor in conformitate cu prevederile Legii 233/2002 si ale Ordonantei nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile ulterioare.
Urmare a celui de-al doilea mesaj al dumneavoastra, inregistrat la SNTFC CFR Calatori SA, referitor la configuratia site-ului nostru, va comunicam urmatoarele:
Pentru a veni in sprijinul calatorilor care achizitioneaza bilete direct de pe site-ul CFR Calatori, specialistii nostri analizeaza permanent toate posibilitatile tehnice pentru cresterea performantelor sistemului de informare si emitere online.
De asemenea avem in vedere, in masura in care resursele financiare si tehnice ne permit, dezvoltarea acestei aplicatii in scopul atingerii celor mai inalte standarde de calitate, confort si accesibilitate.
Asa cum v-am comunicat si in primul nostru mesaj, SNTFC CFR Calatori SA are in prezent un contract in derulare, pentru intretinerea site-ului www.cfrcalatori.ro
Va multumim pentru mesaj, pentru interesul dumneavoastra privind imbunatatirea sistemului de achizitionare online si va asiguram ca CFR Calatori este deschisa dialogului cu publicul calator.
Cu stima,
SNTFC CFR Calatori SA
Compartimentul Relatii cu Publicul
-----Original Message----- From: * * * * Sent: 13 martie 2013 11:18 To: CALATORI, RelPublic Subject: RE: Raspuns CFR Calatori , OP11a/4/591/2013
Buna ziua,
Va multumesc pentru raspunsul dat si va rog sa nu va suparati daca revin cu o noua intrebare.
Spuneam in scrisoarea precedenta despre rute intre Oradea si Gherla pe care o cunosc relativ bine. Pe rutele Oradea - Cluj si Cluj - Bistrita circula si trenuri ale operatorului Transferoviar calatori. Ar fi mult mai util pentru public daca baza de date a dvs ar fi extinsa cu informatii despre trenuri ale altor companii. Astfel cineva ar putea alege de exemplu o ruta cu un tren Transferoviar calatori de la Oradea la Cluj, si un tren CFR Calatori de la Cluj la Gherla (sau invers).
De altfel situatii asemanatoare exista in multe alte zone din tara. De exemplu, pe ruta Timisoara - Resita circula trenuri CFR Calatori si Regiotrans. Pe ruta Bucuresti - Ploiesti circula trenuri CFR Calatori si Transferoviar calatori etc.
Are societatea dvs in plan sa extinda baza de date, asigurind implementarea unei cerinte din Hotarirea Guvernului nr 74 / 2012 (art 7) ? Pina la sfirsitul acestui an toti operatorii de transport feroviar calatori sa aiba sisteme informatice care pot elibera bilete de calatorie pentru orice trenuri (comercializare reciproca ).
Daca societatea dvs nu intentioneaza sa extinda baza de date, ar accepta cel putin ca datele despre trenurile CFR Calatori sa fie folosite de o terta parte care sa ofere servicii de informare online despre toate trenurile din Romania ? Bineinteles cu respectarea unor conditii, in primul rind sa nu se urmareasca un scop comercial. Intreb asta pentru ca utilizarea mersului tiparit nu e la indemina oricui si in plus unele informatii nu mai sint de actualitate.
Va multumesc pentru atentia acordata.
Cu stima,
* * * * |
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Calatorie in ziua de unu mai muncitoresc Lun Mai 13, 2013 2:05 pm | |
| Am planificat pentru ziua de unu mai o calatorie de la Tirgu Mures la Dej. Urma sa iau dupa masa un autobuz pina la Cluj, apoi trenul IR 363 pina la Dej. Mai intii am vrut sa aflu din surse autorizate ca trenul circula in ziua aceea. M-am dus la gara si, pentru ca nu am notat numarul trenului, am intrebat daca trenul IR Oradea - Cluj - Dej etc circula in ziua respectiva. Am spus ca ma duc cu autobuzul pina la Cluj si de la Cluj doresc sa iau trenul pina la Dej (nu am spus Dej Calatori). Casiera a cautat pe calculator rute de la Cluj Napoca la Dej (de fapt asta e gara mica din Dej si se numeste Dej Triaj - asa apare in livretul mecanicului si pe tabla - dar pe infofer si cfrcalatori apare Dej). Mi-a spus ca dupa ora 18:00 exista doar un tren Regio la 19:45. I-am spus din nou ca exista un tren international care vine de la Budapesta pe ruta Oradea - Cluj - Dej (din nou nu am precizat Dej Calatori, trebuia ?) Casiera a dat o noua cautare : Oradea - Dej Calatori (cum de s-a gindit acum sa aleaga Dej Calatori ?) plus 'Numar de conexiuni in plus fata de minim' setat pe 2. Am asteptat cam un minut sa vina raspunsul, moment in care am aflat ca trenul circula.
Am ajuns in gara din Cluj pe la 17:35 si am cerut un bilet pina la Dej (a treia oara nu am precizat Dej Calatori). Casiera, fara sa consulte calculatorul, mi-a spus ca am tren abia peste doua ore. I-am spus ca vreau la IR 363 (de data asta am retinut numarul) si abia atunci a cautat pe calculator si mi-a dat imediat bilet. Oare de ce s-a grabit ? Sau poate s-a incurcat ?
V-am povestit intimplarea ca sa discutam citeva probleme.
(1) Casiera din Tirgu Mures a cautat rute de la Oradea la Dej Calatori si a setat 'Numar de conexiuni in plus fata de minim' pe 2. Serverul XSELL a avut nevoie de un minut sa gaseasca toate rutele cerute. Noroc ca eram singur la casa in acel moment. Ce s-ar fi intimplat daca in spatele meu erau mai multe persoane ? Ce ar fi spus ele cind ar fi vazut ca eu stau si casiera la fel ?
(2) Ea s-a incurcat pentru ca prima data a ales Dej si nu Dej Calatori. Eu nu o invinovatesc pentru asta, baza de date cfrcalatori ar trebui actualizata corect, inclusiv numele statiilor. In plus cred ca nu e obligata sa cunoasca toata harta feroviara a Romaniei, si oricum numele unor statii se mai schimba.
(3) A treia problema e mai generala si se refera la numele unor statii. De exemplu exista Viisoara hc (Bacau) si Viisoara h (Bistrita). Cit de usor se poate confunda una cu cealalta ? Eu am introdus in lista mea de statii Viisoara Bacau hc si Viisoara Bistrita h. Asa nu se face nicio confuzie pentru ca localizarea e foarte clara in fiecare caz. Asa am rezolvat problema in fiecare caz asemanator. De exemplu, exista Ripa de Jos (intre Saratel si Deda) si Ripa hc (eu am Ripa Bihor hc).
Un prieten mi-a spus ca si solutia mea poate crea confuzii, pentru ca nu exista o concordanta intre nomenclatorul meu si cel oficial (baza de date cfrcalatori si infofer). Nu exista concordanta 100% nici intre baza de date oficiala si numele afisate pe tablele din gari (un exemplu : Dej versus Dej Triaj).
(4) A patra problema se refera tot la nume, mai concret la statiile din aceeasi localitate. Sistemul XSELL si serverele oficiale afiseaza numele in ordine alfabetica : Timisoara CET, Timisoara Est, Timisoara Nord, ... / Dej, Dej Calatori / si exemplele ar putea continua. Tehnica asta poate crea confuzii dupa cum s-a vazut. Nu pare sa existe vreo regula care sa indice statia cea mai importanta dintr-o localitate. De exemplu, Tirgu Mures e gara mare, Tirgu Mures Nord e gara mica si Tirgu Mures Sud e de fapt o cabina de 2x2 in satul Cristesti, imediat dupa Azomures. Un alt caz : Timisoara Nord e gara mare.
Eu am rezolvat problema asta in felul urmator : ordinea de afisare a statiilor e un pic diferita in sensul ca pe prima pozitie e statia cea mai importanta, in plus folosesc culori diferite pentru a le diferentia.
Cum vedeti rezolvarea problemelor pe care le-am ridicat aici ? |
| | | nelucozac
Numarul mesajelor : 24 Reputatie : 5725 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Proiect petitie online catre SNTFC CFR Calatori SA si CNCF CFR SA Vin Iun 21, 2013 8:39 am | |
| Va rog sa cititi textul unei petitii pe care urmeaza sa o adresez SNTFC CFR Calatori SA si CNCF CFR SA. Aleg aceasta solutie pentru ca e mai simpla si mai rapida, obtinerea de semnaturi pe hirtie fiind mult mai greoaie si mai lenta. Astept opiniile si sugestiile dvs in legatura cu acest subiect.
In conformitate cu prevederile Legii nr 109/2007 privind reutilizarea informatiilor din institutiile publice, va rugam sa va exprimati acordul pentru reutilizarea informatiilor despre orarul si rutele trenurilor CFR Calatori. Dorim ca acestea sa fie incluse intr-un website care sa ofere informatii despre toate trenurile din Romania, inclusiv cele ale operatorilor feroviari particulari. Astfel publicul calator va putea fi mai bine informat in legatura cu posibilitatile de a calatori cu trenul. Citeva exemple in acest sens ar fi edificatoare. O calatorie de la Timisoara la Resita poate fi facuta cu trenuri CFR Calatori sau Regiotrans. O calatorie de la Bucuresti la Ploiesti poate fi facuta cu trenuri CFR Calatori, Regiotrans sau Transferoviar Calatori. Pentru o calatorie de la Oradea la Dej exista mai multe variante: - trenuri directe CFR Calatori (rang Inter Regio); - tren CFR Calatori sau Transferoviar Calatori pina la Cluj Napoca, apoi tren CFR Calatori pina la Dej. In oricare din aceste situatii, un calator ar putea alege varianta cea mai convenabila in functie de momentul calatoriei, durata etc. Pentru o calatorie de la Negresti Oas la Oradea sau de la Prundu Birgaului la Cluj Napoca, un calator trebuie sa foloseasca un tren Regional si unul CFR Calatori. In aceste cazuri el ar putea fi interesat ca timpul de asteptare in statia de legatura (Satu Mare sau Bistrita) sa nu fie prea mare. Avind in vedere cele de mai sus, va rugam sa va exprimati acordul pentru reutilizarea informatiilor despre orarul si rutele trenurilor CFR Calatori.
|
| | | Spartan1948 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2108 Varsta : 32 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6911 Data de inscriere : 15/03/2012
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor Vin Iun 21, 2013 9:15 am | |
| Ideea este foarte buna,si pertinenta,insa nu stiu ce sanse de reusita are,avand in vedere ca cei din domeniul electronic al CFR(si nu numai) sunt batuti in cap cu polonicul.Probabil vor gasi un motiv stupid,si inteles doar de ei, pentru care sa se traga pe c*r si sa respinga aceasta initiativa. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor | |
| |
| | | | CFR vs. site-urile private privind mersul trenurilor | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |