|
| Despre vinzarea CFR Marfa | |
|
+8DUAL Nesebar Bayazid Rarau Shinkasen Dr2005 Adrian78 TVlad 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 21:16 | |
| Citeam pe undeva ca acum la CFR Marfa mai sunt ~11000 de angajati. Interesant e faptul ca toata lumea asteapta privatizarea companiei ca pe o mana cereasca insa nimeni nu se sesizeaza ca dupa perfectionarea tranzactiei numarul angajatilor sigur va scadea, poate chiar drastic. Observ totusi o oarecare impasibilitate din partea angajatilor si a sindicatelor, toata lumea este multumita, nimeni nu protesteaza. Foarte interesant. |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8668 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 21:32 | |
| Tin sa-ti dau dreptate, din aproximativ 9000 de angajati cat au spus astia la TV ca ar mai fi acum nu cred ca vor ramane mai multi de 1000 dupa privatizare. |
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 22:20 | |
| Inteleg ca nu pot posta linkuri. In sectiunea "Impotriva Privatizarii CFR Marfa" de pe Construim Romania, gasiti o analiza pe text a declaratiilor de ieri seara ale Premierului Ponta, privind privatizarea CFR Marfa. - AlexD a scris:
- Daca tot se lauda ca au 40.000 de vagoane mai bine vand dracu la fier vechi vre-o 35.000 din ele ca si asa nu le folosesc iar cu banii luati scapa si de datorii, fac si reorganizare, cumpara si material rulant nou si totul este nou sub soare.
Nu 35.000. Ajung sa fie vandute cele 15.000 scoase din serviciu. Se scot lejer 140 milioane EUR. Si avantajul vanzarii pe bursa este tranzactionarea rapida. Fierul vechi se cumpara pe loc. Este o marfa ceruta inclusiv in criza. - kristi kkk a scris:
- Inainte de a deveni o cearta violenta si inca-un topic ce declanseaza conflicte inutile, decidentii cu privire la privatizare sunt altii, ar fi mai indicat sa se faca o lista pro-privatizare si alta anti-privatizare cu argumente.
Absolut. Hai sa o facem, dar cu argumente, nu cu clisee. - kristi kkk a scris:
- Cu privire la o remarca ce a ajuns deja la cos ce vizeaza vitejia din spatiul virtual nu am vazut inca pe nimeni in lumea reala legat cu lanturi de usa MT sau, mai patetic, sa-si dea foc in fata guvernului ca instraineaza bunul poporului
Nu e nevoie de actiuni extreme sau radicale. Mecanismele dialogului cetatean - guvernanti exista si sunt legale. Trebuie folosite! De la dezbaterile publice - la dezbaterea in cauza am fost DOAR EU! - la campaniile de informare, protestul (legal), actiunea prin ONG-uri, fondarea de ONG-uri care se preocupa de bunul mers al tarii. Asta inseamna Societate Civila. Romania nu are asa ceva. Sau are o societate civila extrem de firav si mult prea axata pe politica, in loc sa fie axata pe teme concrete, care privesc societatea. - kristi kkk a scris:
- Pe mine, care sunt pro-privatizare, ma intereseaza sa vad o societate, fie de stat sau privata, ce aduce beneficii bugetului.
Foarte corect. Problema noastra este ca de 6 ani CFR Marfa merge prost pentru ca e devalizata pe fata. Iar daca o privatizam, sigur-sigur privatul va face ceea ce fac privatii in astfel de asocieri: contracteaza clientii pe firma lor, dupa care ii subcontracteaza firmei in asociere cu statul, pe bani mult mai putini, in felul asta tragand profitul exclusiv pe partea lor. Asta nu-i nici un beneficiu. Cum iesim din dilema asta? - kristi kkk a scris:
- Pana acum CFR Marfa n-a fost de cat o vaca laptoasa ajunsa momentan hoit, iar parazitii se vad in situatia de a fi dati la o parte.
Hai macar aici sa nu confundam CFR-urile. Din 1998 si pana acum noi n-am dat bani la CFR Marfa. Singurul lucru intamplat e ca din 2008 incoace CFR Marfa nu ne-a mai dat toti banii cuveniti. Abia acum, in cadrul privatizarii ni se spune ca banii aia pe care are CFR Marfa sa ni-i dea, nu mai vin niciodata. Asta pe deoparte. In al doilea rand, CFR Marfa in caz particular n-a fost capusata in sensul in care i s-au scurs banii in privat. Nu, CFR Marfa a pierdut licitatii prezentandu-se cu preturi aberant de mari sau fiind descalificata la licitatii de stat pe motiv de neplata impozitelor catre stat. Asta-i sabotaj! Abia din 2007 s-a inventat capusa Rolling Stock Company, prin care CFR Marfa a noastra i-a dat concurentului direct GFR sa-i administreze o parte semnificativa din vagoane si locomotive, cu precadere noi si bune. - kristi kkk a scris:
- Managementul statului este deficitar, nu vad solutie de rentabilizare.
Am dat eu solutii pe Construim Romania. Asa cum am scris acolo, sunt 5 masuri la mintea cocosului pe care le va lua cu certitudine orice privat care va pune mana pe CFR Marfa. Intrebarea e de ce nu le ia statul?! Nu cred ca statul este apriori un prost manager. Si in firmele private managerii pot fi prosti daca nu sunt supervizati de Consiliul de Administratie si de AGA. - kristi kkk a scris:
- Doar de dragul de a ma simti coproprietar nu vad un beneficiu in aceasta treaba.
E pe dos. Tu esti proprietar, doar ca nu te simti si nu-ti exerciti acest drept de proprietate. Si prin urmare nici macar nu protestezi cand altii te deposedeaza de el. - dan tm a scris:
- CFR SA vinde cladirile ca si locuinte. Terenul nu il vinde ci inscrie in CF un drept de superficie.
Adica proprietarul cladirilor are drept sa foloseasca terenul care nu este al lui.
Ai uitat sa treci asta in enumerare.
Cunosc lucrurile astea de la serviciu, ca vin oamenii sa declare cladirile. CFR le-a facut pina la urma CF la OCPI (dezmembrind si transnotind din CF caii ferate pastrate la Cluj Napoca). Asadar CFR poate vinde catre concesionar triajul pastrind proprietatea asupra terenului. Triajele si bazele logistice sunt una dintre cele mai mari mize ale acestei privatizari. Stim ca nu se poate transport de marfa fara triaje. Problema e ca pentru operatorii noi de pe piata, constructia de noi triaje este practic imposibila. Pentru ca pe langa costul mare, dureaza extrem de mult sa obtii autorizatiile de mediu pentru un nou astfel de triaj. Si atunci bataia e mare pe cele existente. CFR Marfa si CFR Calatori folosesc si/sau detin depouri si triaje in diverse forme. Indiferent de forma juridica, important este ca nu platesc nimanui aceasta utilizare. Ori prin privatizare, acest drept de folosinta gratuita pleaca spre noul proprietar. Asta e miza ascunsa sau mai putin evidenta a privatizarii. Pentru ca cine va controla triajele si depourile va controla piata. Orice nou operator feroviar va fi obligat sa foloseasca triajele existente, platind catre CFR Marfa cat si daca vrea noul ei proprietar. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7633 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 23:18 | |
| @Bayazid, e corect sa luptam pt. un ideal, in speta statul sa gestioneze corect un bun national. Problema este ca idealul nostru nu e impartasit si de cei 70% alesi in decembrie, va iesi "d-l" Ghisa(cum drag ii zice Ciudica) si va spune ca guvernul cu sprijinul a 70% din turma natiunii considera ca e bine sa scape de o gaura neagra, intr-o vreme apropiata fiind perla societatilor cu capital de stat. Pe scurt pe guvern il doare in plua de ce cred niste forumisti. Eu sunt unul din putinii romani care se regasesc in eseul lui Boia-"De ce Romania e altfel"-multi sunt jigniti de faptul ca istoricul spune pe sleau metehnele natiei, si observ faptul ca statul demitizeaza cu toate mijloacele institutii care-l autorizeaza. Faptul ca Ludovic Organ iese si spune ca el a lasat CFR M pe profit uitand sa spuna ca el a semnat inceputul declinului, chiar-va mai amintiti studiul de fezabilitate privind inlocuirea catenarei pe linia Craiova-Calafat?, in speta asocierea Rolling Stock, altii care urlau ca MRU vinde bogatiile subsolului acum dau legitimitate vanzarii CFR M spunand ca ceilalti au falimentat-o ei o salveaza. Pe de alta parte nu pot sa nu observ ca Sidex dupa ce a intrat in portofoliul ISPAT supravietuieste, BCR, Raiffaisen, BRD nu au avut soarta Bancii Internationale a religiilor sau Bancorex, Dacia e bine sub management Renault-nu mai e masina preistorica ce inca se fabrica in 2004, exemplele pot continua. Romanul, sub masca inteligentei, e superficial, nu reuseste sa termine nimic. Arhitectura marii natiuni romane(ca teritoriu nu ca realizari-nu au existat niciodata) din perioada interbelica e opera unor monarhi straini. Poate se mai gaseste un strain providential si pt. CFR, din partea politrucilor romani numiti sa praduiasca pe termen scurt nu exista sperante. |
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 23:27 | |
| Kristi, ma lupt si ma voi lupta impotriva acestei mentalitati: cata vreme nu faci nimic, nu ai nici o dovada ca nu se poate. Ai doar o presupunere pierzatoare. Adica te infrangi singur, prin simplul fapt ca nu iesi "la bataie".
Intr-o societate, datoria mea si a ta de cetatean e sa spunem ce nu ne place la ce face guvernul. Iar acest "spus" nu inseamna doar anonimat pe forum. Ci actiune precum ceea ce ziceam: ONG, protest, campanie de informare, dezbateri publice. Abia dupa ce vei fi facut toate astea vino si spune-mi daca functioneaza sau nu. Eu iti garantez ca rezultatul te va surprinde. Dar pana atunci n-ai nici o scuza sa nu incerci. Daca nu incerci, o faci doar din comoditate, iar pretextul ca oricum nu conteaza e doar o scuza pentru propria-ti comoditate.
In alta ordine de idei, dupa 23 de ani de democratie ar trebui sa stim ca in permanenta noi, cetatenii, indiferent de opiniile politice suntem aici si ei, acolo. Si ca intotdeauna problemele noastre nu sunt neaparat prioritati pe agenda lor. Nu exista politician de varf din ultimii 23 de ani care sa nu fii contribuit la dezastrul caii ferate. Nu exista unii buni si altii rai. Fiecare a tras spuza pe turta lui.
Ce a lipsit clar in toti acesti ani am fost noi. Noi stam, noi stim ca nu se poate, noi tacem. Si atunci normal ca problemele noastre nu-s pe agenda lor. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7633 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mar 19 Feb 2013, 23:39 | |
| Bayazid, m-as ralia unui protest dar momentan acesta se manifest doar in virtual. Nu ar fi normala atitudinea mea intr-o societate normala, problema aici e ca doar imi fac nervi, vitele ce merg dupa ciobani ma vor anihila. Sunt dintr-un judet care e renumit pt. caracterul de oi al celor care-l compun din p.d.v. al viziunii politice, intr-un colegiu au dat 90% unui deputat USL fara ca acela sa aiba o initiativa parlamentara in 2 mandate, Marin Almajanu se numeste, ai auzit de el? Sunt sigur ca nu! Vrei nu vrei dupa o vreme te plafonezi in atitudine, am semnat petitia pe care ai pus-o pe skyscrapercity, mai mult nu am avut ocazia sa fac. Incepi mobilizarea pt. un miting in Bucuresti si sunt acolo. Totusi, eu cred ca sansa CFR M e privatizarea. |
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Joi 28 Feb 2013, 00:46 | |
| Asta seara la Realitatea TV, la emisiunea Jocuri de Putere, invitatul a fost Relu Fenechiu. Intre multe bullshituri care au constituit cea mai mare parte a emisiuni, am retinut o declaratie cu dedicatie pentru specialistii in impartirea activelor feroviare pe companii.
Respectiv, Ministrul a spus ca se vor extrage din CFR Marfa inainte de privatizare componentele de infrastructura - ceea ce inseamna ca acum LE ARE IN PROPRIETATE - dar ca totusi VOR RAMANE la CFR Marfa si SE VOR PRIVATIZA CU EA un numar minim de depouri si triaje, necesare celui care preia compania.
Mai are cineva baliverne de servit despre cum sunt triajele de fapt ale CNCFR?! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Joi 28 Feb 2013, 09:16 | |
| Ministrul nu ştie ce vorbeşte. Triajele sunt ale CFR S.A., dar CFR Marfă are depourile. Şi mai are, prin filialele sale, două feriboturi şi o societate de reparat locomotive, cu proprietăţile de rigoare. De astea nu a suflat un cuvinţel, a zis doar de triaje (care sunt ale CFR SA), de cântare (care nici astea nu cred că sunt la CFR Marfă, pentru că liniile industriale care le aveau aparţineau unităţilor de producţie, iar cele din staţii probabil aparţineau deja CFR S.A.) şi de danele la care trag feriboturile.
Dacă nu mă crezi, fă o petiţie la minister şi întreabă ale cui sunt, de fapt, triajele. O poţi face şi electronic, deci nu-i musai să vii personal până la poarta G. _________________ :TTT:
|
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Joi 28 Feb 2013, 10:14 | |
| Pai de exemplu iti spun tie ca Ferry-urile sunt ale CFR Marfa. Oricum erau si inainte, pentru ca erau ale unei societati al carei singur actionar era CFR Marfa. Dar mai mult, anul trecut societatea respectiva a fuzionat cu CFR Marfa. Deci azi ferry-urile sunt direct ale CFR Marfa.
De asemenea, o sa aflu in curand care, exista triaje PROPRIETATE ale CFR Marfa. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Joi 28 Feb 2013, 10:20 | |
| Nu contest faptul că există, că doar CFR Marfă are mii de tone de fier vechi prin unele triaje părăsite (Medgidia, Videle, Goleşti etc.) care nu apar în HG 581/1998. Cele încă în uz, adică Bucuresti Triaj, Ploiesti Triaj, Craiova, Simeria Triaj, Caransebes Triaj, Brasov Triaj, Adjud, Dej sunt ale CFR S.A.. _________________ :TTT:
|
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Dum 10 Mar 2013, 21:05 | |
| Excelenta emisiunea Romania te iubesc din aceasta seara de la ProTV despre jaful de la privatizarea CFR Marfa. O ora de ancheta care demonstreaza tot ce am sustinut eu pana acum: ca CFR Marfa a fost sabotata deliberat pentru a fi adusa la punctul la care este vanduta pe nimic.
Cat despre constiinta civica, o lectie de la bulgari: Proteste impotriva privatizarii BDZ Cargo! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mier 13 Mar 2013, 18:43 | |
| :am auzit ieri un zvon ca ar da cfr. Marfa la Gfr in contul unor datorii pe care le are Marfa la Gfr sper sa nu se adevereasca |
| | | Bayazid
Numarul mesajelor : 132 Reputatie : 4410 Data de inscriere : 18/02/2013
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Mier 13 Mar 2013, 18:54 | |
| Asta-i barfoteca Nici vorba... |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6715 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Lun 01 Apr 2013, 13:22 | |
| Si concluziile ,,oficiale'' trase de MT dupa discutiile privitoare la privatizarea CFR Marfa:
http://www.mt.ro/orpe/documente_sedinte/2013/minuta/minuta_11022013_dezb.pdf
Alexandru Craciun, cel care apare in document ca reprezentant al opiniei publice este colegul nostru de forum Bayazid, acelasi care a initiat site-ul www.construim-romania.ro dar si actiunile de voluntariat ,,trenul regal in Gara de Nord''si ,,trenul prezidential Gheorghe Gheorghiu-Dej'' |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa Lun 01 Apr 2013, 14:52 | |
| De remarcat argumentele lui Mihai Alexandru Crăciun, mai ales ,,În statele europene, societățile similare SNTFM CFR Marfă sunt proprietatea statului, tendința fiind de dezvoltare a acestor societăți (prin realizarea de investiții) și nu de privatizare" Înseamnă că Ungaria, Danemarca (bine, ăia mai au 2%), Olanda şi Bulgaria nu sunt state europene, în accepţiunea dumnealui E drept, cel mai mare jucător pe piaţa europeană a transportului de marfă e DB, care e companie de stat. Dar nu cred că ne putem compara noi cu ei. Celelalte două argumente au fost, într-o oarecare măsură, expuse şi de ceilalţi participanţi la întâlnire. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Despre vinzarea CFR Marfa | |
| |
| | | | Despre vinzarea CFR Marfa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |