|
| Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
|
+89jabels sytrus Tonyno crystynyca tcm LanceR cfr500 Ony_x deconectat ferriviarius cata TonyCFR dan tm mielutu zburator NF1-800 bogdan.perejuc Cont.dezactivat Bobby_TM Simply18 Luca tgv Katalin4653 TEE601 xfiles daniel_c Dutzu AndreiStefan elm ANDU2100HP AndiCFR V3R Cont dezactivat Hurricane florin.lifticariu TVlad Balto membru dezactivat , The Legend xeonchv Marius Iulian M.I.C.I. Mihay LascuB_1980 nenuandrei Vlad srazvi didinul maus5 George redeme Polpot DUAL Caravelle_Zg cristi CFR Dr2005 Grigor lovekomotive Razvan mishu88 AlexD vilhelm 060-EA078 Gaby005 catalinu' Silver electrica675 djmk1988 Re6/6 Vitosa Amiralul Adrian78 ATM yoyoyonutz99 membru inactiv @ndrey roadster stegaru cont inactiv didi AlexCta Zoly87 avram PrisecaruFlorin sm-sulzer zenox4500 Codrut1985 discoid21 cortexedge pisti91 COSTACHE MIHAIL 93 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
djmk1988
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 36 Localizare : Cardiff- UK Reputatie : 4944 Data de inscriere : 05/07/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 25 Mai 2016, 03:19 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Se mai știe ceva de vreo locomotivă din seriile astea? Într-un timp, se apucaseră grecii să repare una, dar n-am mai auzit nimic de la ei. Cât despre cea care era la Arad, iarăși, liniște totală.
Nu cred sa se fi apucat grecii de singura locomotiva care a scapat, pentru ca ii lipseste motorul. Pe tot teritoriul Romaniei mai exista capul de serie 0001 din seria 71 care nu cred ca are vreo sansa de scapare, la cum decurg lucrurile in prezent nu cred ca o sa scape de autogen la fel ca suratele ei. Undeva in vest exista 2 masini de 3000cp intr-o stare deplorabila dar recuperabile in eventualitatea de restaurare ca exponat. Si cred ca mai exista ceva bucati din seria 64, una vopsita integral albastru daca nu ma insel in Arad, ar mai fi trebuit sa fie una in depoul Galati , una la un CET in Oradea si cred ca mai exista una dar nu sunt prea singur |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 27 Mai 2016, 01:16 | |
| În depoul Galați nu mai există astfel de mașini. Știam că grecii aveau mai multe didine rămase, însă doar una în stare... să spunem, decentă și pe aia s-ar fi apucat s-o refacă. Ar fi fost bune pentru anumite trenuri de călători și marfă, înlocuiau dubla tracțiune, TUI mai ieftin, un mecanic în minus, întreținere mai ieftină... Problemele lor ar fi putut fi corectate, însă asta e, s-a ales praful și de ele. Chiar dacă o învie pe 0001, tot cam degeaba.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 27 Mai 2016, 09:15 | |
| Au fost puţine, iar motoarele aveau consum mare de motorină şi ulei... pe când DA-uri se produseseră vreo 2000 şi ceva şi existau şi piese şi personal calificat pentru ele. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11401 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 27 Mai 2016, 09:32 | |
| Romania comunista nu a cumparat licente la produse de top,vezi R12 (Dacia 1300),Citroen Axel(Oltcit) sau avionul BAC(ROMBAC).Unele chiar au salvat de la faliment firmele-mama |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 27 Mai 2016, 11:17 | |
| Şi motorul Sulzer era conceput în anii '30, deşi noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (şi l-am produs până în 1993). E normal că occidentalii nu au fost proşti să vândă ceva nou. _________________ :TTT:
|
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5046 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 27 Mai 2016, 19:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- Şi motorul Sulzer era conceput în anii '30, deşi noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (şi l-am produs până în 1993).
E normal că occidentalii nu au fost proşti să vândă ceva nou. cred ca privesti gresit problema, vezi cand cand au intrat in servici si la francezi, englezi etc |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Sam 28 Mai 2016, 01:54 | |
| Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei. Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6454 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Sam 28 Mai 2016, 19:18 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP. Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii . App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II. |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5046 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Sam 28 Mai 2016, 20:47 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele? sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem |
| | | djmk1988
Numarul mesajelor : 41 Varsta : 36 Localizare : Cardiff- UK Reputatie : 4944 Data de inscriere : 05/07/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Lun 30 Mai 2016, 01:22 | |
| - mielutu zburator a scris:
- În depoul Galați nu mai există astfel de mașini.
Poftim aici dovada http://cfr.stfp.net/Pic/00/LDE150-022DwO=:1.jpg , asta in caz sa nu fi fost taiata intre timp. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Lun 30 Mai 2016, 02:40 | |
| Poza aia e urcată pe site în 2008 (aşa zice în proprietăţile ei), cine ştie de când o fi. _________________ :TTT:
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 03 Iun 2016, 00:55 | |
| - @ndrey a scris:
- mielutu zburator a scris:
- Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP. Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii . App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II. E copiat după un Fairbanks Morse 38 8-1/8. Mulți susțin că era simplă remedierea problemelor DD-urilor. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 03 Iun 2016, 01:05 | |
| - daniel_c a scris:
- mielutu zburator a scris:
- Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele?
sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem
Sa scape de tripla tractiune la Babeni (adica sa nu mai plateasca atatia mecanici), sa bage pe sezonierele de + 12 vagoane ca sa nu mai doarma pe Cta-Mangalia fara aer conditionat, sa puna pe marfarele din zona Maramuresului? Aveai ce face cu ele. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 03 Iun 2016, 09:08 | |
| Linia Băbeni - Alunu s-a deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiţionat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidenţial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt). _________________ :TTT:
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 03 Iun 2016, 12:08 | |
| - Dr2005 a scris:
- Linia Băbeni - Alunu s-a deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiţionat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidenţial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt).
Dap... erau 2 generatoare capabile să alimenteze tot trenul cu energie electrică, însă erau mai ales dedicate alimentării echipamentului de comunicații. Trenul ăla era o minune tehnologică pe vremea respectivă. Astăzi, ar trebui cumva găsită o soluție pentru a achiziționa niște dieseluri mai puternice (pentru 1741-2, 1931-2, 1944-5, 1668, și cam toate trenurile care merg în DT sau doar cu o locomotivă fără climă) dar și să fie reabilitate locomotivele de 1500 și 1250 CP, pentru trenurile R sau IR de 2-3-4 vagoane. Și să nu te-aud că pe trenurile IR de 3-4 vagoane pui dezastre, talente sau alte nenorociri pentru spate și picioare. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
| |
| | | | Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |