Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.

In jos 
+89
jabels
sytrus
Tonyno
crystynyca
tcm
LanceR
cfr500
Ony_x
deconectat
ferriviarius
cata
TonyCFR
dan tm
mielutu zburator
NF1-800
bogdan.perejuc
Cont.dezactivat
Bobby_TM
Simply18
Luca tgv
Katalin4653
TEE601
xfiles
daniel_c
Dutzu
AndreiStefan
elm
ANDU2100HP
AndiCFR
V3R
Cont dezactivat
Hurricane
florin.lifticariu
TVlad
Balto
membru dezactivat ,
The Legend
xeonchv
Marius Iulian
M.I.C.I.
Mihay
LascuB_1980
nenuandrei
Vlad
srazvi
didinul
maus5
George
redeme
Polpot
DUAL
Caravelle_Zg
cristi CFR
Dr2005
Grigor
lovekomotive
Razvan
mishu88
AlexD
vilhelm
060-EA078
Gaby005
catalinu'
Silver
electrica675
djmk1988
Re6/6
Vitosa
Amiralul
Adrian78
ATM
yoyoyonutz99
membru inactiv
@ndrey
roadster
stegaru
cont inactiv
didi
AlexCta
Zoly87
avram
PrisecaruFlorin
sm-sulzer
zenox4500
Codrut1985
discoid21
cortexedge
pisti91
COSTACHE MIHAIL
93 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 29  Urmatorul
AutorMesaj
djmk1988




Numarul mesajelor : 41
Varsta : 36
Localizare : Cardiff- UK
Reputatie : 4944
Data de inscriere : 05/07/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeMier 25 Mai 2016, 03:19

mielutu zburator a scris:
Se mai știe ceva de vreo locomotivă din seriile astea? Într-un timp, se apucaseră grecii să repare una, dar n-am mai auzit nimic de la ei. Cât despre cea care era la Arad, iarăși, liniște totală.

Nu cred sa se fi apucat grecii de singura locomotiva care a scapat, pentru ca ii lipseste motorul. Pe tot teritoriul Romaniei mai exista capul de serie 0001 din seria 71 care nu cred ca are vreo sansa de scapare, la cum decurg lucrurile in prezent nu cred ca o sa scape de autogen la fel ca suratele ei. Undeva in vest exista 2 masini de 3000cp intr-o stare deplorabila dar recuperabile in eventualitatea de restaurare ca exponat. Si cred ca mai exista ceva bucati din seria 64, una vopsita integral albastru daca nu ma insel in Arad, ar mai fi trebuit sa fie una in depoul Galati , una la un CET in Oradea si cred ca mai exista una dar nu sunt prea singur
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 27 Mai 2016, 01:16

În depoul Galați nu mai există astfel de mașini. Știam că grecii aveau mai multe didine rămase, însă doar una în stare... să spunem, decentă și pe aia s-ar fi apucat s-o refacă.
Ar fi fost bune pentru anumite trenuri de călători și marfă, înlocuiau dubla tracțiune, TUI mai ieftin, un mecanic în minus, întreținere mai ieftină... Problemele lor ar fi putut fi corectate, însă asta e, s-a ales praful și de ele. Chiar dacă o învie pe 0001, tot cam degeaba.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 27 Mai 2016, 09:15

Au fost puţine, iar motoarele aveau consum mare de motorină şi ulei... pe când DA-uri se produseseră vreo 2000 şi ceva şi existau şi piese şi personal calificat pentru ele.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11401
Data de inscriere : 17/02/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 27 Mai 2016, 09:32

Romania comunista nu a cumparat licente la produse de top,vezi R12 (Dacia 1300),Citroen Axel(Oltcit) sau avionul BAC(ROMBAC).Unele chiar au salvat de la faliment firmele-mama
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 27 Mai 2016, 11:17

Şi motorul Sulzer era conceput în anii '30, deşi noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (şi l-am produs până în 1993).
E normal că occidentalii nu au fost proşti să vândă ceva nou.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
daniel_c




Numarul mesajelor : 476
Reputatie : 5046
Data de inscriere : 25/05/2012

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 27 Mai 2016, 19:37

Dr2005 a scris:
Şi motorul Sulzer era conceput în anii '30, deşi noi l-am ,,asimilat" abia în 1960 (şi l-am produs până în 1993).
E normal că occidentalii nu au fost proşti să vândă ceva nou.
cred ca privesti gresit problema, vezi cand cand au intrat in servici si la francezi, englezi etc
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeSam 28 Mai 2016, 01:54

Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6454
Data de inscriere : 26/09/2009

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeSam 28 Mai 2016, 19:18

mielutu zburator a scris:
Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii .
App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II.
Sus In jos
daniel_c




Numarul mesajelor : 476
Reputatie : 5046
Data de inscriere : 25/05/2012

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeSam 28 Mai 2016, 20:47

mielutu zburator a scris:
Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele?

sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem

Sus In jos
djmk1988




Numarul mesajelor : 41
Varsta : 36
Localizare : Cardiff- UK
Reputatie : 4944
Data de inscriere : 05/07/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeLun 30 Mai 2016, 01:22

mielutu zburator a scris:
În depoul Galați nu mai există astfel de mașini.

Poftim aici dovada http://cfr.stfp.net/Pic/00/LDE150-022DwO=:1.jpg , asta in caz sa nu fi fost taiata intre timp.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeLun 30 Mai 2016, 02:40

Poza aia e urcată pe site în 2008 (aşa zice în proprietăţile ei), cine ştie de când o fi.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 03 Iun 2016, 00:55

@ndrey a scris:
mielutu zburator a scris:
Cu puține ajustări, se putea rezolva problema consumului de ulei.
Rușii, de exemplu, au copiat motorul tip *opposed piston* astfel: au luat un Fairbanks Morse, l-au desfăcut, au înțeles cum funcționează și au realizat și ei o variantă aproape identică, dar acel model consuma foarte mult ulei și motorină. S-a refăcut, și nici acea a două variantă n-a fost bună, așa că s-a trecut la a treia (motorul 10D100) care este astăzi folosit pe mare parte din locomotivele diesel-electrice rusești de mare putere. La fel puteau face și ai noștri. Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
 Daca ar fi fost asa de simplu si de eficient, o rezolva Sulzer sau ALCo in fabrica, cat despre multipla, mai citeste forumul si ai sa gasesti destule informatii .
App modelul de baza la motoare diesel la rusi este ALCo 244, RS-1 din ce retin, donat de americani in anii de dupa ww II.

E copiat după un Fairbanks Morse 38 8-1/8. Mulți susțin că era simplă remedierea problemelor DD-urilor.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 03 Iun 2016, 01:05

daniel_c a scris:
mielutu zburator a scris:
Sau ar fi putut construi unități multiple - legau DA-urile între ele cum au făcut rușii cu TE10. TE10 poate funcționa ca unitate simplă (TE10), ca unitate dublă sau și triplă. Cea triplă are 9000 CP.
sa faca ce cu ele?

sunt diferente mari intre calea ferata dio Ro si cea din Ru, la lungimea trenului, tonaj, raza curbe etc au fost foarte bune locomotivele care le avem


Sa scape de tripla tractiune la Babeni (adica sa nu mai plateasca atatia mecanici), sa bage pe sezonierele de + 12 vagoane ca sa nu mai doarma pe Cta-Mangalia fara aer conditionat, sa puna pe marfarele din zona Maramuresului? Aveai ce face cu ele.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 03 Iun 2016, 09:08

Linia Băbeni - Alunu s-a deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiţionat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidenţial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitimeVin 03 Iun 2016, 12:08

Dr2005 a scris:
Linia Băbeni - Alunu s-a  deschis prin 1988 sau 1989, deja erau în moarte clinică DD-urile la vremea aia. Iar de aer condiţionat nici nu auziseră românii pe vremea aia, climatizare era doar pe vagoanele trenului prezidenţial, care avea generatorul lui (de fapt avea 2, în caz că unul se strica, se folosea celălalt).

Dap... erau 2 generatoare capabile să alimenteze tot trenul cu energie electrică, însă erau mai ales dedicate alimentării echipamentului de comunicații. Trenul ăla era o minune tehnologică pe vremea respectivă. Astăzi, ar trebui cumva găsită o soluție pentru a achiziționa niște dieseluri mai puternice (pentru 1741-2, 1931-2, 1944-5, 1668, și cam toate trenurile care merg în DT sau doar cu o locomotivă fără climă) dar și să fie reabilitate locomotivele de 1500 și 1250 CP, pentru trenurile R sau IR de 2-3-4 vagoane.
Și să nu te-aud că pe trenurile IR de 3-4 vagoane pui dezastre, talente sau alte nenorociri pentru spate și picioare.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Continut sponsorizat





Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.   Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. - Pagina 24 Icon_minitime

Sus In jos
 
Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
Sus 
Pagina 24 din 29Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 29  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 41 (Vol. I)
» Locomotive clasa 40
» Locomotive clasa 60
» Locomotive clasa 43
» Locomotive franţuzeşti clasa 425

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MATERIAL RULANT :: LOCOMOTIVE-
Mergi direct la: