|
| Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
|
+89jabels sytrus Tonyno crystynyca tcm LanceR cfr500 Ony_x deconectat ferriviarius cata TonyCFR dan tm mielutu zburator NF1-800 bogdan.perejuc Cont.dezactivat Bobby_TM Simply18 Luca tgv Katalin4653 TEE601 xfiles daniel_c Dutzu AndreiStefan elm ANDU2100HP AndiCFR V3R Cont dezactivat Hurricane florin.lifticariu TVlad Balto membru dezactivat , The Legend xeonchv Marius Iulian M.I.C.I. Mihay LascuB_1980 nenuandrei Vlad srazvi didinul maus5 George redeme Polpot DUAL Caravelle_Zg cristi CFR Dr2005 Grigor lovekomotive Razvan mishu88 AlexD vilhelm 060-EA078 Gaby005 catalinu' Silver electrica675 djmk1988 Re6/6 Vitosa Amiralul Adrian78 ATM yoyoyonutz99 membru inactiv @ndrey roadster stegaru cont inactiv didi AlexCta Zoly87 avram PrisecaruFlorin sm-sulzer zenox4500 Codrut1985 discoid21 cortexedge pisti91 COSTACHE MIHAIL 93 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5046 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 02 Oct 2015, 21:31 | |
| - dan tm a scris:
- Cite motoare disesel a produs Resita? citeva mii inclusiv pentru celebra flota.( 5.600 de bucăţi.
asta are aceiasi relevanta cu cate motoare Alco au fost produse si inca mai merg de asemenea se mai produc si astazi de Fairbanks-Morse, care a cumparat si fabrica - dan tm a scris:
- Ca esenta asta este ALCO nu au fost bune dar DA-urile construite paralel cu DD -urile poate mai merg si acuma.
de acord cu tine daca te referi la motoarele produse de romani de asemenea nu mai merg ca nu s-a vrut, dupa cunostintele mele nu s-a incercat nici o ameliorare/imbunatatire DA-urile merg ca nu sunt bani pentru altele, altii au renuntat la ele (polonezii) sau le-au pus la muzeu, vezi francezii, englezii (locomotive cu motor Sulzer) de asemenea este pacat pentru industria romaneasca ca nu s-a incercat imbunatatiri/ameliorari ale motoarelor, la Alco s-a renuntat, nu stiu daca se mai fabrica, iar la Sulzer nimic nou pe cand GM a innoit motoarele in anii '60 si '80 casa ajunga la performantele actuale, romanii au continuat cu acelasi motor cumparat de la Sulzer |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 02 Oct 2015, 21:46 | |
| Nu stiu ce sa zic de Sulzer, cel putin un exemplar mai face inca serviciu activ in Spania...e drept ca la trenuri de lucru... dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani. Motoare de constructie Suler (la nivel de tehnologie din 1959 sau mai veche...apropos la 241) circula si in 2015. ALCO romanesti au rezistat doar 20...25 de ani - spre rusinea mea, nu stiu cand a fost retras ultimul, din cate stiu una din ultimele poze cu serviciu activ era 71-001 in 1994, Marasesti...hai sa zic ca poate au rezistat pana in 1998 (?) Nu incerc sa intru in nici o polemica; subliniez doar ca un tip de motor care are 55 de ani (and counting) poate fi considerat fiabil.
Inapoi la clasele discutate si motorizarile lor, eu unul presupun ca adevarul este- ca intotdeauna - undeva la mijloc. Poate si o constructie mai complicata a motorului, susceptibila la anumite defectiuni, coroborata cu restrictiile resurselor economiei comuniste in constructia efectiva (aliaje, nivele calitative de CTC poate) plus calitatea neconforma a lubrifiantilor/combustibililor/intretinerii au terminat prematur proiectul asta. |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 476 Reputatie : 5046 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 02 Oct 2015, 22:12 | |
| - ATM a scris:
- dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani. Motoare de constructie Suler (la nivel de tehnologie din 1959 sau mai veche...apropos la 241) circula si in 2015. ALCO romanesti au rezistat doar 20...25 de ani
a fost mai putin pretentios sau a fost mai aproape de specificul romanesc, ma refer la utilizare, intretinere, reparatii de asemenea a fost in aceiasi pozitie ca si in America, doar ca la noi a stat in umbra motorului Sulzer cand nu este cerere mare, probabil ca nu este nici interes sa se remedieze problemele cum am mai spus,din punctul meu de vedere nu poti sa spui ca un motor nu este bun pentru ca nu a mers la romani, cand el functioneaza bine merci in alte parti si se mai produce si astazi |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Vin 02 Oct 2015, 22:33 | |
| Poate ca si oamenii si logistica s-au format pe motoarele Sulzer la calea ferata http://www.ucmr.ro/diesel-sulzer-reprezentative.pdf
fata de Alco
http://www.ucmr.ro/diesel-alco-reprezentative.pdf
http://www.ucmr.ro/grupuri-generatoare-reprezentative.pdf |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Lun 05 Oct 2015, 12:32 | |
| Intradevar, motoarele ALKO nu au nimic gresit in partea de proiect, doar varianta romaneasca de motor ALKO a fost nereusita, motivul principal fiind cred eu calitatea proasta a subansamblelor folosite, si posibil, a uleiului necorespunzator utilizat. Din cate cunosc, situatia nu era singulara, si alte motoare diesel produse la noi in perioada anilor 85-89 sufereau de probleme similare din aceleasi motive. Un exemplu ar fi grupul 1 al centralei nucleare Cernavoda unde initial era prevazut echiparea grupului 1 cu generatoare diesel de urgenta fabricate in Romania dar datorita calitatii necorespunzatoare a generatoarelor diesel, sa optat pentru niste generatoare cu turbina de gaze. Asta desi conducerea comunista a Romaniei era obsedata sa se foloseasca cat mai mult echipamente produse in tara, riscul ca generatoarele de urgenta sa nu functioneze bine era inacceptabil in cazul unei centrale nucleare. Sa spunem ca didinele au fost un esec total ar insemna sa ii desconsideram pe specialistii de prima mana care au lucrat la Electroputere. O parte din ei au creat firma Softronic si au dovedit ca, daca exista vointa si profesionalism se pot face multe chiar in Romania unde vechile fabrici sunt de obicei demolate ca sa se construiasca mall-uri. Asa cum pornind de la clasa 40 ei au realizat locomotiva Phoenix, tot la fel pornind de la didine se putea realiza o locomotiva radical inbunatatita, cu un motor complet nou, nu neaparat ALKO. |
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mar 06 Oct 2015, 15:19 | |
| [quote="daniel_c"] - ATM a scris:
- dar totusi dupa atatea zeci de ani, as concluziona ca motorul a fost mai putin pretentios decat ALCO cel construit de romani
Asa am auzit si eu (indirect) de la cei care au lucrat si cu DA si cu DD. Mai exact, s-a folosit pe DD ulei similar cu cel de pe DA, in contextul in care motorul ALCO cerea un ulei cu anumite performante, superioare celor cerute de motorul Sulzer. Motiv pentru care se ducea arborele motor, motiv pentru care locomotiva era trasa la gard (definitiv, mai ales in ultimii lor ani) |
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 27 Ian 2016, 09:50 | |
| Brasovenii! Ce fac brasovenii? Ce se mai aude de singura didina supravietuitoare? Cine are posibilitatea sa arunce un ochi? |
| | | AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8758 Data de inscriere : 10/06/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 27 Ian 2016, 10:34 | |
| |
| | | Ony_x
Numarul mesajelor : 297 Reputatie : 4502 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 27 Ian 2016, 15:01 | |
| Ma bucur sa aud ca este intreaga si nu a pus pe ea mana vreun mafiot de fier vechi. Aceasta locomotiva trebuie salvata si macar dusa intr-un muzeu daca nu sunt resurse pentru reconditionarea ei. |
| | | elm
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 42 Localizare : Craiova Reputatie : 5208 Data de inscriere : 08/11/2010
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Joi 28 Ian 2016, 11:07 | |
| Asta este minunat, Multumesc pentru raspuns! |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mar 01 Mar 2016, 23:36 | |
| DC, DD sau DG care au apatinut de depourile Iasi si Pascani pe ce sectii au circulat? |
| | | deconectat
Numarul mesajelor : 584 Reputatie : 4120 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 02 Mar 2016, 14:55 | |
| DD-uri stiu sigur, DC-uri habar n-am, DG-uri nu cred. Oare pe ce sectii au circulat? cred ca pe Pascani.... Normal ca pe linia spre Vaslui si mai departe. E si pe net o poza cu unul in Marasesti. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Joi 03 Mar 2016, 20:22 | |
| |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 25 Mai 2016, 00:26 | |
| Se mai știe ceva de vreo locomotivă din seriile astea? Într-un timp, se apucaseră grecii să repare una, dar n-am mai auzit nimic de la ei. Cât despre cea care era la Arad, iarăși, liniște totală. |
| | | AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8758 Data de inscriere : 10/06/2011
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. Mier 25 Mai 2016, 00:55 | |
| In Brasov Triaj se afla 71-0001-9, a scapat de la taiere in 2013. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
| |
| | | | Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64. | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |