|
| 306 : Ploiesti Sud - Slanic | |
|
+74razvan - trenuri Costin.B M.I.C.I. mishu88 tuborgtnp Dr2005 AndiCFR nenuandrei augustin_ciuraru Luna sogard_2003 dany90 alex.alexus.tm ldh80 Vicentiu DUAL Cosmin5 dave Hurricane Norbi romaniaetc mardaryroby AlexD rizelgeorgel2004 Radu TVlad ATM redeme sorinucu adycfrbucuresti nokia2010 Gabry Gabriel Vlad Nk11 decward Razvan pannonia express riciu Vitosa Adrian78 halmarius cont dezactivat . mihaiuc kido jionutz Ciprian kristi kkk aly Boracik email2bav eu cata marius_catalin84 dan ciprian lovekomotive srazvi orestte discoid21 cristi CFR Nesebar vrabieionut adina membru inactiv robert didinul cortexedge tudor_vl IonutCFR2009 KQQ cosmin_26-17 MariusM COSTACHE MIHAIL Lde 2100 myster2008 78 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Joi 23 Sept 2010, 22:11 | |
| Mersul trenurilor '87-'88 Si Mersul trenurilor peste 10 ani adica '97-'98 , cand exista un personal direct cu Bucurestiul |
| | | Lde 2100
Numarul mesajelor : 847 Localizare : Slanic prahova Reputatie : 6857 Data de inscriere : 20/02/2009
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Lun 27 Sept 2010, 18:53 | |
| |
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5992 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: 306 ploiesti sud slanic Mier 29 Sept 2010, 09:50 | |
| INDIFERENŢĂ Exporturile salinei aproape au dispărutCum a murit Slănic Prahova din cauza unui pod
Cum linia ferată se înfundă la Poiana Vârbilău, gara din Slănic s-a transformat în magazin Exporturile salinei au dispărut, iar producţia s-a înjumătăţit. Navetiştii sunt la mâna patronilor de microbuze, iar mulţi au renunţat la slujbele din Ploieşti, pentru că nu-şi mai permiteau costurile de transport. Totul din cauza unui pod care trebuie reparat, dar, din lipsă de bani, trenul nu mai ajunge de doi ani la Slănic Prahova
Din toamna lui 2007, trenul de Slănic Prahova nu mai ajunge la Slănic, ci se opreşte cu 11 km mai înainte, la Poiana Vârbilău. Nu mai poate înainta din cauza unui pod feroviar care trebuie reparat, având slăbită structura de rezistenţă.
În octombrie 2007, sucursala Slănic Prahova a societăţii naţionale a sării Salrom avea numeroase contracte de export. Au dispărut aproape toate, pentru că sarea nu mai putea fi livrată. "Costurile de transport rutier sunt exorbitante şi nu ni le permitem. Nu putem încărca decât maximum 20 de tone pe maşină, iar transportul costă în medie un euro pe kilometru", spune Maria Miuţă, directorul general al sucursalei. De când trenurile nu mai pot trage la rampa de încărcare a salinei, producţia a scăzut de la 230.000-250.000 de tone pe an la numai 120.000 de tone. Acum, sarea se livrează în proporţie de 99% pe piaţa internă, şi numai dacă beneficiarul vine s-o ia cu camionul. La export se mai livrează doar bulgări de sare, pentru animale, în Bulgaria şi Ungaria, şi în acelaşi sistem de preluare de la poarta salinei. Făcând eforturi mari, directorul Maria Miuţă a reuşit totuşi să nu dea afară, chiar şi în condiţii de criză, pe niciunul dintre cei 380 de angajaţi ai sucursalei. Nu-şi mai permit naveta la Ploieşti
La locurile de muncă au renunţat însă, benevol, zeci de locuitori ai Slănicului care făceau naveta la Ploieşti, cu trenul. "Dacă erau, de exemplu, agenţi de pază, mai mult de şase milioane (de lei vechi - n.red.) pe lună, bani în mână, nu primeau. Dacă mai dădeau şi un milion şi jumătate pe lună la microbuz, deja nu mai renta să plece de acasă", ne spune primarul Danieluş Costea.
Edilul spune că şi turismul are mult de suferit, pentru că foarte mulţi, mai ales oameni în vârstă, veneau cu trenul. Şi potenţialul turistic este imens, numai dacă ne gândim că la Slănic este cea mai mare salină din Europa, iar Muntele de Sare este unic în lume.
Pentru repararea podului cu pricina, avariat din cauza erodării produse tocmai din sarea care cădea din vagoane, este nevoie de 760 milioane de lei. După numeroase misive trimise către preşedintele Camerei Deputaţilor, prahoveanca Roberta Anastase, şi către deputatul Marian Săniuţă, edilul din Slănic a primit şi răspunsul Ministerului Transporturilor. De unde reiese că anul trecut compania naţională de căi ferate CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, chiar ar fi avut de gând să repare podul. S-a întocmit documentaţia tehnico-economică (expertiză tehnică, caiet de sarcini, proiect tehnic, documentaţii şi altele) şi a fost obţinută autorizaţia de construcţie.
Avântul muncitoresc a continuat şi la începutul acestui an, când s-a trecut la organizarea licitaţiei. Documentaţia a fost cumpărată de nouă firme, dintre care cinci au şi depus oferte, după cum reiese din adresa semnată de subsecretarul de stat Constantin Axinia. Apoi, după verificarea ofertelor, comisia de licitaţie a ajuns la concluzia că niciuna dintre ele nu respectă prevederile caietului de sarcini şi a decis reluarea procedurii. Procedură care nu s-a mai reluat, pentru că, între timp, în martie, a apărut legea bugetului, prin care pentru reparaţia podului nu a fost alocată decât suma infimă de 13,28 milioane de lei, din care aproape 70% au fost cheltuiţi pentru plata lucrărilor deja executate în 2008. Detectivul particular de la gară
Pentru că la Bucureşti nu sunt bani pentru repararea podului şi reluarea circulaţiei feroviare, la Slănic gării i s-a găsit o întrebuinţare profitabilă. Clădirea a fost închiriată către un întreprinzător local, care a făcut aici un magazin Cosmote. "Am închiriat spaţiul de la CFR, pentru că, oricum, chiar dacă mergea trenul, ceea ce nu mai era cazul, nu era nevoie de sala de aşteptare. Oamenii veneau cu trei minute înainte de plecare trenului. Nu merge senzaţional, dar oamenii mai vin şi-şi reîncarcă minute pe cartelă", ne spune patronul Clementin Dragomir, care mai este şi detectiv particular şi instructor auto.
INFO PLUS:
A doua cale ferată din România
Linia Ploieşti - Slănic este a doua cale ferată construită în România, după Bucureşti - Giurgiu. Culmea este că nici pe aceasta din urmă nu mai circulă trenurile, deoarece la inundaţiile din 2005 s-a prăbuşit podul de la Grădiştea, a cărui reconstrucţie necesită o sumă de peste 150 milioane de euro, bani pe care CFR SA nu-i are. Linia Buda-Slănic a fost dată în folosinţă în 1883, iar podul peste râul Slănic, acum impracticabil, a fost reparat capital în 1996.
sursa Gandul
|
| | | jionutz
Numarul mesajelor : 614 Varsta : 42 Localizare : Sat Calacea judetul Timis Reputatie : 5992 Data de inscriere : 28/04/2010
| Subiect: 306 ploiesti sud slanic Mier 29 Sept 2010, 09:53 | |
| Reluarea traficului feroviar catre si dinspre Slanic se pare ca are toate sansele sa fie trecuta pe...linie moarta. Cel putin asa reiese dintr-un raspuns pe care l-a primit, recent, senatorul prahovean Iulian Badescu. Acesta a transmis ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, o scrisoare prin care readucea in atentie intreruperea transportului cu trenul in zona Slanic, dar si identificarea unei solutii de rezolvare a acestei probleme, prin posibilitatea preluarii tronsonului de cale ferata Ploiesti-Buda-Slanic in proprietatea si administrarea Consiliului Judetean Prahova si, implicit, finantarea lucrarilor de reparatii la podul afectat, din resurse alocate de la bugetul administratiei judetene. Dupa o luna de la transmiterea documentului pe adresa ministerului, senatorul Iulian Badescu a primit raspunsul care nu este, din pacate, si cel dorit. Concret, in adresa ce poarta antetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, se mentioneaza ca, in prezent, tronsonul Buda–Slanic este incadrat ca sectie de circulatie apartinand infrastructurii neinteroperabile, aceasta fiind inclusa in lista sectiilor pentru care inchirierea s-a licitat prin Bursa Romana de Marfuri, in acest an, aceasta fiind adjudecata de catre o societate comerciala cu sediul in Bucuresti. Contractul de inchiriere urmeaza sa fie parafat, ceea ce va insemna, conform ministerului, ca lucrarea de reparatie a podului de la intrarea in Slanic sa treaca in responsabilitatea acesteia. Prin urmare, intentia administratiei judetene de a rezolva, pe plan local, o problema care afecteaza, de mai bine de doi ani, traficul de calatori, cat si pe cel de marfa, nu are sorti de izbanda. Mai mult decat atat, senatorul Badescu este sceptic ca societatea care va incheia contractul de inchiriere a tronsonului de cale ferata Buda-Slanic va avea si capacitatea financiara necesara, costurile fiind estimate la 2 milioane de euro. Din cauza podului din zona Prajani, care are structura de rezistenta extrem de afectata – motivul pentru care a fost inchis - trenurile de persoane si de marfa nu mai pot ajunge si pleca de la Slanic din toamna anului 2007. Dupa cum v-am mai informat, sinele de cale ferata de pe tronsonul amintit au fost acoperite de buruieni, iar o parte din cladirea garii Slanic a fost transformata in magazin.
Sursa Prahova |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Mier 29 Sept 2010, 11:00 | |
| Jmecheria asta cu „ sectie neinteroperabila ” este asemanatoare cu trecerea in anii 90 din proprietatea Statului in cea privata a locuintelor la bloc. Vazand baietii jmecheri ca reparatiile la blocurile de locuinte costau mai mult decat incasarile din chirii, s-au gandit sa le vanda pe lucru de nimic doar ca sa scape de ele. La fel se intampla acum la calea ferata cu sectiile secundare neinteroperabile. Se plaseasa efectiv pisica moarta in ograda firmelor care si-au adjudecat prin licitatie aceste linii. Este evident ca o asemenea linie secundara nu poate aduce decat in foarte multi ani profit ca sa acopere refacerea podurilor. Daca nu se va reusii trecerea liniiei in administrarea Consiliului Judetean Prahova, este putin probabil ca acea firma privata o sa aiba 2 milioane de euro pentru refacerea podului. |
| | | Lde 2100
Numarul mesajelor : 847 Localizare : Slanic prahova Reputatie : 6857 Data de inscriere : 20/02/2009
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Mier 29 Sept 2010, 14:27 | |
| Un ultim zvon spune ca TEF isi va introduce propriile trenuri de calatori,iar CFR ramane cu cele actuale(3423?,3422,3424,3421,3428?,3425,si probabil 3426 daca nu va fi anulat).Sa asteptam 1 noiembrie sa vedem ce va fi.Zilele astea auzeam ca urmeaza sa vina Boc si Anca Boagiu cu motorul de diagnoza. |
| | | eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5729 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: boc si boagiu Mier 29 Sept 2010, 21:10 | |
| Ii scriu ancutei aproape in fiecare zi sa repare podul. Ar fi bine sa vina ca vreau sa-i alerg pe sine. In schimb ar fi bine daca TEF-ul ar veni cu trenurile lor si CFR-ul ar pastra toate trenurile care sunt acum. Dar cu o conditie: aceste trenuri sa ajunga la Slanic. PE EI FRATILOR!!! CAT MAI MULTE PETITII LA ancuta si la CFR!!! Sunt cu voi!
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Joi 30 Sept 2010, 01:10 | |
| - Citat :
- In schimb ar fi bine daca TEF-ul ar veni cu trenurile lor si CFR-ul ar pastra toate trenurile care sunt acum.
Asta nu se va intampla, blatistii cu nasu la CFR si trenul privat gol pentru ca acolo se taie bilet... Tin sa va reamintesc sa cititi Hotarirea de Guvern nr. 1409/2007 conditii de inchiriere si sa nu mai credeti tot felul de zvonuri. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5729 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Reabilitare Joi 30 Sept 2010, 09:36 | |
| Cel mai bine ar fi ca TEF, sa investeasca in reabilitatea liniei, pentru a creste viteza. Cel putin in locurile unde exista restrictie.Am vazut niste traverse in statia Plopeni sat, cred ca intentioneaza sa repare podetul acela de la iesirea din statie, care oricum era pradat de tot fierul de catre tigani. Sunt destule restrictii, sper sa repare linia si sa o sudeze in totalitate. Stie cineva ceva despre asta? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Joi 30 Sept 2010, 13:42 | |
| Cred ca stii cine e TEF si ca face parte din GFR care este cel mai tare jucator feroviar pe piata transportului de Marfa. Daca intr-adevar e asa cum se aute ca TEF va lua linia nu e de mirare ca cei de la CFR se apuca de facut reparatii inainte de preluare, sunt o groaza de sectii unde nu s-a mai facut nimic din momentul licitatiei adica 6 luni sau chiar mai mult... Pe principiul "Lasa sa repare privatul" ei din cate se vede cu GFR nu merge chiar asa, cred ca banuiti de ce... Daca nu erau intersati ei cred ca mai treceau vreo 20 de ani pana se inlocuia podul ala. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5729 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Ultimele vesti!!!! Sam 02 Oct 2010, 18:15 | |
| gasiti ultimele vesti oficiale la acest link
http://www.mariansaniuta.ro/Ministerul_Transporturilor_si_Infrastructurii.pdf |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Lun 04 Oct 2010, 23:10 | |
| La ce am citit acolo reiese ca podul trebuie refacut de cine preia linia , iar la ce ma gandesc eu ar fi ca acel operator privat care ia aceasta linie se gandeste ca profit va scoate din transportul de sare din Slanic in primul rand si apoi calatorii deci automat e interesat sa repare podul si sa deschida circulatia , cel putin asa sper acum ramane de vazut ce va fi . |
| | | eu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 408 Reputatie : 5729 Data de inscriere : 05/05/2010
| Subiect: Tef. Mar 05 Oct 2010, 09:13 | |
| TEF-ul nu are licenta pentru transportul de persoane si nici material rulant in acest sens., De fapt nici GFR-ul nu are licenta de persoane. Este greu de crezut ca podul va fi reparat de Tef, pentru ca in momentul de fata nu ar avea niciun interes economic. Pentru cateva vagoane de sare nu cred ca se baga la pod. Parerea mea este ca CFR-ul doar a pasat responsabilitatea repararii podului la TEF, pentru a scapa de " gura lumii". Ganditi-va ca linia s-a inchiriat cand ajungea trenul pana la Slanic, si operatorul a renuntat repede din cauza ca pierdea bani. Cu TEF-ul cred ca este doar o metoda de a scapa de repararea podului.
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Mier 06 Oct 2010, 20:12 | |
| Va avea, iar material rulant se gaseste destul de inchiriat de lla CFR _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Ciprian
Numarul mesajelor : 116 Reputatie : 5293 Data de inscriere : 20/09/2010
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic Mier 06 Oct 2010, 20:22 | |
| Directorul de GFR declara ca firma sa are deja material rulant pentru transportul de calatori si ca asteapta doar eliberarea licentei de transport, cred ca vom vedea prin noiembrie ce se va intampla cu aceasta linie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 306 : Ploiesti Sud - Slanic | |
| |
| | | | 306 : Ploiesti Sud - Slanic | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |