|
| Istoria feribotului din Romania | |
| | Autor | Mesaj |
---|
Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Istoria feribotului din Romania Vin 07 Sept 2012, 14:17 | |
| Istoria feribotului in Romania Feribot – cuvantul exista in dictionarul limbii romane si inseamna nava sau pod plutitor special amenajat pentru a transporta vehicule, vagoane si locomotive de la un mal la altul al unei ape – si este forma romaneasca a englezescului ferryboat. Din istoria acestui mijloc de transport am gasit in mica enciclopedie –Nave si navigatie de Profesor univ. ing. Ion A. Manoliu aparuta la Editura stiintifica si enciclopedica – Bucuresti 1984 – cateva informatii interesante (zic eu) care au mai fost postate de mine pe un alt forum. << Exploatarea unei linii de feribot necesita, in afara de navele respective, si de cate o instalatie de racordare speciala la fiecare punct de acostare, cu ajutorul careia se poate recupera diferenta de nivel intre platforma cheului si puntea navei feribot, diferenta datorata variatiilior de nivel ale apei precum si pescajului navei, in timpul operatiunilor de imbarcare – debarcare. Aceste instalatii sunt in general complicate , cu atat mai mult cu cat variatiile de nivel ale apei sunt mari. Avantajele transbordarii vagoanelor de cale ferata sunt insa foarte mari si in cazul unui tranzit intens ,toate cheltuielile facute pentru functionarea feribotului sunt justificate. Pasagerii nu mai sunt obligati sa paraseasca compartimentele in vederea traversarii care astfel pe orice timp si chiar si noaptea. Traficul de marfuri castiga prin suprimarea dublei manipulari de descarcare de la vagon la nava si de la aceasta la garnitura de pe malul opus. Se evita pierderi de timp, degradarea marfii, furturi. Feribotul transbordor de convoaie de cale ferata este prevazut cu mai multe linii ferate montate pe punti, simetric fata de planul diametral. In nava sunt amenajate tancuri de ballast pentru echilibrarea acesteia in timpul incarcarii si realizarea asietei necesare. In unele cazuri (feriboturi fluviale) imbarcarea vagoanelor se poate face pe la ambele capete. Prima statie de feribot din lume a fost cea de la Firth of Forth intre Granton si Burn Island, in apropiere de Edinburg, infiintata in 1850. In Romania primele instalatii de feribot dateaza din timpul primului razboi mondial. In timpul ocupatiei, germanii au infiintat un servicui de feribot intre Giurgiu si Ruse si altul peste Borcea, acesta din urma trebuind sa restabileasca legatura intrerupta prin distrugerea podului peste Dunare de catre trupele romane in retragere. Avand in vedere dezvoltarea schimburilor comerciale cu tarile balacnice si Orientul apropiat in anul 1936 a luat fiinta un serviciu regulat de feribot intre Giurgiu si Ruse, dotat cu doua nave nave de feribot de cel mai modern tip pentru transbordarea garniturilor de cale ferata peste Dunare. Instalatiile de racordare amplasate in bazinele celor doua porturi, trebuiau sa acopere variatiile de nivel ale Dunarii de cca. 7 m. Mai tarziu dupa construirea Podului Prieteniei, instalatia a fost mutata in sectorul Calafat . …>>
|
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Istoria feribotului din Romania Vin 07 Sept 2012, 14:23 | |
| In anul 2007 a luat fiinta compania CFR Ferry - Boat ce detinea doua nave feribot - Eforie si Mangalia care intre timp a fost preluate de Administratia porturilor maritime. Mai multe detalii aici. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Istoria feribotului din Romania Mier 09 Oct 2013, 18:44 | |
| Dupa alte date, dintr-un almanah "Magazin istoric", primul feryboat (fluvial) din Romania este inaugurat la 8 iunie 1941, intre Giurgiu si Ruse. A functionat pana in 1954. Cel de-al doilea este inaugurat in anul ?, intre Calafat si Vidin, care a functionat pana in ? Din 2013 inlocuit de podul recent inaugurat.
La 11 februarie 1988, primul feryboat maritim romanesc, proiectat la I.C.P.R.O.-Nav- Galati, si construit la santierul naval Constanta, purtand numele de „Mangalia”, pleaca, din portul Constanta-Sud-Agigea, pentru efectuarea probelor de mare. Caracteristicile acestuia sunt: capacitate: 12.000 tdw, lungime: 184 m, latime: 26 m, capacitate de transport: 107 vagoane de cale ferata sau 117 autocamioane, 46 de membri ai echipajului, are 3 punti , deservite de un lift dublu, precum si un triaj miniaturizat, deservit de o locomotiva de manevra speciala (realizata la „23 August” Bucuresti), capabila sa se deplaseze atat pe sine, cat si pe roti. Pe puntea principala are 5 linii de cale ferata. Sirsa- "Almanahul Marii 1989". Primul traseu deservit a fost Constanta Sud Agigea- Samsun (Turcia). In 1990 este construit si cel de-al doilea feryboat maritim romanesc- „Eforie”.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Istoria feribotului din Romania Mier 09 Oct 2013, 22:10 | |
| Cele două ferry-boat-uri de la CFR Marfă (preluate când s-a absorbit CFR Ferry-Boat) nu mai au licenţă, au reviziile expirate, deci nu pot naviga. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Istoria feribotului din Romania | |
| |
| | | | Istoria feribotului din Romania | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |