|
| Baia Mare - Baia Sprie | |
|
+6Vlad Semafor Ionutz Dr2005 IonutCFR2009 Czirjak Arpad 10 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie Mier 07 Iun 2023, 21:35 | |
| - SMDS a scris:
- https://sighet247.ro/s/maramures-tren-metropolitan-pentru-conectarea-oraselor-baia-sprie-baia-mare-seini-valoarea-proiectului-este-de-92-milioane-euro-640aec40f4113
Practic acelasi link cu acelasi plan de tren metropolitan intre Baia Sprie - Baia Mare Nord - Baia Mare Sud - Seini. Tot nu cred ca se va realiza vreodata, dar visele sunt gratis. Și ți-au spulberat visele ăștia https://www.graiul.ro/2023/06/06/straniu-frumos-baia-sprie-face-strada-din-fosta-cale-ferata/?fbclid=IwAR36IARQMJnkjas4kDGsiRLB5VkaNd7FE0Tkq7ASe2qtKBktuZkXX30fO8k |
| | | SMDS
Numarul mesajelor : 575 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2501 Data de inscriere : 30/08/2019
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie Joi 08 Iun 2023, 08:59 | |
| - Vitosa a scris:
- SMDS a scris:
- https://sighet247.ro/s/maramures-tren-metropolitan-pentru-conectarea-oraselor-baia-sprie-baia-mare-seini-valoarea-proiectului-este-de-92-milioane-euro-640aec40f4113
Practic acelasi link cu acelasi plan de tren metropolitan intre Baia Sprie - Baia Mare Nord - Baia Mare Sud - Seini. Tot nu cred ca se va realiza vreodata, dar visele sunt gratis. Și ți-au spulberat visele ăștia https://www.graiul.ro/2023/06/06/straniu-frumos-baia-sprie-face-strada-din-fosta-cale-ferata/?fbclid=IwAR36IARQMJnkjas4kDGsiRLB5VkaNd7FE0Tkq7ASe2qtKBktuZkXX30fO8k Am ras. Nu-s visele mele. Visele lor ma refeream. Oricum, realist vorbind, nu se va intampla nimic. Sa dai comunicate de presa e gratis, mai faci putina campanie, lumea oricum uita. Iti zic, nici tren metronapolitana, nici drum, nici pista de biciclete nu o sa fie. Nimic. Pentru ca Baia Mare are o administratie inepta. Nici cladirile de patrimoniu nu le repara. Nici drumurile nu le deszapezesc iarna. Nu fac nimic. Dar hei macar e "stabilitate", vorba unor politicieni. Deci linia asta Baia Mare-Baia Mare Nord-Baia Sprie (spre Baia Sprie nu mai exista) va ramane tot in mlastina, cum e acum. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie Joi 08 Iun 2023, 10:01 | |
| - dan tm a scris:
- Am pus dincolo la Baia Mare Sud din greseala , la vremea aia
https://cfr.ro/files/hot_aga/2021/HAGA%20nr.%202%20din%2017.02.2021.pdf
acuma ce ar trebui expropriere sau orasul Baia Sprie sa faca linie de tren in loc de sosea?
peste 20 de ani zic eu am pus aici hotarîrea AGA de trecere a terenului la Baia Sprie. Asa ca degeaba orasul Baia Mare are o administrație inepta, pentru că discuția este despre ce se face pe teritoriul orasului ...Baia Sprie. Se pare că Baia Sprie știe ce vrea de vreme ce a reusit sa obtina terenul de la CFR. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie Joi 08 Iun 2023, 13:00 | |
| Închiderile de linii şi transferurile de terenuri nu se fac prin hotărâri AGA, ci prin hotărâri de Guvern. AGA doar dă acordul pentru solicitarea către MTI de emitere a unei HG. Ordinea operaţiilor este: - trecerea mijloacelor fixe din domeniul public al statului în domeniul privat la CFR SA - prin HG; - aprobarea casării şi valorificării - prin HG (merge şi să faci un singur HG cu ambele activităţi); - demontarea efectivă şi valorificarea prin BRM; - trecerea terenului domeniu public din administrarea MTI şi concesiunea CFR SA în administrarea UAT-ului; - modificarea contractului de concesiune al CFR SA; - predarea-preluarea terenului de comisiile MTI şi ale preluatorului.
Atenţie şi că dacă nu a fost deja aprobată demontarea liniei până anul trecut, sunt aplicabile dispoziţiile art. 27 din OUG 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: ,, Art. 27. - (1) Liniile ferate aparţinând infrastructurii feroviare publice pot fi închise pentru transport, din considerente tehnologice sau de eficienţă economică. (2) Închiderea liniilor ferate din motive tehnologice se face de către compania naţională care administrează infrastructura feroviară, în conformitate cu normele de exploatare a infrastructurii în condiţii de siguranţă a circulaţiei. (2^1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pe baza recomandărilor unor studii de specialitate realizate din iniţiativa sa, stabileşte şi propune spre aprobare, prin hotărâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la emiterea avizului de oportunitate de către administratorul infrastructurii, liniile de cale ferată identificate pentru închidere, din motive de eficienţă economică. (2^2) Studiile de specialitate prevăzute la alin. (2^1) realizează analize multicriteriale cuprinzătoare pentru fiecare linie de cale ferată care face obiectul studiului, pe o perioadă de referinţă de minimum 30 de ani, cel puţin pe baza următoarelor elemente şi criterii: a) necesităţile de mobilitate a persoanelor şi mărfurilor; b) concurenţa între modurile de transport şi distribuţia modală a cererilor de transport; c) costurile şi beneficiile la nivelul societăţii şi al economiei naţionale, inclusiv costurile externe ale diferitelor moduri de transport; d) creşterea eficienţei economice a sistemului naţional de transport şi reducerea costurilor totale generate de sectorul transporturi la nivelul economiei naţionale; e) politicile şi strategiile la nivel naţional şi sectorial în domeniul transporturilor; f) politicile şi strategiile Uniunii Europene în domeniul transporturilor; g) cele mai bune practici în domeniul feroviar ale statelor membre. Aceste studii sunt supuse dezbaterii publice anterior adoptării oricărei decizii. (3) Închiderea liniilor ferate din motive de eficienţă economică, urmată de conservare sau de dezafectare, se adoptă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu avizul Ministerului Apărării Naţionale şi al autorităţilor administraţiei publice locale interesate. (4) Costurile ocazionate de conservarea sau de dezafectarea liniilor de cale ferată închise prin hotărârea prevăzută la alin. (3) se suportă de la bugetul de stat. (5) Unităţile administrativ-teritoriale, în colaborare cu administratorul infrastructurii şi cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, pot stabili soluţii de finanţare a infrastructurii feroviare de la bugetele locale, în completarea fondurilor publice alocate administratorului infrastructurii de la bugetul de stat, inclusiv în scopul menţinerii în exploatare a unora dintre liniile prevăzute la alin. (2^1)." _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie Joi 08 Iun 2023, 14:52 | |
| https://cfr.ro/wp-content/uploads/2021/02/files_hot_aga_2021_HAGA-nr.-2-din-17.02.2021.pdf
Si pe o portiune din Huedin, pe linia Călățele deja este facuta pista de biciclete. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Baia Mare - Baia Sprie | |
| |
| | | | Baia Mare - Baia Sprie | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |