- basil a scris:
- As vrea si eu sa stiu ce fel de transformator si redresoare au asa mici de incap undeva acolo?
7. Transformator principal monofazat
- Frecvenţa 50 Hz
- Putere nominala 850 KVA
Din care: 760 KVA –pentru tracţiune
25 KVA – servicii auxiliare
65 KVA – încălzire salon călători
Este de tip ALSTHOM şi este amplasat în vagonul motor în compartimentul situat deasupra boghiului motor. Are următoarele înfăşurări:
Infăşurarea principală de înaltă tensiune
Înfăşurarea secundară de tracţiune, cu prize de tensiune pentru reglarea tensiunii de alimentare a redresorului de tracţiune între 0÷850 V. Prin intermediul unui graduator, comandat de un servomotor, se pot obţine 22 trepte de tensiune. Un self de trecere încorporat în transformator funcţionează ca divizor de tensiune atunci când graduatorul se află pe poziţii intermediare.
Două înfăşurări secundare, una de 1500 V pentru alimentarea circuitelor de încălzire şi cealaltă de 220 V, pentru alimentarea circuitelor auxiliare.
Puterea aparentă în înfăşurarea secundară de tracţiune, la 25 KV, este de 850KVA.
Transformatorul este montat în cuvă şi răcit cu ulei. Circuitul de răcire al uleiului cuprinde o pompă de recirculare şi două radiatoare amplasate pe peretele frontal al vagonului de o parte şi de alta a uşii de comunicare dintre vagoane.
Puntea redresoare
Redresorul este montat pe acoperişul vagonului motor şi răcit prin ventilaţie naturală.
Este un redresor cu diode de tip T-24, compus din 80 celule.
CARACTERISTICI PUNTEA REDRESOARE MOTOR TRACŢIUNE
Construcţie........... T 24 SILEC
Tensiune inversã de vârf repetitivã... 1000
Curent mediu direct......................200
Tip de radiator................................... 4
Gen de montaj...................................5
Numãr de celule pe braţ (în serie)
(în paralel).
( total)...... 20
Numãr total de celule.......................... 80
Masa totalã a blocului redresor............150