|
| Trenuri low-cost | |
|
+8The Legend Razvan Tudor Adrian78 Andrey_tm Dr2005 cristi CFR razvan - trenuri didinul 12 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Mier 04 Ian 2012, 19:28 | |
| Da, așa e, l-a ”identificat” și Cristi cu ceva postări înainte. Dacă tot am revenit în zona de vest, să amintim și o altă pereche a SNTFC chiar nu mai e chiar așa de ”sprintenă” ca în alte vremuri:
Regio 9196 Timișoara Nord - Drobeta Turnu Severin http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32446030&cbodata=1/4/2012&lng=1 Regio 9195 Drobeta Turnu Severin - Timișoara Nord http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32446020&cbodata=1/4/2012&lng=1 |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Joi 05 Ian 2012, 17:54 | |
| Și în fine (cred că nu mai e altul) perechea de regio a operatorului Regiotrans, 14 060/14 061 Alba Iulia - Cluj Napoca http://regiotrans.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=130§ie_id=1&relatie_id=39 Nu e nici ăsta foarte sprinten, dar are un mers un pic mai vioi decât alte regio.
Ar mai fi un tren al SNTFC, Regio 4300 pe relația Cluj Napoca - Dej http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32440300&cbodata=1/5/2012&lng=1 dar ăsta pare doar o soluție de a introduce o garnitură în program. Are însă legătură bună spre Bistrița la Regio 4372 http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32440720&cbodata=1/5/2012%205:56:55%20PM&lng=1 |
| | | Razvan Tudor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 649 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5900 Data de inscriere : 10/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Joi 05 Ian 2012, 19:01 | |
| Ar mai fi si trenul Regio 9301 Bucuresti Basarab - Videle - Rosiori Nord. Pana la Videle are mers de IR, apoi opreste in toate statiile. Face 1h 40 min, cu doar 15 min mai mult decat un IR. |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Joi 05 Ian 2012, 19:09 | |
| - Razvan Tudor a scris:
- Ar mai fi si trenul Regio 9301 Bucuresti Basarab - Videle - Rosiori Nord. Pana la Videle are mers de IR, apoi opreste in toate statiile. Face 1h 40 min, cu doar 15 min mai mult decat un IR.
Da, așa este, trenul Regio 9301 e mai sprinten, în schimb perechea lui e Regio obișnuit. Regio 9301 București Basarab - Roșiori Nord http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32460240&cbodata=1/5/2012%205:56:55%20PM&lng=1 |
| | | The Legend V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1115 Varsta : 30 Localizare : TIMISOARA SI ATAT! Reputatie : 6446 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Joi 05 Ian 2012, 19:24 | |
| - didinul a scris:
- Da, așa e, l-a ”identificat” și Cristi cu ceva postări înainte. Dacă tot am revenit în zona de vest, să amintim și o altă pereche a SNTFC chiar nu mai e chiar așa de ”sprintenă” ca în alte vremuri:
Regio 9196 Timișoara Nord - Drobeta Turnu Severin http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32446030&cbodata=1/4/2012&lng=1 Regio 9195 Drobeta Turnu Severin - Timișoara Nord http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32446020&cbodata=1/4/2012&lng=1 9196 era un tren foarte bun ca intre Timisoara si Lugoj oprea numa in Recas si Topolovat si e pacat ca acuma opreste mai in toate garile avand in vedere faptul ca are un confort mult superior fata re restul trenurilor Regio spre Caransebes. |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Joi 05 Ian 2012, 21:17 | |
| Conceptul de tren low cost poate fi soluția pentru ameliorarea situației în care se găsesc operatorii feroviari de transport pasageri, dintre care cel rău stă chiar operatorul național. În momentul acesta există multe IR-uri slab utilizate care ar putea avea succes dacă ar circula cu rangul Regio expres (RE) și tarifele corespunzătoare. La RE aș opta pentru pentru două tipuri de tarifare: cu rezervare obligatorie și cu rezervare opțională. Rezervarea obligatorie, fiindcă trebuie să existe o mică diferență față de trenurile regio obișnuite, dar și pentru că astfel se limitează fenomenul ”tariful la nașu'”. Propunerile rezonabile exprimate aici se pot comunica factorilor de decizie sub formă de petiții și nu doar una, ci cât mai multe ca să arătăm că există susținere pentru o asemenea inițiativă.
În actuala postare, m-am gândit la două propuneri de RE.
1. Am amintit și într-o postare anterioară soluția irațională cu IR 1843/1844 care se descompune/compune în/din două perechi de RE-uri în stația Beclean pe Someș. Propunerea mea este ca trenul IR 1843 să se transforme în stația Cluj Napoca în RE 4112/4135 Cluj Napoca - Sighetul Marmației (Bistrița Nord), respectiv IR 1844 să se formeze din RE 4134/4113 Sighetul Marmației (Bistrița Nord)- Cluj Napoca. În felul acesta se atrag mai mulți călători datorită prețurilor competitive practicate pe aceste trenuri.
2. Transformarea IR 368/369 în RE cu rezervare opțională, prin adăugarea (pentru început) a unui vagon suplimentar la grupa de Budapesta. Orele la care circulă aceste trenuri sunt foarte bune pentru călători dacă sunt practicate prețuri competitive. În felul acesta se mai ameliorează și costurile acestui tren care, știm cu toții, circulă în formula neeconomică GM (sau torpilă) + 2 vagoane.
Desigur, aceste modificări trebuie susținute de o bună publicitate prin mijloacele pe care le are la îndemână SNTFC, adică afișe prin gări, anunț pe site-ul oficial și altele.
|
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 21:46 | |
| Alte idei de transformare a IR în RE pentru atragerea unui număr cât mai mare de călători prin prețuri competitive.
1. - IR 1817 (Sibiu) - Vințu de Jos- Cluj Napoca http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463870&cbodata=1/6/2012&lng=1 și perechea sa IR 1818 Cluj Napoca - Vințu de Jos- (Sibiu) http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463880&cbodata=1/6/2012&lng=1, transformate în RE cu rezervare obligatorie. Trenul este format din automotor Desiro și nu mai oferă nici viteză nici condiții de IR.
2. IR 1633 Brașov- Cluj Napoca http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463000&cbodata=1/6/2012&lng=1 și IR 1634 http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463010&cbodata=1/6/2012&lng=1 transformate în RE cu rezervare obligatorie. Trenul (când spun ”tren” mă refer la pereche) este format din 2X26-16 + 1X 36-16 și nu mai oferă nici confort nici viteză pentru tarife de IR.
3. IR 1720 Sibiu - Craiova http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463380&cbodata=1/6/2012&lng=1 și IR 1721 Craiova- Sibiu http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463390&cbodata=1/6/2012&lng=1, transformat în RE cu rezervare obligatorie. Trenul este format din automotor Desiro care, dacă prețul competitiv își arată roadele, poate fi înlocuit cu ADH 11. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 21:51 | |
| Dar de IC Timisoara Nord - Cluj Napoca format din AM Desiro ce sa mai spun, trebuia sa fie IR ca asa au spus ca schimba R in IR, nu in IC... _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 21:54 | |
| - cristi CFR a scris:
- Dar de IC Timisoara Nord - Cluj Napoca format din AM Desiro ce sa mai spun, trebuia sa fie IR ca asa au spus ca schimba R in IR, nu in IC...
Probabil acest tren merge ca vantu si ca gandu ..... si de asta merita rangul de IC . |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 22:16 | |
| - cristi CFR a scris:
- Dar de IC Timisoara Nord - Cluj Napoca format din AM Desiro ce sa mai spun, trebuia sa fie IR ca asa au spus ca schimba R in IR, nu in IC...
Cu trenurile astea sunt două variante: 1. Fie îi bagă 2X 21-76 pe garnitură (pentru început) cu un 82 în față caz în care rămâne IC, fie îl lași Desiro dar IR. Nu mai poate continua batjocura asta cu Desiro la IC. |
| | | Razvan Tudor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 649 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5900 Data de inscriere : 10/01/2011
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 22:17 | |
| Macar daca tot l-au pus la rang de IC (mare greseala), puteau sa puna varianta de AM Desiro doar cu cls a 2-a, cu scaune destul de confortabile. Dar nu, ei au bagat varianta cu cls 1 ca poate, poate se gasesc cativa "destepti" sa-si cumpere bilete la cls 1! Ce sa mai spunem ca automotoarele alea se gasesc si pe Regio...diferenta dintre ranguri e exact zero barat!!! |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7936 Data de inscriere : 16/04/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Vin 06 Ian 2012, 23:47 | |
| Am circulat pe distanta Cluj - Baia Mare cu R 4086, si ca o ironie, scoate cu aprox. jumate de ora mai putin timp de mers, fata de cele doua IR care sunt directe spre Baia Mare. Problema intre Cluj si Baia Mare este distanta...care pe calea ferata e 193 km, iar pe sosea de 148 km...De aceea transportul cu autocare, care a luat o amploare deosebita in ultimii ani, inca detine un procent favorabil de calatori, covarsitor in comparatie cu trenul... E si lesne de inteles.. - un bilet autocar=25 lei, timp de mers ~ 3 ore; - un bilet la tren IR=51 de lei, timp de mers > 4 ore
Aceste noi trenuri Regio, cu mers de IR, pot fi o solutie...desi, tot destul de goale circula...s-a cam obisnuit lumea cu autocarele... |
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Sam 07 Ian 2012, 00:03 | |
| - lonutz a scris:
- Am circulat pe distanta Cluj - Baia Mare cu R 4086, si ca o ironie, scoate cu aprox. jumate de ora mai putin timp de mers, fata de cele doua IR care sunt directe spre Baia Mare. Problema intre Cluj si Baia Mare este distanta...care pe calea ferata e 193 km, iar pe sosea de 148 km...De aceea transportul cu autocare, care a luat o amploare deosebita in ultimii ani, inca detine un procent favorabil de calatori, covarsitor in comparatie cu trenul... E si lesne de inteles..
- un bilet autocar=25 lei, timp de mers ~ 3 ore; - un bilet la tren IR=51 de lei, timp de mers > 4 ore
Aceste noi trenuri Regio, cu mers de IR, pot fi o solutie...desi, tot destul de goale circula...s-a cam obisnuit lumea cu autocarele... Încă nici nu prea știe lumea de trenurile astea (că sunt două perechi pe zi). Până nu dă o zăpadă puternică să pună probleme pe rutier... să vezi atunci ce se umple motorul ăla. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Sam 07 Ian 2012, 00:14 | |
| Cluj-Baia Mare si retur sunt 2 trenuri Regio cu mers de IR primul e ramura lui 1741 care din Cluj are numarul 4098 si al doilea e Desiro Cluj-Satu Mare via Zalau cu Desiro de Baia Mare , foarte bune aceste trenuri , daca ar fi bagat si pe alte rute RE erau foarte reusite sau macar de ar transforma anumite IR in RE cum ar fi 1741 sa fie RE pe toata distanta dar cu mersul actual , eventual cateva opriri in plus da nu mai mult de 5 si 1653 ar fi bine sa fie RE , unul din IS-TM eventual 1765/1766 , BV-Craiova , si inca cateva , in asa fel atrag calatorii prin preturile mai accesibile .
|
| | | didinul
Numarul mesajelor : 865 Reputatie : 6467 Data de inscriere : 31/08/2009
| Subiect: Re: Trenuri low-cost Sam 07 Ian 2012, 01:00 | |
| Sigur că sunt multe idei dar am zis să le luăm pe rând, cu exemple concrete și motive întemeiate. Am zis să începem cu cele mai scurte.
O să mai pun eu trei perechi formate tot din automotoare Desiro:
1. IR 1722/1827 Sibiu - Petroșani http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463400&cbodata=1/7/2012&lng=1 și IR 1828 Petroșani - Caracal respectiv IR 1723 Caracal - Sibiu http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32463410&cbodata=1/7/2012&lng=1 transformate în RE cu rezervare obligatorie. Pe lângă confortul discutabil, știm că IR 1722/1723 au fost cândva personale sprintene (2015/2016), deci practic e vorba de o intrare în normalitate.
2. IR 1937 Cluj Napoca - Oradea http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32464460&cbodata=1/7/2012&lng=1 și IR 1938 Oradea - Cluj Napoca http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32464470&cbodata=1/7/2012&lng=1, transformate în RE cu rezervare opțională. De asemenea, sezoniere IR 1935/1936 să circule în regim de RE cu rezervare opțională a locului, pe relația Cluj Napoca - Oradea.
3. IR 1931 Timișoara Nord - Oradea http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32464440&cbodata=1/7/2012&lng=1 și IR 1930 Oradea - Timișoara Nord http://infofer.ro/trs.asp?idtrv=32464430&cbodata=1/7/2012&lng=1 transformate în RE cu rezervare obligatorie.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Trenuri low-cost | |
| |
| | | | Trenuri low-cost | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |