|
| Macazuri | |
|
+32Adrian78 mianda70 Adirmvl Lafont IonutCFR2009 Bobby_TM sorin1601 marius.andrei AndreiStefan Razvan Tudor Cont dezactivat Dr2005 Raduku09 Semafor Sergiu rmn Vitosa NicuS DUAL ldh80 dexter23 riciu ionutz72 Mircea Condilescu cfr500 Vlad bogdan srl electrica912 mardaryroby Teodor Andrey_tm Silver AndiCFR 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Macazuri Vin 30 Noi 2012, 15:11 | |
| Tot cam 80-90 m. Depinde, cum am zis şi de distanţa dintre cele 2 linii, sau de raza curbei, tipul macazului, etc.
În legătură cu distanţa dintre macazuri pe o diagonală, aceasta poate fi mai mică de 80 pe linii abătute.
De asemenea (am uitat să menţionez) dacă macazurile diagonalei sunt de tip TDJ atunci distanţa între vârfurile macazurilor este mai mică, aproximativ 60-65m (exemplu diagonalele din Bucureşti Nord) |
| | | Raduku09
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 33 Localizare : Brasov Reputatie : 5272 Data de inscriere : 08/12/2010
| Subiect: Re: Macazuri Sam 01 Dec 2012, 00:13 | |
| Ce inseamna mai exact TDJ..cumva acel macaz in X....si spunemi te rog,standardul distantei ar fi 80-90m?(cum ar veni cele mai intalnite spre ex). mersi frumos de ajutor. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Macazuri Sam 01 Dec 2012, 07:24 | |
| TDJ sau TJD (traversare cu dubla jonctiune sau cu jonctiune dubla) sunt intr-adevar acele macazuri in "X" sa zic asa.
Distanta aia de 80m este cea pe care am intalnit-o cel mai des. Daca e sa o luam dupa STAS aceasta variaza foarte mult in functie de:
- tip macaz (sunt 8 tipuri constructive) - raza curbei macazului (sunt vreo 10 raze standard) - distanta intre axele celor 2 fire (de la 4m la 6 si ceva) |
| | | Raduku09
Numarul mesajelor : 169 Varsta : 33 Localizare : Brasov Reputatie : 5272 Data de inscriere : 08/12/2010
| Subiect: Re: Macazuri Sam 01 Dec 2012, 13:08 | |
| Multumesc din suflet pentru toate informatiile aduse. Daca tot ai adus vorba de acele variabile:tip macaz si raza curbei macazului,te rog fi bun si explica umpic in detaliu fiecare tip si raza sunt sigur ca la fel cum nici eu nu stiu aceste info legate de macazuri nici alti s-ar putea sa nu le stie,deci ar fi bine venite. Ai tot respectul din partea mea
Ultima editare efectuata de catre Raduku09 in Dum 02 Dec 2012, 10:17, editata de 1 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13809 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Macazuri Sam 01 Dec 2012, 15:16 | |
| Prima dată vreau să îmi cer scuze pentru o greşeală pe care am făcut-o. Am zis că sunt 8 tipuri de macazuri ceea ce e complet greşit. Se numesc APARATE DE CALE, macazul este doar partea mobilă a aparatului de cale.
1. Am zis că sunt 8 tipuri de aparate de cale, după formă, şi anume: - Schimbător de cale simplu - cel pe care îl ştim cu toţii cu o directă şi o abătută - Schimbător de cale simetric - cu 2 abătute dreapta şi stânga - Schimbător de cale combinat - e ca şi cel simplu doar că e cu 2 ecartamente (pe linii încălecate) - Schimbător dublu - cu o directă şi 2 abătute, una dreapta şi una stănga. - Traversare simplă - este singurul aparat de cale fără macaz, reprezintă o traversare la acelaşi nivel a 2 linii. - Traversare simpla joncţiune (TSJ sau TJS) - traversare cu macazuri şi o singură abătută - Traversare dublă joncţiune (TDJ sau TJD) - traversare cu macazuri şi două abătute. - Breteaua - aparat de cale compus din 4 schimbătoare simple şi o traversare simplă.
2. Razele curbei: - 100m (numai linii industriale) - 125m (v max in abatere 30km/h) - 150m (v max in abatere 30km/h) - 190m (v max in abatere 30km/h) - 300m (v max in abatere 40km/h) - 500m (v max in abatere 50km/h) - 750m (v max in abatere 60km/h) - 1200m (v max in abatere 80km/h) - 2000m (v max in abatere 100km/h) - 3000m (v max in abatere 120km/h) - 4700m (v max in abatere 200km/h)
3. Distanţa dintre axele celor 2 fire: - 4m - 4,5m - 4,75m - 5m |
| | | Cont dezactivat
Numarul mesajelor : 580 Varsta : 58 Reputatie : 5379 Data de inscriere : 05/11/2011
| | | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13279 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Macazuri Vin 15 Feb 2013, 00:15 | |
| Macaz apt de 200 .. desi probabil abatuta e apta de 40,50 maxim 60.. |
| | | Vizitato Vizitator
| Subiect: Re: Macazuri Vin 15 Feb 2013, 02:45 | |
| cred ca Serbia ne a luat o inainte ca infrastructura feroviara am dat like la un site de facebook sarbesc si sunt uimit saptamanl apar linii si linii reabilitate pe cand la noi isi cumpara Berceanu Hotelul Jiul din Craiova,adica acum s-a dat in vileag ca el era in spatele celui mai mare hotel facut dinainte de 89 asta e, cand te gandesti ca statea la et 4 si avea Oltcit iar acum e ditamai bogatanul din banii prostimii... sa ii multumim ca nu a facut nimeni nimic timp de 23 de ani la transporturi in Romania |
| | | Razvan Tudor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 649 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5903 Data de inscriere : 10/01/2011
| | | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12289 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Macazuri Vin 01 Mar 2013, 16:51 | |
| Legat de noile macaze as avea cateva intrebari:
-ce tip sunt noile traverse din beton folosite acum si la schimbatoarele de cale si daca sunt produse in Romania (la Pitesti stiu ca se produceau traverse din beton) sau sunt importate ? Din ce vad in fotografii par a fi mai late decat cele "clasice" T-13 si in plus la prinderea placii de reazem de traversa vad ca se folosesc 4 tirfoane , fata de doua la traversele T13 !
Totusi, la poduri/podete si in curbele stranse (Oravita-Anina, etc) cred ca tot traversele din lemn ar fi indicate- amortizeaza mai bine vibratiile si au o elasticitate mai mare!
- am vazut ca se merge pe sistemul de "ace flexibile"! Totusi, in acest caz lungimea schimbatorului de cale este mai mare, ceea ce presupune ori reconfigurarea statiilor sau acolo unde acest lucru nu este posibil din cauza terenului sau a constructiilor din jur, scurtarea din lungimea liniei utile.
- ce tip sunt noile electromecanisme de macaz si unde sunt produse ? La noi pana in 1990 stiu ca ISAF ajunsesera sa produca pana la tipul EM-7!
- aceea "bara" subtire dintre ac si contrac (sau mai corect de sub ac) este rezistenta electrica pentru incalzitorul de macaz ?
Va multumesc pentru raspunsuri si va doresc un 1 Martie si o primavara frumoasa! |
| | | AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6226 Data de inscriere : 22/12/2012
| Subiect: Re: Macazuri Vin 08 Mar 2013, 15:41 | |
| Macazul din Poarta 6 care a fost inchis acum cativa ani dupa ce un vagon a deraiat peste el a fost redeschis acum 2 zile iar de-acum toate marfarele care vin dinspre Agigea/FerryBoat sunt directionate spre Palas fara a mai trece prin gara Constanta. |
| | | marius.andrei
Numarul mesajelor : 10 Localizare : Iasi Reputatie : 4282 Data de inscriere : 16/03/2013
| Subiect: Re: Macazuri Sam 16 Mar 2013, 21:37 | |
| Buna seara,
Consider ca numele acestui topic ar trebui sa fie Aparate de cale si nu macazuri.
Referitor la cea a scris Vlad doresc sa urmatoarele completari.
1) Aparatele de cale se impart doar in aceste categorii: 1. Schimbatoare de cale. 2. Traversari. 3. Bretele. 4. Aparate de compensare. 5. Inima izolata.
2) Legat de viteza pe linia abatuta a unui aparat de cale ea se calculeaza cu formula 2,9 * radical din Raza liniei pe abatere. Ca aceste viteze rezultate nu sunt mereu cele de circulatie este o alta poveste. Tangentele liniilor abatute este in stransa legatura cu raza aparatului de cale.
1:9 - R190 / R300; 1:12 - R500; 1:14 - R760; 1:18.5 - R1200.
Exista aparate de cale ce nu am curba arc de cerc pe directia abatuta ci curba progresiva. Exista aparate de cale ce au in componenta lor inima mobila (si aici sunt mai multe sub categorii).
3) Distanta intre liniile paralele pe care sunt montate aparate de cale este de minim 4,75m. Pe zona statiilor se recomanda ca intre liniile directe distanta minima sa fie 4.00 plus grosimea gardului despartitor. Insa pentru a se putea introduce aparate de cale in cap X si Y distanta intre axele liniilor directe trebuie sa fie de minim 4,75 m (recomandat este de 5,00 m). Daca intre doua linii se introduc peroane distanta este fie 6,00 fie 9,00 m in functie de traficul de calatori.
A intrebat Raduku09 de o distanta. Amplasarea reciproca a aparatelor de cale depind de viteza de circulatie. De regula aceasta distanta este Vmax/5. Aceasta distanta este masurata intre ultima joanta a aparatului de cale nr.1 si prima joanta a aparatului de cale urmator. Pentru distanta ceruta de tine este urmatoarea formula: L total = [D / tg (alpha)] + {[R * tg(alpha/2)] + Tangenta curbei dupa schimbatorul simplu)}. D - distanta dintre linii. alpha - unghiul ce defineste tangenta schimbatorului simplu. R - raza curbei din abatare a schimbatorului simplu. Tangenta curbei dupa schimbatorul simplu = Raza curbei dupa schimbatorul simplu + tg (alpha curbei dupa schimbatorul simplu /2)
Daca aceasta formula este cam greu de calculat iti sugerez urmatoarea valoare:
L total = Lungimea pe directa a schimbatorului simplu + V/5 + lungimea curbei de dupa aparatul de cale.
Pentru ldh80:
Se introduc traverse speciale pentru aparatele de cale. Se marest elipsa de transmitere a eforturilor catre prisma caii plus marirea rigiditatii aparatului de cale.
Elementele situate pe firele de sina neincarcate, sunt solicitate la forte ce au ca efect solicitarea la smulgere a legaturii dintre sina si traversa. Pe zona inimii de incrucisare, la firele interioare de rulare, in situatia in care sub acestea exista placi suport independente (cazul prinderii K), nu sunt suficiente un numar de doua tirfoane pe legatura.
O seara frumoasa tuturor. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6455 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Macazuri Dum 17 Mar 2013, 01:41 | |
| APARAT DE CALE - Ansamblul compus din şină, traverse şi elemente mecanice, care asigură trecerea vehiculelor feroviare de pe o linie de cale ferată pe alta. Aparatul de cale cuprinde macazul propriu zis, dispozitivul de manevrare - barele de tracţiune şi/sau conexiune - dispozitivul de zăvorâre, şinele de legătură, inima de încrucişare, aripile şi contraşinele. MACAZ - Subansamblu al unui aparat de cale compus din ace, contraace, şine de legătură, traverse şi material mărunt de cale. Deci nu vad problema in numele topicului. Moderatoarele de viteza si fixatoarele de macaz cu cleme unde le incluzi? Aparatele de compensare se monteaza pe poduri mai lungi de 100m,in dreptul reazemului mobil,pe ambele fire,deci despre ce raza vorbesti,spunand ca acesta este un aparat de cale? |
| | | marius.andrei
Numarul mesajelor : 10 Localizare : Iasi Reputatie : 4282 Data de inscriere : 16/03/2013
| Subiect: Mici observatii Lun 25 Mar 2013, 20:49 | |
| In primul rand.
Consider ca ati avut dreptate cu moderatoarele de viteza. Am gresit si imi asum aceasta greseala [STAS 3161-85]. In schimb despre fixatoarele de varf cu cleme dati-mi o referinta unde ele sunt incluse in aceasta categorie si eu imi recunosc greseala. Ca fapt divers Instructia nr. 314 nu face aceasta includere. Fixatoarele de varf cu cleme sunt incluse in aparatul sau sistemul de manevrare sau actionare (aferent oricarui aparate de cale) fiind folosite pentru manevrarea macazelor cu ace flexibile si articulate [STAS 8667-85].
Al doilea rand.
Definitia unui aparat de cale este inexacta. Cu doua mici remarci 1. dispozitivul de manevrare - barele de tracţiune şi/sau conexiune - dispozitivul de zăvorâre fac parte din aparatul sau sistemul de manevrare sau actionare. 2. aripile si contrasinele fac parte din zona inimi de incrucisare.
Trebuie foarte bine inteles ca un schimbator simplu este alcatuit din urmatoarele parti componente fundamentale: zona macazului; sinele de legatura; zona inimii de incrucisare; sistemul de manevrare (actionare);
Pornind de la aceste componente se pot defini partile componente pentru fiecare aparat de cale in parte.
[Modern Railway Track SE - C.Esveld, 2001; Aparate de cale - S. Postoaca, 2004; Constructia caii ferate, B.Mendel, 1968].
Al treilea rand.
Definitia dvs despre macaz este eronata si nu inteleg de unde ai inclus sinele de legatura (aceasta fiind parte separata dintr-un schimbator simplu - bine delimitata de catre joantele interioare, in special la schimbatoarele nesudate). Vedeti punctul doi al acestei discutii.
Doresc sa stiu unde ati gasit aceste definitii despre aparat de cale si macaz pentru a putea evita pe viitor eventualele discutii contradictorii.
Recomand a se vedea referintele citate si eventualele standarde aflat in vigoare. Daca considerati ca aceste informatii sunt neconforme cu literatura de specialitate sau normele in vigoare va rog sa ma anuntati.
Mentionez ca nu incerc decat sa fac cunoaste informatiile despre calea ferata si nu sa induc in eroare pe vreun cititor al acestui forum. Cu totii iubim calea ferata, dar trebuie sa avem grija ca vestitul "tirfon", "balastru" sau si mai cunoscutul "macaz" folosit pentru un a defini un schimbator simplu sau un aparat de cale sa nu devina cuvinte uzuale si gresit utilizate.
Va multumesc pentru atentie.
O seara frumoasa.
|
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6455 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Macazuri Lun 25 Mar 2013, 21:51 | |
| Definițiile au fost conform R005. Toată stima. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Macazuri | |
| |
| | | | Macazuri | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |