|
| Mersul trenurilor 2011-2012 | |
|
+76Cont dezactivat The Legend roseanu alex.alexus.tm 1nt3rp0l_106 Katalin4653 alex1987 Norbi Andrey_tm ionutz85 membru exclus kristi kkk romaniaetc rich1974 Costin.H Kriszti219 laur 133 cstefan Radu Tudor nenuandrei ravers75 DAS 2011 buldozer2 user dezactivat... Rarau membru inactiv mishu_edm srazvi Stratan-Tttggvv 060-EA078 redeme mureseanu_976 iDorin tuborgtnp Silver eu ionutz72 cont dezactivat . alex03bv mihaiuc pannonia express stefan_br vanchorusebulgaria Laur didinul cardinal rizelgeorgel2004 DPS saint COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 Vale cont inactiv popovici DUAL lovekomotive Dr2005 Adrian78 Tomi13leu Vlad calin941-2 cristi CFR AndiCFR bogdan srl ATM manuela dandel halmarius AlexD traian razvan - trenuri Nesebar Luna Vitosa get. Alex Avram 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:07 | |
| - Stratan-Tttggvv a scris:
- Da dar n-ati inteles ideea mea . Nici RZD-ul si nici cei de la MAV care trimit vagon pe Zurich nu scot profit .Ca oricum daca vrei sa mergi rapid de la Budapesta la Hamburg te urci in avion . Sau rusii care tin marile trenuri prin siberia , credeti ca au profit ? Sau PKP-ul care va venii la vara in Varna , va avea profit ?
Pe ce te bazezi cand spui ca MAV nu face profit cu vagoanele de Zürich? Eu circul destul de des cu Kalman Imre (tot EuroNight MAV, pleaca tot seara din Budapesta, dar merge la München), si de fiecare data cand am fost, era plin si la vagonul de dormit, si la cuseta. Avand in vedere ca de exemplu suplimentul la vagonul de dormit double este de 50 euro/pat (in plus fata de bilet), eu as fi tentat sa cred ca trenul este profitabil.
Ultima editare efectuata de catre mitzaciobanu in Vin 13 Ian 2012, 13:11, editata de 1 ori |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:08 | |
| - Stratan-Tttggvv a scris:
- Da dar n-ati inteles ideea mea . Nici RZD-ul si nici cei de la MAV care trimit vagon pe Zurich nu scot profit .Ca oricum daca vrei sa mergi rapid de la Budapesta la Hamburg te urci in avion . Sau rusii care tin marile trenuri prin siberia , credeti ca au profit ? Sau PKP-ul care va venii la vara in Varna , va avea profit ?
Da , ar fii o idee , cei de la OBB sigur ar dori sa-si mareasca flota de Railjeturi si sa controleze ei mare parte din Europa dar sa mai aiba si cu cine .Cehii sunt langa ei , au acel Pendolino de viteza , Polonezi isi modernizeaza parcul de vagoane + cateva taurusuri , noi ce avem ? Desiro ? Ce sa faci la noi gara la Arad ?? Daca tot ar fii sa vina Railjetu pana la Arad , eu ( parere in gluma ) zic sa punem toate trenurile internationale de la Arad si Oradea . In toate situatiile si calculele pe care le iei in discutie nu are nici un fel de importanta profitul companiilor de transport feroviar daca nu raportezi aceasta situatie si la ajutorul , sustinerea sau spune-i cum vrei tu pe care statul respectiv o acorda cailor ferate si sistemului de transport de calatori in mod special . Adica partea sociala a problemei (asta am vrut sa zic de fapt prin stat puternic , imperialism si alte treburi)... In plus intervine si capacitatea de a manageria un astfel se colos iar CFR este un iubitor exemplu si un dezastru in materie... Din toate aceste puncte de vedere adunate CFR nu se afla in situatia unui astfel de lux , adica de a plimba dormitoare goale prin Europa ... CFR Calatori , pentru ca despre acesta vorbim aici, inca nu a inceput o strategie coerenta in domeniul transportului de calatori , nu stie ce vrea si nu are o identitate pe acesta piata , traieste mai mult din amintiri si din stresul zilnic (nesiguranta zilei de maine) al oamenilor care au slujit aceasta companie ani de zile ... Uita-te doar la mersul trenurilor MAV si vei vedea cu usurinta ceea ce spun , la ei trenurile sunt programate sa soseasca si sa plece fix la ora si la minut din garile magistralelor principale iar la noi nici macar pe M800 acest lucru nu este posibil ? Ce asteapta CFR , sa se termine tot culoarul 4 ca sa intram si noi in randul lumii ? Sincer , chiar nu este relevant daca rusii fac sau nu profit pe Transsiberian avand in vedere parerea mea despre Rusia insa este de notat faptul ca trenurile care merg in Siberia sunt pline ochi , si nu gasesti locuri decat cu cateva saptamani bune inainte iar preturile nu sunt mici deloc avand in vedere nivelul de trai , starea fizica a liniei dar si a materialului rulant... Despre trenurile turistice , ce sa mai vorbim , un bilet dus-intors pe aceasta linie costa cat o masina mica deci eu zic sa-i lasam pe rusi cu ale lor si sa incercam sa ne comparam mai bine cu ce avem in jur... Cehii au Pendolino insa nu este un tren de mare viteza decat fizic , acesta ruland cu doar 160 km/h pe linia Praha-Ostrava ... In schimb Railjet prinde deja 200 pe mare parte din linia Wien Wstb - Innsbruck iar in 2014 vor ridica deja la 230... In plus , se stie ca austriecii fac si vor face legea in transporturile feroviare de marfa si calatori intr-un anumit areal geografic iar acest areal include si Romania... Cat despre Railjet , acesta va veni cu siguranta pana la Arad in viitorul apropiat , anul acesta incep lucrari nu numai la noi ci si la unguri intre Budapesta si Szolnok si sper ca pe partea romaneasca sa se inceapa lucrari mai repede si la Arad-Timisoara nu numai la Curtici-Arad... Scazand timpii , trenul va deveni o alternativa mai ieftina si mai rapida decat zborul daca vorbim de cei din Vestul tarii... |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:22 | |
| - adrian78 a scris:
- Cehii au comandat 16 rame RailJet cele refuzate de 0BB pe care le vor folosi la trenurile internationale si trenuri IC pe rute interne la tractiune folosind locomotivele Skoda 380!!Poate nu avem noi bani sa calatorim prin Europa cu toate ca si de la CFR au niste preturi prohibitive dar poate cu legaturile astea ar veni turisti germani austrieci care ar vrea sa viziteze Romania!!
A fost o intentie a cehilor de acumpara prin achizitie directa fara licitatie publica insa respinsa de oficiul concurentei din aceeasi tara la sesizarea Skoda care a cerut expres ca vanzarea sa nu se faca... Cei de la Skoda au spus ca pot realiza si ei un astfel de tren... @Adrian , crede-ma pe cuvant ca stiu ce spun , germanii si austriecii n-ar veni niciodata in Romania cu trenul in numar foarte mare (sunt destul curse aeriene acceptabile ca pret) , iar daca un dormitor pana la Viena ar fi necesar (am vazut chiar ceva austrieci) , mai mult de Viena chiar nu se merita ... |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:38 | |
| intr-adevar cei de la CFR au preturi prohibitive pentru Germania, dar cei de la DB au preturi mai mult decat atragatoare: incepand de la 39 euro de la Lököshaza spre orice destinatie in Germania. Dar totusi, un drum Germania - Romania dureaza cam 24 de ore, raman deci doar cei obisnuiti cu trenul, si cei pasionati, dar cu aceste doua categorii intr-adevar nu se pot sustine vagoanele directe. Era bine totusi daca Dacia ramanea pana la Viena tot anul... "oferta" de legaturi e mai mare decat din Budapesta
Asta e realitatea, tot mai multa lume alege avionul pentru calatoriile internationale - si pana la urma e normal sa fie asa - deci trenurile de (foarte) lung parcurs vor fi din ce in ce mai rare. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:46 | |
| - popovici a scris:
- Uita-te doar la mersul trenurilor MAV si vei vedea cu usurinta ceea ce spun , la ei trenurile sunt programate sa soseasca si sa plece fix la ora si la minut din garile magistralelor principale iar la noi nici macar pe M800 acest lucru nu este posibil ? Ce asteapta CFR , sa se termine tot culoarul 4 ca sa intram si noi in randul lumii ?
Printr-un asemenea mers cadenţat (pe care ungurii nu îl au doar pe liniile principale, ci şi pe cele secundare) se câştigă călători. E drept, primele trenuri de la 4 şi 5 am şi ultimele de la 22 - 23 nu vor fi profitabile. Însă, atunci când călătorii ştiu că e tren din oră în oră (deci simplul fapt că ştiu asta) va creşte încasările obţinute pe secţiile respective, chiar dacă trenurile din intervalul 6 - 8 şi 14 - 17 le vor finanţa pe toate celelalte. Pe când, dacă laşi doar un tren la 7:30 şi unul la 16:30, deja ai pierdut toţi clienţii. -- Apropo de Bucureşti - Viena: e 80 de euro biletul de avion dus-întors până la Viena, la care mai pui vreo 100 - 200 RON taxiul până la Otopeni. Dar în 5 ore eşti în centrul Vienei (o oră până la aeroport, 2 ore pentru check-in, control, îmbarcare, o oră zborul, o oră de la aeropotul din Viena până în centru). Un bilet de tren cât e? _________________ :TTT:
|
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 13:52 | |
| Un bilet de tren Bucuresti-Viena e 78 euro dus-intors (cu noua oferta), dar ca drumul sa poata fi comparat cu avionul, trebuie obligatoriu vagon de dormit, care costa inca 106 euro dus-intors (si nici nu sunt sigur daca la oferta de 39 euro/drum se poate alege vagon de dormit).
Dar, cu 1-2 saptamani inainte, nu gasesti nici la avion pretul asta, plus ca pentru cei din zona Sibiu/Sighisoara/Alba Iulia trenul devine din nou interesant, pentru ca primul aeroport cu zbor direct spre Viena la 80 de euro nu e asa la indemana...
Important e sa avem de unde alege, pentru ca de la caz la caz, avionul poate fi mai interesant decat trenul sau invers.
Dar de exemplu pentru Bucuresti - Paris/Amsterdam/Barcelona, deja trenul pierde cam la toate capitolele... |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 14:15 | |
| - mitzaciobanu a scris:
-
Dar de exemplu pentru Bucuresti - Paris/Amsterdam/Barcelona, deja trenul pierde cam la toate capitolele... Dar nu si in cazul HSR Bucuresti-Budapesta Ma rog , eu iti respect opinia priviroare la comparatia avion - tren la dormitor pana la Viena atata timp cat suntem pasionati si subiectivi . Adevarul este insa , altul... Daca faci o statistica sa vezi cine merge pana la Viena cu trenul vei observa ca sunt o droaie de pensionari care au rude dincolo dar si intarziatii care fie nu au mai prins bilete la avion , fie preturile erau prea mari cu avionul , fie vor sa ajunga dimineata la Viena si nu mai aveau alternativa... Culmea , la cusete mai ales mai gasesti si ceva...austrieci , probabil la ei e in sange... Din experienta proprie iti spun ca e rost de hemoroizi plus dormit iepureste in caz ca nu vrei sa ajungi la destinatie falit ... Stiu ca nu sunt dese intamplarile de genul asta insa stii vorba aia cu paza buna ... Mai este si partea buna cu Valea Prahovei unde ai ce vedea si respira adanc insa restul drumului...cam bezna totala ... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 14:35 | |
| Doar 7-10% dintre cei care calatoresc intre Bucuresti si Viena aleg trenul. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 14:40 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Doar 7-10% dintre cei care calatoresc intre Bucuresti si Viena aleg trenul.
Si acest procent este mare avand in vedere preturile foarte bune daca vrei sa zbori... Poate ar trebui sa ne gandim ca dormitorul de Budapesta spre Zurich este plin si datorita preturilor destul de maricele pentru biletele de avion spre Zurich plus ca se mai urca lumea si la Viena... Westbahn este cea mai aglomerata ruta a austriecilor inclusiv noaptea ! |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5780 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 14:50 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Doar 7-10% dintre cei care calatoresc intre Bucuresti si Viena aleg trenul.
Ne spui si noua te rog de unde ai luat aceasta cifra? |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 22:03 | |
| - adrian78 a scris:
- Cehii au comandat 16 rame RailJet cele refuzate de 0BB pe care le vor folosi la trenurile internationale si trenuri IC pe rute interne la tractiune folosind locomotivele Skoda 380!!
Da , asa este (imi fac mea culpa) , contractul desi intarziat a trecut pana la urma si a fost incheiat cu cei de la CD... http://www.railwaygazette.com/index.php?id=44&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=14060&cHash=7e6ba56ae3 Se pare ca vor rula si cu 230 km/h insa in Germania deoarece cehii le vor pe EC-uri, mai mult ca sigur in Cehia doar cu 160 km/h ... Sincer , ma bucur ca nu le luam noi , sunt foarte scumpe si nu sunt practice ... Confortul in schimb e foarte bun ... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 22:11 | |
| - popovici a scris:
- adrian78 a scris:
- Cehii au comandat 16 rame RailJet cele refuzate de 0BB pe care le vor folosi la trenurile internationale si trenuri IC pe rute interne la tractiune folosind locomotivele Skoda 380!!
Da , asa este (imi fac mea culpa) , contractul desi intarziat a trecut pana la urma si a fost incheiat cu cei de la CD...
http://www.railwaygazette.com/index.php?id=44&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=14060&cHash=7e6ba56ae3
Se pare ca vor rula si cu 230 km/h insa in Germania deoarece cehii le vor pe EC-uri, mai mult ca sigur in Cehia doar cu 160 km/h ... Sincer , ma bucur ca nu le luam noi , sunt foarte scumpe si nu sunt practice ... Confortul in schimb e foarte bun ... Scumpe da erau bune si cateva la noi macar pe IR Brasov-Constanta linie modernizata si cateva pe trenuri internationale macar Dacia!! |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6049 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 22:19 | |
| - adrian78 a scris:
- popovici a scris:
- adrian78 a scris:
- Cehii au comandat 16 rame RailJet cele refuzate de 0BB pe care le vor folosi la trenurile internationale si trenuri IC pe rute interne la tractiune folosind locomotivele Skoda 380!!
Da , asa este (imi fac mea culpa) , contractul desi intarziat a trecut pana la urma si a fost incheiat cu cei de la CD...
http://www.railwaygazette.com/index.php?id=44&no_cache=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=14060&cHash=7e6ba56ae3
Se pare ca vor rula si cu 230 km/h insa in Germania deoarece cehii le vor pe EC-uri, mai mult ca sigur in Cehia doar cu 160 km/h ... Sincer , ma bucur ca nu le luam noi , sunt foarte scumpe si nu sunt practice ... Confortul in schimb e foarte bun ... Scumpe da erau bune si cateva la noi macar pe IR Brasov-Constanta linie modernizata si cateva pe trenuri internationale macar Dacia!! Da , poate faceau un Railjet cu dormitor special pentru Dacia Trebuie sa recunoastem ca intre noi si Cehia , Ungaria sau Polonia exista o diferenta de vreo 5 ani in domeniu deci mai avem de asteptat ... Pana si cehii il iau pentru international iar pretul probabil va fi pe masura... La noi degeaba il bagi pe linia modernizata atata vreme cat musterii ioc , lumea tot la IR sau R s-ar inghesui ! |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 22:26 | |
| Parerea mea e ca atata timp cat va exista trafic de marfa pe coridorul 4 nu vom pupa viteze mai mari de 140km/h, exemplu M1000. Si pe M800 la fel va fi, probabil 1-2 ani la inceput cu 160km/h iar dupa aia maxim 140km/h sa nu imi spuneti ca nu v-am anuntat. Trist dar asta e realitatea. Se va merge in continuare pe modernizari seria 477 si poate mai scot astia de la Astra 1-2 vagoane pentru trafic international si IC. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 13 Ian 2012, 23:01 | |
| Astra Arad nu a mai scos vagoane de internaţional din 1997 (pentru CFR)... _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2011-2012 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |