Am fost acum 2 săptămâni într-o plimbare până la Braşov şi retur - Bucureşti Nord, vă invit să urmăriţi câteva clipuri din zonă.
15 mai 2011 = Excursie FeRoviaRă București Nord - Brașov - Postăvaru și retur
Primele secunde din clipul dedicat excursiei realizată cu colegii mei de facultate, Ionuţ şi Alex, prezintă o splendoare de culori, singura şi absolut singura vinovată fiind natura. Cerul albastru înecând Munţii Bucegi cu câteva pete de zăpadă în marea de verde, şi el nuanţat în zeci de culori. La o simplă vizualizare a acestui peisaj (în realitate, cel puţin...) m-am încărcat cu energie, optimism şi nădejde: ROMÂNIA este o ţară foarte frumoasă!!!
În drum spre Braşov, Trenul Personal cu vagoane etajate speciale pentru transportul de biciclete a oprit, rând pe rând, în toate staţiile până în Braşov. Stadiul lucrărilor evoluează încet, dar sigur, reuşind chiar să surprind o operaţiune de demontare a unei linii vechi în Sinaia. Tot acolo, un Rapid de Budapesta se încovoia şi se înclina mai ceva ca un şarpe, în timp ce o locomotivă de origine cehească manevra vagoane cu material de suprastructură a căii ferate.
Ajunşi în Braşov, am ucat cu bicicletele noastre tocmai până sus pe Postăvaru, de unde am filmat trenuri şi am admirat la maximum tot ce se putea admira de la 1799 de metri altitudine. Coborârarea a fost un exerciţiu de admisie forţată a adrenalinei, însă în cele din urmă am ajuns teferi (cu mici zgârieturi, plăcuţe de frână încinse, biciclete murdare).
În Gara Braşov am aşteptat cuminţi Trenul Accelerat Sibiu - Bucureşti Nord. În timp ce vedeam cum se perindau în faţa noastră trenuri de călători trase de locomotive CFR Marfă, ne hrăneam cu ultimii biscuiţi din ghiozdanul din dotare (şi cu ocazia asta hrăneam şi porumbeii şi vrăbiuţele de pe peroane). Fără pic de întârziere, trenul sosea din Sibiu. După ce s-au mai cuplat câteva vagoane (printre care şi cel pentru biciclete), am plecat la drumul de peste 3 ore şi jumătate şi 166 de kilometri până în capitală.
Şi uite-aşa, dragii mei Youtube-spectatori şi nu numai, am transformat cu ajutorul colegilor mei o duminică într-o zi de neuitat, cu trenuri, cu plimbări nebune cu bicicleta, cu mirări şi admirări faţă de natură, cu o oboseală de zile mari ce s-a transformat în două zile "mahmure" la lucru/facultate.
Vă mulţumesc pentru vizionare!
///***\\\
15 mai 2011 = Manevra locomotivei sârbești Porr LDE 740-612-7 in Sinaia
De producție cehească, locomotiva din clasa 740 aparține sârbilor de la KOMBINOVANI PREVOZ. Este închiriată celor de la PORR în situl de lucrări FeRoviaRe pe tronsonul Câmpina - Predeal. Această locomotivă diesel-electrică are o putere de 1200 de cai putere și poate atinge o viteză maximă de 70 km/h.
În Cehia și în Slovacia o puteți zări ca locomotivă de manevră (asemenea LDH-ului nostru bătrân clasa 80), dar și la tracțiunea unor trenuri ușoare de marfă sau a celor de călători.
Mai multe informații despre această locomotivă găsiți pe Google căutând "Czech locomotive 740" sau aici: http://www.kprevoz.co.rs/_files/s_740_742_en.pdf .
Mulțumesc pentru atenție!
///
15 mai 2011 = Trenuri filmate de la 1799 metri de pe Varful Postavaru