În plin freamăt al examenului de Bacalaureat, alături de Ionuţ am purces într-o excursie feroviară de o zi pe ruta Fălticeni -- Bacău şi retur. Am călătorit pe o distanţă de 131 de kilometri, schimbând 4 trenuri de persoane şi trecând prin staţii ca Fălticeni, Dolhasca, Paşcani, Roman şi, în cele din urmă, Bacău. Deci am parcurs întreaga linie 510 cu ai săi 26 de kilometri plus alţi 105 de kilometri „muşcaţi" din Magistrala FeRoviaRă 500.
Rezumând în cifre istoria celor 131 de kilometri pe care am călătorit în 4 iulie 2008, vă aduc la cunoştinţă următoarele: primul tren care a circulat pe linia Dolhasca -- Fălticeni a fost la 10 octombrie 1887, în timp ce linia Dolhasca -- Roman, componentă a căii ferate Burdujeni -- Roman, era deja circulată de trenuri încă de la 15 decembrie 1869. Ultimul segment despre care vom aminti şi mai târziu în reportaj este Roman -- Bacău, secţiune care face parte din linia dată în exploatare la 13 septembrie 1872, Barboşi -- Tecuci -- Roman. Interesant de menţionat despre această linie este că a provocat unul dintre cele mai mari scandaluri politico-financiare pe tema drumului de fier din Europa, a cărui consecinţă putea fi chiar ocuparea teritoriului român de către Prusia, Rusia sau Imperiul Otoman.
Pentru întreaga poveste, vă invit aici.
VeV
Numarul mesajelor : 150 Varsta : 26 Localizare : Bacau Reputatie : 5464 Data de inscriere : 05/06/2010
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Mar 28 Sept 2010, 21:24
Am urmarit "povestea" completa, o poveste frumos realizata, interesanta, captivanta . :bball:
Vreasu sa va intreb, domnule Mihai Tudosa, daca, din videoclipurile de pe channelul meu de YouTube, sa postez aici cele mai bine realizate, bineinteles din judetul Bacau !
Cu admiratie,
Vlad Victor
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Mar 28 Sept 2010, 21:59
Dragă Vlad,
Îţi mulţumesc pentru aprecierea ta şi să ştii că aceasta mă ajută să continui mai departe! Cât priveşte clipurile tale din judeţul Bacău, din partea mea există doar curiozitatea unui pasionat faţă de munca altui pasionat, aşa că... te rog să le postezi! Oricine este liber să posteze clipuri FeRoviaRe filmate din Bacău.
O seară bună tuturor!
cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9363 Data de inscriere : 20/08/2008
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Mar 28 Sept 2010, 22:27
Superba munca, mishule. Te apreciez pt. ca ai avut "tupeul" sa narezi. Te mai asteptam cu filmulete documentare.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Vin 28 Ian 2011, 10:32
cortexedge a scris:
Superba munca, mishule. Te apreciez pt. ca ai avut "tupeul" sa narezi. Te mai asteptam cu filmulete documentare.
Va prezint o plimbare pe linia 509 de la Bacău la Piatra Neamţ.
Linia porneşte din Bacău (184 m altitudine), din lunca Siretului până în apropiere de Buhuşi, iar mai departe către Piatra Neamţ linia urcă până la Bicaz (432 metri), la poalele Munţilor Ceahlău, pe Valea Bistriţei şi prin Munţii Bistriţei.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Vin 23 Sept 2011, 19:24
iulie 2011 = Manevre FeRoviaRe cu LDH125 în Bacău
Teoria ca teoria, dar practica...?
Întrucât după 3 ani de zile de studiu în cadrul Specializării "Vehicule pentru Transport FeRoviaR" (fostă Specializare "Material Rulant pentru Calea Ferată"), mi-am putut fixa anumite cunoștințe despre acest vast și frumos domeniu, mi-am permis să stau câte zile alături de tatăl meu și să învăț d-ale practicii meseriei de FeRoviaR.
Vehiculul motor principal în acest film este un LDH125 cu motor Sulzer 6LDA28B în 6 cilindri. Funcționează în parametri normali și aparține unei companii de transport FeRoviaR din zona Moldovei.
Vagoanele manevrate sunt fie Habis-uri (și derivațiile acestuia) încărcate cu ciment LaFarge, fie sunt cisterne încărcate cu produse petroliere destinate depozitului Petrom din Bacău.
Vă doresc vizionare plăcută! În curând va urma și partea a II-a!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Dum 16 Oct 2011, 14:05
Revin cu partea a II-a, așa cum am promis:
august 2011 = Manevre FeRoviaRe cu LDH125 în Bacău
Combinația dintre tracțiunea diesel și transmisia hidraulică este reperul principal al acestui videoreportaj. Bacăul a fost decorul principal, în timp ce personajul nr. 1 a fost LDH125.
Vagoanele Habis și Zaes încărcate/descărcate cu ciment sau benzină/motorină au fost manevrate către diverși agenți economici din zonă. Mai mult, pe o linie lăturalnică macaraua electrică EDK300 s-a ocupat de transbordarea unui container de pe vagonul platformă pe autotren.
Compresorul funcționând, motorul supraturat, șinele trosnind sau chiar celebra goarnă de LDH sunt doar câteva dintre momentele acustice pe care le puteți auzi în timpul vizionării.
Existența unui aeroport în zonă a făcut ca aterizarea unor avioane de pasageri să fie martore la manevra vagoanelor la o stație de descărcare a produselor petroliere.
Vizionare plăcută!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Dum 15 Ian 2012, 13:32
Fluiere de locomotive Diesel la Cheile Bicazului, [Septembrie, 2011]
Se știe că rocile Munților Tarcăului au în specific o puternică concentrație de calcar și marnă, minerale care sunt necesare producerii de ciment. Dezvoltarea economică și necesarul de această materie primă – cimentul – pentru construcția de diferite obiective, canale, baraje, drumuri, clădiri, a făcut din zona Bicazului încă de la mijlocul secolului XX un leagăn important al civilizației acestui tip de activitate – industria cimentului.
Și cum fabrica de ciment de la Tașca a luat ființă în 1951, iar materia primă trebuie să intre în procesul de fabricație cât mai rapid, oamenii vremii au hotărât construcția unei linii ferate care să facă transportul piritei, calcarului și marnei accesibil și eficient.
În 1952, 23 kilometri măsurați cu pasul, erau dați în exploatare de-a lungul văii râului Bicaz, iar trenuri compuse din locomotive cu aburi și vagoane de cale îngustă se plimbau din deal în vale și din vale în deal în slujba producerii de… ciment.
În 2011, alături de Eduard, un pasionat feroviar de-al locului, am purces la explorarea fiecărei traverse și a fiecărei borne kilometrice de pe această linie netrecută în Mersul Trenurilor. Linia este privată, aparține Carpatcement, iar fluxul de trafic este incredibil: 3 navete pline a câte 20 de vagoane Eaklmo (masivele vagoane de marfă Eaklmo…) care coborau încărcate la fabrica de la Tașca în doar 5 ore de observație. Raportat la 24 de ore, calculați și voi...
Locomotivele, căci ele sunt personajele principale din acest montaj, trag din greu de la cei 450 de metri altitudine din stația Tașca și până la 650 de metri – Bicaz Chei. După ce vagoanele sunt încărcate cu marnă sau calcar, coboară atente cu compresoarele duduind în încercarea de a ține în frâu 700-800 de tone de fiare… ordonate în mersul cadențat și strict al glasului roților de tren, sub legile de contact roată-șină.
Așadar, dragii mei colegi – permiteți-mi să vă numesc așa, vă doresc vizionare plăcută la minutele de urmează, mulțumindu-vă în același timp pentru atenția acordată! Sper ca minutele de muzică oferită de glasul râului Bicaz și de motoarele Sulzer care torc așa cum știu ele mai frumos să vă placă!
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6959 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: Clipuri FeRoviaRe in Judetul Bacău Joi 02 Feb 2012, 19:09
Scurtă Activitate FeRoviaRă în Bacău [Septembrie, 2011]
O dis-de-dimineață de toamnă începe ușor-ușor printr-o pornire lejeră a unei locomotive diesel-hidraulice... Apoi urmează o scurtă manevră de schimbare de poziție din cap X în cap Y, după care se garează în Bacău trenul Rapid de la Piatra Neamț tras de o locomotivă cu motor și generator General Motors. Apoi linia directă se eliberează, după care un mărfar plin cu vagoane Habis tranzitează Bacăul în viteză. Mai urmează câteva ore de manevră și vine și amiaza. Amiaza, moment când un tren personal care circulă pe direcția Adjud - Bacău - Pașcani - Suceava mă aduce aproape de casă, de unde am plecat de acum 40 de ore într-o excursie FeRoviaRă la Bicaz Chei.