Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa

In jos 
+13
Nick Sandru
brandiburu
NB 2009
MariusM
ATM
Razvan Tudor
Vlad
cont dezactivat .
ldh80
cata
Adrian78
IonutCFR2009
nokia2010
17 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
AutorMesaj
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 03/09/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeVin 05 Apr 2013, 16:00

adrian78 a scris:
Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20591
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25510
Data de inscriere : 17/08/2011

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeVin 05 Apr 2013, 16:50

MariusD a scris:
adrian78 a scris:
Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela.
Şi nu ne povesteşti şi nouă? Sau nu ne crezi demni de a şti?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cont dezactivat .




Numarul mesajelor : 3034
Reputatie : 8365
Data de inscriere : 03/09/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeVin 05 Apr 2013, 17:05

Nu stiu cati oameni au murit ca nu ne-a spus nimeni la acea vreme . A oprit un personal in gara si oamenii s-au coborat pe partea opusa de unde venea un rapid izbindu-i in plin pe cei ce se coborau din tren. Atata stiu .
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18687
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24242
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeMier 26 Iun 2013, 13:26

http://www.realitatea.net/accidentul-din-muntenegru-a-deschis-rani-vechi-romanilor-s-a-intamplat-pe-25-august-1979_1212645.html
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6617
Data de inscriere : 10/07/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeMier 26 Iun 2013, 23:48

Ce accident stupid...sa opresti prima data la cruce, si apoi sa fortezi trecerea de frica...efectiv stupid.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18687
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24242
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeMier 17 Iul 2013, 14:16

ACCIDENTUL DE LA PRUNISOR 13.03.1948
Între aceste adevărate tragedii, istoria a consemnat şi catastrofa ce-a avut loc la 13 martie 1948, în apropierea localității Prunișor – o mică stație situată pe linia magistrală București – Timişoara.
În acea noapte liniștită de început de primăvară, în timp ce locomotiva 150.001, ce aparținea depoului Turnu Severin, remorca un tren personal, cazanul său a explodat.
Aproape instantaneu, cabina de conducere a fost pulverizată, iar cele 5 persoane ce se aflau în interiorul ei au fost aruncate la o distanță de aproximativ 20 – 30 de metri de locomotiva distrusă.
Impresionanta forță a aburului ce s-a destins brusc a făcut ca locomotiva şi primul vagon din compunerea garniturii de tren să deraieze, iar terasamentul căii ferate să fie complet distrus, la locul exploziei rămânând un crater cu un diametru de 1,5 m şi cu o adâncime de 55 de cm, fapt ce a făcut ca traficul feroviar pe între stațiile Craiova şi Turnu Severin să fie întrerupt timp de 19 ore.
Din fericire, acest grav accident nu s-a soldat cu victime din rândul călătorilor ce se aflau în vagoanele trenului personal, însă mecanicul Constantin Dogăroiu, mecanicul ajutor Constantin Colțatu şi fochistul Dumitru Goga au decedat pe loc, singurii rămași în viață din personalul locomotivei fiind fochiștii Ioan Chirițoiu şi Virgil Panduru, ce au supraviețuit în mod miraculos deși trupurile le-au fost opărite de aburul şi apa fiartă a căror temperatură depășea 200 de grade Celsius.
Oricât de incredibil ar părea, una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România au fost două banale bucăți de sârmă, cu diametre de 1 şi 4 milimetri, îndoite în forma literei U şi introduse în orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au împiedicat circulația normală a apei, iar sedimentele depuse în jurul lor au dus la înfundarea celor două orificii, fapt ce a făcut ca aceste instrumente de siguranță să nu mai funcționeze corect.
Şi totuși… chiar şi în aceste condiții dezastrul ce-a urmat ar fi putut fi evitat, însă șuruburile de siguranță nu au funcționat așa cum ar fi trebuit, mecanicul neputând sesiza, în timp util, faptul că bolta focarului nu mai era acoperită de apă, iar oțelul special din care era confecționată această piesă, încălzit la o temperatură de peste 500 de grade Celsius, şi-a pierdut rezistenţa, fapt ce a dus la prăbușirea întregului ansamblu şi la explozia violentă a cazanului locomotivei.
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6578
Reputatie : 12428
Data de inscriere : 09/07/2009

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeMier 17 Iul 2013, 14:58

Si locomotiva arata asa dupa explozie:

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Locomotiva-tren-Prunisor

Sursa: www.historia.ro
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6617
Data de inscriere : 10/07/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeJoi 18 Iul 2013, 03:01

Cap de serie, hm.

Dar sarmele alea ce cautau in orificiile respective?
Sus In jos
unguru22
User Dezactivat
User Dezactivat



Numarul mesajelor : 36
Reputatie : 4123
Data de inscriere : 01/09/2013

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeMier 04 Sept 2013, 14:32

[quote="MariusD"]
24.07.1989 la Spineni

cel de la spineni poti sa mi-l spui te rog?
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6715
Data de inscriere : 05/10/2012

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeVin 06 Sept 2013, 08:54

nokia2010 a scris:


În ziarele din 1963 sigur nu scria despre aşa ceva. În patria noastră socialistă nu puteau avea loc asemenea evenimente!
In 1963 eram populari si nu socialisti, nu eram departe de ce se intampla in alte state gen Ungaria, Cehia, Polonia si era poate mai bine decat in multe state capitaliste (Spania, Italia, Grecia) unde in perioada de dupa razboi se cam murea de foame iar societatea era dezbinata, adica cam ce vezi acum la noi.  

Exista o diferenta izbitoare intre perioada pre-Ceausescu si post-Ceausescu, in prima perioada a fost avant si prosperitate cu o cenzura limitata si mult accent pe educatie, pe emancipare, toata lumea regreta acea perioada care a facut din multi tarani saraci intelectuali respectabili cu familie si servici. Iar oamenii se respectau si nimeni nu murea de foame. Tot atunci se punea mai mult accent pe Stalin decat pe orice personaj roman de stat, eram doar o tara oarecare din marele bloc sovietic dependent de acesta. Dupa ce a venit la putere Ceausescu si am devenit oarecum independenti de sovietici a fost destul de bine pana in 1978-1979, dupa aia s-a stins filmul si curentul, se repeta istoria ca si acum, cativa derbedei s-au gandit sa tina tara doar pentru ei si sa nu-i mai dea drumul. Astia de acum sunt: la vremuri noi, tot noi...

Nick Sandru a scris:
Seara am aflat la telejurnal ca accidentul se soldase cu un numar mare de victime. Nick Sandru
Dovada clara ca in anii 60' astfel de stiri apareau in media.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18687
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24242
Data de inscriere : 05/10/2010

Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitimeVin 21 Feb 2014, 22:06

https://gazetalubuzoianu.wordpress.com/2014/01/27/cine-a-fost-acarul-paun-povestea-adevarata-a-tapului-ispasitor/
Sus In jos
Continut sponsorizat





Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa   Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa
Sus 
Pagina 3 din 3Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3
 Subiecte similare
-
» Propuneri pentru Mersul Trenurilor 2016-2017
» IR 1981/1982 Bucuresti N. - Constanta - Bucuresti N.
» IR 14089/14088: Bucuresti Nord-Constanta-Bucuresti Nord
» Discutii libere pe seama liniei M800
» Propuneri pentru înfiinţări de trenuri noi la C.F.R.

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: CFR - FILE DE ISTORIE-
Mergi direct la: