|
| Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa | |
|
+13Nick Sandru brandiburu NB 2009 MariusM ATM Razvan Tudor Vlad cont dezactivat . ldh80 cata Adrian78 IonutCFR2009 nokia2010 17 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8388 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Vin 05 Apr 2013, 16:00 | |
| - adrian78 a scris:
- Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Vin 05 Apr 2013, 16:50 | |
| - MariusD a scris:
- adrian78 a scris:
- Oare stie cineva mai multe detalii despre accidentul produs in 1987 la Isalnita cand un R a omorat 87 de oameni care coborau dintro cursa in halta?
Imi aduc aminte de accidentul acela. Şi nu ne povesteşti şi nouă? Sau nu ne crezi demni de a şti? _________________ :TTT:
|
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8388 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Vin 05 Apr 2013, 17:05 | |
| Nu stiu cati oameni au murit ca nu ne-a spus nimeni la acea vreme . A oprit un personal in gara si oamenii s-au coborat pe partea opusa de unde venea un rapid izbindu-i in plin pe cei ce se coborau din tren. Atata stiu . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Mier 26 Iun 2013, 13:26 | |
| http://www.realitatea.net/accidentul-din-muntenegru-a-deschis-rani-vechi-romanilor-s-a-intamplat-pe-25-august-1979_1212645.html |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Mier 26 Iun 2013, 23:48 | |
| Ce accident stupid...sa opresti prima data la cruce, si apoi sa fortezi trecerea de frica...efectiv stupid. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Mier 17 Iul 2013, 14:16 | |
| ACCIDENTUL DE LA PRUNISOR 13.03.1948 Între aceste adevărate tragedii, istoria a consemnat şi catastrofa ce-a avut loc la 13 martie 1948, în apropierea localității Prunișor – o mică stație situată pe linia magistrală București – Timişoara. În acea noapte liniștită de început de primăvară, în timp ce locomotiva 150.001, ce aparținea depoului Turnu Severin, remorca un tren personal, cazanul său a explodat. Aproape instantaneu, cabina de conducere a fost pulverizată, iar cele 5 persoane ce se aflau în interiorul ei au fost aruncate la o distanță de aproximativ 20 – 30 de metri de locomotiva distrusă. Impresionanta forță a aburului ce s-a destins brusc a făcut ca locomotiva şi primul vagon din compunerea garniturii de tren să deraieze, iar terasamentul căii ferate să fie complet distrus, la locul exploziei rămânând un crater cu un diametru de 1,5 m şi cu o adâncime de 55 de cm, fapt ce a făcut ca traficul feroviar pe între stațiile Craiova şi Turnu Severin să fie întrerupt timp de 19 ore. Din fericire, acest grav accident nu s-a soldat cu victime din rândul călătorilor ce se aflau în vagoanele trenului personal, însă mecanicul Constantin Dogăroiu, mecanicul ajutor Constantin Colțatu şi fochistul Dumitru Goga au decedat pe loc, singurii rămași în viață din personalul locomotivei fiind fochiștii Ioan Chirițoiu şi Virgil Panduru, ce au supraviețuit în mod miraculos deși trupurile le-au fost opărite de aburul şi apa fiartă a căror temperatură depășea 200 de grade Celsius. Oricât de incredibil ar părea, una din cauzele ce-au provocat acest accident aproape unic în istoria transporturilor feroviare din România au fost două banale bucăți de sârmă, cu diametre de 1 şi 4 milimetri, îndoite în forma literei U şi introduse în orificiile de comunicație ale robineților sticlei ce indica nivelul apei din cazanul locomotivei. Micile corpuri metalice au împiedicat circulația normală a apei, iar sedimentele depuse în jurul lor au dus la înfundarea celor două orificii, fapt ce a făcut ca aceste instrumente de siguranță să nu mai funcționeze corect. Şi totuși… chiar şi în aceste condiții dezastrul ce-a urmat ar fi putut fi evitat, însă șuruburile de siguranță nu au funcționat așa cum ar fi trebuit, mecanicul neputând sesiza, în timp util, faptul că bolta focarului nu mai era acoperită de apă, iar oțelul special din care era confecționată această piesă, încălzit la o temperatură de peste 500 de grade Celsius, şi-a pierdut rezistenţa, fapt ce a dus la prăbușirea întregului ansamblu şi la explozia violentă a cazanului locomotivei. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Mier 17 Iul 2013, 14:58 | |
| Si locomotiva arata asa dupa explozie: Sursa: www.historia.ro |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6640 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Joi 18 Iul 2013, 03:01 | |
| Cap de serie, hm.
Dar sarmele alea ce cautau in orificiile respective? |
| | | unguru22 User Dezactivat
Numarul mesajelor : 36 Reputatie : 4146 Data de inscriere : 01/09/2013
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Mier 04 Sept 2013, 14:32 | |
| [quote="MariusD"] 24.07.1989 la Spineni
cel de la spineni poti sa mi-l spui te rog? |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6738 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Vin 06 Sept 2013, 08:54 | |
| - nokia2010 a scris:
În ziarele din 1963 sigur nu scria despre aşa ceva. În patria noastră socialistă nu puteau avea loc asemenea evenimente! In 1963 eram populari si nu socialisti, nu eram departe de ce se intampla in alte state gen Ungaria, Cehia, Polonia si era poate mai bine decat in multe state capitaliste (Spania, Italia, Grecia) unde in perioada de dupa razboi se cam murea de foame iar societatea era dezbinata, adica cam ce vezi acum la noi. Exista o diferenta izbitoare intre perioada pre-Ceausescu si post-Ceausescu, in prima perioada a fost avant si prosperitate cu o cenzura limitata si mult accent pe educatie, pe emancipare, toata lumea regreta acea perioada care a facut din multi tarani saraci intelectuali respectabili cu familie si servici. Iar oamenii se respectau si nimeni nu murea de foame. Tot atunci se punea mai mult accent pe Stalin decat pe orice personaj roman de stat, eram doar o tara oarecare din marele bloc sovietic dependent de acesta. Dupa ce a venit la putere Ceausescu si am devenit oarecum independenti de sovietici a fost destul de bine pana in 1978-1979, dupa aia s-a stins filmul si curentul, se repeta istoria ca si acum, cativa derbedei s-au gandit sa tina tara doar pentru ei si sa nu-i mai dea drumul. Astia de acum sunt: la vremuri noi, tot noi... - Nick Sandru a scris:
- Seara am aflat la telejurnal ca accidentul se soldase cu un numar mare de victime. Nick Sandru
Dovada clara ca in anii 60' astfel de stiri apareau in media. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa Vin 21 Feb 2014, 22:06 | |
| https://gazetalubuzoianu.wordpress.com/2014/01/27/cine-a-fost-acarul-paun-povestea-adevarata-a-tapului-ispasitor/ |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa | |
| |
| | | | Accidentul din 1963 de pe Bucureşti - Constanţa | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |