Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu

In jos 
+6
razvystefan
cristi CFR
DonVILLy
Ionutz
tudor_vl
myster2008
10 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
AutorMesaj
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5404
Data de inscriere : 10/03/2010

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Condiţii actuale   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeMier 10 Mar 2010, 06:08

Stimaţi Colegi!

Anul trecut, după altele, în sfârşit am făcut excursia între Vâlcele şi Râmnicu Vălcea (pe jos, de două zile), şi am gândul de mult să mă duc la pas şi pe linia Deva–Brad.
Vă rog, să-mă ajutaţi cu informaţii recente. Ştiu despre următoarele poduri metalice, dar e important: care există dintre ele şi astăzi?

1. Podul peste Mureş la 6+900, deschideri 5×58,2 m, între 1939–1945, suprastructură din grinzi cu zăbrele calea jos.

Nefinalizate înainte de 1945, dat în exploatare în anul 1963: 2–3.
2. Viaductul Stoneasa la 8+201, deschideri 36,6+62+36,6;
http://wikimapia.org/12103098/ro/Viaduct-Stoeneasa
https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0090.jpg (vara 2008 încă exista, myster2008)

3. Viaductul Peştera la 8+749, deschideri 5×25, calea de sus, anul 1963.
http://wikimapia.org/12103190/ro/Viaductul-Pe%C5%9Ftera
https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0092.jpg (vara 2008 încă exista, myster2008)

După reluarea lucrărilor în 1979: 4–7.
4. Viaductul Arinilor la 24+394 sau 27+980, 4×23
http://wikimapia.org/12103272/ro/Podul-metalic-din-statia-CFR-Dealu-Fetii
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100355.jpg
http://wikimapia.org/p/00/00/82/74/93_big.jpg
există vara 20082007, dispărut iunie 2009.

şi încă trei poduri (au suprasructura din câte un tablier metalic de 21, 31 şi 34 m),
careva dintre ele la intrarea la staţia Ormindea (km 25) dinspre Deva, încă există în 2007, şi lipseşte în 2008:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100408.jpg (2007, dan tm)
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Abrud%20Deva/P6100385.jpg (2007, dan tm)
https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0095.jpg (vara 2008, myster2008)

Deci în total erau 7 poduri (sau viaducte) metalice.

Vă rog, să răspundeţi, dacă ştiţi ceva despre ele: starea actuală, poziţia podurilor mai scurte.



Tunelele:

Tunelul Mic, 216 m, portal intrare 27+740 http://wikimapia.org/12942125/The-small-tunnel
Tunelul Dealu Mare, 352 m, portal intrare 25+129 http://wikimapia.org/12942351/Dealu-Mare-tunnel
executate înainte de 1945.

Tunelul Ormindea 156 m (fără kilometraj) http://wikimapia.org/12942436/Tunel-CFR-construit-intre-1980-si-1981
Tunelul Vălişoara 130 m (fără kilometraj) http://wikimapia.org/12551546/ro/Tunel-CFR-construit-intre-1979-si-1980
după 1979.

Vă rog, să comunicaţi, dacă careva dintre obiecte pe Wikimapia sunt amplasate greşite sau legate cu poze nepotrivite.

(Datele sunt din Construcţii pentru Transporturi în România, dar sunt două eroare serioase _pe schiţa traseului_ în cartea respetctivă:
– tunelele Mic şi Dealu Mare sunt shimbate şi
– viaductele Hagău şi Arinilor sunt shimbate.)



Am făcut socoteală cu datele lui Cristi CFR (prima coloană, sursa: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?p=109726).
Total erau 36,6 km, dar alte surse zic 35,6 ca lungime totală.
A treia coloană din mersul trenulilor 1989/1990 (http://www.forumtrenuri.com/m-200-f3/209-deva-brad-t314.htm MariusM).

0,0 0 Deva
5,9 5,9 Ram. Mintia
2,5 8,4 9 Păuliş Lunca
1,0 9,4 10 Păuliş Lunca Gr.T.
4,9 14,3 14 Stoeneasa
1,9 16,2 Crăciuneşti P. Macaze
5,0 21,2 21 Băiţa hc.
3,7 24,9 25 Ormindea
4,5 29,4 29 Dealu Fetii Hm.
3,6 33,0 Valea Izvoarelor h.
2,3 35,3 35 Brad hc.
1,3 36,6 36 Brad

0,0 Brad
1,3 1,3 Brad hc.
2,3 3,6 Valea Izvoarelor h.
3,6 7,2 Dealu Fetii Hm.
4,5 11,7 Ormindea
3,7 15,4 Băiţa hc.
5,0 20,4 Crăciuneşti P. Macaze
1,9 22,3 Stoeneasa
4,9 27,2 Păuliş Lunca Gr.T.
1,0 28,2 Păuliş Lunca
2,5 30,7 Ram. Mintia
5,9 36,6 Deva


Apoi mi-am adus aminte: grupa tehnică nu este pe linia spre Brad, ci se ramifică şi e o grupă separată. Aşa sa şi rezolvat diferenţa de 1,0 km:

0,0 0 Deva
5,9 5,9 Ram. Mintia
2,5 8,4 9 Păuliş Lunca
1,0 9,4 10 Păuliş Lunca Gr. T.

8,4 9 Păuliş Lunca
4,9 13,3 14 Stoeneasa
1,9 15,2 Crăciuneşti P. Macaze
5,0 20,2 21 Băiţa hc.
3,7 23,9 25 Ormindea
4,5 28,4 29 Dealu Fetii Hm.
3,6 32,0 Valea Izvoarelor h.
2,3 34,3 35 Brad hc.
1,3 35,6 36 Brad

0,0 0 Brad
1,3 1,3 1 Brad hc.
2,3 3,6 Valea Izvoarelor h.
3,6 7,2 7 Dealu Fetii Hm.
4,5 11,7 11 Ormindea
3,7 15,4 15 Băiţa hc.
5,0 20,4 Crăciuneşti P. Macaze
1,9 22,3 22 Stoeneasa
4,9 27,2 27 Păuliş Lunca
2,5 29,7 Ram. Mintia
5,9 35,6 36 Deva

0,0 Păuliş Lunca Gr. T.
1,0 1,0 1 Păuliş Lunca

Se ştie, dacă sa demolat nişte clădiri?

Deva
http://wikimapia.org/58048/Train-Station-Deva
Ram. Mintia
Păuliş Lunca
http://wikimapia.org/12551756/ro/Gara-CFR-Pauli%C5%9F-Lunca
Păuliş Lunca Gr. T.
http://wikimapia.org/11244694/ro/Fabrica-de-ciment-Chi%C5%9Fcadaga
Stoeneasa
http://wikimapia.org/12931041/Vechea-statie-CFR-Stoeneasa
Crăciuneşti P. Macaze
http://wikimapia.org/12584176/ro/Craciune%C5%9Fti-Post-Macaze
Băiţa hc.
http://wikimapia.org/12584428/ro/Halta-Bai%C5%A3a-h-c
Ormindea
http://wikimapia.org/12943897/Ormindea-H-m-station
Dealu Fetii Hm.
http://wikimapia.org/12587911/ro/Statie-CFR-Dealul-Fetii-H-m
Valea Izvoarelor h.
http://wikimapia.org/12931388/Statia-CFR-Valea-Izvoarelor
Brad hc.
Brad
http://wikimapia.org/12933811/Gara-CFR-Brad

Mersi pentru ajutor.


Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Lun 15 Mar 2010, 03:55, editata de 1 ori
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeMier 10 Mar 2010, 08:22

Salut,
unele poze de pe wikimapia sint facute de mine si postate pe unele site-uri.
Din pacate nu am scris numele pe ele.

KM 35 al liniei este situat pe strada Ion Creanga putin dupa liceu.
Nu pot sa iti spun despre denumirile si amplasamentele lucrarilor de arta pentru ca nu am facut linia la picior pe intreg traseul.
Viaductul Gura Ruzii de pe wikimapia, il stiam ca fiind viaductul Luncoiu, pe sub care trece soseau Deva -Brad.Pe el este km 30+9
Daca te uiti in scanarea din lucrarea ,,constructii pentru transporturi in Romania" de aici
http://trenuletz.forumz.ro/m-200-f3/209-deva-brad-t314.htm(topicul liniei Deva -Brad pe forum) o sa vezi ca e numit viaductul Luncoiu.

Sper sa iti fie de folos informatiile, eu nu am gasit doritori sa fac la pas toata linia, am ramas cu traseul viaduct Luncoiu-statia Brad.Ma anunti daca o sa mergi, poate reusesc sa vin, sau poate ne adunam in fine mai multi.O sa fie mai complicat de trecut unde viaductele metalice au fost demontate.
Pina nu porneste vegetatia este mai usor.Eu am mers prin vegetatie si e destul de neplacut.

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 P7241439dad
Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 P7241499dad
Sus In jos
COSTACHE MIHAIL

COSTACHE MIHAIL


Numarul mesajelor : 7990
Reputatie : 15504
Data de inscriere : 06/03/2009

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeMier 10 Mar 2010, 12:10

Astia de la wikimapia au postat si poze facute de mine fara sa ma intrebe! Mai bine se numea wikimafia Very Happy
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5404
Data de inscriere : 10/03/2010

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Wikimapia; dispar tablierele metalice   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeMier 10 Mar 2010, 17:06

Sper că nu aveţi foarte mare probleme cu Wikimapia. Vă înţeleg şi pe voi, dar mă bucur, că cineva a poziţionat obiectele pe imagini de satelit. (Mai înainte am căutat pe Google Earth cu Panoramia, dar abia se găsesc puncte.) La nişte staţii e trecută sursa pozelor. Dar totuşi, cei din forumurile ştiu că sunt pozele voastre.

Am văzut şi eu denumirile alternative a lui viaductul Luncoiu. Dar Construcţii pentru Transporturi în România explică prea în linii mari, de exemplu zice că e format din opt bolţi de beton de 20 m de deschidere, are în total 217 m. Cine ştie, sa putut schimba nişte denumiri între editură şi finalizarea linii.

După aprilie nu se mai poate trece de cauza vegetaţiei, şi de cauza frunzelor e şi greu de pozat.
De acea doresc să primesc informaţii actuale despre podurile metalice: dacă nu e târziu ci mai sunt tabliere metalice, trebiue făcut excursia imediat.
(Ce îmi părea foarte curios pentru mine: în Vâlcea erau foarte multe şine stocate şi poduri nemontate pe pâmânt. Lângă Brad de ce au dispărut, dacă acolo nu?)

Mai revin, salut.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeJoi 11 Mar 2010, 08:10

Pe Vilcele a fost atunci ,,actiunea " aia cu inceperea refactiei liniei, in timp ce pe Brad e vorba doar de demontarea si vinzarea la fier vechi.
Sus In jos
srazvi

srazvi


Numarul mesajelor : 664
Varsta : 44
Localizare : Arad
Reputatie : 6345
Data de inscriere : 20/07/2009

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeVin 12 Mar 2010, 00:01

Din pacate de cand sunt autobuze Beva-Brad nimanui nu mai ii pasa de linie, prea mari costurile de reparatie si intretinere
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5404
Data de inscriere : 10/03/2010

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: poduri   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeLun 15 Mar 2010, 03:27

Am făcut rost de nişte date mai noi:

între staţii km+m valea deschideri lungime constr. rec. suprastructură
Mintia–Păuliş Lunca 6+872 Mureş 5×58,35 291,75 1944 – grinzi cu zăbrele calea jos nituit (încă există)
Păuliş Lunca–Stoeneasa 9+377 Caian 1×18,80+2×2,80 24,40 1943 1963 bolţi beton http://wikimapia.org/12551471/ro/Viaduct-de-beton-la-intrare-in-Statia-Paulis
Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+078 Stoneasa 2×36,00+2×30,40 132,80 1944 1963 grinzi cu zăbrele calea sus nituit
Păuliş Lunca–Stoeneasa 14+635 Peştera 5×26,00 130,00 1943 1963 grinzi metalice cu inima plină calea sus nituit
Stoeneasa–Ormindea 16+704 2*22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 19+157 4×22,00 88,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 21+262 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 21+781 2×22,00 44,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 22+362 3×22,00 66,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Stoeneasa–Ormindea 23+547 1×50,00 50,00 1986 – grindă cu zăbrele calea sus sudat (la staţia Ormindea, nu mai există)
Stoeneasa–Ormindea 24+384 Hagău 8×22,00 176,00 1986 – grinzi de beton pretensionaţi prefabricaţi
Dealu Fetii–Brad 28+465 Cernelii 7×23,50 164,50 1944 1962 bolţi beton (poză şi poză de dan tm în 2007)
Dealu Fetii–Brad 30+877 Luncoiu 8×23,50 188,00 1943 1992 bolţi beton
Păuliş Lunca Gr. T 2+006 1×14,20 14,20 1972 – grindă de beton armat

Datele nu sunt de tot conform cartei despre consrucţii.
Ce din păcate înseamnă, că sau construit mai puţine poduri metalice.
Adică… cine ştie, podul de la staţia Dealul Fetii cu patru deschideri (Viaductul Arinilor 27+980 4×23,00 inima plină calea sus) nu apare în tabel
http://wikimapia.org/12103272/ro/Podul-metalic-din-statia-CFR-Dealu-Fetii (asta apare pe poza publicată pe 3. aug. 2007 [dan tm], nu apare pe poză făcută pe data de 10. iun. 2009)
şi asta: http://wikimapia.org/12584343/ro/Viaduct-pitic

Lista e fără pasaje, de exemplu nu conţine nici cel peste soseaua 76 lângă Mureşul (inima plină calea sus) https://2img.net/h/i284.photobucket.com/albums/ll18/MYSTER009/deva-valisoara/IMG_0076.jpg

Staţia Păuliş Lunca avea doi (1-2) şi grupa tehnică patru (2-5) linii cu lungime de circa 700 m. (Pe poze apar cinci semnale de ieşire.)

Dacă ştiţi ceva despre viaductele metalice Stoeneasa şi Peştera, vă rog, să-mi comunicaţi recent! Dacă mai se găsesc, le caut şi apoi pot să vă dau pozele.


Ultima editare efectuata de catre ferriviarius in Lun 15 Mar 2010, 04:40, editata de 1 ori (Motiv : eroare)
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeLun 15 Mar 2010, 08:42

Ca sa concluzionam:
Linia este in uz pentru fabrica de ciment Chiscadaga. (HeidelbergCement Holding, Carpat Cement Deva), adica pina in Paulis Lunca Gr. T.

Mai departe, viaductele metalice si sinele sint demontate, au ramas doar viaductele de beton.
Sus In jos
ferriviarius




Numarul mesajelor : 28
Reputatie : 5404
Data de inscriere : 10/03/2010

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: prea târziu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeLun 15 Mar 2010, 17:32

Fi rar să fie! Şi Stoneasa şi Peştera?! Sunt mari pentru a fura. CFR-ul le-a demontat? Când şi după ce fel de ordin, nu ştii?
Sus In jos
c o r v i n
V.I.P Member
V.I.P Member
c o r v i n


Numarul mesajelor : 3759
Varsta : 48
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 8510
Data de inscriere : 16/10/2013

Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeSam 07 Dec 2013, 19:56

Reportajul este indubitabil reusit si... felicitari sincere pt. el! Insa, mai ales ca si hunedoarean, nu imi pot stapani nervii cand observ ce purtatori ilegali de creier sunt unii!... Sa te chinui o era sa construiesti o linie remarcabila turistic si economic iar dupa nici 20 de ani sa "scapi" de ea... Cred ca as fi in stare, daca as avea ocazia, efectiv sa-i biciuiesc pe alde canaliile astea care numai la propriul buzunar s-au gandit! Si daca ar fi singurul "subiect" negativ din al meu judet!?... Vezi 211, vezi CFI Hunedoara-Ghelari!..............
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitimeSam 22 Feb 2014, 16:10

Am fost si pe o portiune a liniei spre Ghelari.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Empty
MesajSubiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu   Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu - Pagina 2 Icon_minitime

Sus In jos
 
Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu
Sus 
Pagina 2 din 2Mergi la pagina : Înapoi  1, 2
 Subiecte similare
-
» UZ-Ucraina
» Viaductul Caracau
» Viaductul Varda - Adana-Turcia
» Timisoara - Buzias - Deva
» Timisoara - Deva la matineu

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DESPRE CFR :: REPORTAJE ALE PASIONATILOR DE TRENURI-
Mergi direct la: