|
| Infrastructura | |
|
+124AeroX marius664 Peter Fodor sorinucu g.popovici dragosdimitrescu ciprian71 Amiralul cristi ar AndreiSV mielutu zburator AleXxX johnsmoke Feroviar_18 TonyCFR tcm feroviar dan tm Nycolas Gabriel Polpot basil Petre_IFTE baiazid idm Bobby_TM bogdan2011 Katalin4653 Spartan1948 Simply18 Mihay Arsen22 Sabik criss0571 Sergiu rmn marius.andrei ANDU2100HP DAS 2011 AndreiCFRBucuresti AlexD Raduku09 Balto Teodor EuroNight Dr2005 IonutCFR2009 roseanu Cont dezactivat Adirmvl NicuS Rarau Kriszti219 daniel_c cfr500 electrica912 060-EA078 Andrey_tm Silver AndiCFR M.I.C.I. nenuandrei Cobra Mircea Hirjau cnusi Luna rich1974 Vicentiu cristyadaX AndreiCfr Semafor cristi CFR razvan - trenuri Nesebar redeme SULZERUL 0733 Jhonyla popovici IonutChircu Marius DUAL bostanescu gigel Vitosa decward RazvanCFR cont dezactivat . Andrei Adrian78 DPS mihaiuc ldh80 IceShadow marius_catalin84 jionutz iuli.hard mihai_cfr_bacau 19jimmy84 didinul Axwell21 didi Traveller stegaru stinky knd membru inactiv discoid21 ionutz72 Razvan srazvi TVlad dan ciprian COSTACHE MIHAIL husdelaapus vrabieionut AMX 97-0548-4 alex.alexus.tm Codrut1985 zenox4500 DonVILLy Vlad Ionutz Lde 2100 ionut_te mardaryroby myster2008 cortexedge 128 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Mier 10 Aug 2011, 22:55 | |
| Eram cam la 5 km de graniță, deci nu cred că ar fi trebuit să fie așa de „suspicioși”... Acum bine că m-au văzut făcând poze acolo și nu în altă parte... |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Infrastructura Joi 11 Aug 2011, 02:12 | |
| - cortexedge a scris:
- Nu prea ai voie sa faci poze. Odata s-au oprit cu ATV-ul la cineva care statea pe digul de langa Prut. Cica nici pe acolo n-ai avea voie. Treaba e ca avem pamant inainte de dig, si dupa, deci nu stiu cum se aplica restrictiile respective in cazul ala. De multe ori am stat pe dig si politaii treceau lejer pe langa. In schimb, poze faceam cand nu erau prin preajma.
Ai perfecta voie sa faci poze. Legea care guverneaza fotografierea in zona frontierei de stat a Romaniei este Legea 56/1992 completata de Legea 98/2000 si de alte cateva ordonante de urgenta, care spune ca fotografierea este interzisa: in limita fisiei de protectie a frontierei de stat, care sa redea portiuni din teritoriul statelor vecine, adica fix 20 m in interiorul tarii de la granita efectiva (fasia e marcata cu pietre de hotar tricolore, nu ai cum sa le ratezi, si oricum daca ai intrat in fasie o sa urle imediat cineva la tine, daca nu chiar o sa traga un foc de avertisment). Mai exista o lege care guverneaza fotografia. Astfel, art. 183 al HG 585/2002 spune ca Este interzisă fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de lucrări de arte plastice pe teritoriul României, în obiective, zone sau locuri de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor secrete de stat, fără autorizaţie specială eliberată de către ORNISS, care va ţine evidenţa acestora, conform anexei nr. 23.. Conform aceleiasi legi, aceste locuri trebuie sa fie BINE delimitate si marcate cf. art. 188: Obiectivele, zonele şi locurile în care fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de lucrări de arte plastice se efectuează numai cu autorizare vor fi marcate cu indicatoare de interdicţie în acest sens, care vor fi instalate prin grija instituţiilor cărora le aparţin, cu avizul de specialitate al organelor administraţiei publice locale. . Desigur, Politia de Frontiera are TOT dreptul in zona de protectie (5 km) sa-ti puna intrebari. Dar, daca ii spui 'sunt cetatean roman, fotografiez calea ferata, sunt pasionat de cai ferate, nu sunt pe fasie', nu au ce-ti face. Iar daca zic ceva, poti sa le ceri sa 'te duca la cineva cu ORNISS sa clarificam treaba'. Si respectivul (de obicei un superior) va rezolva afacerea rapid. Am facut inclusiv poza unei pietre de hotar de pe granita, si nimeni nu mi-a zis absolut nimic. La fel insa, fiti atenti la panourile cu 'fotografiatul interzis', mai ales in zona de granita, caci sunt destule (toti termosenzorii au placute, toate camerele IR fixe au si ele placute, nu mai vorbim de foisoare si alte obiective militare - si pe granita non-UE e plin de astfel de dispozitive). Ati prins unul pe memorie, riscati puscaria. Nu conteaza ca tinteati cu totul altceva, sau ca placuta cu 'interzis fotografia' este minuscula si invizibila in poza. Daca obiectivul secretizat apare undeva, sunteti pasibil de 'all inclusive' pe cheltuiala statului. La fel, masinile granicerilor sunt si ele off-limits, ca si agentii Politiei de Frontiera. |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Vin 12 Aug 2011, 15:36 | |
| Mulțumesc mult de informații...
P.S.: În cazul meu, dacă aș fi spus ceva de calea ferată chiar aș fi avut probleme...
|
| | | iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5532 Data de inscriere : 31/08/2010
| Subiect: Re: Infrastructura Lun 15 Aug 2011, 10:02 | |
| Linia 1 Consola |
| | | iuli.hard
Numarul mesajelor : 251 Varsta : 30 Localizare : Onesti Reputatie : 5532 Data de inscriere : 31/08/2010
| Subiect: Re: Infrastructura Joi 25 Aug 2011, 21:00 | |
| |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: intrebare Sam 27 Aug 2011, 17:10 | |
| am si eu i intrebare pentru voi... este oare rentabila electrificarea liniilor? dincolo de prostia cu protectia mediului....are justificare economica reala? sau este doar fudulie? ma gandesc si la faptul ca motoarele cu ardere interna sunt destul de fiabile si puternice. si mai am o intrebare. daca motorina costa tot cat la auto, de ce nu se fac automotoare cu GPL (nu radeti de mine) ca ar fi mai ieftin si volumul rezervorului nu reprezinta o problema ca la auto. as merge mai departe. as face unitati de tractiune cu CNG. asta chiar ar fi ieftin. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 17:42 | |
| Electrificarea este rentabila pe termen lung, pentru ca rezervele de petrol scad, preturile la motorina tot cresc in masura mult mai mare decat pretul energiei electrice. In plus cu electrificarea se scapa si de furturile de combustibil. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 17:47 | |
| Sa presupunem 2 trenuri diferite, compuse din locomotiva diesel si 3 vagoane, respectiv locomotiva electrica si 3 vagoane. Sa mai presupunem faptul ca locomotivele tracteaza trenul la capacitate maxima timp de o ora. Locomotiva diesel consuma in medie 170-180 grame/CP/ora. Alegem 170gr/CP/ora. Rezulta un consum de 357 litri de motorina pe durata calatoriei. Daca luam pretul motorinei de astazi de 5.43 lei, rezulta un cost al combustibilului de 1938 lei. In cazul locomotivei electrice, treaba sta in felul urmator: pe parcursul calatoriei de o ora, aceasta consuma 5100kWh. Pretul unui kWh este de 0.5 lei. Rezulta un cost al energiei electrice de 2550 lei. Insa, daca locomotiva electrica ar trage la capacitatea maxima a locomotivei diesel, si anume la 1583kW, ar rezulta un consum de 791 lei, aproape 3 ori mai scazut decat in cazul dieselului. Asta in cazul unor situatii ideale, cu valori standardizate. Insa caracteristica tractiunii e neliniara, cu varfuri si goluri in puterea utilizata pentru tractare, fapt care face destul de grea sarcina de a compara consumul energetic intre doua tipuri de locomotive.
Oricum, un lucru e cert, si anume ca sectiile electrificate au un trafic mai bogat de calatori si marfuri, lucru care genereaza mai mult profit decat o sectie neelectrificata. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 18:04 | |
| eu inteleg lucrul asta.....dar investitia in cat timp se amortizeaza? ma gandesc la linia electrica, substatii de tractiune, intretinerea lor.....
alt lucru, motorina este accizata puternic fata de curentu electric. de asta e diferenta de pret...altfel motorina ar fi undeva la 2.8-3 lei. de asta ma gandeam la CNG sau LPG. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 18:12 | |
| Sa nu uitam de ranadamentul care se obtine la un motor diesel 45% fata de 85% la motoarele electrice si intretinerea mai scumpa la motoare diesel!!Strategia CFR-ului este sa poate accesa bani europeni sau imprumuturi de la BERD pentru constructia de surse de energie regenerabila poate o sa fie scumpa investitia dar in timp 20-30 de ani se va amortiza !!Exista o retea de microhidrocentrale care se construiesc pe defileul Jiului din ce am inteles in 4 ani se va amortiza investitia pentru ca in contabilitatea exista o suma de bani ca amortizare care nu se impoziteaza!! |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 18:27 | |
| motorul ca motorul.....dar ce te faci cu randamentul producrii curentului electric? cred ca per global randamentul elecricului este mai mic.
am gasit ceva interesant aici. http://www.treehugger.com/files/2005/06/the_first_cng_t.php
m-am gandit la asta fiindca am observat ca americanii nu prea au linii electrice. cred ca daca era mai eficient electricul se baga si la americani. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 18:32 | |
| Randamentul producerii curentului... Randamentul ala e bagat in pretul curentului. Daca ar fi sa judecam asa, am ajunge la randamentul extragerii carbunelui folosit la arderea din termocentrale... Statiile de tractiune dupa cum bine ati vazut toti, sunt aceleasi de cand au fost construite. Echipamentele de comutatie si transformare nu se defecteaza asa usor, iar reviziile se fac periodic, de angajatii care oricum sunt platiti. La americani e mai rentabil diesel fiindca au preturile mai mici. Crezi ca s-au dus degeaba in Irak, Afganistan, etc? _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 18:48 | |
| acum sunt putin off
la americani preturile sunt mai mici fiindca nu sunt accize ca la noi. americanii nu accizeaza conbustibilul ca europenii ca sa-i tina pe ajutoare sociale pe toti putorosii. de aceea au combustibil ieftin. chestia cu irakul si afganistanul este doar propaganda socialista tipic europeana. studiaza si o sa vezi ca am dreptate.
ca veni vorba de infrastructura. in mod normal toate taxele ce sunt luate pe combustibil ar trebui investite in infrastructura, un fel de TUI. asta sa fie valabil si la feroviar si la rutier. de exemplu. daca transportul feroviar consuma 1 mil de tone de motorina, toate accizele pe motorina asta sa mearga in infrastructura. asa mi se pare corect. asa sa fie si la rutier,......am dreptate? gandesc bine? |
| | | redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Sam 27 Aug 2011, 22:31 | |
| Apoi mai este un aspect... numărul de locomotive. Cât de rentabilă este achiziționarea unei locomotive diesel față de una electrică? Răspunsul este clar.
Problema adevărată este însă Peak Oil... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Infrastructura Dum 28 Aug 2011, 02:07 | |
| Si mai e un aspect: Pe timp de iarna sau pe timp de vara cand e necesara functionarea aerului conditionat si a sistemelor auxiliare in vagoane in stationare, fie la statia de start a trenului, fie la diferite opriri mai lungi, locomotiva electrica consuma putin curent, doar alimenteaza vagoanele. Dieselul trebuie sa tina motorul/generatorul pornit, care fara indoiala e mult mai scump decat curentul de la retea necesar vagoanelor. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Infrastructura | |
| |
| | | | Infrastructura | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |