|
| Accidente feroviare | |
|
+13AndiCFR TVlad IonutChircu cont dezactivat . Adrian78 cristi CFR Vlad Dr2005 ionutz72 nico2001 Adisoft1991s FeroFan97 ldh80 17 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 08:26 | |
| Nici despre accidentul de la Augustin cu 060EA 001 nu am prea gasit informatii. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 08:36 | |
| - ldh80 a scris:
- Dupa acest accident, toate semnalele mecanice prevestitoare vor fi echipate si cu cea de-a doua paleta , pentru a putea da si indicatia de "liber cu viteza stabilita"sau "liber cu viteza redusa"".
Probabil e vorba de semafoarele de intrare nu prevestitoare. Iar in ceea ce priveste anul (1972) nu e cam tarziu? Adica de abia atunci s-a introdus al doilea brat la semafoare? Am vazut poze mai vechi de 1972 cu semafoare mecanice cu 2 brate. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 09:22 | |
| La semafoarele de intrare in statie, pe langa cele doua "brate"", mai exista si accea paleta dreptunghiulara galbena. La semafoarele prevestitoare, pe langa "bratul"" plasat paralel cu stalpul, mai exista in partea superioara si accea paleta dreptunghiulara galbena! Probabil acestea au fost introduse dupa 1972.
|
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 09:47 | |
| Da, stiu. Dar problema e ca acea paleta de la semafoarele de intrare arata daca semaforul de iesire e pe liber sau nu, iar la prevestitoare paleta a aparut odata cu prevestitorul (nu au existat niciodata prevestitoare mecanice fara acea paleta) si arata daca semaforul de intrare e pe liber sau nu. Singurele elemente care arata faptul ca se va intra sau nu la abatuta, sunt al doilea brat la semafoarele de intrare si bratul paralel cu stalpul la semafoarele prevestitoare.
E posibil ca accidentul sa fi avut loc mult inainte de 1972. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 09:54 | |
| Multumesc pentru explicatii! Oricum, cele doua accidente- Bucerdea 1968 si Frunzeasca au fost cele mai cunoscute din intreaga perioada comunista! Cu accidentul de la Frunzeasca ar trebui gasiti oameni care au lucrat in aceea perioada la CFR, care sa poata prezenta mai multe detalii |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 10:08 | |
| Un accident destul de grav a fost si cel din 1989 de la Itesti, cand a intrat un tren intr-o echipa de muncitori ce lucra la linie, omorand 9 oameni. Vina a fost a IDM-ului care a expediat trenul pe firul din dreapta (care era inchis) in loc sa il expedieze pe stanga. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 10:24 | |
| N-are nimeni o instructie din 1970 sa ne edifice? |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Accidente feroviare Mier 19 Dec 2012, 20:31 | |
| Eu am, in 1970 existatu semafoarele prevestitoare cu 3 indicatii (Semnalul urmator ordona 1. Oprire 2. Liber la linie directa 3. Liber la linie abatuta. In instructia din 1961 apar doar cele cu 2 indicatii. Semafoarele de intrare cu paleta prevestitoare a semaforului de iesire era si in 1961 si in 1970. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Accidente feroviare Joi 20 Dec 2012, 08:34 | |
| Asadar prevestitorul cu 3 indcatii era in 1972, nu s-a introdus ca urmare a accidentului de la Frunzeasca. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Accidente feroviare Sam 22 Dec 2012, 14:29 | |
| - dan tm a scris:
- Asadar prevestitorul cu 3 indcatii era in 1972, nu s-a introdus ca urmare a accidentului de la Frunzeasca.
Ba da, dar accidentul nu a avut loc in anii '70,la trenurile de lung erau aparute locomotivele diesel,trebuie o documentare mai buna . |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Accidente feroviare Lun 02 Sept 2013, 21:15 | |
| - MariusM a scris:
- tozlovanuvlad a scris:
- Iata unde s-au produs cele doua accidente dintre Valea Larga si Posada:
19 septembrie 1922:
Astazi punctul e in zona km 115+5; acelasi portal al tunelului din prima fotografie se vede in plan indepartat, in centrul imaginii:
Poza din 1922 e facuta din acest punct: 45°17'21.84"N/ 25°36'25.78"E.
13 iulie 1922:
Acum este la km 116+1:
Podul prabusit a fost banuiesc inlocuit cu cel din beton, vizibil in dreapta. Acum pe el sint instalate niste conducte.
Coordonatele punctului din care a fost facuta poza originara:
45°17'32.24"N/ 25°36'1.02"E
* Sursa pozelor alb negru sint documentele de mai sus.
"Înlocuirea podurilor provizorii cu poduri definitive a fost o lucrare de lungă durată, ce a necesitat importante eforturi și nu s-a putut duce la bun sfârșit decât datorită importurilor de tabliere primite în contul datoriilor de război, precum și din comenzile ulterioare făcute pe baza împrumutului din anul 1929. Întârzierea înlocuirii unora dintre poduri a provocat multe neplăceri Administrației CFR între care și două catastrofe feroviare. Acestea s-au produs în vara anului 1922 pe linia Ploiești-Predeal, între stațiile Posada și Valea Largă, unde trupele germane introduseseră în cale două poduri militare de tip Lubbeck, din elemente bulonate și de aceeași deschidere(46 m), în locul podurilor peste Prahova de la km 55+900 și 56+550, distruse în timpul războiului. La 13 iunie 1922, în timp ce trenul accelerat 15 cu dublă tracțiune urca spre Predeal, podul de la km 56+550 a cedat sub a doua locomotivă, iar trenul s-a prăbușit, provocând numeroși morți și răniți. După două luni, a căzut și cel de-al doilea pod, fără a produce însă victime omenești, tot la trecerea unui tren de călători. Erau primele poduri din țară căzute sub circulație. Cele două accidente au dat semnalul intensificării lucrărilor de desființare a provizoratelor la poduri și de trecere la soluții definitive. Cu teoate acestea, acțiunea s-a desfășurat de-a lungul unei perioade foarte lungi."(D. Iordănescu, C. Georgescu - Construcții pentru Transporturi în România) Iata ca in sfirsit mi-am facut timp sa merg pe acolo la pas. Mai multe detalii in reportajul de aici. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Accidente feroviare | |
| |
| | | | Accidente feroviare | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |